Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Sorbe » mån 12 aug 2013, 13:30

Sitter och lägger i en beställning nu, jämför .com med .se, ganska liknande priser faktiskt.
Vill ha den där höga klöspelaren många rekommenderar men den är ju slut sen länge. :-(

På svenska sidan kostar allt med frakt 2149 kr och på .com får jag allt för 2062 kr med frakt, även då är det inräknat 24 extra gourmet burkar i priset.

Är det jobbigt med kundservicen på engelska? Eller kan man maila/ringa den svenska delen även om man beställer från .com?

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » mån 12 aug 2013, 13:33

I princip borde du kunna skriva till COM på svenska, de får väl skicka ditt mejl till svenskspråkig personal. Men i normalfallet ska du ju inte behöva kontakta kundtjänsten alls, är det nåt special med din order?

Glöm inte att ange storköpskoden så du får 5% rabatt!
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 13½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 12 aug 2013, 14:16

sugarcane skrev:I princip borde du kunna skriva till COM på svenska, de får väl skicka ditt mejl till svenskspråkig personal. Men i normalfallet ska du ju inte behöva kontakta kundtjänsten alls, är det nåt special med din order?

Glöm inte att ange storköpskoden så du får 5% rabatt!

Efter att ha läst den här tråden och ska lägga en beställning på kattsand, burkmat, kattlåda osv så räknar jag med att något är trasigt. ;)

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » mån 12 aug 2013, 15:13

Sorbe skrev:Efter att ha läst den här tråden och ska lägga en beställning på kattsand, burkmat, kattlåda osv så räknar jag med att något är trasigt. ;)

:smile:
Då får man väl säga att du är hyfsat tuff (alternativt dumdristig) som ändå lägger en order. :blink:
Burkmaten skulle jag överväga att skippa faktiskt. De packar konstant burkar fett fel, och har du riktigt otur går det som för Starwatcher - någon burk går sönder med stinkande kolli som resultat. Beroende på vilken typ av burkmat du beställer (och hur mycket) så är det tyvärr stor risk att brukarna blir knyckliga i transporten. Även om man givetvis ska reklamera blir det mycket extrajobb som inte nödvändigtvis motsvarar vad man sparar på att köpa burkarna där.

Jag beställer regelbundet mousseburkar (=lätta), en gång var mer än hälften knyckliga.
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 13½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Rinka
Überkatt
Überkatt
Katt: 2xRAG

Inläggav Rinka » mån 12 aug 2013, 15:17

Med 24 st gourmetburkar kan man ha sån tur att de kommer inplastade i sitt lilla flak, det gjorde de för mig när jag beställde liknande antal till mamma förra året. :-)
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » mån 12 aug 2013, 15:20

80-90% av gångerna funkar det faktiskt bra för mig. Nån burk kan vara lite tillknycklad, men enda gången jag fått läckande mat (bozita) var faktiskt från animail ;) Däremot köpte jag cosmagodis, frystorkad kyckling, och båda rören var helt förstörda. Zooplus ersatte mina bonuspoäng (köpte godiset med poäng) utan några problem och Riga blev glad för hon fick slicka rent kartongen från kycklingsmulor :smile: Nån gång fick jag fel mat, det ersatte zooplus också och jag behövde inte skicka tillbaka nått.

Carnyburkar (stora, 400g tror jag det är) levereras i flak, förutsatt att du köper 6 av varje smak. Kan vara bra att veta om nån känner sig sugen på att prova (har carny hemma för att syrrans katt varit här ibland, hon tål inte kyckling).
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » mån 12 aug 2013, 15:21

Rinka skrev:Med 24 st gourmetburkar kan man ha sån tur att de kommer inplastade i sitt lilla flak, det gjorde de för mig när jag beställde liknande antal till mamma förra året. :-)

Haha, det var den inplastade 24:an av Gourmet-moussen som blev halvt massakrerad (inklusive att locket hade gått upp på två burkar). Miamor-moussen har klarat sig bättre, trots att de ligger lösa (!) på sitt flak. Det beror givetvis också på övriga varor i lådan, och hur väl de fyllt ut den med bubbelplast.

Användarvisningsbild
Rinka
Überkatt
Überkatt
Katt: 2xRAG

Inläggav Rinka » mån 12 aug 2013, 15:26

sugarcane skrev:
Rinka skrev:Med 24 st gourmetburkar kan man ha sån tur att de kommer inplastade i sitt lilla flak, det gjorde de för mig när jag beställde liknande antal till mamma förra året. :-)

Haha, det var den inplastade 24:an av Gourmet-moussen som blev halvt massakrerad (inklusive att locket hade gått upp på två burkar). Miamor-moussen har klarat sig bättre, trots att de ligger lösa (!) på sitt flak. Det beror givetvis också på övriga varor i lådan, och hur väl de fyllt ut den med bubbelplast.

Haha, okej!
Bild

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » mån 12 aug 2013, 16:27

Nu har jag beställt och fått varor från Zooplus 2 gånger. Första gången var det enbart ett kolli med 10 kg torrfoder och några tetror kattmat samt en pump till min drinkfontän, det var den jag egentligen sökte. Som ny kund fick jag då 5% på allting. När detta kom så fick jag ett check med 10% på kattmat så då passade jag på att beställa.

Tog kontakt med ett katthem och frågade vilken mat de brukar köpa och så fyllde jag i en beställning. Det kom i 8 kollin varav ett var en transportbur som jag besällt. Allting var helt och det var rätt sorter av allting. Det enda jag kan klaga på är de banden som de har runt pappkarongerna då de skär in i dessa och kan skära sönder innehållet. Men det hade inte hänt.

Jag var noga med att skriva en lapp på dörren med stora boktäsver till Posten att ringa på klockan och peka var den satt. Den är nämligen lite liten och svår att hitta. För ingen chans att jag kunnat hämta detta på posten själv. Jag köpte 2 dubbelpack av 10kg-säckar och så 3 kartonger med tetror som vägde cirka 30 kg sa min granne som lyfter tyngder och som bar ut dem i bilen. :smile: Snälla grannar har jag :grin:

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 12 aug 2013, 20:10

sugarcane skrev:
Sorbe skrev:Efter att ha läst den här tråden och ska lägga en beställning på kattsand, burkmat, kattlåda osv så räknar jag med att något är trasigt. ;)

:smile:
Då får man väl säga att du är hyfsat tuff (alternativt dumdristig) som ändå lägger en order. :blink:
Burkmaten skulle jag överväga att skippa faktiskt. De packar konstant burkar fett fel, och har du riktigt otur går det som för Starwatcher - någon burk går sönder med stinkande kolli som resultat. Beroende på vilken typ av burkmat du beställer (och hur mycket) så är det tyvärr stor risk att brukarna blir knyckliga i transporten. Även om man givetvis ska reklamera blir det mycket extrajobb som inte nödvändigtvis motsvarar vad man sparar på att köpa burkarna där.

Jag beställer regelbundet mousseburkar (=lätta), en gång var mer än hälften knyckliga.

Haha! ;) Jag har beställt från Zooplus tidigare, tre eller fyra gånger. Allt har kommit fram helt om än något trasiga kartonger.
Tänkte testa en ny kattsand och burkarna ska jag ha 2 x 48 av. ;)
Jag ska testa en gång, får se sen. Köper allt torrfoder där och det är inga problem med men som sagt så testar jag en gång med blötmat så får vi se om det blir fler gånger.

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » mån 12 aug 2013, 21:02

zaddraya skrev:
LaSadies skrev:
zaddraya skrev:Men vänta nu... Mitt företagscenter (Laholm) brukar få mina zoopluspaket om jag inte är hemma :-k Det är jättesmidigt (eller, smidigast är ju hemleverans, men när inte det funkar) för de har en ramp så det är lätt att lasta bilen. Alla postbilar är parkerade där också, så de måste ju hantera paket...? Har jag ett udda FC här eller? 8-[ Nån gång har paketen kommit till ICA, och det är så bökigt för då måste jag släpa ut dom till bilen själv. På FC får jag låna en vagn och kan backa fram bilen till lastrampen.

Du kanske bor på en LBB linje? De paket som inte lyckas levereras så hamnar paketen på FC och stannar oftast där.

Det tror jag inte :-k Hur vet man om man bor på en lbb-linje?

Pja det kan variera men ofta är det så att man bor på ett postnummer som lyder xxx 9x så är det en lantbrevbäringslinje.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: BAL

Inläggav echolls » mån 12 aug 2013, 23:46

Jag fick tips via facebook och beställde Everclean kattsand och James Wellbeloved torrfoder jättebilligt från superzoo.se Trots fraktkostnad blev det mycket billigare än något annat alternativ jag hittat och varorna levererades inom ett dygn och var jättebra förpackade.

Zooplus kommer jag att använda mig av någon gång ibland men inte för kattsand eller tetror, det krånglar helt enkelt för mycket och jag betalar hellre för att få oskadda paket uppburna till lägenheten än att behöva åka till företagscentret och hämta trasiga lådor och få kattsand i hela bakluckan.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Inläggav satanica » sön 18 aug 2013, 20:01

hur ofta får man nyhetsbreven från zoopluz? 8-[
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » sön 18 aug 2013, 20:15

Man kan anmäla sig till kundbrev på alla sajter, men det är bara FI pch DK som regelbundet skickar ut kuindbrev. Det varierar, men i genomsnitt en gång i månaden. I princip är det samma erbjudanden i FI och DK, men priserna kan variera något pga valutaeffekten.

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt

Inläggav Lingonskrutt » lör 24 aug 2013, 10:15

Lingonskrutt skrev:Någon annan som har haft problem emd att det dragits pengar men beställningen brytits? :-k Jag beställde varor för över 1000 kr förra veckan men fick aldrig bekräftelsemail. Hörde av mig och de vill ha beställningsnr från mig för att se betalningen, men jag fick aldrig detta (om det inte kom precis efteråt men tyvärr skrev jag aldrig ner det eftersom jag alltid får bekräftelsemail). Däremot har min bank bekräftat att det dragits pengar från mitt konto till zooplus... :-(

Så ni som ska beställa från zooplus: var noga med att skriva ner beställningsnummer som brukar dyka upp på skärmen efter att man betalat, ifall det blir något krångel!

Mamma fick hem varorna för 2 veckor sedan :) Gjorde som du sa cili, skickade print screen, men tydligen så hade de ändå tänkt leverera varorna i slutet av juli fick mamma upplysningar om...? De hade ringt men ingen svarat (fast mamma haft mobilen på+varit hemma) så det var därför de inte levererat tidigare. Märkligt att kundtjänsten inte ens såg att jag gjort en beställning vid den tiden det redan var klart för leverans till mamma :-k ... så det löste sig iaf, men var som många andra upplevt dåligt paketerat, många av kattmatsburkarna var buckliga

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 1 SIA, 1 OSH, 1 SYS
Kontakt:

Inläggav jillanc » lör 24 aug 2013, 16:12

Beställde mer burkmat idag:)
Felix (pussi) tycker mina katter är jättegott. Tyvärr gillar de inte bozita, mjau.
Hört att Felix o pussi är samma mat, men mina gillar inte pussi lika mycket & ändå har jag provat samma smak i både felix & pussi :roll:

Någon som testat Cosma kyckling burkmat? Är det bra mat?
Beställde 6 burkar för att testa. Mina gillar variation med maten, så det skulle vara bra om de gillar den.

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » sön 25 aug 2013, 00:17

jillanc skrev:Beställde mer burkmat idag:)
Felix (pussi) tycker mina katter är jättegott. Tyvärr gillar de inte bozita, mjau.
Hört att Felix o pussi är samma mat, men mina gillar inte pussi lika mycket & ändå har jag provat samma smak i både felix & pussi :roll:

Någon som testat Cosma kyckling burkmat? Är det bra mat?
Beställde 6 burkar för att testa. Mina gillar variation med maten, så det skulle vara bra om de gillar den.

Och mina älskar Pussi men avskyr Felix...jag har lyckats omvända mina Bozitahatare genom att saaaaaaakta byta en halv tesked av Pussin mot Bozita och numer äter de Bozita med god aptit! *glad matte*

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Fluffisar och gostroll <3

Inläggav Magica de Hex » ons 28 aug 2013, 10:24

Nu kunde jag helt plötsligt inte betala på danska zooplus med mitt kort och mailet jag fick svar på var liksom "Goddag Yxskaft" så de har inte förstått vad jag skrivit..... :roll: vad gör jag?
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » ons 28 aug 2013, 10:34

Kolla först så du inte har någon gräns/spärr på kortet för att shoppa på nätet som överskridits. Höj i så fall gränsen och meddela zooplus att kortet nu ska fungera.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » ons 28 aug 2013, 13:51

sugarcane skrev:Kolla först så du inte har någon gräns/spärr på kortet för att shoppa på nätet som överskridits. Höj i så fall gränsen och meddela zooplus att kortet nu ska fungera.

Det gick inte att betala genom Paypal heller men jag har kunnat betala på alla andra ställen med kortet :roll:

Nu fick jag ett bankkonto jag kunde betala på men det funkar inte heller...... tror jag ger upp..... ](*,)
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » ons 28 aug 2013, 16:39

Magica de Hex skrev:
sugarcane skrev:Kolla först så du inte har någon gräns/spärr på kortet för att shoppa på nätet som överskridits. Höj i så fall gränsen och meddela zooplus att kortet nu ska fungera.

Det gick inte att betala genom Paypal heller men jag har kunnat betala på alla andra ställen med kortet :roll:

Nu fick jag ett bankkonto jag kunde betala på men det funkar inte heller...... tror jag ger upp..... ](*,)

Nu har jag ringt och annulerat min order..... :-?
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » ons 28 aug 2013, 17:11

Har du alltså Paypal via samma kort? I så fall är det ju kortet det är nåt knas med, och då brukar det vara att man överträtt nån maxgräns för näthandel, som man enkelt ändrar på sin nätbank. Men då borde det krångla även på andra nätshoppar också förstås. :-k
Däremot påverkar inte maxgränsen på nätet när man handlar med samma kort i fysisk butik på stan.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » ons 28 aug 2013, 17:40

Jag har beställt lite nu. :)
10 kg Royal Canin maine coon, 2 kg Bozita Large, 800 gram Sanabelle Grande.
48 + 24 stycken Gourmet Gold burkar.
Och en Catit Jumbo låda. Får se hur hel den är på vägen...

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » ons 28 aug 2013, 20:34

sugarcane skrev:Har du alltså Paypal via samma kort? I så fall är det ju kortet det är nåt knas med, och då brukar det vara att man överträtt nån maxgräns för näthandel, som man enkelt ändrar på sin nätbank. Men då borde det krångla även på andra nätshoppar också förstås. :-k
Däremot påverkar inte maxgränsen på nätet när man handlar med samma kort i fysisk butik på stan.

Jag har alltså e-kort och det fungerade förra gången jag betalade med det på sidan nu kryssade jag bort att det skulle spara numret så det kan vara det.

På Paypal använder jag också e-kort men där hade jag skrivit fel maxsumma först eftersom jag inte visste att det blev mkt dyrare och trodde jag hade lagt mig på en bra nivå.

Men jag ändrade och lade dit ett nytt nummer med högre belopp men det fungerade ändå inte, för då skulle jag ta bort gamla nr på tidigare kort som inte längre gällde.... :roll: så vad jag än gjorde var det nåt fel.

Gillar inte Paypal :swear:

Få se nu hur länge det dröjer innan de tar bort beställningen på min sida...... jag vill ju beställa på nytt och då blir det finska zooplus för de var mkt billigare.
Sen hade jag löst in mina bonuspoäng till en liten klösmöbel också så jag vill ju att poängen kommer tillbaka.
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » ons 28 aug 2013, 21:03

Ah - e-kort! Det har jag ingen koll på, men det är nog som du säger, det var nog krysset att numret skulle sparas som ställde till det.

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » ons 28 aug 2013, 23:31

Lyckades beställa nu på finska zooplus och fick min klösmöbel också för poängen var återställda :hi5: :happy: :rosor: :happy:

Nu klickade jag inte ur rutan för kreditkortet så det gick hur bra som helst att betala :-D
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav sugarcane » tor 29 aug 2013, 07:48

Men så bra att du fick ordning på eländet - och hittade nåt vettigt att sprätta iväg bonuspoäng på. Tyvärr har de ju snålat in på premierna, och dessutom sänkt storköpsrabatten till 3%. Men vissa varor är fortfarande extremt prisvärda.

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » tor 29 aug 2013, 19:16

Den här gången beställde jag paketen direkt till sambons jobb. Mycket smidigt för där är ju nån hela dagarna! :)
Bild

Användarvisningsbild
Magica de Hex
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Magica de Hex » fre 30 aug 2013, 00:38

sugarcane skrev:Men så bra att du fick ordning på eländet - och hittade nåt vettigt att sprätta iväg bonuspoäng på. Tyvärr har de ju snålat in på premierna, och dessutom sänkt storköpsrabatten till 3%. Men vissa varor är fortfarande extremt prisvärda.

Det blev ett sånt här:

Bild

Vårt lilla träd som vi haft i hallen är sönderklöst...... :smile:
Bild

Användarvisningsbild
BaloosMatte
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Blandras, Baloo född 121124
Kontakt:

Inläggav BaloosMatte » fre 30 aug 2013, 21:26

Jag fick min leverans med spannmål fri kattmat och sandbara sand kartongen var lite trasig men posten hittade inte hit haha
Men baloo älskar den nya maten.
Så köper gler gånger där.
Bild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » fre 30 aug 2013, 21:59

Idag kom paketet, beställde i tisdagskväll! :shock:

Jag hade som sagt förväntat mig att hälften av alla brukar skulle vara buckliga och att maten skulle läckt ut, men inte då. Så bra packat!
Beställde även en Catit Jumbo låda som var hel den också, trots att den låg i samma paket som detta:

Bild

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » lör 31 aug 2013, 07:37

Köpte Cosma kyckling våtmat & det var populärt här hemma :-D Men det är ju inte helfoder. Någon som vet om Cosma på burk finns som helfoder? Kollade på zooplus, men jag hittade inte.

Användarvisningsbild
merry maid
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt
Kontakt:

Inläggav merry maid » lör 31 aug 2013, 08:17

Lingonskrutt skrev:
Lingonskrutt skrev:Någon annan som har haft problem emd att det dragits pengar men beställningen brytits? :-k Jag beställde varor för över 1000 kr förra veckan men fick aldrig bekräftelsemail. Hörde av mig och de vill ha beställningsnr från mig för att se betalningen, men jag fick aldrig detta (om det inte kom precis efteråt men tyvärr skrev jag aldrig ner det eftersom jag alltid får bekräftelsemail). Däremot har min bank bekräftat att det dragits pengar från mitt konto till zooplus... :-(

Så ni som ska beställa från zooplus: var noga med att skriva ner beställningsnummer som brukar dyka upp på skärmen efter att man betalat, ifall det blir något krångel!

Mamma fick hem varorna för 2 veckor sedan :) Gjorde som du sa cili, skickade print screen, men tydligen så hade de ändå tänkt leverera varorna i slutet av juli fick mamma upplysningar om...? De hade ringt men ingen svarat (fast mamma haft mobilen på+varit hemma) så det var därför de inte levererat tidigare. Märkligt att kundtjänsten inte ens såg att jag gjort en beställning vid den tiden det redan var klart för leverans till mamma :-k ... så det löste sig iaf, men var som många andra upplevt dåligt paketerat, många av kattmatsburkarna var buckliga

När jag frågade speditören varför dom inte ringt, mitt nummer står på adresslappen, fick jag till svar att utkörarna inte får ringa och att dom begår tjänstefel om dom gör det.
Jag kommer fortsättningsvis att ringa och boka utkörning till ledig dag så fort jag får kollinummer från Zooplus.

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » lör 31 aug 2013, 12:11

jillanc skrev:Köpte Cosma kyckling våtmat & det var populärt här hemma :-D Men det är ju inte helfoder. Någon som vet om Cosma på burk finns som helfoder? Kollade på zooplus, men jag hittade inte.

Någon som vet?

Användarvisningsbild
Tazza
Überkatt
Überkatt
Katt: Felix, Allis, Selma, Luna
Kontakt:

Inläggav Tazza » tor 12 sep 2013, 17:42

Väntar paket från Zooplus.dk. När jag söker på mina paket på DHL får jag upp följande meddelande:

Die Sendung konnte aufgrund eines Nachentgelts nicht zugestellt werden und wird gelagert. Der Empfänger wurde benachrichtigt.

Har sökt på google translate och även fått förslag på betydelse via facebook, men jag blir inte riktigt klok på vad det betyder...?
BildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 12 sep 2013, 18:21

Tazza skrev:Väntar paket från Zooplus.dk. När jag söker på mina paket på DHL får jag upp följande meddelande:

Die Sendung konnte aufgrund eines Nachentgelts nicht zugestellt werden und wird gelagert. Der Empfänger wurde benachrichtigt.

Har sökt på google translate och även fått förslag på betydelse via facebook, men jag blir inte riktigt klok på vad det betyder...?

Har du klickat på länken som du fick i emailet? Högst upp till höger på DHL sidan kan du ändra ifrån tyska till engelska.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » tor 12 sep 2013, 18:54

Tazza skrev:Väntar paket från Zooplus.dk. När jag söker på mina paket på DHL får jag upp följande meddelande:

Die Sendung konnte aufgrund eines Nachentgelts nicht zugestellt werden und wird gelagert. Der "Empfänger wurde benachrichtigt.

Undrar om det är samma meddelande som jag fick när jag försökte spåra paketet. Dock från Zooplus.com
"Due to a surcharge, the shipment could not be delivered and is being stored. The recipient has been informed."
Eller:
"På grund av en tilläggsavgift kan försändelsen inte kan levereras och lagras. Mottagaren har informerats." Vad det handlar om vet jag inte, inte posten heller.
Jäkligt irriterande. Tycker aldrig att hemleveransen funkar, så det är väl bara erkänna sig besegrad.
och inse att man får fortsätta gå till utlämningstället, där det står två socialt inkompetenta medelålders män som högljutt pustar o torkar svetten från pannan när dom överlämnar försändelser till mig, (som är allt annat än stor, men tydligen enormt mkt starkare än dessa missnöjda karlar)
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
Tazza
Überkatt
Überkatt
Katt: Felix, Allis, Selma, Luna
Kontakt:

Inläggav Tazza » fre 13 sep 2013, 09:44

miss_mia skrev:

Die Sendung konnte aufgrund eines Nachentgelts nicht zugestellt werden und wird gelagert. Der "Empfänger wurde benachrichtigt.

Undrar om det är samma meddelande som jag fick när jag försökte spåra paketet. Dock från Zooplus.com
"Due to a surcharge, the shipment could not be delivered and is being stored. The recipient has been informed."
Eller:
"På grund av en tilläggsavgift kan försändelsen inte kan levereras och lagras. Mottagaren har informerats." Vad det handlar om vet jag inte, inte posten heller.
Jäkligt irriterande. Tycker aldrig att hemleveransen funkar, så det är väl bara erkänna sig besegrad.
och inse att man får fortsätta gå till utlämningstället, där det står två socialt inkompetenta medelålders män som högljutt pustar o torkar svetten från pannan när dom överlämnar försändelser till mig, (som är allt annat än stor, men tydligen enormt mkt starkare än dessa missnöjda karlar)

Ja, det var typ så jag fick det tolkat oxå... Men att jag blivit informerad...? Näpp...
BildBild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » fre 13 sep 2013, 10:28

Tazza skrev:
miss_mia skrev:

Eller:

Ja, det var typ så jag fick det tolkat oxå... Men att jag blivit informerad...? Näpp...

Samma här! Svenska posten visste inte vad dethandlade om, så det är nog Zooplus som missat nåt
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
Boadicea
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter.

Inläggav Boadicea » tis 17 sep 2013, 20:02

Idag (1,5 vecka efter första försöket att leverera) fick jag hem ett paket från zooplus. Kartong och kattsandspåse var trasiga. :-( Har mailat zooplus. Tråkigt att de emballerar så dåligt.

Återgå till "Allmänt kattprat!"