Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Miniwini » mån 03 mar 2014, 12:01

Fast det är väl knappast postens fel att de inte fått infon från Zooplus. Får de ingen portkod kan de ju bara anta att det inte behövs nån?

Ja så är det. Har inte hävdat att hela felet ligger hos posten.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » mån 03 mar 2014, 12:06

Miniwini skrev:
Fast det är väl knappast postens fel att de inte fått infon från Zooplus. Får de ingen portkod kan de ju bara anta att det inte behövs nån?

Ja så är det. Har inte hävdat att hela felet ligger hos posten.

Då är vi på samma sida :grin:
Men, ja det är förjävligt att man inte kan lita på att få utkörningen. Och jag vet inte om jag missat om det finns nån anledning, men posten ringer ju tex innan utkörning från Animail (tog precis emot ett sånt samtal). Hos mig kommer man nämligen inte in alls utan att ringa mig, antingen på porttelefon (som inte har några nummer utskrivna, utan man måste veta mitt nummer) eller på min mobil så att jag kan komma och öppna..
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » mån 03 mar 2014, 12:14

Någon här i tråden hävdade att posten inte är skyldiga att ringa om de inte kommer in så jag vet till slut inte vem som har slutliga ansvaret.
Självklart ska zooplus skicka dessa uppgifter till posten men det görs uppnebarligen inte. Och eftersom posten inte ringer...då är det jag som sitter i klistret till slut och inte får hem nåt paket.

Animail levererade helt perfekt inom 2 dagar, de hade portkod och jag fick tom ett sms att paketet var på väg och ett par timmar senare stog det utanför min dörr. Zooplus verkar ha glömt hälften av sina arbetsuppgifter under nån sten :swear: :grin:

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » mån 03 mar 2014, 12:18

Miniwini skrev:Någon här i tråden hävdade att posten inte är skyldiga att ringa om de inte kommer in så jag vet till slut inte vem som har slutliga ansvaret.
Självklart ska zooplus skicka dessa uppgifter till posten men det görs uppnebarligen inte. Och eftersom posten inte ringer...då är det jag som sitter i klistret till slut och inte får hem nåt paket.

Animail levererade helt perfekt inom 2 dagar, de hade portkod och jag fick tom ett sms att paketet var på väg och ett par timmar senare stog det utanför min dörr. Zooplus verkar ha glömt hälften av sina arbetsuppgifter under nån sten :swear: :grin:

Om jag beställer hemleverans med kvittens från Animail ringer de innan de kommer, och bokar en dag när jag kan vara hemma. Då kan jag även säga det om min port och telefon osv. Känns som att det kanske är två olika tjänster, och Animail betalar mer för det?
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » mån 03 mar 2014, 12:29

Miniwini skrev:Ringer zooplus idag, kommer till engelsktalande personal, lägger på då jag inte kan prata engelska och förklara hela storyn på annat språk.

Förlåt mig, men jag är tvungen att fråga. Varför beställer du saker på nätet utomlands ifrån om du inte kan engelska? Man får ju räkna med att något kan gå fel, som det gjort i ditt fel eller som Zooplus är experter på - packa dåligt = trasiga paket - trasiga produkter.
Bara nyfiken, det är ju inte säkert att de har en svensk support bara för att de har en svensk sida, våra beställningar lär översättas automatiskt hos dem till tyska eller engelska för dem som packar, svenska sidan är nog mest för att locka oss svenskar till att beställa från dem just pga det blir lättare när allt inte är på engelska.

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » mån 03 mar 2014, 12:32

Men, för i :swear: Plötsligt är det DPD som fraktar :wait: Och där finns ingen info där trackingen ska finnas. En post bara från 28/2, sen inget.
Hur i :swear: ska jag kunna se var paketet finns? Jobbar väldigt mkt denna vecka pga många sjuka, så det skulle vara så bra att veta ungefär när kattmaten kommer..
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 03 mar 2014, 12:33

teachingbirds skrev:Om jag beställer hemleverans med kvittens från Animail ringer de innan de kommer, och bokar en dag när jag kan vara hemma. Då kan jag även säga det om min port och telefon osv. Känns som att det kanske är två olika tjänster, och Animail betalar mer för det?

Jag tror att det är allmänt annorlunda när det är paket från Sverige, just för att det är inrikes.
Enligt min erfarenhet körs alla paket som kommer utomlands ifrån till dörren till mottagaren om det inte är i brevstorlek för då kommer det med vanliga posten.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 03 mar 2014, 12:34

miss_mia skrev:Men, för i :swear: Plötsligt är det DPD som fraktar :wait: Och där finns ingen info där trackingen ska finnas. En post bara från 28/2, sen inget.
Hur i :swear: ska jag kunna se var paketet finns? Jobbar väldigt mkt denna vecka pga många sjuka, så det skulle vara så bra att veta ungefär när kattmaten kommer..

Om du kollar längre bak i tråden, sisodär en eller två sidor så finns det info om detta och även en länk till en sida där du kan spåra ditt paket hos DPD. Beställde du idag ser du förmodligen ditt paket på Posten.se med samma nummer du fick i mailet.
Mycket lättare än tidigare, man slipper jaga Posten för att få ett svenskt kollinummer.

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » mån 03 mar 2014, 12:43

Sorbe skrev:
Miniwini skrev:Ringer zooplus idag, kommer till engelsktalande personal, lägger på då jag inte kan prata engelska och förklara hela storyn på annat språk.

Förlåt mig, men jag är tvungen att fråga. Varför beställer du saker på nätet utomlands ifrån om du inte kan engelska? Man får ju räkna med att något kan gå fel, som det gjort i ditt fel eller som Zooplus är experter på - packa dåligt = trasiga paket - trasiga produkter.
Bara nyfiken, det är ju inte säkert att de har en svensk support bara för att de har en svensk sida, våra beställningar lär översättas automatiskt hos dem till tyska eller engelska för dem som packar, svenska sidan är nog mest för att locka oss svenskar till att beställa från dem just pga det blir lättare när allt inte är på engelska.

Ja förlåt mig, jag visste inte att svenska sidan var till för att locka oss svenskar att handla. Var får man reda på sån info. På zooplus.se?
Kan heller inte hitta info om att deras support är engelsktalande. Eftersom man mailar på svenska förutsatte jag att de också talar svenska. Som sagt, mailkommunikationen har funkar någotsånär (inte alltid) så det är inte det största problemet, om nu någon/du trodde det.

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 03 mar 2014, 13:45

Sorbe skrev:
miss_mia skrev:Men, för i :swear: Plötsligt är det DPD som fraktar :wait: Och där finns ingen info där trackingen ska finnas. En post bara från 28/2, sen inget.

Om du kollar längre bak i tråden, sisodär en eller två sidor så finns det info om detta och även en länk till en sida där du kan spåra ditt paket hos DPD. Beställde du idag ser du förmodligen ditt paket på Posten.se med samma nummer du fick i mailet.
Mycket lättare än tidigare, man slipper jaga Posten för att få ett svenskt kollinummer.

Tack!
Men jag tycker inte det går så bra..Efter 3 dagar (köper från COM) brukar varorna komma fram till dörren.
Nu kan jag endast se att de plockar i ordning försändelsen alltså ruta 1 :swear: :-k :shock:
På posten ser jag inget :-?

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 03 mar 2014, 14:27

muppar! om ni vill att man ska ringa upp er .Ge en ett nr som funkar
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » mån 03 mar 2014, 18:22

Hämtade ut mitt paket hos postombudet idag. Fick en chock när jag såg det, 1,5 m x 1 m stort! Som tur var det inte tungt men jag svor hela vägen hem för det var inte lätt :swear: :swear: :pfft:

Sen fick jag ett svar från zooplus där "Magnus" beklagade omständigheterna och som plåster på såren fick jag en check på 5% rabatt, HAHA :smile: Tack men nej tack för den enorma generositeten men man räknar på timmar så behöver vara heltidsledig för att fixa zoopluskarusellen och se till att själv plocka hem dem man beställt. Mitt lokala zoo ligger närmare postombudet. :wait:

Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav JustME » mån 03 mar 2014, 18:35

Det verkar vara många olika erfarenheter här... Mitt paket från .dk kom fram efter 4 dagar tror jag. Helt var allt också.
Frågan är ju om jag vågar beställa igen...
//Linda, matte till änglakatterna
PR S*Ewkala's Beraja NFO d 23 09 8/12 1991 - 14/3 2007, Mini 1/4 2005 - 26/5 2017 och S*Ewkala's Jaristo NFO n 24 1/2 2003 - 9/11 2017

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 03 mar 2014, 19:03

miss_mia skrev:
Sorbe skrev:

Tack!
Men jag tycker inte det går så bra..Efter 3 dagar (köper från COM) brukar varorna komma fram till dörren.
Nu kan jag endast se att de plockar i ordning försändelsen alltså ruta 1 :swear: :-k :shock:
På posten ser jag inget :-?

När det var DHL fanns det en behändig engelsk översättning, den saknar jag :oops: Tyska är jag inte bra på!!
Har nu sett förändring på trackingfronten, men pinsamt nog kan jag inte riktigt förstå informationen? :oops: :oops: :oops: Eh, hjälp.. Visst verkar det som paketet är i Sverige \:D/ ?
https://tracking.dpd.de/cgi-bin/delistr ... 89&lang=en

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 03 mar 2014, 19:18

miss_mia skrev:När det var DHL fanns det en behändig engelsk översättning, den saknar jag :oops: Tyska är jag inte bra på!!
Har nu sett förändring på trackingfronten, men pinsamt nog kan jag inte riktigt förstå informationen? :oops: :oops: :oops: Eh, hjälp.. Visst verkar det som paketet är i Sverige \:D/ ?

Du kan ju ändra till svenska på sidan där du skriver in kollinumret.
Ditt paket är i Danmark. ;)

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 03 mar 2014, 19:29

Sorbe skrev:
miss_mia skrev:När det var DHL fanns det en behändig engelsk översättning, den saknar jag :oops: Tyska är jag inte bra på!!

Du kan ju ändra till svenska på sidan där du skriver in kollinumret.
Ditt paket är i Danmark. ;)

Men, gud, jag anser mig oftast vara hyfsat intelligent det här är dock inte ett sånt tillfälle :shock:
Tack, nu ser jag :oops: :oops:

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Inläggav Naala92 » mån 03 mar 2014, 20:01

Miniwini skrev:
Ja förlåt mig, jag visste inte att svenska sidan var till för att locka oss svenskar att handla. Var får man reda på sån info. På zooplus.se?
Kan heller inte hitta info om att deras support är engelsktalande. Eftersom man mailar på svenska förutsatte jag att de också talar svenska. Som sagt, mailkommunikationen har funkar någotsånär (inte alltid) så det är inte det största problemet, om nu någon/du trodde det.

Var hittade du nr då? När jag går in på zooplus.se och klickar på kontakt står det "Ring oss på: 08-403 099 58 (betjäning på engelska)"
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » tis 04 mar 2014, 01:47

Naala92 skrev:
Miniwini skrev:

Var hittade du nr då? När jag går in på zooplus.se och klickar på kontakt står det "Ring oss på: 08-403 099 58 (betjäning på engelska)"

När jag ringde till den danska supporten för att kortet inte fungerade var det också på engelska jag fick framföra mitt ärende....;)
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Stora tråden om Zooplus

Inläggav Spatborg » tis 04 mar 2014, 03:23

JustME skrev:Det verkar vara många olika erfarenheter här... Mitt paket från .dk kom fram efter 4 dagar tror jag. Helt var allt också.

Mitt paket från .dk dök aldrig upp. Mailade och frågade efter ca en vecka, det fattades en vara och de undrade om de fick ersätta med nåt liknande. Under tiden stod paketet på lagret, ingen funderade på att kontakta mig och fråga. Väntade, väntade, väntade igen, inget paket, mailade och frågade, det är skickat säger de. Får jag inte bekräftelsemail (??) inom några dagar (???) så ska jag höra av mig säger de. Väntar några dagar, hör av mig igen, oj det har blivit nåt fel, paketet står på lagret.
Då ville jag ha pengarna tillbaka givetvis, förlorade 30-40 kr på den billiga affären (valuta hit och dit) plus avgiften för utlandsbetalning. Ingen jättesumma sammanlagt men iom att det var deras strul så tyckte jag att de skulle ersätta mig.
De i sin tur tyckte att ville jag slippa sånt så skulle jag vänta på .se, det var månader innan .se startade. Jag tyckte att de skulle dra åt helvete och så var det med den affären. Min enda erfarenhet av danska zooplus.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 04 mar 2014, 04:23

JustME skrev:Det verkar vara många olika erfarenheter här... Mitt paket från .dk kom fram efter 4 dagar tror jag. Helt var allt också.
Förutom sand strul den första gången jag handlade sand i från dom vilket gjorde (att Det tog något år innan jag Försökte handla sand ifån dom igen .då dessa aldrig verkade vilja lämna tyskland.) Men dock lyckades små saker nå till min adress utan problem. Men efter det har det inte varit något strul om man bortser ifrån posten och deras utkörning..
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 04 mar 2014, 10:20

Spatborg skrev:

Mitt paket från .dk dök aldrig upp. Mailade och frågade efter ca en vecka, det fattades en vara och de undrade om de fick ersätta med nåt liknande. Under tiden stod paketet på lagret, ingen funderade på att kontakta mig och fråga. Väntade, väntade, väntade igen, inget paket, mailade och frågade, det är skickat säger de. Får jag inte bekräftelsemail (??) inom några dagar (???) så ska jag höra av mig säger de. Väntar några dagar, hör av mig igen, oj det har blivit nåt fel, paketet står på lagret.
Då ville jag ha pengarna tillbaka givetvis, förlorade 30-40 kr på den billiga affären (valuta hit och dit) plus avgiften för utlandsbetalning. Ingen jättesumma sammanlagt men iom att det var deras strul så tyckte jag att de skulle ersätta mig.
De i sin tur tyckte att ville jag slippa sånt så skulle jag vänta på .se, det var månader innan .se startade. Jag tyckte att de skulle dra åt helvete och så var det med den affären. Min enda erfarenhet av danska zooplus.

Fick du pengarna tillbaka?

Fasiken vad de måste gå back på att saker väldigt ofta "försvinner".

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 04 mar 2014, 10:24

Magica de Hex skrev:
Naala92 skrev:
Miniwini skrev:

När jag ringde till den danska supporten för att kortet inte fungerade var det också på engelska jag fick framföra mitt ärende....;)

Jag kan engelska också men hur ska man förklara en hel historia o hur att paketet inte kom fram, försvann, fick nytt, ingen protkod, åkte tillbaka osv osv..zzz

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt

Inläggav Spatborg » tis 04 mar 2014, 10:25

Ja, det var i alla fall en sak som funkade - pengarna tillbaka. Förlorade som sagt en hundring eller så men man orkar inte bråka hur mycket som helst.

Användarvisningsbild
merry maid
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt
Kontakt:

Inläggav merry maid » tis 04 mar 2014, 10:29

Jag gjorde min beställning sent i onsdags kväll och fick den levererad igår. Jag brukar räkna på 5 dagars leverans och ringer postnord för att boka utkörning till den dag jag är ledig. I vanlig ordning var kartongerna lite medfarna men innehållet var helt.

Jag mailar den danska supporten på svenska och får svar på danska, funkar klockrent.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 05 mar 2014, 07:01

I måndags kväll ringde schenker (efter att jag svarat deras sms via sms . Då deras linjer inte gick och ringa eftersom man blev bortkopplad hela tiden) . Beställde en tid klockan 11. 00 på Tisdag. Ingen dök upp :swear: .

Efter en timmes väntan . Chansade jag på att ringa upp numret igen jag fick, och kom då fram .Jag frågade vad som hade hänt med paketet. Ingen visste var det var någonstans och de skulle ringa upp mig. På kvällen ringde de upp och undrade om man var hemma. Kort därefter ringde deras chaufför, på dörren och sa att denna väntade vid porten och ville att jag skulle komma ner och skriva ut det .

Tur att man inte beställer mer än 30 kg åt gången annars hade det varet :swear: att springa upp och ner i trappan . Paketet var i gott skick och allt var helt ..Det var det enda som var positivt med hela schenker affären .

Som sagt nästa gång blir det posten som fraktsätt.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » ons 05 mar 2014, 07:29

Fick du bära upp själv, eye of a tiger? :shock:
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » ons 05 mar 2014, 10:19

La en ny beställning igår så nu e de bara å vänta :grin:
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » ons 05 mar 2014, 11:37

Fick hem mitt paket igår, allt va helt och leveransen gick snabbt. Klösträdet är nu monterat :grin: Dock så saknades det en skruv till klösträdet, fick gå in till clas ohlssons och köpa en skruv för 40 spänn. Men vet inte om jag orkar krångla om det:P
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » ons 05 mar 2014, 13:42

Idag kom mina zoopluspaket fram, beställde i helgen. Allt är helt, fin service från posten som ringde innan också. Han uppskattade att jag har portkoden på adresslappen. Han skämtade och gissade att det var kattsand i paketen så han har lärt känna oss i huset som beställer kattsand ihop :smile: !
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 05 mar 2014, 15:55

teachingbirds skrev:Fick du bära upp själv, eye of a tiger? :shock:

Ja, Det fick jag..
Jackson Galaxy

Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » ons 12 mar 2014, 19:10

Jaha nu rasade mitt klösträd från zooplus. Det har varit rangligt hela tiden så idag skulle jag dra åt benen lite så åkte halva pelaren av!!en av katterna satt på toppen men som tur var va sambon hemma så han kunde lyfta ner honom. Vet inte vad jag ska göra av det nu, ligger i flera bitar på golvet :cry: :cry: 8-[ 8-[

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » ons 12 mar 2014, 20:03

Miniwini skrev:Jaha nu rasade mitt klösträd från zooplus. Det har varit rangligt hela tiden så idag skulle jag dra åt benen lite så åkte halva pelaren av!!en av katterna satt på toppen men som tur var va sambon hemma så han kunde lyfta ner honom. Vet inte vad jag ska göra av det nu, ligger i flera bitar på golvet :cry: :cry: 8-[ 8-[

Reklamera! Tur att kissen klarade sig.
BildBild -

it's a present activity

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » ons 12 mar 2014, 20:41

Hur gör jag med det? Orkar inte ens tänka på hur många gånger jag ska behöva tjata, påminna och maila tills det händer nåt, säkert ännu värre med reklamationer?
Hur fasiken ska jag paketera och skicka 30 kg träd?
:-(

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » ons 12 mar 2014, 20:50

Miniwini skrev:Hur gör jag med det? Orkar inte ens tänka på hur många gånger jag ska behöva tjata, påminna och maila tills det händer nåt, säkert ännu värre med reklamationer?
Hur fasiken ska jag paketera och skicka 30 kg träd?
:-(

Det är ju tyvärr lite risken man tar när man beställer så här. Eventuellt kanske du kan fota och maila och få nya delar, eller bara ett helt nytt träd utan att skicka tillbaka.
BildBild -

it's a present activity

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » ons 12 mar 2014, 21:26

Det syns ju inte något fel när delarna är isär, det är ju skruvarna som inte sitter bra, men det skulle inte förvåna mig om de vill ha ett foto och när jag skickar där inget ser konstigt ut så får jag ett nej, vi ser inget fel. GRR

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Inläggav myntasmatte » ons 12 mar 2014, 21:32

Jag har alltid fått väldigt snabb respons och vänligt bemötande de gånger jag reklamerat varor till zooplus. De har aldrig nekat mig ersättning och ibland har de inte ens bett om foto för att visa de skadade varorna.
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt

Inläggav Spatborg » tor 13 mar 2014, 03:05

Hur var det nu med posten och zooplus och hemleveransen av "tunga paket"?
Jag beställde sand, 30+15 kg, fick givetvis avi. Vi var hemma båda två och ingen har knackat på! Har för mig att nån skrev att de inte kör ut paket över 20 kg, men det är alltså två paket, två avier, och det ena paketet väger 15 kg.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Sv: Stora tråden om Zooplus

Inläggav teachingbirds » tor 13 mar 2014, 07:24

Spatborg skrev:Hur var det nu med posten och zooplus och hemleveransen av "tunga paket"?
Jag beställde sand, 30+15 kg, fick givetvis avi. Vi var hemma båda två och ingen har knackat på! Har för mig att nån skrev att de inte kör ut paket över 20 kg, men det är alltså två paket, två avier, och det ena paketet väger 15 kg.

Vet inte om det gäller speciella regler för vikten när man beställer därifrån, men från Animail kör de inte ut om paketen väger över 34 kg. Oavsett borde de kört ut det som vägde 15!
När jag hade råttor beställde jag en stor bur som vägde 45 kg, den fick jag hemkörd. Men har för mig att det var Schenker då. Och det var typ 4 år sen eller nåt.
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » tor 13 mar 2014, 09:56

Posten körde ut min kattmat som vägde 30 kg (i ett paket), inga problem som helst :-D
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tor 13 mar 2014, 10:03

Spatborg skrev:Hur var det nu med posten och zooplus och hemleveransen av "tunga paket"?

Dom har kört ut 30 kg till mig men varje gång har dom skyll på att dom inte kommit in och inte kunnat nå mig på tel trots att jag nåde varit hemma och min tel varit påslagen.
Man får ringa och be om ny utkörning.
Dom borde kunna dela paketen på 2 stycken?

Återgå till "Allmänt kattprat!"