Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Allspice
Überkatt
Überkatt

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Allspice » lör 04 jan 2014, 15:34

Det gör jag inte :oops: det var Extrem classic.

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » lör 04 jan 2014, 15:38

Allspice skrev:Det gör jag inte :oops: det var Extrem classic.

Tänkte: "WOHOOO Zooplus har EC" och letade genom varje Zooplus sida :smile: . Nåväl... kolla med prisjakt.se om vad svenska sidor tar.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » ons 08 jan 2014, 10:10

Starwatcher skrev:
Sorbe skrev:
jillanc skrev:Tack!
Hur ofta byter man vatten helt? Misstänker att man inte behöver göra det varje dag som vanlig vattenskål.

Jag byter vatten en gång i veckan om man inte ser att det ser skitigt ut.

Hmm, jag tycker att insidan på skålen men även pumpen blir lite halvgeggig om man inte diskar rubbet 2 ggr/vecka. Så hos oss byts vattnet minst 2ggr/vecka. Pumpen byter jag ut 1 gång per år då man ju inte kommer åt med borste överallt inne i pumpen. Slang och slangfästet byts ut oftare, minst 2ggr/år.

Är lite extra rädd för ev alger då Tösen har kortison och därför nedsatt immunförsvar.

Betyder det att du fyller på vatten när det behövs utan att plocka isär och diska? Och sen byter allt vatten och diskar minst 2ggr/vecka?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 08 jan 2014, 10:30

Siv skrev:
Starwatcher skrev:Hmm, jag tycker att insidan på skålen men även pumpen blir lite halvgeggig om man inte diskar rubbet 2 ggr/vecka. Så hos oss byts vattnet minst 2ggr/vecka. Pumpen byter jag ut 1 gång per år då man ju inte kommer åt med borste överallt inne i pumpen. Slang och slangfästet byts ut oftare, minst 2ggr/år.

Är lite extra rädd för ev alger då Tösen har kortison och därför nedsatt immunförsvar.

Betyder det att du fyller på vatten när det behövs utan att plocka isär och diska? Och sen byter allt vatten och diskar minst 2ggr/vecka?

Mina 2 katter är duktiga på att dricka så vattenfontänerna fylls på morgon och kväll utan att plocka isär fontänerna. Allt vatten byts när fontänerna och pump/slang diskas 2 ggr/vecka. Skulle fontänen se grisig ut diskas den självklart oftare.
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » ons 08 jan 2014, 10:33

Ok. Tack!

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » fre 10 jan 2014, 18:54

Nu har jag beställt och fått från zooplus. Beställde så det blev 2 kollin men fick ingen avisering på mer än ett så jag var tvungen att skriva till dem i går kväll och fick veta att mitt paket fanns i Jönköping idag. Dessutom så fick jag det idag också.

Men jag saknar ett paket med 2 kg RC Kitten 36. De sålde 8+2 kg för samma pris som 8 kg. Jag beställde då British shorthair i samma förpackningar då detta var billigare än att köpa 10 kg säck 5kr/kg. Men jag fick 2st 10-kg säckar. Helt OK då jag själv skulle ha det, men om någon annan skulle haft 8 kg och en annan skulle ha 2 kg?

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Katt: Maine Coon
Kontakt:

Inläggav Marlee » fre 10 jan 2014, 18:59

Allspice skrev:Nu har jag beställt och fått från zooplus. Beställde så det blev 2 kollin men fick ingen avisering på mer än ett så jag var tvungen att skriva till dem i går kväll och fick veta att mitt paket fanns i Jönköping idag. Dessutom så fick jag det idag också.

Men jag saknar ett paket med 2 kg RC Kitten 36. De sålde 8+2 kg för samma pris som 8 kg. Jag beställde då British shorthair i samma förpackningar då detta var billigare än att köpa 10 kg säck 5kr/kg. Men jag fick 2st 10-kg säckar. Helt OK då jag själv skulle ha det, men om någon annan skulle haft 8 kg och en annan skulle ha 2 kg?

Fast de brukar köra sådan kampanj, där det menas att man betalar för åtta kg, du får liksom två gratis, inte att det är olika förpackningar. RC gör inte 8-kg-förpackningar, endast 10kg.
Ägs av Selia (-12 MCO g), Nova (-13 MCO w 61) och Sookie (-14 SPH b 09 21 32).
http://www.plymarnas.se
“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".”
― Andy Weir, The Martian

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » fre 10 jan 2014, 19:33

Marlee skrev:
Allspice skrev:Nu har jag beställt och fått från zooplus. Beställde så det blev 2 kollin men fick ingen avisering på mer än ett så jag var tvungen att skriva till dem i går kväll och fick veta att mitt paket fanns i Jönköping idag. Dessutom så fick jag det idag också.

Fast de brukar köra sådan kampanj, där det menas att man betalar för åtta kg, du får liksom två gratis, inte att det är olika förpackningar. RC gör inte 8-kg-förpackningar, endast 10kg.

Och jag upptäckte när jag tittade lite noggrannare på paketet med Kitten att det var 10 kg :oops: Det är inte jag som ska ha det så det var därför som jag inte sett det. :smile:

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » lör 11 jan 2014, 04:37

Ni som inte vet när era paket kommer från Zooplus tittar ni inte på den länken man får med själva mailordern när det står att paketen är skickade?
Jag klickar alltid på den och ser när paketen kommer till Malmö och då vet jag att jag får dem dagen därpå och det tar 3 dagar räknat från beställningsdagen.

Beställer jag på tisdag får jag mina paket på torsdag em vid 14-tiden så hittills har vi alltid haft någon hemma som tagit emot paketen fördelen med hemmavarande barn ;-)

Nu beställde jag i onsdags och klockrent i går, ja fredag em då, kom den vanliga killen med våra paket.

Så jag har varit förskonat hittills från konstigheter förutom en gång då paketen försvann men då skickade de nya direkt!
Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » lör 11 jan 2014, 12:48

Magica de Hex skrev:Ni som inte vet när era paket kommer från Zooplus tittar ni inte på den länken man får med själva mailordern när det står att paketen är skickade?
Jag klickar alltid på den och ser när paketen kommer till Malmö och då vet jag att jag får dem dagen därpå och det tar 3 dagar räknat från beställningsdagen.

Beställer jag på tisdag får jag mina paket på torsdag em vid 14-tiden så hittills har vi alltid haft någon hemma som tagit emot paketen fördelen med hemmavarande barn ;-)

Nu beställde jag i onsdags och klockrent i går, ja fredag em då, kom den vanliga killen med våra paket.

Så jag har varit förskonat hittills från konstigheter förutom en gång då paketen försvann men då skickade de nya direkt!

Oavsett om man vet när paketet borde komma så är det inte alla som kan vara hemma en dag när man tror paketet kommer...
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » lör 11 jan 2014, 14:43

Magica de Hex skrev:Nu beställde jag i onsdags och klockrent i går, ja fredag em då, kom den vanliga killen med våra paket.

En sak som definitivt inte är klockren längre för mina kollin är dels att zooplus kan dra ut på skickandet en dag extra, dels att mina kollin numera regelmässigt tar ett dygn extra på sig i (eller till) Malmö. Oklart varför. :evil: Sen har vi ju klassikern att kollin kan komma på olika dagar trots att man beställt allt samtidigt. :roll:

Så det som tidigare kom på dag fyra kommer numera oftast dag sex. Och då har jag inte räknat med helgen, utan bara rena transportdagar, så i själva verket är det dag åtta = dubbelt så lång leveranstid. :evil: :evil:

Däremot har jag toppservice av lokala Poståkeriet när kollina väl nått fram, men det är förstås trist att logistiken innan har blivit påtagligt sämre, det är i stort sett omöjligt att planera så att man säkert kan vara hemma när kollit kommer, till skillnad från förr.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » lör 11 jan 2014, 22:22

teachingbirds skrev:
Magica de Hex skrev:Ni som inte vet när era paket kommer från Zooplus tittar ni inte på den länken man får med själva mailordern när det står att paketen är skickade?

Oavsett om man vet när paketet borde komma så är det inte alla som kan vara hemma en dag när man tror paketet kommer...

Nej det är jag ju helt medveten om så jag skrev ju att jag även har tur som har barn som fortfarande bor hemma ;-)
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » lör 11 jan 2014, 22:30

sugarcane skrev:
Magica de Hex skrev:Nu beställde jag i onsdags och klockrent i går, ja fredag em då, kom den vanliga killen med våra paket.

En sak som definitivt inte är klockren längre för mina kollin är dels att zooplus kan dra ut på skickandet en dag extra, dels att mina kollin numera regelmässigt tar ett dygn extra på sig i (eller till) Malmö. Oklart varför. :evil: Sen har vi ju klassikern att kollin kan komma på olika dagar trots att man beställt allt samtidigt. :roll:

Så det som tidigare kom på dag fyra kommer numera oftast dag sex. Och då har jag inte räknat med helgen, utan bara rena transportdagar, så i själva verket är det dag åtta = dubbelt så lång leveranstid. :evil: :evil:

Däremot har jag toppservice av lokala Poståkeriet när kollina väl nått fram, men det är förstås trist att logistiken innan har blivit påtagligt sämre, det är i stort sett omöjligt att planera så att man säkert kan vara hemma när kollit kommer, till skillnad från förr.

Ja brukar ofta försöka att beställa på en måndag eller det kan blir efter midnatt så tisdag då oftast och då har det fungerat för oss men vi bor ju också i Värmland så det är ju kortare sträcka hit.
De sajter jag beställer från är ju danska och finska har inte beställt från någon annan så jag vet inte om det är skillnad?
Vi får alltid 2 paket vid varje beställning och det fungerar bra de har alltid levererats samtidigt.
Bild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » mån 13 jan 2014, 15:02

Jag beställde ett paket igår, först får jag ett mail om att det inte gick igenom, kanske för att jag inte hade den summan på mitt konto när jag tryckte på beställknappen? Inte haft problem med det tidigare, de brukar ju dra pengarna när de skickar paketet?
En stund senare fick jag ett nytt mail där de det står att de tackar för min order och att den packas...

Mailat dem om detta men inte fått något svar...

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » mån 13 jan 2014, 17:53

För mig har dom då alltid dragit pengarna när jag beställt, alltså direkt:s

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Bild

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » mån 13 jan 2014, 18:43

Sorbe skrev:Jag beställde ett paket igår, först får jag ett mail om att det inte gick igenom, kanske för att jag inte hade den summan på mitt konto när jag tryckte på beställknappen? Inte haft problem med det tidigare, de brukar ju dra pengarna när de skickar paketet?
En stund senare fick jag ett nytt mail där de det står att de tackar för min order och att den packas...

För mig dras pengarna med en gång också.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » mån 13 jan 2014, 18:44

Allspice skrev:
Sorbe skrev:Jag beställde ett paket igår, först får jag ett mail om att det inte gick igenom, kanske för att jag inte hade den summan på mitt konto när jag tryckte på beställknappen? Inte haft problem med det tidigare, de brukar ju dra pengarna när de skickar paketet?

För mig dras pengarna med en gång också.

+1
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 13 jan 2014, 20:19

Okej, det är anledningen alltså, ska kolla upp ordentligt nu. Tidigare drog de först när de skickade paketet.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » tis 14 jan 2014, 11:36

Jag ringde dit nyss, hon tog bort orden och jag skickade iväg en ny direkt efter. :)

Användarvisningsbild
Anima
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Måns & Lukas buskatter

Inläggav Anima » tor 16 jan 2014, 20:08

Jag har aldrig varit med om att det har tagit sån här lång tid att få leveransen hem,som det gör nu.Min order packades i måndags och samma måndag så stod det sen att det var ivägskickat.Men när jag söker på dpd så står det så här :
Bild

Det är som att det är försening dels på att kunna följa sina leveranser,både på svenska och tyska dpd,och dels på själva leveransen.Det blev skickat i måndags stod det på mitt zooplus-konto.Varför är leveransen fortfarande kvar i tyskland?
Bild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » tor 16 jan 2014, 20:44

Jag beställde ett paket i tisdagsförmiddag, valde DHL. Paketet kom i morse, mindre än 48 timmar efter beställningen!

Användarvisningsbild
Anima
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav Anima » tor 16 jan 2014, 21:42

Sorbe skrev:Jag beställde ett paket i tisdagsförmiddag, valde DHL. Paketet kom i morse, mindre än 48 timmar efter beställningen!

otroligt säger jag :swear:
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tor 16 jan 2014, 22:19

Idag kom posten med en zooplusbeställning. Vi var 3 vänner på samma gata som beställt kattsand och grejor tillsammans. Postkillen ringde från gatan när han kom med lastbilen för att höra om nån var hemma, innan han lastade ur. Jag var den som var hemma idag och tog emot och sa att det är toppen när de kan ringa innan. Då sa han att eftersom det är så tunga lådor, 150 kg kattsand, så ville han inte lasta ur och sen upptäcka att vi inte var hemma.

Så det stämmer med min tidigare erfarenhet, att beställer jag mycket sand så att det blir tungt, så ringer de innan. Himla smidigt.

Alla lådor var hela, och de kom på 4:e dagen.

Och fastän mitt namn inte stod på beställningen så gick det bra för honom att jag kvitterade ändå.
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » tor 16 jan 2014, 23:05

Men jag vet inte om man kan kolla på Posten i Sverige ännu då deras server har brunnit upp.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 17 jan 2014, 07:11

Anima skrev:Jag har aldrig varit med om att det har tagit sån här lång tid att få leveransen hem,som det gör nu.Min order packades i måndags och samma måndag så stod det sen att det var ivägskickat.Men när jag söker på dpd så står det så här :
Bild

Det är som att det är försening dels på att kunna följa sina leveranser,både på svenska och tyska dpd,och dels på själva leveransen.Det blev skickat i måndags stod det på mitt zooplus-konto.Varför är leveransen fortfarande kvar i tyskland?

Om det skickades i väg nu i måndags borde du ju ha det i dag då det tar ungefär 1 dag för paket att transporteras.. Annars skulle jag kontakta dom via email .

Kontaktade dom nyligen om en fråga och fick svar samma dag .

För mig har det tagit 4 till 7 dagar att få hem varorna.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » fre 17 jan 2014, 10:44

Anima skrev:otroligt säger jag :swear:

Det är roligt att någon tidigare typ skrek i tråden att man inte skulle använda sig av DHL, jag fattar inte varför. Det är ett grymt mycket större transportbolag, framför allt i Tyskland. Jag kan följa paketen väldigt enkelt och det har alltid gått såhär fort när jag beställt!

Mer DHL säger jag! :)

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » fre 17 jan 2014, 11:33

När paketet når Sverige tar Posten över, och du kan inte längre följa trackingen på DHL-länken. Kollit får ett nytt nummer hos Posten - och eftersom det är Postens utkörning som är den svaga länken i transportkedjan, så gör det varken till eller från att du väljer DHL, strulet på hemmaplan är detsamma.

Detta givet att zooplus inte har ändrat sin upphandlig på sistone, så att det verkligen är DHL som kör hela vägen ut till kunder i Sverige. Då håller jag med om att DHL:s tracking är suverän in till sista centimetern.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Stora tråden om Zooplus

Inläggav Spatborg » fre 17 jan 2014, 11:45

Mm men man kan ringa DHL och be om det nya spårningsnumret (eller skälla ut dem som jag gjorde, "det står levererat men det är inte sant jag har varit hemma hela daaaan bööööö" och sen skämmas när de förklarar - ett alternativ det med....)

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » fre 17 jan 2014, 11:47

Anima skrev:Jag har aldrig varit med om att det har tagit sån här lång tid att få leveransen hem,som det gör nu. Min order packades i måndags och samma måndag så stod det sen att det var ivägskickat

Min erfarenhet är att transporten genom Tyskland har blivit betydligt söligare. Kanske beror det på vilken vara man beställer? :-k För mig händer det numera nästan alltid att jag får bekräftelse på att varan är på väg samma dag som beställningsdagen, men sen dröjer det ändå ett dygn innan kollit faktiskt börjar röra på sig. Dessutom tar det en dag extra för kollit att passera Malmö.

Men när det väl börjat röra sig från Malmö är det ingen skillnad jämfört med förut.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » fre 17 jan 2014, 12:16

sugarcane skrev:När paketet når Sverige tar Posten över, och du kan inte längre följa trackingen på DHL-länken. Kollit får ett nytt nummer hos Posten - och eftersom det är Postens utkörning som är den svaga länken i transportkedjan, så gör det varken till eller från att du väljer DHL, strulet på hemmaplan är detsamma.

Detta givet att zooplus inte har ändrat sin upphandlig på sistone, så att det verkligen är DHL som kör hela vägen ut till kunder i Sverige. Då håller jag med om att DHL:s tracking är suverän in till sista centimetern.

Ja, jag vet - jag har beställt från Zooplus många gånger och alltid valt DHL. Det är så enkelt att ringa till Posten och be om det svenska kollinumret. Går på två minuter.
Fick det hemkört igår, som sagt, mindre än 48 timmar efter beställning.

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » fre 17 jan 2014, 19:08

Allspice skrev:Men jag vet inte om man kan kolla på Posten i Sverige ännu då deras server har brunnit upp.

Postens hemsida har fungerat i en vecka.

Användarvisningsbild
Anima
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav Anima » lör 18 jan 2014, 11:30

sugarcane skrev:
Anima skrev:Jag har aldrig varit med om att det har tagit sån här lång tid att få leveransen hem,som det gör nu. Min order packades i måndags och samma måndag så stod det sen att det var ivägskickat

Min erfarenhet är att transporten genom Tyskland har blivit betydligt söligare. Kanske beror det på vilken vara man beställer? :-k För mig händer det numera nästan alltid att jag får bekräftelse på att varan är på väg samma dag som beställningsdagen, men sen dröjer det ändå ett dygn innan kollit faktiskt börjar röra på sig. Dessutom tar det en dag extra för kollit att passera Malmö.

Men när det väl börjat röra sig från Malmö är det ingen skillnad jämfört med förut.

Det måste vara så att det är i tyskland som det segar (ialla fall för mej)
Kollade nu igen och nu står det att leveransen var i malmö igår klockan 13.28.
Så paketet dyker förmodligen upp nu på måndag,
då jag ska ha ett möte och inte är hemma,så typiskt :smile:
Bild

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » lör 18 jan 2014, 17:44

sugarcane skrev:När paketet når Sverige tar Posten över, och du kan inte längre följa trackingen på DHL-länken. Kollit får ett nytt nummer hos Posten - och eftersom det är Postens utkörning som är den svaga länken i transportkedjan, så gör det varken till eller från att du väljer DHL, strulet på hemmaplan är detsamma.

Men jag får alltid ett nummer och en länk där jag kan spåra det via posten var paketet finns. När de kommit till Sverige så brukar det ta en dag innan jag får det.

Denna gången så gick det inte att spåra och jag fick det i två omgångar och inte ens samma vecka.

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » lör 18 jan 2014, 17:45

LaSadies skrev:
Allspice skrev:Men jag vet inte om man kan kolla på Posten i Sverige ännu då deras server har brunnit upp.

Postens hemsida har fungerat i en vecka.

Bra då vet jag det. Tack!

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » tis 21 jan 2014, 02:56

Vilka sajter beställer ni ifrån? Funderar på om det är nån skillnad?

Jag beställer alltid från danska eller finska då och det går på 3 dar som jag skrivit i tidigare inlägg och jag bara klickar på länken i mailet och ser var paketen är nånstans, kommer alltså direkt till DPD:s sida.
Man få klicka flera gånger per dag för den är lite seg med att uppdatera infon men på slutet går det jäkligt fort när paketen närmar sig :lol:
Bild

Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Inläggav Naala92 » tis 21 jan 2014, 06:47

När jag beställt (oavsett med DHL eller DPD) har jag alltid kunnat följa via samma kolli (skillnaden har varit att DPD kommer till dörren med varorna medans DHL inte gjorde det)
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » tis 21 jan 2014, 09:20

Jag beställer bara från .com

Användarvisningsbild
Flavour
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Esther(DRX), Marsha(DRX foder)
Kontakt:

Inläggav Flavour » tis 21 jan 2014, 09:31

Jag tänkte beställa från zooplus, men jag har ingen telefon så de kan inte ringa mig, men jag hör ju om de plingar på dörrn.
Måste man lämna ut portkod eller har de sådana själva?
Kan man beställa från vilken sida som helst? Vilken är billigast?
Bild

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » tis 21 jan 2014, 19:02

Flavour skrev:Jag tänkte beställa från zooplus, men jag har ingen telefon så de kan inte ringa mig, men jag hör ju om de plingar på dörrn.

Kan säga att portkoden är ett måste att skriva in vid beställning. Allra helst bredvid gatuadressen så den kommer med. Och det är ju så (tyvärr men förståeligt), beroende på var man bor i landet så ringer dom eller inte. Bor man i en större stad så är det inte säkert de ringar (om man inte önskat det i ett andra utkörningsförsök), men bor man mer på landet så är möjligheten stor att de ringer innan leverans :)

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » ons 22 jan 2014, 15:35

Flavour skrev:Jag tänkte beställa från zooplus, men jag har ingen telefon så de kan inte ringa mig, men jag hör ju om de plingar på dörrn.

Portkod är inte aktuellt för mig, men oavsett, här ringer de i princip aldrig. Det är 2-3 olika brevbärare som kör hit mina paket (känner igen de stackars människorna vid det här laget :smile: ). En av dessa går med på att lämna utan kvittens och hen ringer innan hen kör ut också. En annan lämnar paketen utan kvittens om jag inte är hemma, men ringer inte. Den tredje följer reglerna till punkt och pricka; ringer inte och kräver kvittens. Jag föredrar brevbärare 1 och 2 kan jag ju säga, fast jag vet att det är nr 3 som gör rätt :roll:

Vad som är billigast beror lite på vad du beställer... Bozita var billigast på .se sist jag beställde, annars brukar .dk och ibland .com vara billigast. Jag har inte vågar mig på .fi än. Det enda jag kan på finska är parasta ennen och perkele :oops: (jag stavade säkert fel nu, förlåt! Har inga mjölkpaket med bäst-före på finska hemma).
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Återgå till "Allmänt kattprat!"