Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Pazuzu
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter, Socker och Anton

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Pazuzu » lör 22 jun 2013, 17:02

Jag är något irriterad över att Zooplus slutat sälja refillpåsarna (i 3-pack som fanns på .fi) till Litter Locker II. :swear: De finns att köpa i singelpack i svenska nätshopar, men är då hutlöst dyra. Är det någon som hittat någon annan som säljer dem och till ett hyfsat pris?
BildBild

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 1 SIA, 1 OSH, 1 SYS
Kontakt:

Inläggav jillanc » sön 23 jun 2013, 08:57

Nu har jag beställt ett Atlas klösträd o lite mat från .SE :grin:
Jag som hade bestämt att inte köpa klösträd därifrån eftersom man vet ju inte om det kommer fram helt (de packar ju svin dåligt!!) men jag skall ha trädet på den inglasade balkongen, så jag ville ha ett billigt träd. Får se om det är helt när det kommer fram :-k

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » ons 26 jun 2013, 07:38

jillanc skrev:Nu har jag beställt ett Atlas klösträd o lite mat från .SE :grin:
Jag som hade bestämt att inte köpa klösträd därifrån eftersom man vet ju inte om det kommer fram helt (de packar ju svin dåligt!!) men jag skall ha trädet på den inglasade balkongen, så jag ville ha ett billigt träd. Får se om det är helt när det kommer fram :-k

Nu står det att det ena paketet är här i Göteborg. Jag är hemma, men de kan inte ringa på porten (har inte telefon) så jag hoppas att man har väldigt tur att jag ser posten genom fönstret eller något, men det är väl ingen risk att man har sådan tur :roll:

Det andra paketet hittar jag inte. Det försändelsenummret finns inte :-k har mailat posten o frågat.
Det borde ju vara i göteborg oxå. Det är ALLTID något som krånglar med posten :swear: :wait:

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Maine coon x 3

Inläggav Sorbe » ons 26 jun 2013, 09:42

jillanc skrev:Nu har jag beställt ett Atlas klösträd o lite mat från .SE :grin:

Du behöver nog inte vara orolig för trädet!
Jag beställde ett träd från dem för ett år sen och jag tror att nästan alla träd är förpackade i egna kartonger så de klarar sig nog bra. :)

Angående trasiga paket så har nästan alla vi fått hemlevererade varit trasiga utom en, fast då innehöll den inga saker som vägde över ett kilo var så det var väl därför.

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » ons 26 jun 2013, 11:45

Jag hade tur! Satt i köket o kollade ut, kom en postbil & då gick jag ner. Det var mat i paketet. Klösträdet kvar att vänta på. Får väl ringa posten o fråga eftersom det verkar som jag fått fel försändelsenummer:(

Användarvisningsbild
Ahiru
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Ahiru » tor 27 jun 2013, 21:26

Gjorde en beställning på massa småsaker i början av månaden och den kom fram oskadd. Fick dock hämta den på utlämningsstället, men det väntade jag mig eftersom vår port är låst (vilket jag tycker posten borde ha information om, eftersom vanliga brevbäraren kommer in). Ställde visserligen upp den och jag var hemma när de skulle ha "försökt nå" mig...! :swear:
Men det är ju postens strul, inte Zooplus.
Dock måste jag säga att jag var föga imponerad av hur det var packat. Är ju van att köpa samlarprylar för det mesta visserligen, men förväntar mig definitivt bättre packning än hur det kom. Saker åkte runt en hel del och jag förstår verkligen hur saker kan gå sönder med sådan undermålig paketering.

Har lagt en till beställning nu, mest småtjafs igen men även en förpackning RC blötfoder, så vi får se hur det går.
Kan ju nämna att jag beställt från .com sidan båda gångerna.

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » tor 27 jun 2013, 22:26

Mitt klösträd har tydligen försvunnit under transporten. Så de skickar ett nytt. Det skall alltid vara något krångel när jag beställer från zooplus :pfft: fast det är oftast postens fel

Användarvisningsbild
Chillas
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Chinchillaperser
Kontakt:

Inläggav Chillas » fre 28 jun 2013, 10:55

Jag har beställt 6 stora klösträd från danska zooplus sista året och alla har kommit fram hela. Det är när man beställer smågrejer som det har varit dåligt packat och ibland trasigt. Burkmaten ligger och ramlar runt i alltför stora kartonger och kommer fram helt buckliga och har man då beställt något annat smått samtidigt så kan man ju förstå att det också gått sönder.
Vid ett tillfälle har även kattsanden varit trasig i en kartong och hälften hade runnit ut men de skickade snabbt ny sand till mig.
Jag köper nästan allt från zooplus nuförtiden för att det är bekvämt att få hem det till dörren.
Bild

***Vi har kattungar***

Användarvisningsbild
LADL
Mogen katt
Mogen katt
Katt: 2 ragdolls

Inläggav LADL » fre 28 jun 2013, 11:12

Pazuzu skrev:Jag är något irriterad över att Zooplus slutat sälja refillpåsarna (i 3-pack som fanns på .fi) till Litter Locker II. :swear: De finns att köpa i singelpack i svenska nätshopar, men är då hutlöst dyra. Är det någon som hittat någon annan som säljer dem och till ett hyfsat pris?

Man kan köpa på animail.se till ok pris. Om man köper 6 st betalar man 79 kr st. Om man köper mindre än 6 betalar man 89 kr st.
LD

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 29 jun 2013, 05:41

Måste berömma zooplus. Köpte natureVI klätterträd . Beställde i Tisdags och fick hem det och sanden i går .Bägge lådorna var hela och de hade packat in trädet riktigt bra med frigolit i hörn så det inte skulle ligga och skramla. Bästa packningen hittills.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
jillanc
Professionell katt
Professionell katt
Kontakt:

Inläggav jillanc » tis 02 jul 2013, 06:26

Igår kom äntligen klösträdet :-D
Var hemma, så jag behövde inte hämta det på ett utlämningsställe :hi5:
Blev lite orolig eftersom ett hel sida (hörn) på lådan var öppet. Trodde att det hade ramlat ur saker.
Men det hade inte gjort det som tur var :-D

Tiffin
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Tiffin » ons 17 jul 2013, 14:53

Beställde för första gången från zooplus.se i måndags. Status för tillfället är : Malmö 17/7 10.42 transporteras. Nu vågar jag nästan inte gå ut med hundarna ifall dom råkar komma under tiden. Brukar
dom ringa först eller plinga på dörren bara. Har ingen lust att hämta från utlämningsstället. 31kg och ingen bil :-k

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » ons 17 jul 2013, 15:52

De ringer typ aldrig. Jag har beställt flera gånger men bara lyckats få min hemleverans en gång.
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
Tinica
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 3 Devon Rex

Inläggav Tinica » ons 17 jul 2013, 20:48

Jag tycker att det är dåligt att man inte kan beställa så varorna kommer direkt till utlämningsställe istället för att de skickas hem. Vem är hemma dagtid mitt i veckan liksom? Det här betyder att man får en lapp i lådan (om man har tur!) och så får man hämta varorna dagen efter på utlämningsstället.

Användarvisningsbild
Ladytala
Änkedrottning
Änkedrottning
Katt: NFO & DRX
Kontakt:

Inläggav Ladytala » ons 17 jul 2013, 22:05

Tinica skrev:Jag tycker att det är dåligt att man inte kan beställa så varorna kommer direkt till utlämningsställe istället för att de skickas hem. Vem är hemma dagtid mitt i veckan liksom? Det här betyder att man får en lapp i lådan (om man har tur!) och så får man hämta varorna dagen efter på utlämningsstället.

Du behöver ingen lapp. Använd kollinummret som du får i mailet.
Och beställer du från .com så det skickas med DHL så ring posten när du ser att paketet kommit till malmö. Till posten säger du att du har ett paket från utlandet som passerat gränsen och du vill ha det svenska kollinummret. Då kan du söka mera specifikt på postens hemsida och du ser direkt när den hamnar på ditt utlämningsställe. Bara att åka dit och säga till kollinummer.

Användarvisningsbild
Tinica
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav Tinica » ons 17 jul 2013, 22:32

Tack för tipset Ladytala! Fast ändå konstigt att man inte kan välja att få det direkt till utlämningställe istället för att man själv ska sitta och jaga sitt gods. Jag tycker inte det är speciellt miljövänligt heller att det kör ut paket till dörr.

Användarvisningsbild
Ladytala
Änkedrottning
Änkedrottning
Katt: NFO & DRX
Kontakt:

Inläggav Ladytala » tor 18 jul 2013, 10:12

Tinica skrev:Tack för tipset Ladytala! Fast ändå konstigt att man inte kan välja att få det direkt till utlämningställe istället för att man själv ska sitta och jaga sitt gods. Jag tycker inte det är speciellt miljövänligt heller att det kör ut paket till dörr.

Det håller jag med dig om. Och om de nu ska köra ut vore det bra om man kunde få en förvarning om när de kommer så man kan vara hemma. Eller se till att kunna boka hemkörningen om de ändå ska köra ut.

Eller ja om man följer tracken så ser man på listan när de lastat varorna på lastbilen för utkörning. Beroende på vad man jobbar med så kan man ju åka hem då, men det skulle vara bra att veta innan för att ev kunna ta ledigt.

Jag jobbar på jobb med godsmottagning så jag beställer allt dit. För vi har alltid folk som öppnar när de ringer på och kan skriva under. När jag åker hem lastar jag i allt i bilen och kör hem.

Och ja om du söker på postens hemsidan på kollit. Vill du uppdatera får du klickar på sök igen inte trycka på uppdateringsknappen i browsern. För då uppdateras inget.

Tiffin
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Tiffin » tor 18 jul 2013, 10:53

Har fått hem min första leverans från Zooplus. Allt har funkat perfekt. Beställde i måndags och killen som körde hem varorna ringde en halvtimme innan och kollade att jag var hemma. Jag är så glad att jag vågade testa :rosor:

Användarvisningsbild
Tinica
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav Tinica » tor 18 jul 2013, 11:33

I mitt fall försvann den vara jag först beställde, försvann någonstans under leveransen. Så skickades ett nytt paket, vilket gjorde att det tog 2v för mig att få det jag beställt. :swear:
När jag tittade på leveransstatus stod det att mitt kolli var i Malmö i fredags. På måndagen var statusen densamma trots uppdatering, mitt gods stod kvar i Malmö. Det verkade inte rimligt så jag ringde zooplus eftersom de hänvisade till GLS(?) där de enbart har betalsamtal. Gnällig som jag är tycker jag att zooplus ska hjälpa mig att ringa eftersom det är DEM jag handlat av, inte speeditionsfirman. Men se det tänkte de inte alls göra.
I stället fick jag lista ut att GLS är detsamma som Schenker här och jag ringde dem och fick reda på att mitt paket fanns på mitt utlämningsställe eftersom jag inte varit hemma vid leverans. Jag VAR hemma vid tidpunkten för leverans och ingen avi lämnades i min låda.

Nej, tacka vet jag Animail där de levererar till dörr och lämnar paketet där om man så önskar även om man inte är hemma, alt kan man välja leverans direkt till utlämningsställe. =D>

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 18 jul 2013, 11:56

Väljer man DHL så har jag aldrig haft problem med det.Det är ju att ha koll , ringa när man ser att det har landat till posten som ger en koli nr. sen vet man ju att det brukar ta en dag om det inte blir problem samt posten brukar ju köra ut paket här vid lunch och jag brukar ju gå hem vid lunch .Att få hem sand utan att behöva kånka på det är bra när man har en dålig rygg.

då tycker jag zooplus =D> är bättre än många andra företag som man måste knata i väg till de två utlämnings platser som finns kors och tvärs över stan Supercat tex då man måste gå och hämta paket som inte skickas med posten.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt

Inläggav Lingonskrutt » tor 25 jul 2013, 11:08

Någon annan som har haft problem emd att det dragits pengar men beställningen brytits? :-k Jag beställde varor för över 1000 kr förra veckan men fick aldrig bekräftelsemail. Hörde av mig och de vill ha beställningsnr från mig för att se betalningen, men jag fick aldrig detta (om det inte kom precis efteråt men tyvärr skrev jag aldrig ner det eftersom jag alltid får bekräftelsemail). Däremot har min bank bekräftat att det dragits pengar från mitt konto till zooplus... :-(

Så ni som ska beställa från zooplus: var noga med att skriva ner beställningsnummer som brukar dyka upp på skärmen efter att man betalat, ifall det blir något krångel!

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » tor 25 jul 2013, 11:10

Lingonskrutt skrev:Någon annan som har haft problem emd att det dragits pengar men beställningen brytits? :-k Jag beställde varor för över 1000 kr förra veckan men fick aldrig bekräftelsemail. Hörde av mig och de vill ha beställningsnr från mig för att se betalningen, men jag fick aldrig detta (om det inte kom precis efteråt men tyvärr skrev jag aldrig ner det eftersom jag alltid får bekräftelsemail). Däremot har min bank bekräftat att det dragits pengar från mitt konto till zooplus... :-(

Så ni som ska beställa från zooplus: var noga med att skriva ner beställningsnummer som brukar dyka upp på skärmen efter att man betalat, ifall det blir något krångel!

Går inte beställningsnumret att se om du loggar in på ditt zooplus-konto och kollar på tidigare ordnar eller nått sånt? :-k
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
Saiph
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Re: Sv: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Saiph » tor 25 jul 2013, 11:12

När jag beställer får jag alltid en lapp av posten att jag ska ringa och boka en tid.

Lingonskrutt
Superkatt
Superkatt

Inläggav Lingonskrutt » tor 25 jul 2013, 11:15

zaddraya skrev:
Lingonskrutt skrev:Någon annan som har haft problem emd att det dragits pengar men beställningen brytits? :-k Jag beställde varor för över 1000 kr förra veckan men fick aldrig bekräftelsemail. Hörde av mig och de vill ha beställningsnr från mig för att se betalningen, men jag fick aldrig detta (om det inte kom precis efteråt men tyvärr skrev jag aldrig ner det eftersom jag alltid får bekräftelsemail). Däremot har min bank bekräftat att det dragits pengar från mitt konto till zooplus... :-(

Går inte beställningsnumret att se om du loggar in på ditt zooplus-konto och kollar på tidigare ordnar eller nått sånt? :-k

Nej, eftersom det blev fel på beställningen så står det inte att jag gjort någon beställning :( På min sida är senaste beställningen gjord i april. vilket jag försökt förklara för zooplus, men vet inte om de fattar, utan de vill ha beställningsnummer. Dessutom hävdar de att de har kollat mina 5 senaste köp och på dessa har betalningen inte funkat= beställningarna brutna? vet inte vad de ser det, har hänt en gång innan (senaste beställningen i april) att jag avbröt beställningen pga råkade beställa dubbelt...

Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Inläggav Naala92 » tor 25 jul 2013, 13:06

Jag har för mig de ringde båda gångerna jag beställt :-k Kanske var för att det var så stora paket så budet hoppades att jag inte skulle svara? :grin:
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Användarvisningsbild
Tinica
Professionell katt
Professionell katt

Re: Sv: Stora tråden om Zooplus

Inläggav Tinica » tor 25 jul 2013, 13:54

Saiph skrev:När jag beställer får jag alltid en lapp av posten att jag ska ringa och boka en tid.

Konstigt att det kan vara så olika när det är samma företag man beställer av :-k

Användarvisningsbild
cili
Superkatt
Superkatt
Katt: Huskatt x2 + OSH
Kontakt:

Inläggav cili » tor 25 jul 2013, 23:41

Lingonskrutt skrev:
zaddraya skrev:

Nej, eftersom det blev fel på beställningen så står det inte att jag gjort någon beställning :( På min sida är senaste beställningen gjord i april. vilket jag försökt förklara för zooplus, men vet inte om de fattar, utan de vill ha beställningsnummer. Dessutom hävdar de att de har kollat mina 5 senaste köp och på dessa har betalningen inte funkat= beställningarna brutna? vet inte vad de ser det, har hänt en gång innan (senaste beställningen i april) att jag avbröt beställningen pga råkade beställa dubbelt...

Kan du inte göra en printscreen av betalningen på bankens hemsida och skicka över den till dom?
http://idakck.wordpress.com - en blogg om lite av varje

Användarvisningsbild
Ahiru
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Ahiru » lör 27 jul 2013, 20:29

Trots att vissa har haft dåliga erfarenheter har jag nu beställt 60 kg Extreme classic kattsand. Hoppas att allt kommer fram helt bara...

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » lör 27 jul 2013, 23:08

Ahiru skrev:Trots att vissa har haft dåliga erfarenheter har jag nu beställt 60 kg Extreme classic kattsand. Hoppas att allt kommer fram helt bara...

Sand brukar fungera bra att beställa. Vår senaste sandleverans kom fram hel - beställde 90kg Extreme Classic. Chaffisen som levererade var inte jätteglad :blink:
Bild

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » sön 28 jul 2013, 19:02

Åh, tänkte lägga in en beställning men nästan allt jag vill ha är slut - "delivery day". :swear:

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » mån 29 jul 2013, 10:55

Alltså jaha, valde dhl som leveransföretag den här gången. tänkte att dom skulle ha bättre leveranser. Mitt paket har inte rört sig sedan i torsdags. Ringer DHL som säger att "Nää alla paket från tyskland skickas med posten så vi kör inte ut nått i sverige." ehh nähä vafan är det då för vits med att kunna välja bolag när man beställer? :pfft: :swear:
Bild

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » mån 29 jul 2013, 11:05

SandyOlsen skrev:Alltså jaha, valde dhl som leveransföretag den här gången. tänkte att dom skulle ha bättre leveranser. Mitt paket har inte rört sig sedan i torsdags. Ringer DHL som säger att "Nää alla paket från tyskland skickas med posten så vi kör inte ut nått i sverige." ehh nähä vafan är det då för vits med att kunna välja bolag när man beställer? :pfft: :swear:

Till mig sa dom att är det 10 siffror i kollinumret är det DHL som kör ut kollit i Sverige, är det 12 siffror är det posten som kör ut. Mitt kollinummer hade 12 siffror så det levererades av posten.
Bild

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt

Inläggav SandyOlsen » mån 29 jul 2013, 11:20

Mitt hade också 12. Så det var posten. Men hon sa att posten alltid kör ut:/
Men ja, tydligen hade det kommit till posten förra veckan och dom hade försökt köra ut det då. Men ingen var hemma eftersom det inte stod nått på dhls hemsida. För jag hade inte fått det svenska kollinumret så jag kunde söka på det.
Fick avier nu om att jag kunde hämta paketen efter 16 på mitt utlämningsställe. Så det blev ju bra endå.
Men note to self: Nästa gång beställ med posten och skriv sambons jobb som utkörningsadress!
Bild

Användarvisningsbild
TinaW
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav TinaW » mån 29 jul 2013, 11:56

Gjorde precis min första beställning... kattmat, kattsand och en kattfontän (ca 50 kg) för lite drygt 1300:-
Ska bli intressant att se hur det fungerar med posten, jag har ju "lantbrevbärare" så han slipper ju ta det på cykeln :smile:

Jag valde att gå in på min databank och göra en inbetalning, jag gillar inte att handla med kort på nätet så detta kändes mycket bättre.

Användarvisningsbild
Sorbe
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Sorbe » mån 29 jul 2013, 12:49

SandyOlsen skrev:Alltså jaha, valde dhl som leveransföretag den här gången. tänkte att dom skulle ha bättre leveranser. Mitt paket har inte rört sig sedan i torsdags. Ringer DHL som säger att "Nää alla paket från tyskland skickas med posten så vi kör inte ut nått i sverige." ehh nähä vafan är det då för vits med att kunna välja bolag när man beställer? :pfft: :swear:

Men har ni missat det hela? DHL och det andra transportbolaget gäller bara i Tyskland! DHL är tyska varianten av svenska Posten. Det hamnar inte automatiskt hos DHL i Sverige för att det kommer från tyska DHL. Allt går via Posten i Sverige!

Användarvisningsbild
MollyPolly
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Huskatt

Inläggav MollyPolly » mån 29 jul 2013, 14:20

Beställde en säck kattmat på 10 kg den kom inom en vecka med posten till dörren utan problem :-)
De ringde först "ja vi står här nere på gatan,är du hemma ? " undrar hur det funkat om jag inte var hemma ?!

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » mån 29 jul 2013, 14:24

MollyPolly skrev:Beställde en säck kattmat på 10 kg den kom inom en vecka med posten till dörren utan problem :-)
De ringde först "ja vi står här nere på gatan,är du hemma ? " undrar hur det funkat om jag inte var hemma ?!

Kollin under 20 kg hamnar hos ombudet och så får man hämta det där. Det finns bestämmelser på hur stora såna kollin får vara också men dom kan jag inte, vet bara att jag hämtat ganska stora paket hos ICA-handlaren.
Bild

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt

Inläggav SandyOlsen » mån 29 jul 2013, 17:35

Eftersom man kunde välja mellan DHL och DPD/Posten så trodde jag natuligtvis att DHL skulle vara DHL och inte Posten. Eftersom det fanns två olika alternativ. Men kommer inte välja det nå mer iaf :smile:

kvasthilda skrev:
MollyPolly skrev:Beställde en säck kattmat på 10 kg den kom inom en vecka med posten till dörren utan problem :-)

Kollin under 20 kg hamnar hos ombudet och så får man hämta det där. Det finns bestämmelser på hur stora såna kollin får vara också men dom kan jag inte, vet bara att jag hämtat ganska stora paket hos ICA-handlaren.

Det där är också struligt. Jag har ju beställt kattsand, 30 kg. När jag pratade med posten idag på morgonen sa hon då att det var för tungt för att hamna hos ombud så jag skulle få hem ett brev med alternativ om jag ivlle hämta det på postens central (som numera är i grannstaden) eller få en till hemkörning. Men 2 timmar efteråt så fick jag en avi om att det tunga paketet låg på Willys endå
:smile:
Bild

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » mån 29 jul 2013, 18:34

Tinica skrev:Jag tycker att det är dåligt att man inte kan beställa så varorna kommer direkt till utlämningsställe istället för att de skickas hem. Vem är hemma dagtid mitt i veckan liksom? Det här betyder att man får en lapp i lådan (om man har tur!) och så får man hämta varorna dagen efter på utlämningsstället.

Jag är det men inte hjälpte det. Jag fann en lapp i brevlådan att det fanns att hämta på COOP så jag körde dit men då fanns det inte där förrän dagen efter.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 29 jul 2013, 19:18

Allspice skrev:

Jag är det men inte hjälpte det. Jag fann en lapp i brevlådan att det fanns att hämta på COOP så jag körde dit men då fanns det inte där förrän dagen efter.
¨¨

Har du sagt till posten? Skulle ha pratat med dom. Brukar ringa om svenska kolinr och ibland brukar de säga att de ska säga till chauffören att man har frågat om pakten. Posten här har än så länge ringt på dörren för att kolla om man är hemma .
Jackson Galaxy

Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"