Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Lingonskrutt » ons 18 sep 2013, 14:49

Nu har beställt av zooplus igen, i söndags. Igår var varorna i Sverige. Men idag står det på DHL track and trace sida att: "The shipment is being stored and can be picked up by the recipient. The recipient has been informed" Någon som vet vad detta innebär? Har uppgett min och sambons mobilnummer+att sambon varit hemma hela dagen men inte har de hört av sig, lämnat avi eller ringt på dörren :( Är det dhl man ska vända sig till? eller kommer paketen komma tror ni? (verkar inte så...?) Kanske beror det på att det var två paket med en sammanlagd vikt av ca 60 kg, vet inte.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » ons 18 sep 2013, 15:10

Det är till postens kundtjänst man vänder sig till när det strular med paket från zooplus.

Själv fick jag åka till flera distributionscentraler på jakt efter mina sandpaket från zooplus. Alltid olika besked om var paketen fanns :pfft:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 18 sep 2013, 15:15

Det är posten ni ska vända er till.tyska Dhl är posten.Sen bruc
kar det ta en dag innan dom kör ut eftervatt det har landat.brukar få något liknande meddelandet
Ifrån amazon men då är paketet fortfarande resandet.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt

Inläggav Lingonskrutt » ons 18 sep 2013, 15:44

eye of a tiger skrev:Det är posten ni ska vända er till.tyska Dhl är posten.Sen bruc
kar det ta en dag innan dom kör ut eftervatt det har landat.brukar få något liknande meddelandet
Ifrån amazon men då är paketet fortfarande resandet.

aha hoppas det :)

Har hunnit maila både zooplus och dhl och klaga (känner mej lättirriterad på detta sedan det blev strul med förra zooplusbeställningen) och fick snabbt svar från dhl att det var posten jag skulle kontakta 8-[ Så nu har jag mailat dem också...

starwatcher: kunde de inte köra ut med paketen? Eller hade de redan försökt? Det är irriterande när posten strular, har tidigare fått post från andra grannar, från andra gator också+ att jag tror grannar fått vår post. (åtminstone hade någon hämtat ut mitt paket (ett bredband) förra året och butiksbiträdet trodde därför jag ljög när jag sa att jag inte hämtat ut det :pfft: )

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » ons 18 sep 2013, 16:26

Lingonskrutt skrev:[starwatcher: kunde de inte köra ut med paketen? Eller hade de redan försökt? Det är irriterande när posten strular, har tidigare fått post från andra grannar, från andra gator också+ att jag tror grannar fått vår post. (åtminstone hade någon hämtat ut mitt paket (ett bredband) förra året och butiksbiträdet trodde därför jag ljög när jag sa att jag inte hämtat ut det :pfft: )

Posten påstår att dom försökt leverera... vet inte om dom verkligen försökt då jag inte var hemma den dagen men det har hänt flera ggr att jag varit hemma en hel dag utan att dom kommit med paketen trots att det senare påståtts gjorts leveransförsök :pfft:

Bor tyvärr längs lantbrevbärarlinje och då kan man inte få utkörning kvällstid. Att sedan distributionscentralerna bara har öppet mitt på dagen gör det inte lättare :swear:
Bild

Användarvisningsbild
Whippsan
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Chinchillaperser

Inläggav Whippsan » ons 18 sep 2013, 16:38

Har samma problem, verkar som att de inte ens försöker lämna ut paketet utan lämnar avi direkt :swear:

Användarvisningsbild
Chillas
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Chinchillaperser
Kontakt:

Inläggav Chillas » ons 18 sep 2013, 17:45

Det funkar perfekt varje gång här. Jag har skickat efter ett 20-tal gånger sista året och det kommer alltid till min dörr.
Bild

***Vi har kattungar***

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » ons 18 sep 2013, 18:01

DHL paket körs inte ut längre utan väger de under 20 kg så kommer det till ombudet och väger de över 20 kg så kommer dom till utkörningsstationerna då ombuden inte får ta de tyngre paketen. DPD paket körs fortfarande ut en gång sen samma sak som med DHL paketen.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt

Inläggav Lingonskrutt » lör 21 sep 2013, 14:15

LaSadies skrev:DHL paket körs inte ut längre utan väger de under 20 kg så kommer det till ombudet och väger de över 20 kg så kommer dom till utkörningsstationerna då ombuden inte får ta de tyngre paketen. DPD paket körs fortfarande ut en gång sen samma sak som med DHL paketen.

aha bra att veta. då blir det dpd nästa gång.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 21 sep 2013, 16:28

LaSadies skrev:DHL paket körs inte ut längre utan väger de under 20 kg så kommer det till ombudet och väger de över 20 kg så kommer dom till utkörningsstationerna då ombuden inte får ta de tyngre paketen. DPD paket körs fortfarande ut en gång sen samma sak som med DHL paketen.

Bra att veta .

Har nog beställt i alla fall över 20 gånger och det är två gånger som det inte har funkat med posten.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » sön 22 sep 2013, 00:24

Chillas skrev:Det funkar perfekt varje gång här. Jag har skickat efter ett 20-tal gånger sista året och det kommer alltid till min dörr.

Ja våra leveranser fungerar också klockrent och kommer den dag då jag räknat ut att leveransen ska ske om det inte varit helg emellan då förstås då kan de bli nån dag senare.
Beställer jag måndag kväll har jag min leverans på torsdag em som senast ;-)
Bild

Användarvisningsbild
Pipett
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Pipett » sön 06 okt 2013, 03:03

Skulle inte den här tråden också kopplas ihop med denna?

viewtopic.php?f=1&t=203216

They say time heals everything, but I'm still waiting...

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » mån 07 okt 2013, 18:11

Zooplus.dk har just kampanj på flera av märkena vi recenserat i denna tråd - http://www.zooplus.dk/shop/husdyr_artik ... #Kattegrus
Tyvärr tillkommer ju frakt på 49 DKK numera, men priserna ändå bättre än på SE i flera fall.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 07 okt 2013, 18:35

Typiskt då måste man väl sluta med att beställa ifrån zooplus. paketen hamnar så pass långt bort att det blir ett :swear: att släppa hem . Allting blir bara sämre och sämre .
Jackson Galaxy

Bild

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » sön 20 okt 2013, 09:58

sugarcane skrev:I princip borde du kunna skriva till COM på svenska, de får väl skicka ditt mejl till svenskspråkig personal. Men i normalfallet ska du ju inte behöva kontakta kundtjänsten alls, är det nåt special med din order?

Glöm inte att ange storköpskoden så du får 5% rabatt!

Vilken är storköpskoden? Och finns den på samtliga zooplus. Jag har själv plockat ihop en order på 3.500 kr så jag skulle väl i så så fall kvalificera mig? Det är på zooplus som är på svenska.

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 20 okt 2013, 10:39

Du hittar koderna under "Hjälp" uppe till höger på respektive sida:

.COM - STOCK-UP-AND-SAVE
.FI - VARASTOI
.DK - Mængderabat
.SE - Mängdrabatt

Tyvärr är rabatten bara på 3% numera, men på så stora belopp blir det ju en liten slant ändå.

Tips: Handlar du så mycket kan det löna sig att lägga samma varor i korgen på respektive sajt och se vad slutsumman blir. Beroende på vad du handlat är det inte ovanligt att det kan skilja hundralappar på så stora belopp (innan rabatten). Så det skulle jag göra - och givetvis beställa från sajten där det är billigast. Varorna skickas som sagt från samma ställe. Och du, välj INTE DHL som speditör.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » tor 31 okt 2013, 21:45

Hej, jag undrar om någon vet hur zooplus kan vara så mycket billigare än andra ställen? Jag brukar köpa Royal Canin våtfoder från zooplus. Jag har själv hittills tänkt att zooplus är billiga för att de har sämre service än andra (och kanske även sämre villkor för personalen, men det vet jag ingenting om förstås). Men häromdagen började jag fundera på om våtfodret verkligen är äkta Royal Canin. Någon som vet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tor 31 okt 2013, 22:24

Zooplus är ett börsnoterat tyskt aktiebolag och Europas största webbshop för husdjursprodukter. Affärsidén är att driva webbshoppar i alla EU-länder, men den absolut största marknaden är förstås hemmamarknaden och de tättbefolkade länderna runt Tyskland. Vi snackar alltså gigantisk stordrift, med allt vad det innebär av pressade leverantörspriser. Därav de betydligt lägre priserna på märkesprodukter.

På den svenska zooplus-sajten är priserna f.ö. betydligt högre än på den tyska zooplus-sajten, men vi som bor i Sverige får tyvärr inte handla därifrån. Vi kan bara handla från sajterna SE, FI, DK och COM - men allt skickas från samma lager i Tyskland oavsett var man handlar, och priserna kan ibland variera rejält på samma vara, så det lönar sig att jämföra. Eftersom kundunderlaget i Skandinavien är så litet jämfört med kundstocken i Tyskland, England, Frankrike etc, så är vi nog egentligen inte särskilt lönsamma kunder (dyrare frakt etc).

Men eftersom zooplus vill kunna säga att man har verksamhet i alla EU-länder så får vi hänga med på ett hörn i alla fall, trots att zooplus knappast tjänar några större pengar på oss, snarare tvärtom. Köpvillkoren försämrades ju dessutom ganska rejält för oss tidigare i år (slopade frifrakter, bantad storköpsrabatt, och minimikrav på ordersumma för att få beställa). En fingervisning om att vi nog mest är till besvär. :blink:

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » fre 01 nov 2013, 03:54

Applaws är oftast billigare att beställa från finska Zooplus däremot brukar det vara bättre priser på kattsand från danska sidan så ska jag ev ha både ock så beställer jag från Danmark.

Men vi köper oftast Pussi numera för det var inte så stor skillnad mot dem vi köpte på nätet ;-)
Bild

Användarvisningsbild
O Helga Katt
Gurukatt
Gurukatt
Katt: DRX (ABY)
Kontakt:

Inläggav O Helga Katt » lör 02 nov 2013, 09:09

Ok nu har jag verkligen beställt från zooplus för sista gången! Beställde kattsand 2 x 15 kilo samt en aktivitetsbräda. Allting skickades i tre paket - vid olika tillfällen. Ok att de måste dela upp paketen, men varför vänta två dagar mellan utskick av sandpaket ett och sandpaket två?? Eftersom jag missade att vara hemma när de första säckarna kom, avvaktar jag nu att de andra säckarna ska komma så att jag kan få skjuts att hämta alla samtidigt på utlämningsstället. Under tiden vi väntar på våra tre leveranser har ny sand - vi behöver den verkligen! - beställts hos Animail.

Användarvisningsbild
Weaxzezz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: huskatt

Inläggav Weaxzezz » lör 02 nov 2013, 09:38

Hur gör ni för att få med portkod/telnr i beställningen? Beställer kattsand men har ingen bil så det är ett helvete att hämta på posten!

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » lör 02 nov 2013, 10:07

Weaxzezz skrev:Hur gör ni för att få med portkod/telnr i beställningen? Beställer kattsand men har ingen bil så det är ett helvete att hämta på posten!

Skriver koden i rutan Delivery adress. Man kan ändra sina uppgifter där.
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
frenchvanilla
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Burma (n) och Siames (a)

Inläggav frenchvanilla » lör 02 nov 2013, 16:19

Nu har Zooplus även bantat storköpsrabatten till 3%. Även då är fortfarande en hel del saker såsom sand billigare där än här.

Sen vet jag inte hur andra har det, men när jag ringer upp Posten så brukar de beställa ut gratis hemleverans till mig utan problem. Måste andra helt enkelt gå och åka ut för att hämta sina paket?
Bild Bild
"We are the finest cats in Siam! There are no finer cats than We Am!"

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » lör 09 nov 2013, 17:02

Stort tack sugarcane och Magica de Hex för era svar!

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 1 SIA, 1 OSH, 1 SYS
Kontakt:

Inläggav jillanc » tor 14 nov 2013, 15:36

Imorgon skall jag hämta tre paket:)
Har bl.a beställt en keramikfontän. Spännande & se om den är hel :-k
Misstänker att den inte är hel eftersom de packar ju som krattor :pfft:
Och posten hanterar väl inte paketen alltid så bra heller antar jag

Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Inläggav Naala92 » tor 14 nov 2013, 21:54

Beställde paket med bland annat mat som kom igår, blev lite orolig då bandet skurit in rejält i ena lådan men allt var helt och fint i :grin:
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » tor 14 nov 2013, 22:13

Beställde för första gången från svenska sidan idag! Två stycken 32-pack med sheba, får se om de är hela när de kommer fram..
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » fre 15 nov 2013, 19:04

jillanc skrev:Imorgon skall jag hämta tre paket:)
Har bl.a beställt en keramikfontän. Spännande & se om den är hel :-k
Misstänker att den inte är hel eftersom de packar ju som krattor :pfft:
Och posten hanterar väl inte paketen alltid så bra heller antar jag

Allt var helt :hi5:

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » fre 15 nov 2013, 19:19

Härligt att fontänen överlevt, det har funnits exempel på motsatsen hos andra forumister. :hi5:
Jag har beställt en klöstunna, några adventskalendrar och en pipig mus som såg spännande ut. Jag har som sagt superservice av mina lokala postisar (de ringer alltid innan de kör ut, och kör lika gärna till mitt jobb om jag inte är hemma). Däremot är jag lite småsur på zooplus som slirade ett dygn extra med att få iväg ordern. På den gamla goda tiden gick det ALLTID iväg samma dag man beställde. :evil:

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » fre 15 nov 2013, 21:26

Ni som har lucky Kitty fontänen:
Jag har precis satt igång den, men skall det inte vara en "pöl" med vatten längst ner där det avlånga hålet är? Det rinner undan bara dvs kommer ingen pöl :-k ändå har jag hällt i mycket vatten. Häller jag i mer är jag rädd att det blir för mycket & det rinner ut utanför. Vad kan det vara för fel? Något jag missat i bruksanvisningen (dålig på engelska)?

Användarvisningsbild
Imica
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Huskatterna Wilma & Vega
Kontakt:

Inläggav Imica » fre 15 nov 2013, 21:49

jillanc skrev:Ni som har lucky Kitty fontänen:
Jag har precis satt igång den, men skall det inte vara en "pöl" med vatten längst ner där det avlånga hålet är? Det rinner undan bara dvs kommer ingen pöl :-k ändå har jag hällt i mycket vatten. Häller jag i mer är jag rädd att det blir för mycket & det rinner ut utanför. Vad kan det vara för fel? Något jag missat i bruksanvisningen (dålig på engelska)?

Häll i mer vatten :-) Det blir en liten pöl där strax innan det är så fullt att det rinner över så häll långsamt bara så ser du när det räcker. Den sväljer mer vatten än man tror, vi brukar hälla i strax under 2 liter.

Och när du gör rent den, glöm inte att plocka isär "motorn", det finns ett skal man kan ta bort och göra rent. Annars blir det lite geggigt där... ;-)
Bild

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » lör 16 nov 2013, 04:40

Imica skrev:
jillanc skrev:Ni som har lucky Kitty fontänen:

Häll i mer vatten :-) Det blir en liten pöl där strax innan det är så fullt att det rinner över så häll långsamt bara så ser du när det räcker. Den sväljer mer vatten än man tror, vi brukar hälla i strax under 2 liter.
Och när du gör rent den, glöm inte att plocka isär "motorn", det finns ett skal man kan ta bort och göra rent. Annars blir det lite geggigt där... R;-)

Tack!
Hur ofta byter man vatten helt? Misstänker att man inte behöver göra det varje dag som vanlig vattenskål.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » lör 16 nov 2013, 12:33

jillanc skrev:Tack!
Hur ofta byter man vatten helt? Misstänker att man inte behöver göra det varje dag som vanlig vattenskål.

Jag byter vatten en gång i veckan om man inte ser att det ser skitigt ut.

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » lör 16 nov 2013, 12:45

Sorbe skrev:

Tack:)

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » lör 16 nov 2013, 13:21

Sorbe skrev:

Hmm, jag tycker att insidan på skålen men även pumpen blir lite halvgeggig om man inte diskar rubbet 2 ggr/vecka. Så hos oss byts vattnet minst 2ggr/vecka. Pumpen byter jag ut 1 gång per år då man ju inte kommer åt med borste överallt inne i pumpen. Slang och slangfästet byts ut oftare, minst 2ggr/år.

Är lite extra rädd för ev alger då Tösen har kortison och därför nedsatt immunförsvar.
Bild

Användarvisningsbild
Imica
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Huskatterna Wilma & Vega
Kontakt:

Inläggav Imica » lör 16 nov 2013, 16:52

Vi byter vatten 1 gång i veckan, då kör jag allt porslin i diskmaskin och diskar pumpen och slangen för hand.
Bild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » mån 25 nov 2013, 23:23

Ska göra en beställning... Är det något ni kan rekommendera som finns inne just nu? :)

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 01 dec 2013, 09:52

För den som går igång på adventskalendrar har zooplus hela tre stycken online. Men jag vill minnas från ifjol att det är samma innehåll i alla varianterna. Som vanligt lönar det sig att jämföra priser, det kan skilja allt från några tior till hundralappar beroende på vad man handlar.

FI - http://www.zooplus.fi/content/xmas.php?unique=HTML63
DK - https://www.zooplus.dk/content/xmas.php?unique=HTML72
SE- http://service.zooplus.se/go/13/V9RBJWA ... NQ1A9O.php

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » lör 04 jan 2014, 15:20

Någon som vet vad Ever Clean 15X2 kg kostar här i Sverige. Jag såg att zooplus hade för 299 kr.

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » lör 04 jan 2014, 15:23

Allspice skrev:Någon som vet vad Ever Clean 15X2 kg kostar här i Sverige. Jag såg att zooplus hade för 299 kr.

Var har du hittat Ever Clean på zooplus?
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Återgå till "Allmänt kattprat!"