Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav JustME » lör 15 feb 2014, 09:58

Magica de Hex skrev:
JustME skrev:Nu har jag beställt Extreme Classic med babypuder (!) från dk-sidan, de hade billigast just nu. När jag klickat vidare till att betala så stod det ett £ innan priset?! "Hell no", tänkte jag och gick tillbaka och gjorde om och då stod det DKK innan. Det positiva med det var att jag kunde utnyttja rabattkoden jag fick för att jag prenumererade på nyhetsbrevet (då jag av nån anledning kollade mailen) :smile:
Får väl se om det kommer fram helt... Beställde 2x15 kg bara så det kanske klarar sig?...

Danska sidan brukar vara billigare på kattsand fast det har vi bara beställt därifrån en gång. Vi kör annars på Pussi och den vi köpte var lika bra så det var onödigt att beställa därifrån då, när man lätt köper med sig från Ica ;-)

Pussi blir väl rätt dyrt? Sen är det behändigt att beställa och få det hem till dörren när man inte har bil.
//Linda, matte till änglakatterna
PR S*Ewkala's Beraja NFO d 23 09 8/12 1991 - 14/3 2007, Mini 1/4 2005 - 26/5 2017 och S*Ewkala's Jaristo NFO n 24 1/2 2003 - 9/11 2017

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » lör 15 feb 2014, 10:25

Pussi kostar 100 kr för 10 liter.

Stackars brevbärare säger jag bara.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » lör 15 feb 2014, 11:34

JustME skrev:Får väl se om det kommer fram helt... Beställde 2x15 kg bara så det kanske klarar sig?...

Sandsäckarna brukar klara sig hyfsat, även om lådan totalmassakreras. Har varit med om det senast före jul, lådan föll bokstavligen i bitar. Säckarna tipptopp! :D

Som Magica de Hex skriver är danska sidan av någon anledning oftast billigast på sand, även om man måste betala frakt.

Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav JustME » lör 15 feb 2014, 13:46

Sorbe skrev:Pussi kostar 100 kr för 10 liter.

Stackars brevbärare säger jag bara.

Ja, dyrt =P

Det är ju deras jobb? :-k Sen finns det ju hjälpmedel och man kan själv hjälpa till. Jag brukar säga att det går bra att lämna i entrén så bär jag själv upp det jag ska ha och sen bär jag ner resten i källaren. Bor ändå bara på första våningen.
PR S*Ewkala's Beraja NFO d 23 09 8/12 1991 - 14/3 2007, Mini 1/4 2005 - 26/5 2017 och S*Ewkala's Jaristo NFO n 24 1/2 2003 - 9/11 2017

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » lör 15 feb 2014, 19:28

JustME skrev:Ja, dyrt =P

Det är ju deras jobb? :-k Sen finns det ju hjälpmedel och man kan själv hjälpa till. Jag brukar säga att det går bra att lämna i entrén så bär jag själv upp det jag ska ha och sen bär jag ner resten i källaren. Bor ändå bara på första våningen.

Dyrt?! Ever Clean är ju dubbelt så dyrt!

Jag syftade på de stackarna som tvingas bära upp 60 kg och mer kattsand två våningar för att den som ska ha paketet minsann anser att det ska ingå.
Utkörningar med Posten är oftast bara till porten när det gäller lägenhet. Man kan ju vara medmänsklig och tänka på att om alla tänkte som du så skulle vi inte ha några brevbärare kvar eftersom alla skulle få byta jobb pga diskbråck, onda axlar, trasiga knän med mera.

Jag köper bara sand i affärerna här i närheten, aldrig via Zooplus just för att jag tänker på de som jobbar med att släpa hit det. Jag har körkort, två bilar, friska ben, starka armar och en plånbok som inte skriker för att jag köper sanden här hemma istället för 20 kr mer per säck.

Detta var inte bara till dig JustMe utan till alla de som inte tänker på de stackarna som jobbar hos Posten.

Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav JustME » lör 15 feb 2014, 19:49

Sorbe skrev:

Jag syftade på de stackarna som tvingas bära upp 60 kg och mer kattsand två våningar för att den som ska ha paketet minsann anser att det ska ingå.
Utkörningar med Posten är oftast bara till porten när det gäller lägenhet. Man kan ju vara medmänsklig och tänka på att om alla tänkte som du så skulle vi inte ha några brevbärare kvar eftersom alla skulle få byta jobb pga diskbråck, onda axlar, trasiga knän med mera.

Jag köper bara sand i affärerna här i närheten, aldrig via Zooplus just för att jag tänker på de som jobbar med att släpa hit det. Jag har körkort, två bilar, friska ben, starka armar och en plånbok som inte skriker för att jag köper sanden här hemma istället för 20 kr mer per säck.

Detta var inte bara till dig JustMe utan till alla de som inte tänker på de stackarna som jobbar hos Posten.

Hur många kg är det då?
För 30 kg sand fick jag betala 189 danska kronor vilket motsvarar ungefär 224 svenska, med kilopris på 7,47kr. INTE Ever Clean dock. Jag är student och har ingen bil och i affären närmast är utbudet kasst på kattsand.

Det är ju knappast vårt fel att de blir skadade isf? Som sagt det finns hjälpmedel, varför inte använda det då för att spara ryggen och knän? Det är ju postens grej att ta tag i.
JAG anser inte heller att det är deras uppgift att bära upp massa kattsand direkt till dörren, och speciellt inte om man bor flera våningar upp.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » lör 15 feb 2014, 20:06

Sorbe skrev:Jag köper bara sand i affärerna här i närheten, aldrig via Zooplus just för att jag tänker på de som jobbar med att släpa hit det. Jag har körkort, två bilar, friska ben, starka armar och en plånbok som inte skriker för att jag köper sanden här hemma istället för 20 kr mer per säck.

Det är ju oerhört ädelt av dig, men alla på detta forum kanske inte befinner sig i en lika förmånlig situation att en tjuga hit eller dit inte spelar nån roll. För egen del kan jag tacka zooplus att jag kan ge mina katter högre kvalitet på både mat och sand än om jag var hänvisad till att handla desamma till svenska butikspriser.

Användarvisningsbild
felixfelis
Überkatt
Überkatt
Katt: Världens finaste <3
Kontakt:

Re: Sv: Stora tråden om Zooplus

Inläggav felixfelis » lör 15 feb 2014, 21:08

Sorbe skrev:

Var det där riktat till mig eller? Jag kan ju säga att jag varken har körkort, bil, frisk kropp eller en välfylld plånbok. Jag kan inte bära hem någon sand och tycker att det är toppen med hemleverans. Tänker inte ha dåligt samvete! Det finns hjälpmedel brevbärare skulle kunna använda men det görs inte, och det är ju inte mitt fel.

Skickat från min mobil. Eventuella stavfel är ditt fel!
Saknar dig C.K. <3

Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator

Inläggav perkele » lör 15 feb 2014, 21:17

felixfelis skrev:Var det där riktat till mig eller? Jag kan ju säga att jag varken har körkort, bil, frisk kropp eller en välfylld plånbok. Jag kan inte bära hem någon sand och tycker att det är toppen med hemleverans. Tänker inte ha dåligt samvete! Det finns hjälpmedel brevbärare skulle kunna använda men det görs inte, och det är ju inte mitt fel.

+1!
The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » lör 15 feb 2014, 21:38

perkele skrev:
felixfelis skrev:Var det där riktat till mig eller? Jag kan ju säga att jag varken har körkort, bil, frisk kropp eller en välfylld plånbok. Jag kan inte bära hem någon sand och tycker att det är toppen med hemleverans. Tänker inte ha dåligt samvete! Det finns hjälpmedel brevbärare skulle kunna använda men det görs inte, och det är ju inte mitt fel.

+1!

Och så länge Postens arbetare blåljuger (= försöker inte ens leverera utan kör "det var ingen hemma"-stuket, vilket de t o m gör mot företag) så får de skylla sig själva. Dessutom är leveranserna från zooplus oftast s k företagspaket från zooplus sida vilket innebär att det SKA levereras till dörren.

Sent from my iPad using Tapatalk with help from Minou!
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 15 feb 2014, 21:57

Tessera skrev:
perkele skrev:

+1!

Och så länge Postens arbetare blåljuger (= försöker inte ens leverera utan kör "det var ingen hemma"-stuket, vilket de t o m gör mot företag) så får de skylla sig själva. Dessutom är leveranserna från zooplus oftast s k företagspaket från zooplus sida vilket innebär att det SKA levereras till dörren.

+ 1 Har varken körkort eller frisk kropp.som sagt har väl arbetare rätt till hjälp medel .det finns väll skyddsombud på arbetsplatserna.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » sön 16 feb 2014, 00:09

Tessera skrev:
perkele skrev:

+1!

+1
Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » sön 16 feb 2014, 01:21

Sorbe skrev:

Everclean är väldigt drygt, så visst, inköpskostnaden är mindre på Pussi, men i långa loppet vittnar de flesta som testat bägge om att Everclean är billigare.
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » sön 16 feb 2014, 01:28

JustME skrev:
Magica de Hex skrev:
JustME skrev:Nu har jag beställt Extreme Classic med babypuder (!) från dk-sidan, de hade billigast just nu. När jag klickat vidare till att betala så stod det ett £ innan priset?! "Hell no", tänkte jag och gick tillbaka och gjorde om och då stod det DKK innan. Det positiva med det var att jag kunde utnyttja rabattkoden jag fick för att jag prenumererade på nyhetsbrevet (då jag av nån anledning kollade mailen) :smile:
Får väl se om det kommer fram helt... Beställde 2x15 kg bara så det kanske klarar sig?...

Danska sidan brukar vara billigare på kattsand fast det har vi bara beställt därifrån en gång. Vi kör annars på Pussi och den vi köpte var lika bra så det var onödigt att beställa därifrån då, när man lätt köper med sig från Ica ;-)

Pussi blir väl rätt dyrt? Sen är det behändigt att beställa och få det hem till dörren när man inte har bil.

Den sanden vi beställde BioKats fresh kostar ca 89 SEK så det är inte så stor skillnad mot Pussi varken i kvalitet eller pris så därför lönar det sig inte att beställa den för oss.
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » sön 16 feb 2014, 01:32

sugarcane skrev:
JustME skrev:Får väl se om det kommer fram helt... Beställde 2x15 kg bara så det kanske klarar sig?...

Sandsäckarna brukar klara sig hyfsat, även om lådan totalmassakreras. Har varit med om det senast före jul, lådan föll bokstavligen i bitar. Säckarna tipptopp! :D

Som Magica de Hex skriver är danska sidan av någon anledning oftast billigast på sand, även om man måste betala frakt.

Faktiskt var det just sand i den lådan som blev mest förstörd hos oss och sanden läckte ut..... så det är också en av anledningarna till av vi gärna köper sanden själva.
Så blev det lite för mkt att förvara när vi fick 6 påsar på en gång :lol:
Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » sön 16 feb 2014, 08:49

De få gånger numera som Posten verkligen försökt köra ut sand från zooplus har det inte varit vanliga lantbrevbäraren som kommit utan poståkeriet. Våra paket tillhör verkligen inte de tyngsta som dom kör ut till kunderna och vid samtliga tillfällen har dom haft hjälpmedel och inte burit paketen själva.

I normalfallet kör posten inte ut paketen till oss utan jag får köra till stora distruibutionscentralen och där själv bära paketen för att lasta in i bilen. Alternativet är att köra ännu längre, betala mer och bära samma tyngd fast då uppdelad på fler sandpåsar. Jag har inte hittat ngn butik i stockholm som har 15kg säckar av finkornig, oparfymerad extreme classic. Den grövre sanden gillar inte mina katter och Everclean tycker katterna sämre om då den verkligen stinker parfym. Dessutom nyser katterna mkt mer av Everclean. Annat än bentonitsand vägras helt av mina 2 grävare.

Så nej, jag har inte dålig samvete för att köpa sand från zooplus!
Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » sön 16 feb 2014, 09:58

Jag måste ha missat VAR nånstans på beställningssidan som man kan skriva dit portokoden. Jag skulle beställa senast igår på zooplus och letade efter nån ruta men jag hittar inte!
Ingen av de leverantörer jag haft har kommit in i porten och då har de ändå haft mitt nummer men enligt posten så har de försökt ringa mig när dom inte kommit in. Eh nej? Så det har tagit över 1 vecka att få hem grejerna eftersom dom åker fram och tillbaka. Så irriterande.

Köpte ett klösträd på zooplus i julas och har nu lyckats skruva ihop det (dålig bruksansvisning!!) men det är liksom lite skakigt. Jag vet inte om det håller när 2 kattungar och senare fullvuxna bjässar ska hänga på det och ligga på toppkorgen som står på en enda pelare. Ett plan är också lite böjt av tyngden, börjar se ut lite som ett u eller vad jag ska säga.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 16 feb 2014, 10:14

Miniwini skrev:Jag måste ha missat VAR nånstans på beställningssidan som man kan skriva dit portokoden.

Om du köper från svenska sidan finns ett fält för portkoden under namnet.

Köper du från COM kan du skriva Portkod XXX i fältet Company.
Köper du från FI kan du skriva portkoden i fältet Yritys
Och på DK står det Firma/dørkode under namnfältet

Sen finns det inga garantier att chaffisen verkligen läser etiketten, eller inte läser den slarvigt. Jag har varit med om att en chaffis försökte ringa kollinumret... :roll: Så han släpade upp ett kolli i onödan (jag brukar möta dom vid mitt garage, därför ringer de alltid innan).

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » sön 16 feb 2014, 15:59

Någon som vet varför Posten sköter leveransen här och inte DHL?

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 16 feb 2014, 16:27

Allspice skrev:Någon som vet varför Posten sköter leveransen här och inte DHL?

Det beror på hur fraktavtalen som zooplus tecknat för svenska leveranser ser ut. DHL = Tyska posten, så att DHL samarbetar med svenska Posten är i sig inte konstigt.
Våra paket kommer ju som Företagspaket*) med utkörning på kontorstid, det är ett "lågbudgetavtal" kan man säga (vilket inte minst fraktpriset vi betalar från Tyskland skvallrar om). Egentligen ska det väl inte ens vara möjligt att skicka Företagspaket till privatpersoner? :-k

Så att vår verklighet ser ut så att många inte är hemma på kontorstid är liksom bara tough luck. Att ringa och avisera paketet ingår exempelvis inte i detta lågbudgetupplägg (se nedan). Sen förekommer det på vissa orter att de ringer i alla fall, på grund av lokala traditioner och rutiner, eller rent av enskilda individer.

------------------
*) Företagspaket:
Med detta leveranssätt sker leverans till företagsadressen under dagtid (innan kl. 16.00). Tänk på att leveransen inte aviseras i förväg, att den angivna leveransadressen måste vara en registrerad företagsadress och att det måste finnas en bemannad reception eller möjlighet för någon att ta emot paketet under hela dagen fram till kl. 16.00.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 17 feb 2014, 00:04

Allspice skrev:Någon som vet varför Posten sköter leveransen här och inte DHL?

Posten tar över paket som ska till privatpersoner. Är det företag som ska ha leveransen så är det fortsatt DHL som kör ut.

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » mån 17 feb 2014, 13:51

Det irriterar mig lite att man måste förskottsbetala. Jag vill kunna betala räkningar i slutet på månaden då de läggs på en hög tillsammans. Men men

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » mån 17 feb 2014, 14:40

Miniwini skrev:Det irriterar mig lite att man måste förskottsbetala. Jag vill kunna betala räkningar i slutet på månaden då de läggs på en hög tillsammans. Men men

Jag med..men jag har helt enkelt gjort så att jag beställler varje gång lönen kommer och jag betalar andra räkningar. Blir ju i princip samma sak:p

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Bild

Användarvisningsbild
Rinka
Überkatt
Überkatt
Katt: 2xRAG

Inläggav Rinka » mån 17 feb 2014, 14:44

Miniwini skrev:Det irriterar mig lite att man måste förskottsbetala. Jag vill kunna betala räkningar i slutet på månaden då de läggs på en hög tillsammans. Men men

Använd kreditkort?
Bild

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Inläggav satanica » mån 17 feb 2014, 16:29

Starwatcher skrev:De få gånger numera som Posten verkligen försökt köra ut sand från zooplus har det inte varit vanliga lantbrevbäraren som kommit utan poståkeriet. Våra paket tillhör verkligen inte de tyngsta som dom kör ut till kunderna och vid samtliga tillfällen har dom haft hjälpmedel och inte burit paketen själva.

I normalfallet kör posten inte ut paketen till oss utan jag får köra till stora distruibutionscentralen och där själv bära paketen för att lasta in i bilen. Alternativet är att köra ännu längre, betala mer och bära samma tyngd fast då uppdelad på fler sandpåsar. Jag har inte hittat ngn butik i stockholm som har 15kg säckar av finkornig, oparfymerad extreme classic. Den grövre sanden gillar inte mina katter och Everclean tycker katterna sämre om då den verkligen stinker parfym. Dessutom nyser katterna mkt mer av Everclean. Annat än bentonitsand vägras helt av mina 2 grävare.

hur mkt kostar 15kg extreme Classic på zooplus? hittade iaf en sida där den kostar ca 133sek med fraktfritt fr 500 kr hem till dörren utan kvittens
Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » mån 17 feb 2014, 19:28

Rinka skrev:

Använd kreditkort?

DET är nåt jag aldrig kommer att använda , inte i nåt sammanhang:-)

Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav JustME » mån 17 feb 2014, 20:01

satanica skrev:
Starwatcher skrev:De få gånger numera som Posten verkligen försökt köra ut sand från zooplus har det inte varit vanliga lantbrevbäraren som kommit utan poståkeriet. Våra paket tillhör verkligen inte de tyngsta som dom kör ut till kunderna och vid samtliga tillfällen har dom haft hjälpmedel och inte burit paketen själva.

hur mkt kostar 15kg extreme Classic på zooplus? hittade iaf en sida där den kostar ca 133sek med fraktfritt fr 500 kr hem till dörren utan kvittens

179 på svenska, 99-119 DKK på danska.
Billigare på danska än om man skulle köpa på den sidan du hittade, 30 kg på danska kostar 199 eller 219 DKK beroende på vilken sort av Extreme Classic. Vad jag betalade står längre upp i tråden.

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegru ... me_Classic

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » mån 17 feb 2014, 22:22

satanica skrev:

Utan kvittens? Var hittade du det?

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Inläggav satanica » tis 18 feb 2014, 08:26

Allspice skrev:
satanica skrev:

Utan kvittens? Var hittade du det?

http://www.petworld.se/
Jag är då väldigt nöjd nu då jag test-beställde... Välpackad kartong och inget trasigt. De har samma fraktvillkor som animail och man kan även välja postpaket om man vill.
Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 18 feb 2014, 09:27

Sist jag beställde från zooplus tog det över 12 dagar att få paketet.
I förrigår beställde jag på hemfoder och paketet levereras till mig idag innan 16 :-)

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 18 feb 2014, 10:01

Förutom tjafset med zooplus de första gångerna när jag började handla .så har jag fått mina paket som de utlovar inom 4- 5 dag i bland på 3 dagar .Det som är bra att man tjänar på att köpa sand på zooplus dk även om man betalar frakt så blir det ändå billigare .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » tis 18 feb 2014, 10:24

Efter många om och men så har jag beställt (igen). La beställningen igår kl 22 och imorse hade jag mail om att de hade skickat iväg paketet, så fort har de aldrig gått.... får se hur paketet ser ut när det kommer fram dock...
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Nilsine
Kattunge
Kattunge
Katt: 2 Ragdoll

Inläggav Nilsine » tis 18 feb 2014, 12:14

Beställde i tordags eftermiddag och igår kl 9.20 kom en trevlig tjej från Posten och ringde på med mitt paket. Det var ordentligt inslaget och oskadat. Så jag är sååå nöjd

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 18 feb 2014, 14:11

30 kg sand utanför dörren, perfekt packar. Från animail.
Beställde mat från zooplus samtidigt men har inte hört nåt från dem alls.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 18 feb 2014, 14:25

Miniwini skrev:30 kg sand utanför dörren, perfekt packar. Från animail.

När besteällde du ? Man kan ju alltid kontakta dom via email, där dom oftast svara inom en dag eller snabbare. Jag har haft bra kontakt med dom på de viset .
Jackson Galaxy

Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » tis 18 feb 2014, 14:38

eye of a tiger skrev:

När besteällde du ? Man kan ju alltid kontakta dom via email, där dom oftast svara inom en dag eller snabbare. Jag har haft bra kontakt med dom på de viset .

I söndags. Har för mig att det står att de behandlar beställningen inom 2-4 dagar så det lär väl dröja till slutet på v eller början på nästa..

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » tor 20 feb 2014, 06:07

Miniwini skrev:
eye of a tiger skrev:

I söndags. Har för mig att det står att de behandlar beställningen inom 2-4 dagar så det lär väl dröja till slutet på v eller början på nästa..

Vilken sida beställde du ifrån?
När jag beställt från den danska eller finska får jag alltid en bekräftelse direkt och sen kommer ett mail till där det står att mitt/mina paket är sända och ett trackingnummer där jag kan kolla själv var de är nånstans.
Det mailet kommer vardagen efter jag har beställt och det har aldrig tagit mer än 3 dagar för mig att få min leverans utom då det åkte tillbaka till Malmö av nån anledning men då skickade de nya paket.

Så beställer jag tisdag får jag paket på torsdag em.
Bild

Användarvisningsbild
Boadicea
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter.

Inläggav Boadicea » tor 20 feb 2014, 21:15

satanica skrev:http://www.petworld.se/
Jag är då väldigt nöjd nu då jag test-beställde... Välpackad kartong och inget trasigt. De har samma fraktvillkor som animail och man kan även välja postpaket om man vill.

När jag testade att beställa (lägga i varukorgen) så poppade det upp att fri frakt över 500 kr inte gällde kattsand. :-(

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » fre 21 feb 2014, 15:34

Från svenska zooplus. IDAG fick jag en orderbekräftelse att paketet är skickat från dem till posten. Hur segt får det vara? Tur att de är billiga annars är dom inte några stjärnor på administration

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » fre 21 feb 2014, 15:52

Får jag fråga hur mycket ni handlar för? Jag får alltid en bekräftelse så fort jag lagt en beställning och dagen efter är åtminstone ett av paketen på väg. Det är från zooplus.se

Återgå till "Allmänt kattprat!"