Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Magica de Hex » fre 24 jan 2014, 02:11

zaddraya skrev:
Flavour skrev:Jag tänkte beställa från zooplus, men jag har ingen telefon så de kan inte ringa mig, men jag hör ju om de plingar på dörrn.
Måste man lämna ut portkod eller har de sådana själva?
Kan man beställa från vilken sida som helst? Vilken är billigast?

Portkod är inte aktuellt för mig, men oavsett, här ringer de i princip aldrig. Det är 2-3 olika brevbärare som kör hit mina paket (känner igen de stackars människorna vid det här laget :smile: ). En av dessa går med på att lämna utan kvittens och hen ringer innan hen kör ut också. En annan lämnar paketen utan kvittens om jag inte är hemma, men ringer inte. Den tredje följer reglerna till punkt och pricka; ringer inte och kräver kvittens. Jag föredrar brevbärare 1 och 2 kan jag ju säga, fast jag vet att det är nr 3 som gör rätt :roll:

Vad som är billigast beror lite på vad du beställer... Bozita var billigast på .se sist jag beställde, annars brukar .dk och ibland .com vara billigast. Jag har inte vågar mig på .fi än. Det enda jag kan på finska är parasta ennen och perkele :oops: (jag stavade säkert fel nu, förlåt! Har inga mjölkpaket med bäst-före på finska hemma).

Angående finska sidan så har jag använt google translate och det kommer ju automatiskt när man har Chrome annars är det ju samma text som på den danska.

Com har jag aldrig beställt ifrån så där har jag ingen erfarenhet alls faktiskt och det kan ju faktiskt vara där det ev. strular då.
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » fre 24 jan 2014, 07:11

Flavour skrev:Jag tänkte beställa från zooplus, men jag har ingen telefon så de kan inte ringa mig, men jag hör ju om de plingar på dörrn.
Måste man lämna ut portkod eller har de sådana själva?
Kan man beställa från vilken sida som helst? Vilken är billigast?

Numera står det Portkod i en av fyllerirutorna, så den fyller du i om du har bågon
Det brukar även dyka upp en ruta för telefonnummer, har du något telefonnummer där du ändå kan kontaktas så fyll i det också, då dyker telefonnumret upp på etiketten.

Som redan angetts, vi kan handla från SE, FI, DK och COM. Sidorna har samma stuk, med språket varierar - och även priserna.

Vilken sajt som är billigast beror lite på vilken sorts vara du handlar. Jag brukar köra med fyra parallella fönster i Google Chrome (som översätter om man vill det) och lägga ner samma varor i samtliga shoppar, då ser man enkelt var det blir billigast. Beroende på vad du handlar kan det sklija från någon tia till hundralappar. Men sedan frakt infördes på FI, DK och COM blir priset ofta likvärdigt jämfört med att handla på SE, som bara har 29 kronor i frakt upp till 499:- då det blir fraktfritt.

Jag har inte noterat någon skillnad i leveranstid mellan sajterna, allt skeppas som sagt iväg från samma ställe.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 13½ år, är ensam kvar.

Serra
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: 3xCRX
Kontakt:

Inläggav Serra » tis 28 jan 2014, 09:18

Puh, nu har jag beställt därifrån, hoppas verkligen att det funkar! För vår del sparar vi just nu 350 kr per beställning.
Bild

Monsun, man kan inte ha en solkatt i en bur. Älskar dig så oerhört mycket.

Användarvisningsbild
Aurora
Veterankatt
Veterankatt
Katt: europé x 3
Kontakt:

Inläggav Aurora » mån 03 feb 2014, 21:42

Nu har jag handlat kattsand från Zooplus för första gången. Den stackars postkillen levererade vid dörren i morse och han såg rätt utmattad ut och förklarade att det var det tyngsta paket han någonsin burit ut. Hm, två paket med 30 kg kattsand i varje väger en del :oops: Kunde knappt rubba dem själv och skämdes lite över att han fått släpa dem upp till mig.... Hur tungt får de packa lådorna egentligen, det är nog inte alla postkillar och tjejer som orkar bära så tungt? :-k 8-[

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Inläggav myntasmatte » mån 03 feb 2014, 22:33

Aurora skrev:Nu har jag handlat kattsand från Zooplus för första gången. Den stackars postkillen levererade vid dörren i morse och han såg rätt utmattad ut och förklarade att det var det tyngsta paket han någonsin burit ut. Hm, två paket med 30 kg kattsand i varje väger en del :oops: Kunde knappt rubba dem själv och skämdes lite över att han fått släpa dem upp till mig.... Hur tungt får de packa lådorna egentligen, det är nog inte alla postkillar och tjejer som orkar bära så tungt? :-k 8-[

Mina postkillar brukade också pusta och stånka, men går det att beställa så tungt så får de ju räkna med att de kan få leverera. Tycker inte att det borde vara så ovanligt som postkillarna får det att låta som, måste ju finnas andra tunga saker än kattsand och -mat till oss kattnördar :smile: Eftersom jag bodde i lägenhet utan hiss hade de ofta pirra, men en gång fick jag hjälpa till att bära.
Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » mån 03 feb 2014, 22:39

Nu brukar jag aldrig lyckas få hem mina paket från zooplus, men när jag beställer från Animail brukar jag hjälpa till att bära upp, för jag måste ändå gå ner och öppna porten. Bor på tre trappor utan hiss 8-[
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » lör 08 feb 2014, 14:59

Vill ha den här från zooplus, den finns ingen annanstans med det stora måttet! men fattar inte priset, vad kan det vara för fel?

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattoal ... dor/374553

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Katt: Maine Coon
Kontakt:

Inläggav Marlee » lör 08 feb 2014, 15:13

Miniwini skrev:Vill ha den här från zooplus, den finns ingen annanstans med det stora måttet! men fattar inte priset, vad kan det vara för fel?

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattoal ... dor/374553

Det är bara filtret som kostar 29, själva toan är nog slut.
Ägs av Selia (-12 MCO g), Nova (-13 MCO w 61) och Sookie (-14 SPH b 09 21 32).
http://www.plymarnas.se
“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".”
― Andy Weir, The Martian

Användarvisningsbild
felixfelis
Überkatt
Überkatt
Katt: Världens finaste <3
Kontakt:

Inläggav felixfelis » tis 11 feb 2014, 13:39

Hörde när posten kom tidigare idag och när jag nyss gick och kollade var det en avi där de påstod sig försökt leverera mitt paket. Men jag har inte hört någon knacka på och ingen har ringt. Vad sur jag blir!

Skickat från min mobil. Eventuella stavfel är ditt fel!
Saknar dig C.K. <3

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Marlee » tis 11 feb 2014, 14:00

felixfelis skrev:Hörde när posten kom tidigare idag och när jag nyss gick och kollade var det en avi där de påstod sig försökt leverera mitt paket. Men jag har inte hört någon knacka på och ingen har ringt. Vad sur jag blir!

Så gör de jämt o ständigt. Jag ringer varje gång och talar om att de uppenbarligen ljuger eftersom jag inte hört något och att de får köra ut det igen. Dessutom ringa innan eller bestämma tid. Inte för att det är en garanti, flera gånger de lovat att ringa innan och så gör de inte det iaf.
“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".”
― Andy Weir, The Martian

Användarvisningsbild
felixfelis
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Sv: Stora tråden om Zooplus

Inläggav felixfelis » tis 11 feb 2014, 14:04

Marlee skrev:
felixfelis skrev:Hörde när posten kom tidigare idag och när jag nyss gick och kollade var det en avi där de påstod sig försökt leverera mitt paket. Men jag har inte hört någon knacka på och ingen har ringt. Vad sur jag blir!

Så gör de jämt o ständigt. Jag ringer varje gång och talar om att de uppenbarligen ljuger eftersom jag inte hört något och att de får köra ut det igen. Dessutom ringa innan eller bestämma tid. Inte för att det är en garanti, flera gånger de lovat att ringa innan och så gör de inte det iaf.

Vad dåligt! Tänker ringa och kräva att de kör ut paketet igen. Fattar inte varför de gör såhär, vad tjänar de åå det liksom..

Saknar dig C.K. <3

Evert
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Evert » ons 12 feb 2014, 10:01

Problemet ligger inte hos zooplus utan hos posten. Även om man väljer DHL så samarbetar de i Sverige och ofta så kör posten ut till kund. Jag har till och med suttit ute på gården när de påstår att de skulle försökt leverera paket. De vill spara tid och skiter i att ens försöka leverera hem utan kör direkt till utlämningsstället.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » ons 12 feb 2014, 11:38

Jag tröttnade på att posten inte levererade den kattmat som jag beställt från Zooplus. Fick bara en avi i postfacket.
Skällde på posten x massor, ingen ändring..Sen hittade jag en sida där man kunde rapportera avvikelser, skrev en mkt besk avvikelse (var rätt svårt, formuläret var utformat så man inte skulle fatta hur man gjorde avvikelsen :shock: )
Skickad iväg den, och nu får jag alltid hem varorna!
Rekommenderar att fler skriver avvikelser! Det är visserligen som sagt trixigt att hitta på postens sida, misstänker att det är på flit för att slippa såna som mig, men om fler inte ger sig så måste det bli förändring!
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 12 feb 2014, 12:32

miss_mia skrev:Jag tröttnade på att posten inte levererade den kattmat som jag beställt från Zooplus. Fick bara en avi i postfacket.
Skällde på posten x massor, ingen ändring..Sen hittade jag en sida där man kunde rapportera avvikelser, skrev en mkt besk avvikelse (var rätt svårt, formuläret var utformat så man inte skulle fatta hur man gjorde avvikelsen :shock: )
Rekommenderar att fler skriver avvikelser! Det är visserligen som sagt trixigt att hitta på postens sida, misstänker att det är på flit för att slippa såna som mig, men om fler inte ger sig så måste det bli förändring!

Och här kan man hitta den: http://www.posten.se/sv/Kundservice/Rek ... /home.aspx
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » ons 12 feb 2014, 13:30

Tessera skrev:
miss_mia skrev:Jag tröttnade på att posten inte levererade den kattmat som jag beställt från Zooplus. Fick bara en avi i postfacket.

Och här kan man hitta den: http://www.posten.se/sv/Kundservice/Rek ... /home.aspx

Eller så lämnar man en synpunkt att leveranserna inte fungerar via denna länk :)
http://www.posten.se/sv/Kundservice/Kon ... punkt.aspx
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Användarvisningsbild
felixfelis
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav felixfelis » fre 14 feb 2014, 03:12

Jag kan uppdatera med att jag ringde och klagade! Personen jag pratade med tyckte det var mycket märkligt att ingen skulle ringt på dörren utan bara lämnat en avi. Men det verkar ju inte vara helt ovanligt att det händer. Jag fick iaf boka en ny leverans och den dök upp som den skulle, personen ringde till och med innan. Personen ifråga var dock inte så glad över att bära sammanlagt 65 kilo upp för två våningar 8-[
Saknar dig C.K. <3

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » fre 14 feb 2014, 08:15

felixfelis skrev:Personen ifråga var dock inte så glad över att bära sammanlagt 65 kilo upp för två våningar 8-[

Å där har du sannolikt förklaringen till att förträdaren ansåg att du "inte var hemma" när hen skulle leverera... :blink:

Jag har gjort två beställnigar på sistone som funkat klockrent båda vad gäller zooplus leveransdatum och postens utkörning. Ena gågen var jag inte hemma, men eftersom de alltid ringer kunde jag dirigera om chauffören till mitt jobb. Är förstås själaglad att jag bor på en ort med hög servicegrad.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 13½ år, är ensam kvar.

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » fre 14 feb 2014, 09:37

Vilken är anledningen till att ni handlar härifrån? Finns ju många andra, tex animail. Är det billigast på zooplus?

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 14 feb 2014, 09:41

Miniwini skrev:Vilken är anledningen till att ni handlar härifrån? Finns ju många andra, tex animail. Är det billigast på zooplus?

Zooplus är ofta billigare än Animail och andra svenska sidor, ja!
BildBild -

it's a present activity

Nilsine
Kattunge
Kattunge
Katt: 2 Ragdoll

Inläggav Nilsine » fre 14 feb 2014, 10:19

Beställde igår em en kattlåda som kostade 229 kr. I djurbutiken kostar den 399 kr så det är en viss skillnad. Fick mail igår kväll att paketet skickats så har jag tur får jag det på måndag. Är lite spänd på hur paketet ser ut eftersom många har dåliga erfarenheter av hur de packar. Men det kan ju inte hända så mycket med en plastback :mellow: :mellow:

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » fre 14 feb 2014, 10:35

teachingbirds skrev:
Miniwini skrev:Vilken är anledningen till att ni handlar härifrån? Finns ju många andra, tex animail. Är det billigast på zooplus?

Men har inte dom lite sämre sortiment ? Tex har dom inte everclean

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Marlee » fre 14 feb 2014, 10:41

Miniwini skrev:
teachingbirds skrev:

Finns sand där som är 10ggr bättre än everclean IMHO. ;-)
― Andy Weir, The Martian

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » fre 14 feb 2014, 10:56

Miniwini skrev:
teachingbirds skrev:

Det är det enda jag inte gillar med Zooplus! Vi är ju många som använder Everclean!
Det enda jag köper på Zooplus är kattmaten! Mina grabbar äter ju Pussi, och det finns många varianter av det märket på Zooplus.
Blir enormt billigare också!
Sen har dom mkt kampanjer (trial) så man kan testa mindre förpackningar kattmat eller kattgodis för att se om det är nåt för ens katt!

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 14 feb 2014, 10:59

Jag köper mat och leksaker där, blir mycket billigare. Sand köper jag på Animail!
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 14 feb 2014, 11:19

Extrem classic är bra sand med tycker jag. Förutom sand Köper, godis, en och annan leksak samt klösträd.Ser man på kommentarerna kan man få bra saker till ett bra pris.Har än så länge inte gått på någon nit efter att läst vad folk tycker om varorna på sidan. Folk är ju bra att ta upp det negativa och säger gärna det .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » fre 14 feb 2014, 14:39

teachingbirds skrev:Jag köper mat och leksaker där, blir mycket billigare. Sand köper jag på Animail!

Animail har mycket begränsat sortiment på everclean.

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » fre 14 feb 2014, 14:43

Bara för att zooplus inte har everclean betyder det inte att sortimentet är dåligt ;) Det finns gott om bra mat där t.ex. och bland annat märken som är svåra att få tag på i Sverige :)
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » fre 14 feb 2014, 15:17

OT kanske men finner inga som kör hem everclean...?

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 14 feb 2014, 15:38

Miniwini skrev:OT kanske men finner inga som kör hem everclean...?

http://animail.se/katt/kattsand?manufacturer=123
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
Phobia
Überkatt
Überkatt

Inläggav Phobia » fre 14 feb 2014, 15:39

Miniwini skrev:
teachingbirds skrev:Jag köper mat och leksaker där, blir mycket billigare. Sand köper jag på Animail!

Vadå begränsat sortiment? Alla sorter finns väl där?
Älskade jävla Loftus. Du fattas mig. 2008-2016.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 14 feb 2014, 15:41

Phobia skrev:
Miniwini skrev:

Vadå begränsat sortiment? Alla sorter finns väl där?

Åtta sorter har de iaf, vet inte hur många som finns.. :-k
BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
Phobia
Überkatt
Überkatt

Inläggav Phobia » fre 14 feb 2014, 15:44

teachingbirds skrev:Åtta sorter har de iaf, vet inte hur många som finns.. :-k

Såg det, och det är en mer än vad dom själva har på sin hemsida. :-)

Så alla bör finnas Miniwini, eller vilken är det du saknar? Finns flera sidor som har hemleverans på kattsand, bland annat dom, annars är det bara att googla. :-)
Älskade jävla Loftus. Du fattas mig. 2008-2016.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav teachingbirds » fre 14 feb 2014, 15:53

BildBild -

it's a present activity

Användarvisningsbild
JustME
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav JustME » fre 14 feb 2014, 16:22

Nu har jag beställt Extreme Classic med babypuder (!) från dk-sidan, de hade billigast just nu. När jag klickat vidare till att betala så stod det ett £ innan priset?! "Hell no", tänkte jag och gick tillbaka och gjorde om och då stod det DKK innan. Det positiva med det var att jag kunde utnyttja rabattkoden jag fick för att jag prenumererade på nyhetsbrevet (då jag av nån anledning kollade mailen) :smile:
Får väl se om det kommer fram helt... Beställde 2x15 kg bara så det kanske klarar sig?...
//Linda, matte till änglakatterna
PR S*Ewkala's Beraja NFO d 23 09 8/12 1991 - 14/3 2007, Mini 1/4 2005 - 26/5 2017 och S*Ewkala's Jaristo NFO n 24 1/2 2003 - 9/11 2017

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » fre 14 feb 2014, 16:36

Vi köper Ever Clean på Hemfoder.se
Enormt snabba leveranser fram till dörren.
http://www.hemfoder.se/sok/doSearch?sea ... s=S%C3%B6k

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
felixfelis
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav felixfelis » fre 14 feb 2014, 20:46

sugarcane skrev:
felixfelis skrev:Personen ifråga var dock inte så glad över att bära sammanlagt 65 kilo upp för två våningar 8-[

Å där har du sannolikt förklaringen till att förträdaren ansåg att du "inte var hemma" när hen skulle leverera... :blink:

Jag har gjort två beställnigar på sistone som funkat klockrent båda vad gäller zooplus leveransdatum och postens utkörning. Ena gågen var jag inte hemma, men eftersom de alltid ringer kunde jag dirigera om chauffören till mitt jobb. Är förstås själaglad att jag bor på en ort med hög servicegrad.

Jag förstår dem! Men samtidigt har jag ju beställt hemkörning och har rätt att få det så det borde ju inte gå ut över kunderna.

Saknar dig C.K. <3

Miniwini
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Miniwini » fre 14 feb 2014, 20:57

Phobia skrev:
teachingbirds skrev:Åtta sorter har de iaf, vet inte hur många som finns.. :-k

Såg det, och det är en mer än vad dom själva har på sin hemsida. :-)

Så alla bör finnas Miniwini, eller vilken är det du saknar? Finns flera sidor som har hemleverans på kattsand, bland annat dom, annars är det bara att googla. :-)

Vet inte hur jag kunde missa så fatalt :-k Men nu ser jag!

Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator

Inläggav perkele » fre 14 feb 2014, 21:00

Får man hem faktura eller måste man pynta på en gång?
The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Användarvisningsbild
felixfelis
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav felixfelis » fre 14 feb 2014, 21:02

perkele skrev:Får man hem faktura eller måste man pynta på en gång?

Man betalar med kort eller genom att sätta in pengar på deras bankgiro. Så, före med andra ord.

Saknar dig C.K. <3

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » lör 15 feb 2014, 03:11

JustME skrev:Nu har jag beställt Extreme Classic med babypuder (!) från dk-sidan, de hade billigast just nu. När jag klickat vidare till att betala så stod det ett £ innan priset?! "Hell no", tänkte jag och gick tillbaka och gjorde om och då stod det DKK innan. Det positiva med det var att jag kunde utnyttja rabattkoden jag fick för att jag prenumererade på nyhetsbrevet (då jag av nån anledning kollade mailen) :smile:
Får väl se om det kommer fram helt... Beställde 2x15 kg bara så det kanske klarar sig?...

Danska sidan brukar vara billigare på kattsand fast det har vi bara beställt därifrån en gång. Vi kör annars på Pussi och den vi köpte var lika bra så det var onödigt att beställa därifrån då, när man lätt köper med sig från Ica ;-)
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"