Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Guybrush Threepwood » mån 02 feb 2015, 19:41

OM man inte är hemma, går paketen till närmaste utlämningsställe då?
Vet att jag säkert frågat tidigare, men nu har jag beställt grejer för 1500:-, så det är lite annorlunda. :smile:
Bild
"I'm old Greeeeeeegg, I've got a manginaaaaaaaaaaaaa!"

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » mån 02 feb 2015, 19:55

Japp det ska dom göra. Om det inte ät skit tunga paket, då kan det hamna på nån central istället. Har hänt mig nån gång.
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » mån 02 feb 2015, 22:11

Guybrush Threepwood skrev:OM man inte är hemma, går paketen till närmaste utlämningsställe då?
Vet att jag säkert frågat tidigare, men nu har jag beställt grejer för 1500:-, så det är lite annorlunda. :smile:

Japp. Paket över 20kg kan hamna på närmsta Företagscenter, dock.

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » mån 02 feb 2015, 23:10

Colourspot skrev:
Guybrush Threepwood skrev:OM man inte är hemma, går paketen till närmaste utlämningsställe då?

Men det är helt ok, för min styvpappa eller min mamma har redan erbjudit sig att skjutsa hem sakerna till mig om de kommer fram medan jag är borta. Så tack. Jag var så där lite orolig att de skulle "försvinna i intet", eller du vet vad jag menar, att det dröjer typ sex extra månader innan man får dem för att man missat en dag eller nåt.
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » tis 03 feb 2015, 03:01

Colourspot skrev:
Magica de Hex skrev:Idag kom den stora kartongen med klösträdet men jag har inte öppnat den än....... ;-)

Men nu måste du väl ha öppnat?! :-D (Annars har du waaay mer karaktär än jag när det gäller paket. Eller, det har du nog ändå, förresten :smile: )

Nej jag har faktiskt inte det....... :smile:
Jo jag tycker nog det är roligare att beställa än att packa upp...... jag vet ju vad det är som kommer liksom .... :glasses: :lol:

Men jag behöver hjälp med att få ihop trädet det är ganska tungt, så det blir nog morgondagens projekt.... ;-)
Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tis 03 feb 2015, 04:14

Colourspot skrev:

Hos oss går stora paket inte längre till företagscenter utan till närmsta stora distributionscentral.
Beställde för en dryg vecka sedan men inte ringde posten utan jag fick som vanligt åka några mil till distributionscenralen för att hämta ut paketet. Dock bättre kartong, spännband och bättre packat än tidigare vilket är jättebra. Trist bara att 1/3 av burkarna var ordentligt tilltufsade. Är glad att maten inte runnit ut iaf :smile:
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 03 feb 2015, 10:48

Hade bestämt mig för att inte köpa fler saker från Zooplus men deras priser är ju svårslagna så jag kunde inte motstå att beställa ett nytt klösträd.

Fick som vanligt en lapp i brevlådan att jag inte var hemma då de skulle leverera paket trots att jag var hemma. :pfft: Hos oss är det så att om paketet är tyngre än 15 kg så återgår de till paketcentralen och då kan man höra av sig och boka en ny leveranstid. Så ett av paketen blev utkört dagen efter, det andra paketet hade hamnat på ICA och fick hämtas med pirra.

Båda paketen dock helt ok, bra inslagna och intakta. Även trädet, sanden och fönsterkudden var helt ok. Så kanske har de bättrat sig eller så beror det på vilka varumärken man beställer?

Kissen nöjd i alla fall och det är ju huvudsaken. :-)

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » tis 03 feb 2015, 13:02

Aziz skrev:Hade bestämt mig för att inte köpa fler saker från Zooplus men deras priser är ju svårslagna så jag kunde inte motstå att beställa ett nytt klösträd.

Ja, det är just det. Prisbilden i förhållande till leveransstrulet gör att man står ut med en hel del. :glasses:

Det vore ju fantastiskt om det verkligen är så att de regelmässigt börjar ringa på ALLA orter. Jag har toppservice på min ort, de har ringt i 6 års tid. Ibland dirigerar jag om dom till jobbet om jag inte är hemma dagtid (händer om zooplus slirar med ivägskickandet).

Ett tips om man beställer ofta är ju att se till att bli kompis med sina chaffisar, jag har exempelvis sett till att spara deras jobbtelefonnummer. Senast ringde jag själv och frågade om de kunde vänta en dag med utkörningen och det var inga problem. Funkar givetvis bäst på mindre orter, men det skadar inte att fråga chaffisen om ni kan hitta nån leveransmodell som gynnar båda parter om du är stammis hos zooplus.

Och får man lappar att man inte varit hemma trots att man varit det så är det reklamation som gäller. Annars får det ju inga konsekvenser alls för slöhögen till chaffis. :evil:
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tis 03 feb 2015, 20:49

Starwatcher skrev:
Colourspot skrev:

Hos oss går stora paket inte längre till företagscenter utan till närmsta stora distributionscentral.
Beställde för en dryg vecka sedan men inte ringde posten utan jag fick som vanligt åka några mil till distributionscenralen för att hämta ut paketet. Dock bättre kartong, spännband och bättre packat än tidigare vilket är jättebra. Trist bara att 1/3 av burkarna var ordentligt tilltufsade. Är glad att maten inte runnit ut iaf :smile:

Aha. Jag tror (men bara tror) att det är samma sak här, iofs. Hm. :-k

Jag har rosor till Posten i Heby (där jag bor) idag. De ringde vid 12 och berättade att de hade paket till mig, förklarade att det var väldigt tungt (det visste jag om) och frågade hur jag ville ha det - om jag ville att vi skulle hjälpas åt att bära eller om de skulle ställa det nere i porten. Jag sa att jag gärna hjälper till att kånka upp det - inga problem! 13.10 ringde det på dörren och så stod paketet och två karlar som kånkat upp det åt mig utanför.
Nu var det paketet inte från Zooplus, men ändå. I vanliga fall är jag ju dock inte hemma på dagarna..

Justja - de där 30kg sand jag beställde för ett par veckor sen kom fram utan skador. Kartong och påsar var hela och fina.
Väntar den rejäla lådan med kattmat imorn. Posten kommer nog att hata mig en liten smula snart.. Har beställt från Zooplus tre gånger på lite drygt en månad, plus jättepaketet som som idag plus maten som ska komma imorn. Menmen - nu får de "paus" i ett par-tre månader :smile: :roll:
Senast redigerad av Colourspot tis 03 feb 2015, 21:22, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
merry maid
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt
Kontakt:

Inläggav merry maid » tis 03 feb 2015, 21:11

Jag beställer var 4:e vecka och killen som kör mina leveransveckor har lärt sig att jag har många tunga paket, så han ringer alltid. Men en plus-sak är att postnord här i stan har utökat sina öppettider till 18 på kvällarna istället för att ha öppet 9-11 och 13-15, så skulle det skita sig kan jag hämta ut utan att behöva ta ledigt från jobbet.
Har varit stabilare kartonger senaste beställningarna.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 04 feb 2015, 07:50

Magica de Hex skrev:
Men jag behöver hjälp med att få ihop trädet det är ganska tungt, så det blir nog morgondagens projekt.... ;-)

Ja, delarna är rätt stora och tunga . Har rätt små händer och det var rätt svårt att få grep och skruva i.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » ons 04 feb 2015, 20:09

Dagens leverans: drygt 20kg kattmat. Perfekt storlek på lådan, och varken matkartongerna eller lådan var det minsta skadad. So far so good :)

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » ons 04 feb 2015, 22:27

Lite jobbigt att zooplus skickade min beställning den andra men posten inte registrerat den än. Jag får ju hem kissen i morgon, stackarn kommer vara utan klösträd juuu!
Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tor 05 feb 2015, 00:36

Guybrush Threepwood skrev:Lite jobbigt att zooplus skickade min beställning den andra men posten inte registrerat den än. Jag får ju hem kissen i morgon, stackarn kommer vara utan klösträd juuu!

Jag har nog inte kunnat spåra på Postnords hemsida en enda gång. Jag spårar på DPD:s hemsida (väljer DPD som fraktsätt).

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » tor 05 feb 2015, 03:16

eye of a tiger skrev:
Magica de Hex skrev:

Ja, delarna är rätt stora och tunga . Har rätt små händer och det var rätt svårt att få grep och skruva i.

Ja om diametern är 27 cm så är det rätt tjockt ja....... ;-)
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tor 05 feb 2015, 17:25

Beställt från svenska zooplus, varför har det då nyss skickats från Tyskland? 8-[
Bild

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Katt: Maine Coon
Kontakt:

Inläggav Marlee » tor 05 feb 2015, 17:31

Guybrush Threepwood skrev:Beställt från svenska zooplus, varför har det då nyss skickats från Tyskland? 8-[

Alla zooplus varor skickas från Tyskland oavsett var du beställer ifrån. Det som varierar är språket de svarar på mail på. Typ. Pris och rabatter emellanåt.
Ägs av Selia (-12 MCO g), Nova (-13 MCO w 61) och Sookie (-14 SPH b 09 21 32).
http://www.plymarnas.se
“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".”
― Andy Weir, The Martian

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tor 05 feb 2015, 17:32

Marlee skrev:
Guybrush Threepwood skrev:Beställt från svenska zooplus, varför har det då nyss skickats från Tyskland? 8-[

Alla zooplus varor skickas från Tyskland oavsett var du beställer ifrån. Det som varierar är språket de svarar på mail på. Typ. Pris och rabatter emellanåt.

Aaah, då förstår jag. Men ogillar att jag inte kommer få grejerna fören till veckan. Kattstackarn måste klara sig utan klösträd och annat roligt tills dess. :pfft:
Bild

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Marlee » tor 05 feb 2015, 17:38

Guybrush Threepwood skrev:
Marlee skrev:

Aaah, då förstår jag. Men ogillar att jag inte kommer få grejerna fören till veckan. Kattstackarn måste klara sig utan klösträd och annat roligt tills dess. :pfft:

När skickades det? Mina saker kommer oftast två dagar efter det skeppas, max fyra.
“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".”
― Andy Weir, The Martian

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » tor 05 feb 2015, 17:48

Marlee skrev:När skickades det? Mina saker kommer oftast två dagar efter det skeppas, max fyra.

Zooplus skickade det i måndags, men enligt posten har ena paketet precis lämnat tyskland och andra har inte ens registrerats hos posten.
Bild

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Marlee » tor 05 feb 2015, 17:54

Marlee skrev:När skickades det? Mina saker kommer oftast två dagar efter det skeppas, max fyra.

Zooplus skickade det i måndags, men enligt posten har ena paketet precis lämnat tyskland och andra har inte ens registrerats hos posten.

Då har du de nog tidigast måndag ja... :-/
― Andy Weir, The Martian

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt

Inläggav Lingonskrutt » tor 05 feb 2015, 20:51

Jag ska beställa från zooplus och funderar på att beställa en vattenfontän också. Någon som vet hur dessa är?

http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat/182651

http://www.zooplus.dk/shop/kat/katteskaal_foder_vand/drikkeautomat/182765

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Marlee » tor 05 feb 2015, 21:18

Lingonskrutt skrev:Jag ska beställa från zooplus och funderar på att beställa en vattenfontän också. Någon som vet hur dessa är?

Jag har den första och var supernöjd med den, men den låter lite, pumpen lade av efter ca ett år och jag tröttnade snabbt på att fylla den till hälften, starta den och fylla på resten. Typ. Katterna gillade den massor dock.
― Andy Weir, The Martian

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » fre 06 feb 2015, 05:16

Guybrush Threepwood skrev:Lite jobbigt att zooplus skickade min beställning den andra men posten inte registrerat den än. Jag får ju hem kissen i morgon, stackarn kommer vara utan klösträd juuu!

Skyll inte på Zooplus eller Posten för att du inte är ute i god tid!

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » fre 06 feb 2015, 05:22

Sorbe skrev:

Öh. Jag var inte direkt gravallvarlig.
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » fre 06 feb 2015, 06:43

Sorbe skrev:

Öh. Jag var inte direkt gravallvarlig.

Jag beställde den 19 januari och fick mitt den 26 så det tog lite längre tid än mat och kattsand som tar max 3 dagar vanligtvis.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 06 feb 2015, 07:51

se har jag alltid upplevt mera segare och långsammare än .com och.dk . Jag brukar beräkna 5 till 6 dagar när jag beställer på .se sidan .

Brukar oftast få inom 4 dagar på de andra sidorna.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
acb
Überkatt
Überkatt
Katt: Tant Isa och skyggisen Maxi

Inläggav acb » fre 06 feb 2015, 10:02

Moderation Sådär ja, då tänker vi lite på tonen då.

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Ett gäng Morrisar
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » fre 06 feb 2015, 12:18

När jag beställer mindre grejer så brukar det ta 3-4 dagar för mig. Men när jag har storhandlat eller köpt klösträd har jag fått räkna med att få vänta 4-6 dagar.
Sen att det har varierat jättemycket med hur de levererar. Har ibland fått hämta ut paket själv som vägt drygt 19kg medans nästa gång de ringer och bokar tid för leverans av ett paket som kanske väger 4-5kg. Känns smått genant ibland när de kommer med en superstor lastbil och plockar ut ett pyttepaket från lastbilen eller när jag sliter som ett djur med ett jättepaket från parkeringen och förbi alla lägenheter (finns bara markplanslägenheter och grannar som är förtidspensionärer/sjukskrivna, så alla sitter och glor i köksfönstret när jag kommer dragandes med paket stora som en mindre kontinent :smile: ).
Väljer dock GLS/Sheinker före Posten. Dels närmare till utlämningsställe som jag ändå kör förbi efter jobbet, dels har leveranserna varit helare/smidigare när de har levererat än posten. Men det är bara hur jag har upplevt här i mitt område, så det varierar säkert.

*EDIT: Kan dock säga att paketen har varit i betydligt bättre skick nu än vad de har varit tidigare. Hela och torra, rejält paketerat med bubbelplast och med breda gröna band som sitter tight men tillräckligt löst för att man ska kunna ta tag i dem. Helt klart behövligt när man ska släpa dem med sig hem själv.

*Edit 2: Har själv inte lagt märke till någon skillnad mellan leveranstiden på de olika sidorna ( .com .se .dk osv.)
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån
R.i.p Atlas 2016-08-12 :cry: :-({|=

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 06 feb 2015, 13:57

Jag tar posten då det funkar best. Har alltid fått mina träd runt 4 dagar om det inte handlat om stor helg . Så det har inte spelat någon roll vilken storlek på paketet har varit .

Schenker har heller inte den snälla servicen att bära upp.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Ett gäng Morrisar
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » fre 06 feb 2015, 14:16

eye of a tiger skrev:Jag tar posten då det funkar best. Har alltid fått mina träd runt 4 dagar om det inte handlat om stor helg . Så det har inte spelat någon roll vilken storlek på paketet har varit .

Schenker har heller inte den snälla servicen att bära upp.

Här har Posten aldrig levererat hem till dörren utan jag får köra antingen till utlämningställe på Preen som ligger i stan ett par mil bort, eller deras postcentral som ligger ännu längre bort, medans Sheinker kanske gör det hälften av gångerna och deras utlämningställe ligger som sagt på hemvägen och knappt 2km bort. När de ringer och vill boka tid så har de alltid frågat om det finns portkod och vilken våning jag bor på. Och varje gång jag berättar att det är på markplan med bara 2-3 trappsteg så kan man riktigt höra på rösten att de blir lättade av det. :smile: De gånger paketet har varit tungt har de varit snälla och burit in det till mig.
Så utlämningen på paketen verkar skilja sig rejält beroende på vart i landet du bor och hur du bor... :-k
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån
R.i.p Atlas 2016-08-12 :cry: :-({|=

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt

Inläggav Lingonskrutt » fre 06 feb 2015, 17:41

Marlee skrev:
Lingonskrutt skrev:Jag ska beställa från zooplus och funderar på att beställa en vattenfontän också. Någon som vet hur dessa är?

Jag har den första och var supernöjd med den, men den låter lite, pumpen lade av efter ca ett år och jag tröttnade snabbt på att fylla den till hälften, starta den och fylla på resten. Typ. Katterna gillade den massor dock.

Det låter ju bra ändå :) Det ser ut som ngt katterna verkligen skulle gilla också. Synd att pumpen lade av bara. Hur är det nu med vattenfontän, är det varje månad man ska byta filter? (Försöker beräkna kostnaderna)

Angående utlämning osv. Ofta har de försökt leverera när vi inte varit hemma, och ofta inte ens ringt innan :( Ibland så har man tom varit hemma och de har lämnat lapp att de varit där, men de har inte ens ringt på... Men som tur är har vi alltid fått en ny gratis utkörning när vi ringt Posten eller var det varit :) Tror vi brukar välja posten men minns inte.

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Marlee » fre 06 feb 2015, 18:17

Lingonskrutt skrev:
Marlee skrev:

Det låter ju bra ändå :) Det ser ut som ngt katterna verkligen skulle gilla också. Synd att pumpen lade av bara. Hur är det nu med vattenfontän, är det varje månad man ska byta filter? (Försöker beräkna kostnaderna)

Angående utlämning osv. Ofta har de försökt leverera när vi inte varit hemma, och ofta inte ens ringt innan :( Ibland så har man tom varit hemma och de har lämnat lapp att de varit där, men de har inte ens ringt på... Men som tur är har vi alltid fått en ny gratis utkörning när vi ringt Posten eller var det varit :) Tror vi brukar välja posten men minns inte.

Jag tror man ska byta varje månad, minns inte riktigt, jag tror vi fick två filter vid köpet och så köpte jag till ett refill (tre st?), sedan bytte jag kanske varannan, var tredje månad, minns inte så noga. :-) Pumpen går att beställa ny om den skulle krångla, jag har bara inte bekymrat mig med det.
― Andy Weir, The Martian

Användarvisningsbild
merry maid
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt
Kontakt:

Inläggav merry maid » fre 06 feb 2015, 18:45

Jag har den men den står undanställd. Iom vattentanken är så liten fick jag fylla på 2ggr/dag. I övrigt var jag nöjd med den

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » mån 09 feb 2015, 01:47

Magica de Hex skrev:
Colourspot skrev:
Magica de Hex skrev:Idag kom den stora kartongen med klösträdet men jag har inte öppnat den än....... ;-)

Men nu måste du väl ha öppnat?! :-D (Annars har du waaay mer karaktär än jag när det gäller paket. Eller, det har du nog ändå, förresten :smile: )

Nej jag har faktiskt inte det....... :smile:
Jo jag tycker nog det är roligare att beställa än att packa upp...... jag vet ju vad det är som kommer liksom .... :glasses: :lol:

Nu är det uppe då :glasses:
Vet inte om det blivit nån hit än då men vi får väl se :lol:
Bilder finns i min tråd ;-)
Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » mån 09 feb 2015, 13:49

Nu kanske jag ställer en fråga som redan besvarats, men skjut mig isf.

Mina paket väger 22 respektive 25 kg. Levereras de till dörren ändå eller till närmaste postutlämningsställe för paket osv? Det gör inget egentligen, för jag vet att jag kan be min styvpappa hämta dem med mig efter han slutat på jobbet, men jag är mest fundersam för jag vet inte. Jag är kanske lite för korkad för att förstå vad som står på hemsidan. 8-[
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 09 feb 2015, 14:03

Om posten gör som de ska. Så ska de testa genom att åka hem till dig först.
Det vanligaste här är att de har ringt på dörren.

Nu verkar det vara på vissa ställen att posten ringer för att kolla om man är hemma.

Det står i en av kommentarerna högre upp.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » mån 09 feb 2015, 14:05

eye of a tiger skrev:Om posten gör som de ska. Så ska de testa genom att åka hem till dig först.

Nu verkar det vara på vissa ställen att posten ringer för att kolla om man är hemma.

Okej, tack. Förlåt om jag inte läst igenom tråden, jag är ny till den och förmodligen lite blind och dum.
Jag hoppas att de inte ringer först för min mobil är helt dum i huvudet. Däremot om de ringer på dörren finns det typ one in a million chans att jag inte är hemma. :smile:

Men tack för svaret, iaf. Jag visste inte om de hade någon gräns typ "om det väger mer än x" så bär de inte hem. Jag bor ändå fem trappor upp. Måste jag hämta det hos posten måste jag ha hjälp att få hem och upp dem för jag är lite svag. 8-[
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 09 feb 2015, 14:37

eye of a tiger skrev:Om posten gör som de ska. Så ska de testa genom att åka hem till dig först.

Okej, tack. Förlåt om jag inte läst igenom tråden, jag är ny till den och förmodligen lite blind och dum.
Jag hoppas att de inte ringer först för min mobil är helt dum i huvudet. Däremot om de ringer på dörren finns det typ one in a million chans att jag inte är hemma. :smile:

Men tack för svaret, iaf. Jag visste inte om de hade någon gräns typ "om det väger mer än x" så bär de inte hem. Jag bor ändå fem trappor upp. Måste jag hämta det hos posten måste jag ha hjälp att få hem och upp dem för jag är lite svag. 8-[

inte tycker jag du är dum i huvudet eller ställer dum fråga. Kommentaren var mera som en förklaring än något annat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Guybrush Threepwood
Old Gregg
Old Gregg

Inläggav Guybrush Threepwood » mån 09 feb 2015, 14:40

Nej alltså, jag menar absolut inte att du antytt att jag var dum eller nåt.
Det var bara jag som gjorde lite narr av mig själv för svaret finns säkert på hemsidan.
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"