Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
millamonica
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Burmilla

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav millamonica » tor 03 apr 2014, 09:55

Jag har inte uppgett någon portkod (visste inte att man skulle det då jag trodde att Posten hade tillgång till portkoder) så de kommer ju inte att kunna leverera paketet. Mitt paket väger dock bara 1 kg, så då bör jag väl kunna hämta ut det på vanligt sätt. Men det lär ju försenas, om de först försöker leverera och sen måste skicka ut en avi. Well well.
Hos mig bor burmillaflickorna S*Palombiens C Mouette "Stella" och S*Palombiens C Pixota "Saga". Det här är vår bildtråd!

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » tor 03 apr 2014, 23:42

Miniwini skrev:Posten ringde igår kväll och frågade om jag bar hemma och om min portkod är 2211. Nej fel portkod sa jag och gav den riktiga. Han hade den där portkoden och tyckte det var konstigt. Tyckte jag med iom att jag uppgav koden i förrigår när jag beställde utkörning. Aja nu har jag paketet (som var sönder) hemma.

Paketen kan vara lite misshandlade av transporten har jag märkt, men hittills har jag bara haft trasig sandförpackning EN gång och blev då kompenserad genom att de betalade tillbaka för de trasiga kartongerna. Helt okej.

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » fre 04 apr 2014, 16:59

Evie skrev:
Miniwini skrev:Posten ringde igår kväll och frågade om jag bar hemma och om min portkod är 2211. Nej fel portkod sa jag och gav den riktiga. Han hade den där portkoden och tyckte det var konstigt. Tyckte jag med iom att jag uppgav koden i förrigår när jag beställde utkörning. Aja nu har jag paketet (som var sönder) hemma.

Paketen kan vara lite misshandlade av transporten har jag märkt, men hittills har jag bara haft trasig sandförpackning EN gång och blev då kompenserad genom att de betalade tillbaka för de trasiga kartongerna. Helt okej.

Här stack det ut grejer från paketet. Delarna var inte ens inplastade. Jaja, nu gör jag mig av med klösträdet till nån som vill ha det för jag är 0 intresserad av det.

Användarvisningsbild
O Helga Katt
Gurukatt
Gurukatt
Katt: DRX (ABY)
Kontakt:

Inläggav O Helga Katt » lör 19 apr 2014, 08:14

Trots att jag lovat mig själv att aldrig mer handla från Zooplus tänkte jag ge det ett nytt försök nu när jag upptäckt att jag som reggad uppfödare har 10 procents rabatt på alltihop. Men jag har en fråga om posten: Har jag rätt till ny GRATIS utkörning om jag missar leveransen?

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » lör 19 apr 2014, 08:57

Jyppan skrev:Trots att jag lovat mig själv att aldrig mer handla från Zooplus tänkte jag ge det ett nytt försök nu när jag upptäckt att jag som reggad uppfödare har 10 procents rabatt på alltihop.

Man står alltid sin egen plånbok närmast. :blink:

Högre upp i tråden på föregående sida har Postens Kundtjänst skrivit ett inlägg om rutiner, telefonnummer etc. Kolla in det. Det har rått lite olika bud om ny utkörning, och jag befinner mig i den lyckliga sitsen att jag har extremt serviceinriktade chaufförer på min ort som alltid ringer innan och kan dirigeras om till mitt jobb vid behov, så jag har aldrig behövt ringa om ny utkörning.

Kolla gärna hur du skrivit in dina adressuppgifter i samband med "katastrofordern". Komplettera med ev. portkod (jag har skrivit "Portkod XXXX" i rutan för företag, och jag tror dessutom den rutan numera heter Portkod på SE). Bifoga telefonnummer i den nedersta rutan. I fraktavtalet ingår INTE att de ska ringa innan, men har du en servicesinnad postis kanske hen läser etiketten och tar egna initiativ. Telefonnumret blir synligt på etiketten, men syns däremot inte i Postens rullor.

Ett sista tips är att lägga samma order i alla våra tillgängliga shoppar (SE, FI, DK och COM) för att se vilken varukorg som bli billigast. Beroende på varuinnehåll kan det variera stort nämligen. Som du kanske känner till skickas allt från samma lager, men priserna kan ändå variera på samma vara. Ska du ändå storhandla kan du lika gärna se till att komma över storköpsrabattnivån, så får du 3% ytterligare. Rabattkoderna är dom här:

.COM - STOCK-UP-AND-SAVE (över 100€)
    .FI - VARASTOI (över 100€)
    .DK - Mængderabat (över 750 DKK)
    .SE - Mängdrabatt (över 900 SEK)

Tyvärr tilkommer det numera frakt på FI, COM och DK oavsett hur mycket du handlar för, men slutsumman kan ändå bli billigare än SE beronde på korgens innehåll.

Finska sajten kan verka avskräckande, men dess struktur är exakt densamma som övriga zooplus-sajter, så man kan surfa parallellt i SE och klicka på motsvarande länkar så hittar man rätt. Google Translate är också din vän när du härjar på FI.

Till sist: Ska du köpa sand, var beredd på massakrerade lådor. Säckarna brukar hålla ändå 95 gånger av 100, men senast fick jag reklamera en trasig säck (den första på mycket länge). Konservburkar är en annan "högriskvara" vad gäller transportskada.

Fodersäckar brukar klara sig, men är lådan trasig bör de inspekteras noga. En kompis upptäckte att det gått hål i säckar senast, och fick tjafsa lite mer än vanligt med kundtjänst, men fick till sist 40% i återbetalning (maten gick ju att använda). Hon beställer mycket mat, och även där gäller att det är problemfritt 95 gånger av 100, trots trasigt emballage.

Överlag är zooplus packning av vilda västern-typ, så man bör ha en mental beredskap för att det kan bli aktuellt med reklamation (även om innehållet oftast klarar sig förvånansvärt väl). Har man en hövlig ton och ser till att fotodokumentera alla skador brukar reklamationerna gå smärtfritt.

Vi som envisas med att fortsätta handla på zooplus trots fraktcirkusen (mysko utkörningsrutiner och taskigt emballage) tycker väl enkelt uttryckt att riskerna man utsätter sig för är värda den avsevärt lägre prisnivån (i synnerhet vi som har något slag av extrarabatt). En starkt bidragande faktor är givetvis att kundtjänsten är proffsig och tillmötesgående vid varureklamation.

Lycka till med shoppingen! Håller tummarna för att du blir mindre besviken denna gång!
Senast redigerad av sugarcane lör 19 apr 2014, 09:45, redigerad totalt 3 gånger.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 13½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
O Helga Katt
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav O Helga Katt » lör 19 apr 2014, 09:13

Tack Sugarcane!! Nu var jag modig och tryckte iväg beställningen innan ditt svar kom, men jag hoppas att det funkar fastän jag inte fyllde i den enligt dina instruktioner. Nästa gång dock! Mitt problem är att jag inte är hemma på dagarna och inte har bil, så att få en leveranstid i förväg skulle onekligen underlätta. Jag hittar inte svaret från Postens kundtjänst som du hänvisar till... :-k

Jag testade mängdrabatten, men den funkar inte tillsammans med den bättre uppfödarrabatten. :-)

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » lör 19 apr 2014, 09:32

Jyppan skrev:Jag testade mängdrabatten, men den funkar inte tillsammans med den bättre uppfödarrabatten. :-)

Ah - de kan ha plocka bort möjligheten till "dubbla" rabatter. Det senaste åren har de gradvis försämrat sina "fringisar" som gratis frakt och olika rabattnivåer. Men trots det är det fortfarande lönsamt att handla där (dock inte lika lönsamt som när euron var en bananrepublikvaluta sommaren 2012 :grin: )

Postens leveransinfo i zooplus-tråden (2 inlägg)
- viewtopic.php?f=1&t=217657&p=4696108&hilit=leveransf%C3%B6rs%C3%B6ket#p4696108
- viewtopic.php?f=1&t=217657&p=4696575&hilit=Lokala+avvikelser#p4696575

:edit: Ser nu att det står "Du kan endast lösa in en kupong per beställning. Du kan heller inte kombinera uppfödarprogramrabatten med andra rabatter."
Så det har nog aldrig varit möjligt att få storköpsrabatten samtidigt med uppfödarrabatt (däremot kunde uppfödarrabatten kombineras med ett rabattprogram på 5% som man kunde köpa, men den erbjuder de inte längre).
-
Senast redigerad av sugarcane lör 19 apr 2014, 10:01, redigerad totalt 1 gång.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 13½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » lör 19 apr 2014, 09:51

Jyppan skrev:Trots att jag lovat mig själv att aldrig mer handla från Zooplus tänkte jag ge det ett nytt försök nu när jag upptäckt att jag som reggad uppfödare har 10 procents rabatt på alltihop. Men jag har en fråga om posten: Har jag rätt till ny GRATIS utkörning om jag missar leveransen?

Har man? :shock: Måste man vara aktiv uppfödare eller räcker det att vara registrerad...? (jag har ju inte börjat föda upp än)
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » lör 19 apr 2014, 09:54

zaddraya skrev:
Jyppan skrev:Trots att jag lovat mig själv att aldrig mer handla från Zooplus tänkte jag ge det ett nytt försök nu när jag upptäckt att jag som reggad uppfödare har 10 procents rabatt på alltihop. Men jag har en fråga om posten: Har jag rätt till ny GRATIS utkörning om jag missar leveransen?

Har man? :shock: Måste man vara aktiv uppfödare eller räcker det att vara registrerad...? (jag har ju inte börjat föda upp än)

Read all about it! :grin: - http://www.zooplus.se/breeder

Användarvisningsbild
O Helga Katt
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav O Helga Katt » tis 22 apr 2014, 19:59

Beställde i lördags och idag, tisdag, har ett paket av två skickats iväg. Varför inte båda? Obegripligt.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tis 22 apr 2014, 20:24

O Helga Katt skrev:Beställde i lördags och idag, tisdag, har ett paket av två skickats iväg. Varför inte båda? Obegripligt.

Det hör till det jag och min kompis kallar för "zooplus-mystiken". Som hardcore-stammisar har vi varit ned om alla (och då menar jag A-L-L-A) varianter. Det är obegripligt, men det inträffar tyvärr ibland. Jag väntar som bäst på sex kollin, vara zooplus valt att dela en order och skicka hälften med GLS/Schenker. Min senaste erfarenhet av GLS/Schenker var rejält usel pga felsortering i Malmö, så jag har skruvat ner förväntningarna på att det ska funka klockrent med den leveransen. Posten vet jag funkar, bara zooplus får iväg kollina.

Men för min del är det värt det, med tanke på prisbilden.

Du hinner fortfarande få trackingmejl för kolli som går iväg ikväll, så med lite flyt kan det lossna. Håller tummarna!

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 22 apr 2014, 20:31

Har väl märkt i bland att de är snabba på att skicka info på ett paket. medans den andra kan dröja att få info om. men det har ändå gått i väg med ett par timmars mellan rum samma dag. Har fått de flesta gånger fått bägge paketen samtidigt.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
O Helga Katt
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav O Helga Katt » ons 23 apr 2014, 20:24

Tack för uppmuntringar! Klagade hos zooplus som svarade:

Att tänka på vid leverans med Posten: Paket på upp till 20 kg levereras direkt till din dörr på vardagar mellan kl. 9-16 och paket på över 20 kg kan hämtas ut på Postens utlämningsställe. Om leveransen inte lyckas vid första försöket lämnas ditt paket till Postens serviceställe i närheten av var du bor, där det kan hämtas ut.

Dit första paket väger 31 kg, så det levereras direkt till ett utlämningsställe. Det andra paketet väger under 20 kg och Posten kommer att leverera det till din dörr.

Om du har frågor kan du gärna höra av dig igen närsomhelst.

Med vänliga hälsningar,
Ditt zooplus-team

(Alltså ska jag inte köpa sand igen??)

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Ett gäng Morrisar
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » ons 23 apr 2014, 21:05

O Helga Katt skrev:Tack för uppmuntringar! Klagade hos zooplus som svarade:

Att tänka på vid leverans med Posten: Paket på upp till 20 kg levereras direkt till din dörr på vardagar mellan kl. 9-16 och paket på över 20 kg kan hämtas ut på Postens utlämningsställe. Om leveransen inte lyckas vid första försöket lämnas ditt paket till Postens serviceställe i närheten av var du bor, där det kan hämtas ut.

Dit första paket väger 31 kg, så det levereras direkt till ett utlämningsställe. Det andra paketet väger under 20 kg och Posten kommer att leverera det till din dörr.

Om du har frågor kan du gärna höra av dig igen närsomhelst.

Med vänliga hälsningar,
Ditt zooplus-team

(Alltså ska jag inte köpa sand igen??)

Heh, här har posten aldrig levererat paket direkt till dörren som väger under 20 kilo. Där har allt kommit till mitt utlämningsställe. Däremot när det har varit tunga paket (30 kilosklassen) har de kört ut med det, men det har varit sheinker ist. :-k
Nåja, gör inget för mig. Har bil så jag kan hämnta själv och om det är tunga grejer så säger jag inte nej till hemleverans. Sparar min rygg. :smile:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån
R.i.p Atlas 2016-08-12 :cry: :-({|=

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » ons 23 apr 2014, 21:09

Får min första "riktiga" lön till helgen efter mitt vinteruppehåll, så det kommer bli storbeställning på Zooplus. Skitsamma att jag behöver nya kläder, mat o dyl. Katterna går först! :P :smile:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » tor 24 apr 2014, 14:01

Beställde idag 10+2kg Ourdoor och Fit 32 samt 2x10 kg British shorthair. Det har öppnat en ny zoobutik idag och de säljer RC Fit 32 och Outdoor för 549 kr för 10 kg men det kan inte mäta sig med zooplus. Vanligtvis så tar de 749 för den dyrare och 7+9 för de billigare.

Användarvisningsbild
O Helga Katt
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav O Helga Katt » tor 24 apr 2014, 16:06

Men det här är ju för :censored: ! Lät min son passa paketleveransen i hemmet. De ringer på dörren och när han öppnar ger de honom en lapp där det står att jag har ett paket att hämta! Jag vet verkligen inte om de kronor jag tjänar gör att det är värt att stå ut med de samlade tokerierna på Zooplus och posten....

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » fre 25 apr 2014, 10:16

O Helga Katt skrev:Men det här är ju för :censored: ! Lät min son passa paketleveransen i hemmet. De ringer på dörren och när han öppnar ger de honom en lapp där det står att jag har ett paket att hämta! Jag vet verkligen inte om de kronor jag tjänar gör att det är värt att stå ut med de samlade tokerierna på Zooplus och posten....

Förmodligen inte. Förstår att du är ilsk.

Jag har just råkat ut för motsatt problem: Zooplus har valt att leverera ett kolli med GLS/Schenker (trots att jag inte angett det, men det kan hända ibland om kollit är stort).

Om den officiella regeln för postkollin är att paket ÖVER 20 kilo lämnas på utlämningsställe, så är regeln för GLS/Schenker-kollin precis tvärtom: Paket UNDER 20 kilo lämnas på utlämningsställe - oavsett storlek. :roll:
Mitt är stort - men lätt. De tycks enbart gå på vikt, så det hamnar hos närbutiken, som kommer att bli sååååååååååååå glad att få ett bamsekolli att härbärgera i sin mikrobutik, där det är nog trångt som det är i paketutlämningen. Hejåhå.

När det gäller Postens taskiga utkörningsrutiner så är det knepiga att servicenivån (för en gångs skull) förefaller bättre på mindre orter. Mina sandkollin körs alltid ut utan prut, och det gäller även min kompis sandkollin på hennes lilla ort. Och i mitt fall ringer de innan dessutom (det gör det däremot inte hos henne).

Jag hoppas hur som helst att du ringer Postens kundtjänst och klagar (telefonnumrena finns i länkkarna ovan). Det skulle inte förvåna om nissen rent av hade kollit med sig, men skrivit en lapp om uthämtning för att posta den "när ingen öppnade". :roll: Sånt har förekommit, det vet vi.

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » fre 25 apr 2014, 11:14

Posten kör alltid ut mina paket, oavsett vikt. Har fått flertalet sandpaket som väger runt 30kg. Igår var det visserligen en blå postnord-bil som kom, inte en gul postbil, men jag antar att det ändå var posten? :-k Så det där att det funkar bättre på små orter kan nog stämma ibland, jag bor utanför Laholm i ett litet samhälle...
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » fre 25 apr 2014, 11:54

Jag som bor lite norr om Zaddraya får också alla mina paket utkörda, och de ringer alltid innan. I onsdags fick jag ett gigantiskt paket från zooplus på 1.7m x 1,5 m som postkillen ställde i min hall.
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » fre 25 apr 2014, 20:51

Såja, nya varor beställda på Zooplus. Lika spännande varje gång hur det kommer att sluta. :smile:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » lör 26 apr 2014, 11:56

När jag skickade efter denna gången så har jag fått besked om att paketen är sända från Nederländerna inte Tyskland som tidigare. Jag kan stå ut men den hel del med tanke på prisskillnaden och att jag har 6 katter det ska jag villigt erkänna.

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » sön 27 apr 2014, 06:03

Allspice skrev:När jag skickade efter denna gången så har jag fått besked om att paketen är sända från Nederländerna inte Tyskland som tidigare. Jag kan stå ut men den hel del med tanke på prisskillnaden och att jag har 6 katter det ska jag villigt erkänna.

Det hände sist för mig också. Men paketet kom fram, oskadd för en gång skull. Det fanns inte en enda repa på lådan och alla grejerna var hela. :smile:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » sön 27 apr 2014, 06:03

Visserligen var det bara en massa blötmat. Men ändå. :blink:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » sön 27 apr 2014, 08:06

Fam.Morrhår skrev:Visserligen var det bara en massa blötmat. Men ändå. :blink:

Det ska du vara glad över :smile: Vi råkade ut för att krossat paket med blötmat som runnit ut över allt. Den ruttna stanken var inte att leka med :urk: Men visst med tanke på priset och att dom har en del jättebra saker man inte hittar någon annanstans så står man ut med mkt.
Bild

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » sön 27 apr 2014, 08:33

Starwatcher skrev:
Fam.Morrhår skrev:Visserligen var det bara en massa blötmat. Men ändå. :blink:

Det ska du vara glad över :smile: Vi råkade ut för att krossat paket med blötmat som runnit ut över allt. Den ruttna stanken var inte att leka med :urk: Men visst med tanke på priset och att dom har en del jättebra saker man inte hittar någon annanstans så står man ut med mkt.

Eww, det får man hoppas att man inte kommer vara med om. :urk:
Och ja, trots transportrisken är det värt det i långa loppet. :smile:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » mån 28 apr 2014, 18:19

Fam.Morrhår skrev:
Allspice skrev:När jag skickade efter denna gången så har jag fått besked om att paketen är sända från Nederländerna inte Tyskland som tidigare. Jag kan stå ut men den hel del med tanke på prisskillnaden och att jag har 6 katter det ska jag villigt erkänna.

Det hände sist för mig också. Men paketet kom fram, oskadd för en gång skull. Det fanns inte en enda repa på lådan och alla grejerna var hela. :smile:

Det var bredare band på detta paketet så de hade inte skurit in i lådan. Så letade jag efter 2 kg extra av kattmaten som jag köpt men det visade sig att det finns uppenbarligen 12 kg påsar i Nederländerna. :grin: Däremot så saknar jag ett paket med 24 kg British shorthair och inte kan jag söka på det kollinumret som jag fått heller.

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » mån 28 apr 2014, 18:46

Allspice skrev:
Fam.Morrhår skrev:

Det var bredare band på detta paketet så de hade inte skurit in i lådan. Så letade jag efter 2 kg extra av kattmaten som jag köpt men det visade sig att det finns uppenbarligen 12 kg påsar i Nederländerna. :grin: Däremot så saknar jag ett paket med 24 kg British shorthair och inte kan jag söka på det kollinumret som jag fått heller.

Nu så fick jag ett kollinummer i lördags från min senaste beställning, men än så länge står det att "Sökningen genererade inga träffar." Är det dags att oroa sig eller vad ska jag göra? o.o
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » mån 28 apr 2014, 19:30

Det brukar stå så innan paketen registrerats/plockats upp av speditören.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 29 apr 2014, 07:09

Beställde i Fredags ,får se om jag får paketet hemkört i morgon eller inte . Spännande och se hur posten gör .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » tis 29 apr 2014, 07:52

Beställde igårkväll. Nu är det väntan!
Edit: Nu har de skickat paketet!
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » tis 29 apr 2014, 11:07

Nu kan jag se att paketet är sänt och kan spåra det men det har inte kommit till Sverige ännu.

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » tis 29 apr 2014, 19:29

Såja! Nur har paketet kommit till sverige. Ända fram tills idag har jag inte kunnat spåra det, men vips! Toftanäs. Får det förhoppningsvis i morgon. Hur det än blir får jag hämta det någonstanns, jag jobbar i morgon. :smile: 15 kilo paket!
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » tis 29 apr 2014, 20:48

Jag hoppas på att mitt ska komma på fredag eller måndag, för då är jag hemma hela dagen!
BildBild -

it's a present activity

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » ons 30 apr 2014, 11:53

Nu har de fått förhandsinfo om ett paket som jag beställde den 24/4. Och detta paket kommer från Tyskland inte Nederländerna

misshellokitty
Kattracka
Kattracka
Katt: Huskatt

Inläggav misshellokitty » tor 01 maj 2014, 15:00

Jag har beställt en gång från danska Zooplus, ett klösträd. Jag fick själv åka och hämta det på mitt postutlämningsställe. Nu är jag inne på att beställa kattsand (Extreme Classic) därifrån eftersom det blir betydligt billigare men man har ju läst om många där paketen gått sönder och sanden har legat utspridd i hela lådan, mindre kul…. Dessutom om jag nu inte kommer få det hemkört till dörren och måste hämta det själv.. Bor i Halmstad. Ska man våga chansa en gång till? :-?
A home without a cat is just a house.

Användarvisningsbild
frenchvanilla
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Burma (n) och Siames (a)

Inläggav frenchvanilla » tor 01 maj 2014, 20:12

misshellokitty skrev:Jag har beställt en gång från danska Zooplus, ett klösträd. Jag fick själv åka och hämta det på mitt postutlämningsställe. Nu är jag inne på att beställa kattsand (Extreme Classic) därifrån eftersom det blir betydligt billigare men man har ju läst om många där paketen gått sönder och sanden har legat utspridd i hela lådan, mindre kul…. Dessutom om jag nu inte kommer få det hemkört till dörren och måste hämta det själv.. Bor i Halmstad. Ska man våga chansa en gång till? :-?

Istället för att hämta ut mina paket ringer jag helt enkelt till Posten och kräver utkörning. Jag får det då gratis.
Bild Bild
"We are the finest cats in Siam! There are no finer cats than We Am!"

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » tor 01 maj 2014, 22:53

frenchvanilla skrev:
misshellokitty skrev:Jag har beställt en gång från danska Zooplus, ett klösträd. Jag fick själv åka och hämta det på mitt postutlämningsställe. Nu är jag inne på att beställa kattsand (Extreme Classic) därifrån eftersom det blir betydligt billigare men man har ju läst om många där paketen gått sönder och sanden har legat utspridd i hela lådan, mindre kul…. Dessutom om jag nu inte kommer få det hemkört till dörren och måste hämta det själv.. Bor i Halmstad. Ska man våga chansa en gång till? :-?

Istället för att hämta ut mina paket ringer jag helt enkelt till Posten och kräver utkörning. Jag får det då gratis.

Men Posten ska väl köra ut det?

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » tor 01 maj 2014, 23:21

Allspice skrev:
frenchvanilla skrev:

Men Posten ska väl köra ut det?

Ja, Posten kör ut paketet automatiskt. Om man inte är hemma eller annan anledning för missat leveransförsök (typ portkod) och paketet väger över 20 kg så körs det ut igen utan kostnad.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 02 maj 2014, 09:06

Nu ringde posten och var här utanför! Paketet ser oskadat ut.
BildBild -

it's a present activity

Återgå till "Allmänt kattprat!"