Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Ett gäng Morrisar
Kontakt:

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Fam.Morrhår » ons 26 nov 2014, 08:45

eye of a tiger skrev:Fick i alla fall ett svar ifrån zooplus. Där dom undrade vad jag hade sett förhöjningen någonstans.De kom också med förslag att trädet gick att köpa för 129 på den tyska vilket det inte går att köpa ifrån.

Nåja. De svarade i alla fall.

Typiskt dem att svara på det viset. :tongue:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån
R.i.p Atlas 2016-08-12 :cry: :-({|=

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » ons 26 nov 2014, 11:00

Jag har slutat handla på Zooplus. För många trasiga och felaktiga leveranser. Har en gång skrivit ett negativt omdöme om en produkt de sänt som var rent farlig och fick då svar att det skulle dröja lång tid innan omdömet blev publicerat pga hög arbetsbelastning. Jo tjena! Har fortfarande inte publicerats vad jag vet. :pfft:

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » ons 26 nov 2014, 11:38

Aziz skrev:Jag har slutat handla på Zooplus. För många trasiga och felaktiga leveranser. Har en gång skrivit ett negativt omdöme om en produkt de sänt som var rent farlig och fick då svar att det skulle dröja lång tid innan omdömet blev publicerat pga hög arbetsbelastning. Jo tjena! Har fortfarande inte publicerats vad jag vet. :pfft:

Hög arbetsbelastning? Jo tjenare. :wait:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » ons 26 nov 2014, 12:42

Sitter hemma och svär över posten. Beställde i måndags, såg igårkväll att det första paketet var i Sverige och under transport till mig. Gick in på postens sida imorse och kollade hur långt det kommit, fortfarande transport i Segeltorp, ringer kundtjänst för att kolla att de har mitt mobilnummer och portkod. Jodå de har båda. Ringer igen vid halv elvatiden för att kolla om det faktiskt är på väg eftersom tracking fortfarande står Segltorp men notering säger att ankomstdatum är idag. Kundtjänst säger att nej de har inte portkod eller mobilnummer, nähä transportfirman har bara haft det de senaste fem ggr de kört ut till mig. Vet kundtjänst om paketet har kommit med på morgontransporten, näh allt hon har framför sig är exakt samma information jag får på deras hemsida, undrar för mig själv varför de har en bemannad kundtjänst om de bara har exakt samma information som finns på hemsidan där de sitter i Västerås.

Vidare diskussion, hon tar emot mobilnummer och portkod men upplyser om att hon inte kan vidarebefodra det till transportterminalen och man kan inte längre ringa direkt dit, nya regler. Frågar igen om hon kan kolla om sändningen kom med på morgonbilen eller eftermiddagsbilen, två bilar varje dag (de har lunch mellan 12-13). Hon går och kollar igen och informerar att terminalen säger att den inte kom med på morgonen, alltså är 13 det tidigaste det kan komma, direktinfo från terminalen. Litar på hennes info, går och handlar, hemma halv tolv. Updaterar tracking på postens hemsida, jaha nu står det helt plötsligt att sändningen lastades på bil kvart i elva för utkörning. Jag slår vad om att de varit här de 20 minuterna jag var borta och jag kommer få betala 250 kr för ny utkörning (35 kg kattmat och sand och utlämningscentral som ligger låååångt från var jag bor) + ingen bil. Så fruktansvärt irriterad på posten, inte zooplus!

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » ons 26 nov 2014, 16:18

Edit: Efter att ha ringt till kundtjänst igen när paketet inte var här vid fyra, datorn säckade så jag kunde inte ge dem kolli ID, allt var bara kaos så lovade trevliga kundtjänsten att ringa tillbaka. Fem minuter innan så ringde det på dörren :grin: och nu är första paketet här, yay! Nu väntar jag bara på andra sändningen (och ärligt varför kam de inte skickas tillsammans?) Nikita har fått ny prasseltunnel, nya Sheba sorter, Applaws och Call of the Wild. En myckenhet kattsand inköptes också. Och hon har fått några leksaksmöss med fjädrar, en piper när hon leker med den och jag känner redan att jag inte står ut med ljudet! En Kong mus med fjädrar och kattmynta slank också med. Men roligast är nog lådan allt kom i... :smile:

Edit x 2 Nu är jag sur på posten och zooplus. Andra hälften av min sändning kommer enligt DPO och posten imorgon. Fine, men idag kom den förrän efter fyra, jag måste vara på jobbet fyra, senast fem och jobbet ligger 50 min hemifrån om pendeln funkar. Tog ledigt idag eftersom jag visste/trodde att allt skulle komma på samma gång. Eller varför inte på fredag när jag inte jobbar heller. Varför, varför, varför har posten börjat köra ut mina paket som sista stop på dagen?/end rant

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » tor 11 dec 2014, 09:33

Zooplus.SE har 5% på hela sortimentet t.o.m 13/12 med koden LUCIA-14.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » lör 13 dec 2014, 20:28

Jag skickade precis iväg en beställning. :) Upptäckte premieshoppen precis, har typ 550 poäng, tips på nått att köpa för de? :)

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Inläggav myntasmatte » lör 13 dec 2014, 20:31

Jag tror jag hade fler poäng, har låtit de vara då jag inte hittat något jag vill ha för dem. Men nu senast gjorde jag slag i saken och valde en bädd - Trixie Leika. Om dina poäng räcker till den så kan jag rekommendera den, ser väldigt mysig ut :-)
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 14 dec 2014, 11:05

Sorbe skrev:Jag skickade precis iväg en beställning. :) Upptäckte premieshoppen precis, har typ 550 poäng, tips på nått att köpa för de? :)

Mitt tips är att du kollar på samtliga av våra sidors shoppar, precis som med vanliga sortimentet kan "priserna" nämligen variera på samma produkt.

Bild
Exempel: Denna pirat-furminator som kostar 500 points på COM går lös på 1300 points på SE. :shock:

Shopparna har snarlika adresser - http://www.zooplus.XX/bonuspoints/products - byt bara ut landsuffixet mot SE, COM, FI eller DK
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » sön 14 dec 2014, 11:13

Har ju använt Zooplus i fyra år, det här med poäng,.....Har sett att det finns poäng, men har inte kollat upp det mer än så.
Så hur gör man? :oops: :shock:
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 14 dec 2014, 11:23

miss_mia skrev:Har ju använt Zooplus i fyra år, det här med poäng,.....Har sett att det finns poäng, men har inte kollat upp det mer än så.

Logga in på ditt konto, förslagsvis på SE. I menyn till vänster finns rubriken Bonusprogram, klicka på zooPluspoäng-konto så se du dina poäng. På länken Premieshop ser du vad du kan shoppa. Utbudet varierar mellan våra sajter, så kolla de andra också i länken jag postade ovan.

(Min favoritpremie är klöstunnan, som numera bara finns i DK-shoppen för 3000 points. På den gamla goda tiden fick man den för 1350 points, men sen upptäckte tyvärr nån nitisk typ att de skänkte bort den för billigt. :pfft: :swear: )

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » sön 14 dec 2014, 11:46

sugarcane skrev:
miss_mia skrev:Har ju använt Zooplus i fyra år, det här med poäng,.....Har sett att det finns poäng, men har inte kollat upp det mer än så.

Logga in på ditt konto, föslagsvis på SE. I menyn till vänster finns rubriken Bonusprogram, klicka på zooPluspoäng-konto så se du dina poäng. På länken Premieshop ser du vad du kan shoppa. Utbudet varierar mellan våra sajter, så kolla de andra också i länken jag postade ovan.

(Min favoritpremie är klöstunnan, som numera bara finns i DK-shoppen för 3000 points. På den gamla goda tiden fick man den för 1350 points, men sen upptäckte tyvärr nån nitisk typ att de skänkte bort den för billigt. :pfft: :swear: )

Tack så mkt , pinsamt att jag har så dålig koll, nu ska jag jaga poäng :-D !

Undrar om det är den tunnan som vi var några som köpte rätt billigt i höstas som du tänker på? Fast den skulle utgå från sortimentet, mycket uppskattad är den i alla fall

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » sön 14 dec 2014, 12:03

En fråga till, kan man utnyttja poängerna på alla Zooplus? Eller måste man hålla sig till en?

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » sön 14 dec 2014, 12:39

miss_mia skrev:En fråga till, kan man utnyttja poängerna på alla Zooplus? Eller måste man hålla sig till en?

Man kan utnyttja dom på vilket som av dom fyra Zooplus vi kan handla från. .se , .dk , .fi , .com .
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » sön 14 dec 2014, 12:45

kvasthilda skrev:
miss_mia skrev:En fråga till, kan man utnyttja poängerna på alla Zooplus? Eller måste man hålla sig till en?

Man kan utnyttja dom på vilket som av dom fyra Zooplus vi kan handla från. .se , .dk , .fi , .com .

Tack :luciasmile1:

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » sön 14 dec 2014, 22:14

sugarcane skrev:Zooplus.SE har 5% på hela sortimentet t.o.m 13/12 med koden LUCIA-14.

Tack för tipset :svartpuss:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 24 dec 2014, 07:14

wow. Beställde ifrån zooplus dotter bolaget bitiba,igår kväll. Trodde inte jag skulle få det packat och skickat förrän efter storhelgerna . Tydligen har de gjort klart min beställning och skickat i väg den .
:-D
får se hur länge man får vänta på den nu . Posten kommer väl att ta sin tid .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tor 25 dec 2014, 10:46

eye of a tiger skrev:wow. Beställde ifrån zooplus dotter bolaget bitiba,igår kväll. Trodde inte jag skulle få det packat och skickat förrän efter storhelgerna . Tydligen har de gjort klart min beställning och skickat i väg den .
:-D
får se hur länge man får vänta på den nu . Posten kommer väl att ta sin tid .

Såg trädet du beställt i Trions tråd. Det var jättesnyggt och jag funderar på att köpa samma. Du (och trion) får gärna ge en recention när det är på plats. :blondluva:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 27 dec 2014, 12:04

Trion hälsar de kommer att berätta hur trädet kommer att upplevas i stabilitet. , kvalitet och hur det är som lek och sovplats.

Tänk om den nu kunde komma på fredag. Men det är väl för mycket att hoppas på, då man är ledig.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » lör 27 dec 2014, 19:32

Nu sitter jag och beställer några lådor Pussi/Felix orginal till min bestämda kisse, från .com. Det blir snäppet dyrare än att köpa samma mat i Sverige, men so be it - eftersom herr katt vägrar äta 1/4 av maten i de svenska lådorna lär slutnotan iaf gå ungefär plus/minus noll. Och mycket roligare variation på smakerna! Blir "Poultry selection" och "Meat selection", då näringsvärdena enligt Zooplus är precis desamma i de sorterna. Nu hoppas jag att paketet kommer med rätt mat och med alla påsarna hela..! Om allt funkar bra och kisse gillar och tål maten som han ska, så blir det till att lägga en rejälare beställning i nästa månad!

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » mån 29 dec 2014, 12:27

Colourspot skrev:Nu sitter jag och beställer några lådor Pussi/Felix orginal till min bestämda kisse, från .com. Det blir snäppet dyrare än att köpa samma mat i Sverige, men so be it - eftersom herr katt vägrar äta 1/4 av maten i de svenska lådorna lär slutnotan iaf gå ungefär plus/minus noll. Och mycket roligare variation på smakerna! Blir "Poultry selection" och "Meat selection", då näringsvärdena enligt Zooplus är precis desamma i de sorterna. Nu hoppas jag att paketet kommer med rätt mat och med alla påsarna hela..! Om allt funkar bra och kisse gillar och tål maten som han ska, så blir det till att lägga en rejälare beställning i nästa månad!

Lycka till! :hi5: Det har funkat bra hitills med mina beställningar och mina katter är nöjda och belåtna med den maten. Har själv gjort en beställning Felix/Pussi, men har fått köpa hem ett par lådor extra från affären för säkerhets skull. Vet ju inte hur det blir med leveranser nu i mellandagarna/nyår.
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 30 dec 2014, 09:10

Hur är det med de svenska sidorna och deras kollinummer ?. Jag tycker man borde kunna söka på det kollinumret man har fått via e mailet ,då de länkar den svenska postens hemsida .

Har fortfarande inte fått någon status på mitt paket :(
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » tis 30 dec 2014, 09:20

eye of a tiger skrev:Hur är det med de svenska sidorna och deras kollinummer ?. Jag tycker man borde kunna söka på det kollinumret man har fått via e mailet ,då de länkar den svenska postens hemsida .

Dpd.com välj Tyskland.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 30 dec 2014, 10:32

LaSadies skrev:
eye of a tiger skrev:Hur är det med de svenska sidorna och deras kollinummer ?. Jag tycker man borde kunna söka på det kollinumret man har fått via e mailet ,då de länkar den svenska postens hemsida .

Dpd.com välj Tyskland.

Tack så mycket för det snabba svaret :rosor:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tis 30 dec 2014, 15:20

Fam.Morrhår skrev:
Colourspot skrev:Nu sitter jag och beställer några lådor Pussi/Felix orginal till min bestämda kisse, från .com. Det blir snäppet dyrare än att köpa samma mat i Sverige, men so be it - eftersom herr katt vägrar äta 1/4 av maten i de svenska lådorna lär slutnotan iaf gå ungefär plus/minus noll. Och mycket roligare variation på smakerna! Blir "Poultry selection" och "Meat selection", då näringsvärdena enligt Zooplus är precis desamma i de sorterna. Nu hoppas jag att paketet kommer med rätt mat och med alla påsarna hela..! Om allt funkar bra och kisse gillar och tål maten som han ska, så blir det till att lägga en rejälare beställning i nästa månad!

Lycka till! :hi5: Det har funkat bra hitills med mina beställningar och mina katter är nöjda och belåtna med den maten. Har själv gjort en beställning Felix/Pussi, men har fått köpa hem ett par lådor extra från affären för säkerhets skull. Vet ju inte hur det blir med leveranser nu i mellandagarna/nyår.

Tack! :hi5:
Måste säga att de packade snabbare än jag trodde. Nu är paketet hos DPD, så nu återstår att se hur lång tid det tar för det att komma hit. Har lite mat hemma, så kisse borde klara sig, men räknar nog med att det kan ta lite tid nu med alla helger och röda dagar som väntar.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tis 30 dec 2014, 15:22

En fundering gällande poängen. När jag beställde stod det att poängen kommer när betalningen registrerats, men jag har fortfarande noll på "saldot". Hmm?

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tis 30 dec 2014, 15:26

Poängen brukar dyka upp ungefär när kollit kommer.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tis 30 dec 2014, 15:31

Aha! Då så :)

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » tis 30 dec 2014, 19:52

Beställde i söndags o varorna skickades inatt. Räknar med några fler leversnsdagar än vanligt bara. Utöver det hoppas jag att det är lika smidigt som vanligt...
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Panikspringer
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav Panikspringer » tis 30 dec 2014, 22:23

Är så nöjd med Zooplus :rosor: snabb leverans men fick en lat tjej ifrån posten som ljög om att jag inte va hemma, vilket jag va. Fick 10% rabatt av zooplus som tröst. Beställer alla katternas mat,leksaker och klösträd därifrån.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 02 jan 2015, 08:00

Man funderar på hur ett paket som är långt ner i söder. kan komma hem till mig idag . Kommer den att dricka energi dryck och får vingar (jag antar att den forslas med lastbil). nåja datumet om ankomst kommer förmodligen att ändras under dagen .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » sön 04 jan 2015, 13:50

Mitt paket är i Malmö (eller well, det kom dit i förrgår). Då borde det ju dyka upp typish i mitten av veckan, hoppas jag på... Borde bli kalasbra tajmning - skönt att slippa köpa en låda mat på Ica; katten har nämligen börjat rynka på näsan åt räk-smaken också (den går ner, men det är inte utan att han tittar förorättat på mig först) :pfft:

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » mån 05 jan 2015, 13:35

Nu kom paketet, uppkånkat för alla trapporna (bor på 3e våningen) av en snäll tjej från Postnord. Paketet ser fint ut, och innehållet är oskadat (och överensstämmer med det jag beställde). Bästföredatum drygt ett år fram i tiden. I paketet låg också en 10% rabattkod (passar bra - planerar att beställa igen om några veckor) och en liten påse med kattgodis (torkad kyckling). Nöjd.

Göran
Überkatt
Überkatt
Katt: Ja

Inläggav Göran » mån 05 jan 2015, 15:25

Panikspringer skrev:Är så nöjd med Zooplus :rosor: snabb leverans men fick en lat tjej ifrån posten som ljög om att jag inte va hemma, vilket jag va. Fick 10% rabatt av zooplus som tröst. Beställer alla katternas mat,leksaker och klösträd därifrån.

Får jag alltid. Jag var hemma den gången som avin åkte ner i brevinkastet med notering "inte hemma" :smile:

När jag hämtade ut mitt paket nere på ICAs post så noterar jag att någon öppnat mitt paket. Vem klagar man till? Postnord, Zooplus eller ICA? Eller alla?

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tor 15 jan 2015, 22:28

Jag är galet sugen på att beställa Zooplus XXL-klöstunna (svart). Har länge velat byta ut det lilla klösträdet, inte minst eftersom Lillebrors bus emellanåt har vält hela eländet, men det rejäla trädet jag spanat in har jag verkligen inte pengar till atm. Har också velat ha något med mer höjd som kisse kan sträcka ut kroppen och klösa på, och en tunna skulle kunna ersätta både den lilla klösmöbeln och en klöspelare (som kostar ett par hundringar mindre).. Nån här som har den och kan ge en recension? Tänker i första hand på klösvänlighet och stabilitet för klängande katt.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tor 15 jan 2015, 22:33

Colourspot skrev:Jag är galet sugen på att beställa Zooplus XXL-klöstunna (svart). Har länge velat byta ut det lilla klösträdet, inte minst eftersom Lillebrors bus emellanåt har vält hela eländet, men det rejäla trädet jag spanat in har jag verkligen inte pengar till atm. Har också velat ha något med mer höjd som kisse kan sträcka ut kroppen och klösa på, och en tunna skulle kunna ersätta både den lilla klösmöbeln och en klöspelare (som kostar ett par hundringar mindre).. Nån här som har den och kan ge en recension? Tänker i första hand på klösvänlighet och stabilitet för klängande katt.

Stabiliteten för klängande katt är super. Tyvärr hittar jag inte bildbeviset på britten som klättrar upp för tunnan, men det säger väl allt. Den bilden är rena tunnpropagandan! :smile: Tunnan väger tolv kilo och har bra tyngdpunkt. Däremot är det inte säkert att katterna kommer att klösa på den, mina gör det aldrig. Men de uppskattar den som sovplats och spaningstorn. Och kattungar DYRKAR gömslena!

Jag tycker tunnan är en av zooplus mest privärda produkter. Observera att priset kan skilja mellan sajterna, det lönar sig att jämföra.
:edit: Jag hittade den. Se och njut! :glasses: - viewtopic.php?f=1&t=216984&p=4396500&hilit=kl%C3%B6stunna#p4396500

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tor 15 jan 2015, 22:47

sugarcane skrev:
Colourspot skrev:Jag är galet sugen på att beställa Zooplus XXL-klöstunna (svart). Har länge velat byta ut det lilla klösträdet, inte minst eftersom Lillebrors bus emellanåt har vält hela eländet, men det rejäla trädet jag spanat in har jag verkligen inte pengar till atm. Har också velat ha något med mer höjd som kisse kan sträcka ut kroppen och klösa på, och en tunna skulle kunna ersätta både den lilla klösmöbeln och en klöspelare (som kostar ett par hundringar mindre).. Nån här som har den och kan ge en recension? Tänker i första hand på klösvänlighet och stabilitet för klängande katt.

Stabiliteten för klängande katt är super. Tyvärr hittar jag inte bildbeviset på britten som klättrar upp för tunnan, men det säger väl allt. Den bilden är rena tunnpropagandan! :smile: Tunnan väger tolv kilo och har bra tyngdpunkt. Däremot är det inte säkert att katterna kommer att klösa på den, mina gör det aldrig. Men de uppskattar den som sovplats och spaningstorn. Och kattungar DYRKAR gömslena!

Jag tycker tunnan är en av zooplus mest privärda produkter. Observera att priset kan skilja mellan sajterna, det lönar sig att jämföra.
:edit: Jag hittade den. Se och njut! :glasses: - viewtopic.php?f=1&t=216984&p=4396500&hilit=kl%C3%B6stunna#p4396500

Yay! :hi5: Just gömställena är jag lite tveksam till, men kisse har faktiskt häromdagen legat och sovit i det lilal krypinet på sitt nuvarande träd, så det kanske går hem trots allt! (Tidigare har han bara varit in där som hastigast för att hämta godis vid fodersök.)

Har kikat på .se, .com och .dk, och kommit fram till att av dem är .se billigast omräknat i SEK (699:-). Ska kika runt lite mer, för säkerhetsskull.

ÅH, vilken fantastisk bild :rosor: Då ska den väl banne mig klara av min 5kg tokkatt som hoppar och klänger på kanten också! :grin:

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tor 15 jan 2015, 23:03

Även om katten inte uppskattar krypinen så kommer han att älska att sova i den vadderade toppbädden. SE kan nog vara billigast trots allt, men det kan vara värt att veta att priserna brukar fluktuera på just tunnorna, oklart varför. Men priset är så billigt jämfört med vad zooaffärerna tar för XXL, så en femtiolapp hit eller dit har mindre betydelse. Jag rekommenderar köp. Skulle det inte funka är den dessutom lättkrängd på Blocket.

Användarvisningsbild
Colourspot
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav Colourspot » tor 15 jan 2015, 23:11

Det lutar starkt åt att det blir ett köp - ska bara dubbelkolla finanserna (och boka hovslagaren, så att jag vet vilken månad nästa räkning landar..) så att jag inte klantar till det :lol:
Tack för recension! :) Litar mer på forumet än på hemsidans omdömmen!

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » lör 17 jan 2015, 12:51

Har just gjort den härliga upptäckten att zooplus sänkt gränsen för minimiorder på våra sajter med cirkus en femtiolapp på varje (varierar lite i SEK beroende på valutaeffekten).

Fraktpriserna är orörda, men ibland är man ju beredd att pröjsa frakt för en liten order om man suktar extra mycket efter en pryttel. :D

Följande gäller numera för minimiorder:

SE = 199 SEK
    DK = 99 DK
    FI = 19€
    COM = 9€

Återgå till "Allmänt kattprat!"