Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Miniwini » fre 21 mar 2014, 10:40

Lingonskrutt skrev:
Miniwini skrev:
eye of a tiger skrev:De stolpar där skruven satt fast var de två där korgarna ska sitta fast.så var det på det trädet som du och jag har och platan ska ju skruva fast på där huset ska sitta.kom jag på.

Det är flera stolpar med skruv som sitter fast. Dom är olika långa också, både stolparna och skruvarna som sitter fast

Vet inte om jag hängt med om vad felet var, men kan du inte mäta stolpar och skruvar, diameter också eller vad som är fel. Fota de tillsammans med måttband så att det framkommer på bilderna att måtten är fel? och om det inte går att mäta att måtten är fel så montera trädet och filma sedan när du stöter emot det, så syns det kanske hur rangligt det är även om det inte kommer fram på bild?

Jag kommer att få ett nytt träd

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Ett gäng Morrisar
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » lör 22 mar 2014, 20:37

Började beställa från Zooplus efter att jag fått mina katter. Är väl nöjd överlag. Har köpt mina 2 klösträd och diverse smågrejer där utan större problem. Det är snarare posten här i sverige som det har varit krångel med, med leveranser som påstås ha inte kunnat bli leverade pg.a att jag varit okontaktbar, medans jag som just nu är ledig från mitt säsongsarbete sitter hemma hela dagarna med telefonen i närheten. Suck...

Fick min senaste leverans nu i veckan med lite smått o gott. Dock var en av keramikskålarna sönderslagen så jag mailade zooplus på kvällen samma dag jag fick grejerna. Dagen efter svarade de och sa att jag skulle få pengarna tillbaka inom 7 dagar. Får väl vänta och se om de kommer in på kontot. Det är första gången som någonting är sönder när jag har beställt. Hade tänkt beställa torrfoder därifrån när jag har lyckats vänja mina katter att äta Applaws men vet inte om man vågar efter att ha läst om fodersäckar/sandsäcker som varit sönder. :shock:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån
R.i.p Atlas 2016-08-12 :cry: :-({|=

Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Inläggav Naala92 » lör 22 mar 2014, 21:15

Fam.Morrhår skrev:Började beställa från Zooplus efter att jag fått mina katter. Är väl nöjd överlag. Har köpt mina 2 klösträd och diverse smågrejer där utan större problem. Det är snarare posten här i sverige som det har varit krångel med, med leveranser som påstås ha inte kunnat bli leverade pg.a att jag varit okontaktbar, medans jag som just nu är ledig från mitt säsongsarbete sitter hemma hela dagarna med telefonen i närheten. Suck...

Fick min senaste leverans nu i veckan med lite smått o gott. Dock var en av keramikskålarna sönderslagen så jag mailade zooplus på kvällen samma dag jag fick grejerna. Dagen efter svarade de och sa att jag skulle få pengarna tillbaka inom 7 dagar. Får väl vänta och se om de kommer in på kontot. Det är första gången som någonting är sönder när jag har beställt. Hade tänkt beställa torrfoder därifrån när jag har lyckats vänja mina katter att äta Applaws men vet inte om man vågar efter att ha läst om fodersäckar/sandsäcker som varit sönder. :shock:

Jag har beställt foder vid upprepade tillfällen från zooplus och aldrig haft problem (Nu senast stor pack med mjau mjukmat och orijen 2x6kg plus 13kg)
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » lör 22 mar 2014, 21:46

Fodersäckar är oftast förpackade i påsar som är mer förstärkta än många sandpåsar.
Jag har beställt massa foder, både gigantiska som små torrfodersäckar och typ 200 burkar med blötmat. Inget trasigt.

Kartongerna brukar däremot vara trasiga men inte innehåller.

Användarvisningsbild
Fam.Morrhår
Gurukatt
Gurukatt
Katt: Ett gäng Morrisar
Kontakt:

Inläggav Fam.Morrhår » sön 23 mar 2014, 14:17

Jag har beställt foder vid upprepade tillfällen från zooplus och aldrig haft problem (Nu senast stor pack med mjau mjukmat och orijen 2x6kg plus 13kg)

Fodersäckar är oftast förpackade i påsar som är mer förstärkta än många sandpåsar.
Jag har beställt massa foder, både gigantiska som små torrfodersäckar och typ 200 burkar med blötmat. Inget trasigt.

Kartongerna brukar däremot vara trasiga men inte innehåller.

Ah okej! Då kanske man ska prova beställa hem lite Applaws från Zooplus då. :grin:
Plexi - HcL ns 3 år
Bobo Rag n04 2 år
Messi - Rag n04 2 år
Mirai - HcL n 03 6 Mån
R.i.p Atlas 2016-08-12 :cry: :-({|=

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » tor 27 mar 2014, 01:34

Nu har jag beställt från finska Zooplus och lyckades beställa Applaws Kitten istället för Kyckling...... :roll: svårt med finska :smile:
Men tror inte det spelar så stor roll det var inte jättestor skillnad på dem.

Den här gången blev det bara 1 paket av nån anledning fast jag beställde 30 kg delat på 4 påsar och brukar få 2 paket på 15 kg vardera, ska bli spännande att se.

Sen är paketet redan i Malmö och jag beställde i går så jag antar att det kommer i morgon em som vanligt då ;-)
Bild

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Inläggav satanica » tor 27 mar 2014, 19:29

Magica de Hex skrev:Nu har jag beställt från finska Zooplus och lyckades beställa Applaws Kitten istället för Kyckling...... :roll: svårt med finska :smile:

Den här gången blev det bara 1 paket av nån anledning fast jag beställde 30 kg delat på 4 påsar och brukar få 2 paket på 15 kg vardera, ska bli spännande att se.

Sen är paketet redan i Malmö och jag beställde i går så jag antar att det kommer i morgon em som vanligt då ;-)

Du bor inte i Umeå? då hade jag kunna köpa av dig säckarna om inte dina katter vill ha dem 8-[
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » tor 27 mar 2014, 23:00

satanica skrev:
Magica de Hex skrev:Nu har jag beställt från finska Zooplus och lyckades beställa Applaws Kitten istället för Kyckling...... :roll: svårt med finska :smile:

Du bor inte i Umeå? då hade jag kunna köpa av dig säckarna om inte dina katter vill ha dem 8-[

Nej inte direkt ;-)

Tror nog att katterna äter detta också de kanske gillar den bättre vad vet jag...... :lol:
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » tor 27 mar 2014, 23:06

Fick paketet idag redan kl.11.00 idag :shock: så det gick snabbare än det brukar vet inte om det var samma kille som vanligt som levererade, det var dottern som tog emot.

Angående katterna och smak då gillar de när det är nåt nytt tydligen för Carmen brukar alltid gå och lukta när jag häller upp ny mat i skålarna och hon ser så besviken ut när det är det gamla vanliga..... :smile:

Så jag fjäskar faktiskt för dem med andra torrisar som godis i en sån foderautomat som de får jobba lite för att få och som tydligen är godare än den vanliga maten ;-)
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 28 mar 2014, 09:27

Beställde i onsdags, Paketen är redan i Sverige .Kommer förhoppnings vis, få hem dom på Måndag( om man inte råkar ut för postens chaufförer .Som säger sig ,ha varit hemma vid. Men ej varit det. ) Fyra vardagar är inte illa pinkat . Betydligt snabbare än Schenker.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 31 mar 2014, 12:06

Ska göra en beställning snart igen. Något nytt som kommit in som någon vill tipsa om?

Vad tror ni om dessa, http://www.zooplus.se/shop/katt/kattska ... ing/360011 Kan de passa Gourmet Gold burkarna på 85 gram? Måste de ju nästan göra, Cosmas miniförpackningar ser likadana ut tycker jag.

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » mån 31 mar 2014, 15:31

Mitt nya klösträd som de sände ut förrförra helgen har ännu inte kommit. Fick hem en avi idag där det framgick att paketet inte gick att leverera via ordinarie postombud pga försändelsens storlek, .
Jaha, och det betyder....?

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 31 mar 2014, 15:38

Kors i taket.Postens chaufför ringde och hörde om man var hemma på lunchen.Trode att det inte ingick i deras service. I alla fall fick jag bägge paketen.Allt var helt trots igen tejpad sand låda.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 2 birmor + 1 husis

Inläggav Molly » mån 31 mar 2014, 16:56

Miniwini skrev:Mitt nya klösträd som de sände ut förrförra helgen har ännu inte kommit. Fick hem en avi idag där det framgick att paketet inte gick att leverera via ordinarie postombud pga försändelsens storlek, .

Så här står det på Zooplus hemsida
Paket på upp till 20 kg levereras direkt till din dörr på vardagar mellan kl. 9-16 och paket på över 20 kg kan hämtas ut på Postens utlämningsställe. Om leveransen inte lyckas vid första försöket lämnas ditt paket till Postens serviceställe i närheten av var du bor, där det kan hämtas ut. Schenker levererar paket som väger under 20 kg direkt till utlämningsställe.

Det betyder att paket upp till 20 kg normalt körs hem till din dörr och om du inte är hemma då och kan kvittera paketet lämnas det på postens serviceställe (typ ICA). Paket över 20 kg hamnar på ett annat ställe typ på en terminal där större paket hanteras.

Ditt paket är antagligen helt enkelt för stort för att lämnas på ett serviceställe och du var antagligen inte hemma och kunde ta emot det när de försökt köra ut det till dig, så paketet har hamnat på en terminal någonstans i närheten. Om du ringer numret på avin så får du besked om var paketet finns och hur man får tag på det. Det brukar gå att komma överens om hemleverans en viss dag (tid däremot kan ibland vara svårt att förboka).

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 31 mar 2014, 16:59

Miniwini skrev:Mitt nya klösträd som de sände ut förrförra helgen har ännu inte kommit. Fick hem en avi idag där det framgick att paketet inte gick att leverera via ordinarie postombud pga försändelsens storlek, .

Vad är det som är otydligt? Paketet är för stort enligt Postens regler att köra ut. Eftersom det är för stort att hämtas hos ICA eller liknande så hamnar det förmodligen hos ett av Postens företagscenter.

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » mån 31 mar 2014, 23:37

Min sand vägde 30 kg och de körde ändå hem den samt bar in den. Sen stod postisen och jag och pratade katt en stund. Har nog bästa postisgänget! :)

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 01 apr 2014, 06:40

Molly skrev:

Paket på upp till 20 kg levereras direkt till din dörr på vardagar mellan kl. 9-16 och paket på över 20 kg kan hämtas ut på Postens utlämningsställe. Om leveransen inte lyckas vid första försöket lämnas ditt paket till Postens serviceställe i närheten av var du bor, där det kan hämtas ut. Schenker levererar paket som väger under 20 kg direkt till utlämningsställe.

Det betyder att paket upp till 20 kg normalt körs hem till din dörr och om du inte är hemma då och kan kvittera paketet lämnas det på postens serviceställe (typ ICA). Paket över 20 kg hamnar på ett annat ställe typ på en terminal där större paket hanteras.

Ditt paket är antagligen helt enkelt för stort för att lämnas på ett serviceställe och du var antagligen inte hemma och kunde ta emot det när de försökt köra ut det till dig, så paketet har hamnat på en terminal någonstans i närheten. Om du ringer numret på avin så får du besked om var paketet finns och hur man får tag på det. Det brukar gå att komma överens om hemleverans en viss dag (tid däremot kan ibland vara svårt att förboka).

:-k Det har jag missat . Posten har ju burit upp i tre -fyra år paket på 30 kg sand , samt tunga klösträd. Kanske de är mera service vänliga än vad jag har trott i den här stan .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav Molly » tis 01 apr 2014, 10:13

eye of a tiger skrev:
Molly skrev:

:-k Det har jag missat . Posten har ju burit upp i tre -fyra år paket på 30 kg sand , samt tunga klösträd. Kanske de är mera service vänliga än vad jag har trott i den här stan .

Jag har uppfattat det som att de ibland ändå kör ut direkt till dig även om det är över 20 kg MEN är du då inte hemma och tar emot så hamnar paketet på en terminal. Då får man ringa och beställa ny utkörning.

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 01 apr 2014, 11:10

Jag ringde posten och de kommer köra ut paketet till mig imorgon!

VetZoo.se
VetZoo
VetZoo
Katt: Två stycken Perser
Kontakt:

Inläggav VetZoo.se » tis 01 apr 2014, 11:46

Hej!

Eftersom ni skriver så mkt om zooplus måste jag ge mig in i tråden och tipsa om VetZoo.se, jag jobbar nämligen där och är en av grundarna.

Vi på VetZoo fokuserar på bra service, snabba leveranser, prenumerationer och vi erbjuder gratis rådgivning från våra veterinärer. Vi är fyra personer som jobbar med sidan och sitter i Stockholm.
Om vi tittar på Zooplus så har de en omsättning på 250 000 000 Euro, sitter i Tyskland och har sin kundtjänst i England. Dessutom köper alla sina produkter i Tyskland från de olika sällskapsdjursföretagen istället för att köpa dem från företagen i varje region de finns i. De köper alltså produkterna från leverantörer i Tyskland och inte av företag i Sverige. Med andra ord stödjer de inte Svenska företag.

Det är inte mitt syfte att klanka ned på zooplus, jag vill berätta för er om ett Svenskt bolag, VetZoo, och hoppas att ni väljer att prova på oss. Jag vet att zooplus är billigare än oss men jag undrar var det sparandet leder till? Min övertygelse är att vi kommer hamna i en värld där vi endast kan handla från Europeiska kedjor. Det skapar nämligen inga arbetstillfälllen i Sverige då de har kontor i ett annat land.

Prova gärna på att beställa från VetZoo, ni gynnar då Sverige!

Läs vad våra kunder säger på Prisjakt:
VetZoo
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=13900
zooplus
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=16865

Användarvisningsbild
Posten AB
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Posten AB » tis 01 apr 2014, 12:35

Hej jag jobbar på Posten och tänkte det kunde vara bra att jag förklarar hur vi jobbar. Leveransen styrs av vilken tjänst avsändaren har valt att skicka med. Vi kör ut paket upp till 35 kilo, även tyngre varor men då levereras de på pall och mottagaren blir aviserad innan leverans. När det gäller paket är oftast ingen föravisering vald, då ringer vi inte innan vi kommer utan försöker leverera paketet när det inkommit till närmaste distributionsfilial.
Är ni inte anträffbara vid leveransförsöket kommer paketet till ditt närmaste ombud nästföljande dag. Väger paketet över 20kg eller är skrymmande dvs över 1,5 meter eller har en längd + omkrets som överstiger 3 meter ankommer paketet till närmaste distributionsfilial, därifrån vi utgår med paketleveranser. Oftast har de utlämning så att mottagaren själv kan hämta paketet på plats eller boka en ny fri utkörning av paketet. Har ni frågor eller funderingar kring era leveranser är ni välkomna att ringa vår kundservice, ha gärna kollinummer i beredskap.

Postens Kundservice: Telefon: 0771-33 33 10, knappval 2. Vi har öppet 08:00-18:00 mån-fre.
E-post: kundservice.se@postnord.com

Vänlig hälsning
Malin på Postens Kundservice

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Inläggav Spatborg » tis 01 apr 2014, 13:12

Hej Malin på Posten!
Posten hos mig verkar inte jobba så, jag får ofta paketavi utan att man försökt leverera paketet. Det står oftast "sökt" men vi är två stycken hemma, en långtidssjukskriven och en jobbar hemifrån. Vi följer paketet och ser till att vara hemma när det börjar närma sig, lik förbannat får man hämta.
Nånting säger mig att jag inte är den enda med den erfarenheten.
Men det är inte meningen att DU ska behöva försvara min posts lathet, det är bra att du beskriver rutinerna :)

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 01 apr 2014, 14:08

Jag har också samma erfarenhet. Har inte haft nån som knackat eller ringt på hos mig utan samma sak sker varje gång. Ibland har jag fått en avi, ibland har jag ringt själv via spårningssidan på posten.se (tror jag det är).

Jag måste också anmärka på förfaringssättet ur ett miljöperspektiv. Det är anmärkningsvärt att man kör ut en vara och chansar på att någon är hemma för att sedan köra tillbaka om ingen öppnar (vilket jag gissar är ganska vanligt iom att folk jobbar på dagarna). Sedan vänta på att mottagaren ska höra av sig och ni kör ut den igen. Alltså 4 vändor istället för 2 om man istället såg till att ringa upp mottagaren och kolla om den är hemma alternativt låta mottagaren ansvara för/boka ett datum och tid redan tidigt i processen.
Det är verkligen inte vänligt ur miljöhänsyn och jag hoppas att man börjar tänka mer utifrån det perspektivet, särskilt när det är så pass högaktuellt med miljö och klimat i dagens samhälle.

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt

Inläggav Spatborg » tis 01 apr 2014, 14:13

Här säger de att de inte knackar/ringer på, de kör fram till huset och tutar. De går inte ut om de inte måste. Vilket är helt ok men säg inte att jag måste ha missat bilen, man HÖR och SER allt här i vår lilla skog. Och skulle man missa nåt har vi en hund som aldrig missar att berätta vad hon ser.

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 01 apr 2014, 14:51

Jag bor i lägenhet mitt i stan och hoppas verkligen inte att dom tutar på gatan bland alla andra bilar :roll:

Användarvisningsbild
ullo
Kattracka
Kattracka
Katt: DRX + CRX

Inläggav ullo » tis 01 apr 2014, 14:52

Miniwini skrev:Alla hus i stockholms innerstad har portkod, möjligen några få som inte har. Dom kan ju inte räkna med att alla bor i radhus eller villa? Särskilt inte MITT i stan?
Många har porttelefon istället, och då står anknytningen på dörren. Jag fick nyss ett samtal från min porttelefon, och det var posten som ville lämna paket. Han fick komma in och lämna en avi eftersom han inte fick lämna paketet ifråga vid dörren.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » tis 01 apr 2014, 14:54

ullo skrev:
Miniwini skrev:Alla hus i stockholms innerstad har portkod, möjligen några få som inte har. Dom kan ju inte räkna med att alla bor i radhus eller villa? Särskilt inte MITT i stan?
Många har porttelefon istället, och då står anknytningen på dörren. Jag fick nyss ett samtal från min porttelefon, och det var posten som ville lämna paket. Han fick komma in och lämna en avi eftersom han inte fick lämna paketet ifråga vid dörren.

Vi har ingen kod och vid min porttelefon står ingen anknytning utan man måste ha mitt mobilnummer i förväg för att kunna "ringa" mig via porttelefonen..
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 01 apr 2014, 15:04

Jag har inte heller porttelefon men har alltid lämnat både portkod och telefonnummer man kan ringa mig på. Men det var någon tidigare i tråden som skrev att posten inte har skyldighet att ringa om de inte kommer in, vilket jag inte fattar eftersom man lämnar tel och kod när man beställer på zooplus?
Det verkar som att sammarbetet emmellan post och zooplus behöver förnyas för att effektivisera arbetet.

Användarvisningsbild
Sezza
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Sezza » tis 01 apr 2014, 21:50

Jag beställde två stora paket från zooplus och var lite osäker efter allt jag hade läst här men det var absolut inga problem.
Beställde en söndag och hade bägge paketen hos mig på onsdagen. Postkillen ringde på förmiddagen och sa att han hade paket till mig varpå jag talade om att jag inte kunde vara hemma förrän efter kl.15 på eftermiddagen och då sa han bara att han skulle komma med paketen då vilket han gjorde. Utmärkt service!

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » tis 01 apr 2014, 22:23

Jag har aldrig varit med om att de ringt i förväg. Det vore ju ypperligt om det kunde fungera så att man lämnar sitt mobilnummer i beställningen och att det sen följer med "hela vägen" så att de kan ringa. Däremot så följer jag paketet nitiskt så att jag vet vilken dag det bör komma hit och då håller jag utkik. En gång försökte postisen smita utan att ha klivit ur bilen men då sprang jag ut och postisen fick skämmas. Övriga gånger har det fungerat klockrent. Enda nackdelen är att jag får vakta för att inte missa dem.

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt

Inläggav Spatborg » ons 02 apr 2014, 05:19

Evie visst var det du som skrev att han satt i bilen och skrev en lapp, och skyllde på att "det såg ut som att ingen var hemma"?
Jag hade köpt om de hade sagt vi kör inte ut tunga paket. Men när samma brevbärare hänger en påse kläder (ca 1000 kr) på brevlådan nere vid vägen, eller lämnar andra, lättare (och oftast dyrare) paket vid dörren om man inte hinner öppna, men aldrig hitta oss hemma när det gäller kattsand, ja då är det skitsnack från postens sida.

millamonica
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Burmilla

Inläggav millamonica » ons 02 apr 2014, 11:02

Oj, jag har visst inte läst allt det här om leveransproblem. Jag beställde ett balkongnät från Zooplus i fredags och leveransen har packats i går. Vad händer om jag inte är hemma vid leverans? Skickas det tillbaka till Tyskland då? Jag trodde bara det var att ta sin avi och hämta ut på Posten som vanligt? Är nästan aldrig hemma dagtid ju. :shock:
Hos mig bor burmillaflickorna S*Palombiens C Mouette "Stella" och S*Palombiens C Pixota "Saga". Det här är vår bildtråd!

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Re: Sv: Stora tråden om Zooplus

Inläggav SandyOlsen » ons 02 apr 2014, 11:06

millamonica skrev:Oj, jag har visst inte läst allt det här om leveransproblem. Jag beställde ett balkongnät från Zooplus i fredags och leveransen har packats i går. Vad händer om jag inte är hemma vid leverans? Skickas det tillbaka till Tyskland då? Jag trodde bara det var att ta sin avi och hämta ut på Posten som vanligt? Är nästan aldrig hemma dagtid ju. :shock:

Nej du kommer få en avi bara och hämta ut paketet:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Bild

Användarvisningsbild
Posten AB
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Posten AB » ons 02 apr 2014, 13:21

Hej igen! Lokala avvikelser kan givetvis förekomma och utdelningen kan se lite olika ut beroende på ort. Normalt ringer vi inte innan men vissa gör lite extra och ringer eller gör någonting annat som inte ingår i rutinen. Har man portkod är det viktigt att ta med den i adressfältet ex: Gröna gränden 2, PK:4546. På grund av konkurrens krav har inte logistik tillgång till portkoder på det viset som brevbärare har. Har ni problem med leveranser, som att ni varit hemma den tid chauffören varit på plats och sökt er så ring vår kundservice så att vi får reda ut det hela.

Ni får mer än gärna lämna en synpunkt på vår hemsida om ni upplever problem eller har idéer på saker vi kan förbättra. Bifoga gärna kollinummer eller information om var ni bor så att vi vet var vi ska se över våra rutiner. En handläggare kommer att ta del av din synpunkt och vidarebefordra detta till ansvarig enhet hos oss.

http://www.postnordlogistics.se/sv/kund ... punkt.aspx

Postens Kundservice: Telefon: 0771-33 33 10, knappval 2. Vi har öppet 08:00-18:00 mån-fre.
E-post: kundservice.se@postnord.com

Vänlig hälsning
Malin på Postens Kundservice

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt

Inläggav Spatborg » ons 02 apr 2014, 13:34

Tack för dina svar och kommentarer Malin! :)

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt

Re: Sv: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Molly » ons 02 apr 2014, 17:50

SandyOlsen skrev:
millamonica skrev:Oj, jag har visst inte läst allt det här om leveransproblem. Jag beställde ett balkongnät från Zooplus i fredags och leveransen har packats i går. Vad händer om jag inte är hemma vid leverans? Skickas det tillbaka till Tyskland då? Jag trodde bara det var att ta sin avi och hämta ut på Posten som vanligt? Är nästan aldrig hemma dagtid ju. :shock:

Nej du kommer få en avi bara och hämta ut paketet:)

Beror lite på paketets storlek var man kan hämta det. Små paket hämtas hos ordinarie paketutlämningsombud medan stora, tunga paket (över 20 kg enl Zooplus hemsida) får hämtas på ett annat ställe. Man kan alltid ringa det nummer som står på avin för att få veta exakt plats alternativt boka ny utkörning om det är ett tungt paket.

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » ons 02 apr 2014, 17:56

Det beror dessutom ofta på ombudet hur stora paket dom tar. Vi får tex hämta paket på 30 kg på willys även fast dom egentligen ska till posten.

Bild

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » ons 02 apr 2014, 22:31

Spatborg skrev:Evie visst var det du som skrev att han satt i bilen och skrev en lapp, och skyllde på att "det såg ut som att ingen var hemma"?
Jag hade köpt om de hade sagt vi kör inte ut tunga paket. Men när samma brevbärare hänger en påse kläder (ca 1000 kr) på brevlådan nere vid vägen, eller lämnar andra, lättare (och oftast dyrare) paket vid dörren om man inte hinner öppna, men aldrig hitta oss hemma när det gäller kattsand, ja då är det skitsnack från postens sida.

Japp, det var jag!

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » ons 02 apr 2014, 23:44

Jag tror att jag ska ta tillfället i akt och skriva till kundtjänst och tacka våra brevbärare/utkörare för alla kg sand de levererat hem till mig och min granne. De går in med portkoden jag lämnar och numera ringer de när det står på gatan så att de vet säkert att vi är hemma så vi kan möta upp. Suverän service, vilket gör att jag kan fortsätta beställa kattsand mm via zooplus.
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tor 03 apr 2014, 08:57

Posten ringde igår kväll och frågade om jag bar hemma och om min portkod är 2211. Nej fel portkod sa jag och gav den riktiga. Han hade den där portkoden och tyckte det var konstigt. Tyckte jag med iom att jag uppgav koden i förrigår när jag beställde utkörning. Aja nu har jag paketet (som var sönder) hemma.

Återgå till "Allmänt kattprat!"