Fast det är väl knappast postens fel att de inte fått infon från Zooplus. Får de ingen portkod kan de ju bara anta att det inte behövs nån?
Ja så är det. Har inte hävdat att hela felet ligger hos posten.
Moderator: SKS
Fast det är väl knappast postens fel att de inte fått infon från Zooplus. Får de ingen portkod kan de ju bara anta att det inte behövs nån?
Miniwini skrev:Fast det är väl knappast postens fel att de inte fått infon från Zooplus. Får de ingen portkod kan de ju bara anta att det inte behövs nån?
Ja så är det. Har inte hävdat att hela felet ligger hos posten.
Miniwini skrev:Någon här i tråden hävdade att posten inte är skyldiga att ringa om de inte kommer in så jag vet till slut inte vem som har slutliga ansvaret.
Självklart ska zooplus skicka dessa uppgifter till posten men det görs uppnebarligen inte. Och eftersom posten inte ringer...då är det jag som sitter i klistret till slut och inte får hem nåt paket.
Animail levererade helt perfekt inom 2 dagar, de hade portkod och jag fick tom ett sms att paketet var på väg och ett par timmar senare stog det utanför min dörr. Zooplus verkar ha glömt hälften av sina arbetsuppgifter under nån sten![]()
Miniwini skrev:Ringer zooplus idag, kommer till engelsktalande personal, lägger på då jag inte kan prata engelska och förklara hela storyn på annat språk.
teachingbirds skrev:Om jag beställer hemleverans med kvittens från Animail ringer de innan de kommer, och bokar en dag när jag kan vara hemma. Då kan jag även säga det om min port och telefon osv. Känns som att det kanske är två olika tjänster, och Animail betalar mer för det?
miss_mia skrev:Men, för iPlötsligt är det DPD som fraktar
Och där finns ingen info där trackingen ska finnas. En post bara från 28/2, sen inget.
Hur iska jag kunna se var paketet finns? Jobbar väldigt mkt denna vecka pga många sjuka, så det skulle vara så bra att veta ungefär när kattmaten kommer..
Sorbe skrev:Miniwini skrev:Ringer zooplus idag, kommer till engelsktalande personal, lägger på då jag inte kan prata engelska och förklara hela storyn på annat språk.
Förlåt mig, men jag är tvungen att fråga. Varför beställer du saker på nätet utomlands ifrån om du inte kan engelska? Man får ju räkna med att något kan gå fel, som det gjort i ditt fel eller som Zooplus är experter på - packa dåligt = trasiga paket - trasiga produkter.
Bara nyfiken, det är ju inte säkert att de har en svensk support bara för att de har en svensk sida, våra beställningar lär översättas automatiskt hos dem till tyska eller engelska för dem som packar, svenska sidan är nog mest för att locka oss svenskar till att beställa från dem just pga det blir lättare när allt inte är på engelska.
Sorbe skrev:miss_mia skrev:Men, för iPlötsligt är det DPD som fraktar
Och där finns ingen info där trackingen ska finnas. En post bara från 28/2, sen inget.
Hur iska jag kunna se var paketet finns? Jobbar väldigt mkt denna vecka pga många sjuka, så det skulle vara så bra att veta ungefär när kattmaten kommer..
Om du kollar längre bak i tråden, sisodär en eller två sidor så finns det info om detta och även en länk till en sida där du kan spåra ditt paket hos DPD. Beställde du idag ser du förmodligen ditt paket på Posten.se med samma nummer du fick i mailet.
Mycket lättare än tidigare, man slipper jaga Posten för att få ett svenskt kollinummer.
miss_mia skrev:Sorbe skrev:miss_mia skrev:Men, för iPlötsligt är det DPD som fraktar
Om du kollar längre bak i tråden, sisodär en eller två sidor så finns det info om detta och även en länk till en sida där du kan spåra ditt paket hos DPD. Beställde du idag ser du förmodligen ditt paket på Posten.se med samma nummer du fick i mailet.
Mycket lättare än tidigare, man slipper jaga Posten för att få ett svenskt kollinummer.
Tack!
Men jag tycker inte det går så bra..Efter 3 dagar (köper från COM) brukar varorna komma fram till dörren.
Nu kan jag endast se att de plockar i ordning försändelsen alltså ruta 1![]()
![]()
![]()
På posten ser jag inget
miss_mia skrev:När det var DHL fanns det en behändig engelsk översättning, den saknar jagTyska är jag inte bra på!!
Har nu sett förändring på trackingfronten, men pinsamt nog kan jag inte riktigt förstå informationen?![]()
![]()
Eh, hjälp.. Visst verkar det som paketet är i Sverige
?
https://tracking.dpd.de/cgi-bin/delistr ... 89&lang=en
Sorbe skrev:miss_mia skrev:När det var DHL fanns det en behändig engelsk översättning, den saknar jagTyska är jag inte bra på!!
Har nu sett förändring på trackingfronten, men pinsamt nog kan jag inte riktigt förstå informationen?![]()
![]()
Eh, hjälp.. Visst verkar det som paketet är i Sverige
?
https://tracking.dpd.de/cgi-bin/delistr ... 89&lang=en
Du kan ju ändra till svenska på sidan där du skriver in kollinumret.
Ditt paket är i Danmark.
Miniwini skrev:
Ja förlåt mig, jag visste inte att svenska sidan var till för att locka oss svenskar att handla. Var får man reda på sån info. På zooplus.se?
Kan heller inte hitta info om att deras support är engelsktalande. Eftersom man mailar på svenska förutsatte jag att de också talar svenska. Som sagt, mailkommunikationen har funkar någotsånär (inte alltid) så det är inte det största problemet, om nu någon/du trodde det.
Naala92 skrev:Miniwini skrev:
Ja förlåt mig, jag visste inte att svenska sidan var till för att locka oss svenskar att handla. Var får man reda på sån info. På zooplus.se?
Kan heller inte hitta info om att deras support är engelsktalande. Eftersom man mailar på svenska förutsatte jag att de också talar svenska. Som sagt, mailkommunikationen har funkar någotsånär (inte alltid) så det är inte det största problemet, om nu någon/du trodde det.
Var hittade du nr då? När jag går in på zooplus.se och klickar på kontakt står det "Ring oss på: 08-403 099 58 (betjäning på engelska)"
JustME skrev:Det verkar vara många olika erfarenheter här... Mitt paket från .dk kom fram efter 4 dagar tror jag. Helt var allt också.
Frågan är ju om jag vågar beställa igen...
Förutom sand strul den första gången jag handlade sand i från dom vilket gjorde (att Det tog något år innan jag Försökte handla sand ifån dom igen .då dessa aldrig verkade vilja lämna tyskland.) Men dock lyckades små saker nå till min adress utan problem. Men efter det har det inte varit något strul om man bortser ifrån posten och deras utkörning..JustME skrev:Det verkar vara många olika erfarenheter här... Mitt paket från .dk kom fram efter 4 dagar tror jag. Helt var allt också.
Spatborg skrev:JustME skrev:Det verkar vara många olika erfarenheter här... Mitt paket från .dk kom fram efter 4 dagar tror jag. Helt var allt också.
Mitt paket från .dk dök aldrig upp. Mailade och frågade efter ca en vecka, det fattades en vara och de undrade om de fick ersätta med nåt liknande. Under tiden stod paketet på lagret, ingen funderade på att kontakta mig och fråga. Väntade, väntade, väntade igen, inget paket, mailade och frågade, det är skickat säger de. Får jag inte bekräftelsemail (??) inom några dagar (???) så ska jag höra av mig säger de. Väntar några dagar, hör av mig igen, oj det har blivit nåt fel, paketet står på lagret.
Då ville jag ha pengarna tillbaka givetvis, förlorade 30-40 kr på den billiga affären (valuta hit och dit) plus avgiften för utlandsbetalning. Ingen jättesumma sammanlagt men iom att det var deras strul så tyckte jag att de skulle ersätta mig.
De i sin tur tyckte att ville jag slippa sånt så skulle jag vänta på .se, det var månader innan .se startade. Jag tyckte att de skulle dra åt helvete och så var det med den affären. Min enda erfarenhet av danska zooplus.
Magica de Hex skrev:Naala92 skrev:Miniwini skrev:
Var hittade du nr då? När jag går in på zooplus.se och klickar på kontakt står det "Ring oss på: 08-403 099 58 (betjäning på engelska)"
När jag ringde till den danska supporten för att kortet inte fungerade var det också på engelska jag fick framföra mitt ärende....
teachingbirds skrev:Fick du bära upp själv, eye of a tiger?
Miniwini skrev:Jaha nu rasade mitt klösträd från zooplus. Det har varit rangligt hela tiden så idag skulle jag dra åt benen lite så åkte halva pelaren av!!en av katterna satt på toppen men som tur var va sambon hemma så han kunde lyfta ner honom. Vet inte vad jag ska göra av det nu, ligger i flera bitar på golvet![]()
![]()
![]()
Miniwini skrev:Hur gör jag med det? Orkar inte ens tänka på hur många gånger jag ska behöva tjata, påminna och maila tills det händer nåt, säkert ännu värre med reklamationer?
Hur fasiken ska jag paketera och skicka 30 kg träd?
Spatborg skrev:Hur var det nu med posten och zooplus och hemleveransen av "tunga paket"?
Jag beställde sand, 30+15 kg, fick givetvis avi. Vi var hemma båda två och ingen har knackat på! Har för mig att nån skrev att de inte kör ut paket över 20 kg, men det är alltså två paket, två avier, och det ena paketet väger 15 kg.
Spatborg skrev:Hur var det nu med posten och zooplus och hemleveransen av "tunga paket"?
Jag beställde sand, 30+15 kg, fick givetvis avi. Vi var hemma båda två och ingen har knackat på! Har för mig att nån skrev att de inte kör ut paket över 20 kg, men det är alltså två paket, två avier, och det ena paketet väger 15 kg.
Återgå till "Allmänt kattprat!"
Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster