Stora tråden om Zooplus

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
frenchvanilla
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Burma (n) och Siames (a)

Re: Stora tråden om Zooplus

Inläggav frenchvanilla » mån 04 mar 2013, 12:24

MaddeM skrev:Fick ett paket idag som innehåll kattsand (innan jag ens öppnat paketet rann det ut :swear: ).
Så vad skall jag göra nu för att reklamera? Det är DK jag beställde av.

Slå upp ditt kundnummer och ordernummer. Du kan skriva till vilken zooplus-sida som helst under "Hjälp/Help" etc. Där ska finnas info om du får en defect item, och sen ett formulär att fylla i. Ta gärna bilder för att bevisa skadan, och skriv vilken produkt det handlar om. De svarar väldigt snabbt och brukar ge dig pengarna tillbaka för de defekta/trasiga sakerna.
Bild Bild
"We are the finest cats in Siam! There are no finer cats than We Am!"

Användarvisningsbild
Antinen
Überkatt
Überkatt

Inläggav Antinen » mån 04 mar 2013, 14:39

30 kg kattsand, 7,5 kg kattmat, leksaker och lite godis direktlevererat till dörren. Allt var helt. :) Så nu måste jag ta och skura lite kattlådor. :smile: Är jättenyfiken på att testa Cat&Clean. :hi5:

zassoo
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Huskatt

Inläggav zassoo » mån 04 mar 2013, 16:53

Idag hämtade jag min XXL-tunna! Sessan testar :-D

Bild

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » mån 04 mar 2013, 18:40

zassoo skrev:Idag hämtade jag min XXL-tunna! Sessan testar :-D

Bild

Vad fin Sessan är och hon verkar gilla den! :-)
A home without a cat is just a house.

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » mån 04 mar 2013, 20:13

Tack misshellokitty! :-D Hon var lite skeptisk i början men just nu ligger hon faktiskt och myser i bädden på toppen :luv:

MaddeM
Mogen katt
Mogen katt
Katt: 2 St huskatter

Inläggav MaddeM » tis 05 mar 2013, 07:54

frenchvanilla skrev:
MaddeM skrev:Fick ett paket idag som innehåll kattsand (innan jag ens öppnat paketet rann det ut :swear: ).
Så vad skall jag göra nu för att reklamera? Det är DK jag beställde av.

Slå upp ditt kundnummer och ordernummer. Du kan skriva till vilken zooplus-sida som helst under "Hjälp/Help" etc. Där ska finnas info om du får en defect item, och sen ett formulär att fylla i. Ta gärna bilder för att bevisa skadan, och skriv vilken produkt det handlar om. De svarar väldigt snabbt och brukar ge dig pengarna tillbaka för de defekta/trasiga sakerna.

Tackar. Tydligen får jag resten av paketen idag, så jag väntar tills jag får allt utifall dom andra är trasiga också. Så slipper man skicka iväg reklamationer flera gånger.

Användarvisningsbild
Tuohte
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: 1 huskatt

Inläggav Tuohte » ons 06 mar 2013, 13:23

Idag fick jag mitt paket (uppdelat på två) som jag beställde i fredags, känner jag mig nöjd med. A var hemma också när de ringde på för första gången så vi slapp åka till posten och hämta paketen vilket vi varit tvungna med de sista två gångerna. :grin: Tydligen hade postgubben varit en aningens surig, tydligen var det inte kul att kånka upp två paket på 5e våningen om paketen väger 30 och 25 kg, :-k :smile: då var jag ju ändå snäll och "bara" beställde 30 kg kattsand och inte 60 som många andra i denna tråd. :smile:

Det jag beställt var då kattsand, extreme classic, första försöket så ska bli kul att se om den är bättre än everclean som jag kört med tidigare.
Kattmat; eukanuba som också ska testas då killarna får massa mjäll av applaws.
En ny vattenskål som ska stå i hallen som rymmer 1.5 l vatten
Bild

+15 kg akvariegrus att dekorera om akvariet med. :grin:

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » sön 10 mar 2013, 13:33

Kikar på blötmat på Zooplus och undrar om någon provat denna och kan säga nåt om den?
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefod ... rau/227383

Det är ju spannmålsfritt som jag förstår?

Miisuli
Kattracka
Kattracka
Kontakt:

Inläggav Miisuli » sön 10 mar 2013, 17:51

Evie: Har beställt det ett par gånger och våra katter tycker i alla fall om det. Ja, det är spannmålsfritt.
Bor med sibbar Roope (EP FIN*FabulaFelis In persona) och Eragon (IC S*Zimas Eragon), skogisen Aku (IP&IC FIN*Leoline Akseli Aristokatti) och huskatterna Kukka, Veera och Pepi.

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » sön 10 mar 2013, 23:16

Miisuli skrev:Evie: Har beställt det ett par gånger och våra katter tycker i alla fall om det. Ja, det är spannmålsfritt.

Ska testa det! Mina ratade DK's version av Pussi. Spelade ingen roll hur många gånger jag försökte övertyga dem om att det ÄR samma sak. Icke. Går ej att äta.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » mån 11 mar 2013, 00:47

Vi provade ena smaken av Graus spannmålsfria mat (kanin, anka) men hankatten vägrade helt och honkatten tog minsta lilla minimala tugga bara. Ska prova igen imorgon, äter dom inte då lär dom inte äta den smaken. Konstigt för är det ngt dom gillar så är det just kanin och anka :-k

Konsistensen var lite märklig dock, mkt knastrig och hård :-k
Bild

Användarvisningsbild
frenchvanilla
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav frenchvanilla » mån 11 mar 2013, 14:46

Grau är visst poppis på detta engelska (brittiska?) forumet och har ersatt Bozita för dem
Bild Bild

Användarvisningsbild
cyphersushi
Superkatt
Superkatt
Katt: Maja [crx]

Inläggav cyphersushi » mån 11 mar 2013, 15:06

Åh suck, får hämta mitt klösträd som jag beställde på utlämningsställe istället för att det kom hem till mig på fredagen. Värsta är att posten hävdar att de försökt leverera och lämnat lapp men jag var hemma på förmiddagen på fredagen när de var där och ingen ringde på eller lämnade någon lapp.

Menmen, tydligen ska paketet finnas på mitt ica i eftermiddag i alla fall, får hoppas de har rätt.
Bild
*~* Any moment called now is filled with possibility *~*

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » mån 11 mar 2013, 16:02

Mina gillar grau, har köpt det som "godis". Men det är betydligt dyrare än bozita så det är inget alternativ förutom som godis.

Syrrans katt, Midna, äter nått märke som heter animonda carny, ska visst vara kycklingfritt (förutom kycklingsmakerna då). Mina tycker det är sådär, men Midna gillar det :smile: Har bara skummat innehållsförteckningen, men det var bara kött vad jag kunde se.
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 11 mar 2013, 16:56

zaddraya skrev:Mina gillar grau, har köpt det som "godis". Men det är betydligt dyrare än bozita så det är inget alternativ förutom som godis.

Syrrans katt, Midna, äter nått märke som heter animonda carny, ska visst vara kycklingfritt (förutom kycklingsmakerna då). Mina tycker det är sådär, men Midna gillar det :smile: Har bara skummat innehållsförteckningen, men det var bara kött vad jag kunde se.

Ska kolla upp animonda carny och se om det kan vara ett alternativ som mina katter kan tänka sig äta.

Lokala katthemmet börjar bli välförsett med mat som mina sötnosar ratat :oops:
Bild

Användarvisningsbild
satanica
Überkatt
Überkatt
Katt: bengaler
Kontakt:

Inläggav satanica » ons 13 mar 2013, 09:58

finns peewee lådor på någon zooplus sajt? 8-[
Bild

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » tor 14 mar 2013, 18:34

satanica skrev:finns peewee lådor på någon zooplus sajt? 8-[

Letar också....
8-[

Användarvisningsbild
frenchvanilla
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav frenchvanilla » tor 14 mar 2013, 18:47

PeeWee finns inte på Zooplus vad jag vet (tyvärr)
Bild Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 18 mar 2013, 11:57

Vi har nu drabbats av Postens galenskap så tillvida att vi måste hämta paketen själva på en distributionscentral om vi inte är hemma vid leveransförsöket. Centralen har dom helt makalösa öppettiderna 9-1630 vardagar :swear: Ny hemkörning kan vi få på avtalad dag vardagar ngn gång mellan 7-16 :swear:

Jobbar man heltid kontorstider blir det ju omöjligt att kunna hämta paketen utan att ta en hel semesterdag med kort varsel (och hur lätt är det..) :swear:

Sitter just nu och funderar på hur jag ska få hem Prickisarnas mat innan paketet går tillbaka till zooplus.
Avtal om att lämna av paketen vid huset utan att ngn är hemma har jag fått besked om går endast för företag och ej privatpersoner.
Bild

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » mån 18 mar 2013, 12:11

Starwatcher skrev:Vi har nu drabbats av Postens galenskap så tillvida att vi måste hämta paketen själva på en distributionscentral om vi inte är hemma vid leveransförsöket. Centralen har dom helt makalösa öppettiderna 9-1630 vardagar :swear: Ny hemkörning kan vi få på avtalad dag vardagar ngn gång mellan 7-16 :swear:

Jobbar man heltid kontorstider blir det ju omöjligt att kunna hämta paketen utan att ta en hel semesterdag med kort varsel (och hur lätt är det..) :swear:

Sitter just nu och funderar på hur jag ska få hem Prickisarnas mat innan paketet går tillbaka till zooplus.
Avtal om att lämna av paketen vid huset utan att ngn är hemma har jag fått besked om går endast för företag och ej privatpersoner.

Väger paketen över 20 kg? Väger dom under 20 kg ringer jag alltid och frågar varför dom lämnats på företagcenter. Hittills har det slutat med att dom fått köra paketen till ICA-affären som jag har betydligt närmare till än företagscenter.
Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 18 mar 2013, 12:26

kvasthilda skrev:
Starwatcher skrev:Vi har nu drabbats av Postens galenskap så tillvida att vi måste hämta paketen själva på en distributionscentral om vi inte är hemma vid leveransförsöket. Centralen har dom helt makalösa öppettiderna 9-1630 vardagar :swear: Ny hemkörning kan vi få på avtalad dag vardagar ngn gång mellan 7-16 :swear:

Väger paketen över 20 kg? Väger dom under 20 kg ringer jag alltid och frågar varför dom lämnats på företagcenter. Hittills har det slutat med att dom fått köra paketen till ICA-affären som jag har betydligt närmare till än företagscenter.

Paketet väger nog strax under 20kg men är relativt stort. Jag försökte få dom att köra paketet till Coop men det vägrar dom med motiveringen att paketet är för stort/tungt. Fick också besked om att företagscenter inte längre ska hantera paket alls utan små paket går till Coop(ICA) och större paket får man hämta på distributionscentral eller vara hemma när paketet levereras.

För min del kan jag mkt väl hämta på distributionscentral el företagscenter men med sådana öpettider blir det i praktiken omöjligt att handla från zooplus vilket är jättetrist då dom har både bra priser och ett bra utbud :-(
Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 18 mar 2013, 18:37

Lyckades sluta tidigare och hämta det olycksaliga paketet. Paketet var trasigt, 3 artiklar saknas och till råga på allt hade blötmat i laxsmak gått sönder och runnit ut. Stanken var minst sagt bedövande - kombinationen rutten fisk och ruttet kött är ganska speciell :urk:

Ska skriva och reklamera till zooplus :-(
Bild

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » mån 18 mar 2013, 21:05

Tyvärr är reglerna paket som väger över 20 kg och/eller är mer än 1,20 m hanteras av de som kör ut paket. Företagscenter ska bara hantera brev i framtiden och ska inte ha paket. Vissa ombud har möjlighet att ta dessa större och tyngre paket men alla har inte den möjligheten tyvärr, dels pga platsbrist och att paketen är för tunga.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 18 mar 2013, 21:59

LaSadies skrev:Tyvärr är reglerna paket som väger över 20 kg och/eller är mer än 1,20 m hanteras av de som kör ut paket. Företagscenter ska bara hantera brev i framtiden och ska inte ha paket. Vissa ombud har möjlighet att ta dessa större och tyngre paket men alla har inte den möjligheten tyvärr, dels pga platsbrist och att paketen är för tunga.

Önskar bara att distributionscentralen skulle ha ngt vettigare öppettider så att det går på ett rimligt sätt att kunna hämta paketen :( Öppet vardagar mellan 9-1630 är snålt med tanke på att de allra flesta ju jobbar då....
Bild

Användarvisningsbild
Chillas
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Chinchillaperser
Kontakt:

Inläggav Chillas » tis 19 mar 2013, 07:28

Starwatcher skrev:
LaSadies skrev:Tyvärr är reglerna paket som väger över 20 kg och/eller är mer än 1,20 m hanteras av de som kör ut paket. Företagscenter ska bara hantera brev i framtiden och ska inte ha paket. Vissa ombud har möjlighet att ta dessa större och tyngre paket men alla har inte den möjligheten tyvärr, dels pga platsbrist och att paketen är för tunga.

Önskar bara att distributionscentralen skulle ha ngt vettigare öppettider så att det går på ett rimligt sätt att kunna hämta paketen :( Öppet vardagar mellan 9-1630 är snålt med tanke på att de allra flesta ju jobbar då....

Här är det bara öppet mellan 8,30 till 9,30, så din tid kändes lite lyxig :smile:
Bild

***Vi har kattungar***

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav kvasthilda » tis 19 mar 2013, 19:08

Om Företagscenter bara ska hantera brev i framtiden och alla ombud inte har möjlighet att hantera större eller tyngre paket hur gör man då om man inte är hemma och kan ta emot en leverans? Beställer man t ex 2 säckar sand vet jag att Zooplus packar dom i ett kolli som då väger över 30 kg, hur får jag tag på det kollit om jag missar leveransen och ombudet, i mitt fall ICA-handlaren, inte hanterar så tunga kollin?
Bild

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » tis 19 mar 2013, 22:53

kvasthilda skrev:

Om Företagscenter bara ska hantera brev i framtiden och alla ombud inte har möjlighet att hantera större eller tyngre paket hur gör man då om man inte är hemma och kan ta emot en leverans? Beställer man t ex 2 säckar sand vet jag att Zooplus packar dom i ett kolli som då väger över 30 kg, hur får jag tag på det kollit om jag missar leveransen och ombudet, i mitt fall ICA-handlaren, inte hanterar så tunga kollin?

Paketen som ombuden inte kan hantera hamnar på utkörningsstationerna, de flesta har öppet så man kan hämta ut paketet, men annars är det fri utkörning på dem. Man kan annars låta någon gå som bud åt en eller vara bud hemma. Alltså att en person har ditt leg och sitt leg för att legitimera sig så får man ut sitt paket. Vet att vissa får det utkört på eftermiddagen om det är helt kört på dagen men det är något man får prata med de som ordnar utkörningar om...

Användarvisningsbild
Marlee
Überkatt
Überkatt
Katt: Maine Coon
Kontakt:

Inläggav Marlee » ons 20 mar 2013, 07:39

Bästa hade kanske varit att sätta press på Zooplus om att ha fler företag som kan hantera utkörningarna så man kan välja. Jag vill gärna fortsätta beställa på Zooplus, men om det ska vara krav på att jag måste vara hemma hela dagar för att vänta på paket så kommer det inte fungera... :/
Ägs av Selia (-12 MCO g), Nova (-13 MCO w 61) och Sookie (-14 SPH b 09 21 32).
http://www.plymarnas.se
“I guess you could call it a "failure", but I prefer the term "learning experience".”
― Andy Weir, The Martian

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav kvasthilda » ons 20 mar 2013, 09:08

LaSadies skrev:
kvasthilda skrev:

Paketen som ombuden inte kan hantera hamnar på utkörningsstationerna, de flesta har öppet så man kan hämta ut paketet, men annars är det fri utkörning på dem. Man kan annars låta någon gå som bud åt en eller vara bud hemma. Alltså att en person har ditt leg och sitt leg för att legitimera sig så får man ut sitt paket. Vet att vissa får det utkört på eftermiddagen om det är helt kört på dagen men det är något man får prata med de som ordnar utkörningar om...

Tack för svaret men jag förstår fortfarande inte. Om Företagscenter bara ska hantera brev vilka är utkörningsstationerna? Vem är det som gör den fria utkörningen?

:edit: Från när gäller det nya?
Senast redigerad av kvasthilda ons 20 mar 2013, 18:21, redigerad totalt 1 gång.
Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » ons 20 mar 2013, 11:47

LaSadies skrev:[Paketen som ombuden inte kan hantera hamnar på utkörningsstationerna, de flesta har öppet så man kan hämta ut paketet, men annars är det fri utkörning på dem. Man kan annars låta någon gå som bud åt en eller vara bud hemma. Alltså att en person har ditt leg och sitt leg för att legitimera sig så får man ut sitt paket. Vet att vissa får det utkört på eftermiddagen om det är helt kört på dagen men det är något man får prata med de som ordnar utkörningar om...

Visst kan man hämta paketet på utkörningsstationen men det kräver ju att man är ledig dagtid. Lika illa är det ju med hemkörningen - man kan inte arbeta kontorstid då dom ju kommer med paketet ngn gång under dagen. På eftermiddagen jobbar ju de flesta fortfarande.

Undrar verkligen hur många som kan få ett bud att sitta och vänta en hel dag på ngn annans paket :-k Alla jag känner jobbar ju också dagtid precis som jag själv gör. Dessutom måste jag ju ha med mig mitt körkort och kan inte åka iväg en hel dag utan att ha legitmation på mig.

Känns jättetrist att inte längre kunna beställa från zooplus pga att postens nya rutiner i praktiken gör det omöjligt att kunna få hem paketen. Avställningsavtal verkar bara gå att få om man har företag :pfft:
Bild

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » ons 20 mar 2013, 18:32

kvasthilda skrev:
Tack för svaret men jag förstår fortfarande inte. Om Företagscenter bara ska hantera brev vilka är utkörningsstationerna? Vem är det som gör den fria utkörningen?

I postspråk kallas utkörningsstationerna DIP och brukar vara helt separerade från Företagscenter. Ibland är dom vägg i vägg och sammarbetar, men ofta är DIP utplacerade i industriområden. Om man vill ha sina tunga paket utkörda ringer man först 0771-333310 och väljer knappval 1. Då kommer man till transportbokningen som kan fixa nya utkörningar. Viss områden (som min hemby v^_^v) tar tunga och långa paket, men tex ombud i städer är kinkigare. Det är tråkigt när vissa områden bara har öppet när alla är på jobbet, men då funkar bud-möjligheten.

Användarvisningsbild
Pazuzu
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter, Socker och Anton

Inläggav Pazuzu » ons 20 mar 2013, 18:44

Starwatcher skrev:
LaSadies skrev:Känns jättetrist att inte längre kunna beställa från zooplus pga att postens nya rutiner i praktiken gör det omöjligt att kunna få hem paketen.

Visst är det irriterande! Jag hade helst beställt kattsand billigt från dem, men när jag vet hur krångligt det är att få hem den skippar jag zooplus och köper den dyrare sanden från Sverige som snällt står utanför dörren när man kommer hem.

Förutom det att Postens distributionscenter har helt knäppa öppettider här (någon timme på morgonen och någon på eftermiddagen) undrar jag hur det ska bli då det ska läggas ner om en månad och lastbilarna ska utgå från Vimmerby och Västervik istället (ca 10 mil härifrån). Är det meningen att man ska åka i 10 mil och hämta sitt paket när de inte kunnat leverera det? :shock:
BildBild

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav kvasthilda » ons 20 mar 2013, 19:11

LaSadies skrev:
kvasthilda skrev:

I postspråk kallas utkörningsstationerna DIP och brukar vara helt separerade från Företagscenter. Ibland är dom vägg i vägg och sammarbetar, men ofta är DIP utplacerade i industriområden. Om man vill ha sina tunga paket utkörda ringer man först 0771-333310 och väljer knappval 1. Då kommer man till transportbokningen som kan fixa nya utkörningar. Viss områden (som min hemby v^_^v) tar tunga och långa paket, men tex ombud i städer är kinkigare. Det är tråkigt när vissa områden bara har öppet när alla är på jobbet, men då funkar bud-möjligheten.

Man gör alltså bäst i att kolla var DIP på ens ort befinner sig så man vet om man har möjlighet att hämta kollit själv om man missar det. Vad jag vet kostar det 250:-- nu för ny utkörning, antar att det kostar även i framtiden?
Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » ons 20 mar 2013, 19:38

LaSadies skrev:Det är tråkigt när vissa områden bara har öppet när alla är på jobbet, men då funkar bud-möjligheten.

Tror som sagt att väldigt få kan hitta ngn som kan tänka sig att sitta hemma en hel dag hemma hos ngn annan för att vänta på ett paket som inte är deras. Och hur många är hemma en hel dag, de flesta jobbar nog kontorstid?

Jag har iaf definitivt ingen granne som sitter hemma hela dagar. Så enda möjligheten för min del är att hämta paket själv men det förutsätter ngt så när vettiga öppettider på utkörningscentralen vilket inte är fallet för min del.

Jag tycker det är så trist att inte kunna beställa varor som är lite större el tyngre om leveransen sker med posten.
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » fre 22 mar 2013, 08:21

Zooplus skickade 48 små pussiburkar till mig, istället för 8 shebaburkar. Egentligen gör det väl inget (fick ju mer mat än jag skulle ha) men alla burkarna har lax och tonfisksmak :roll: Manda verkar ju inte tåla fisk... Fast senaste tiden har hon faktiskt inte verkat reagera på fisk. Hon kanske inte är fiskallergisk trots allt...? :-k Eller så reagerar hon bara på torrfoder med fisk, inte ren fisk eller blötmat (det är just fisktorrisar hon fått utslag av innan).

I vilket fall som helst blir Riga och Merlin glada för pussimaten :smile:
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » sön 24 mar 2013, 20:37

Nu när euron är så låg så var det billigast att beställa från tyska zooplus.
Men nu verkar det inte gå att regisrera sig på sidan om man bor i sverige?
Är det för att vi fått en egen sida eller? :swear:
Bild

Användarvisningsbild
frenchvanilla
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav frenchvanilla » sön 24 mar 2013, 21:03

SandyOlsen skrev:Nu när euron är så låg så var det billigast att beställa från tyska zooplus.
Men nu verkar det inte gå att regisrera sig på sidan om man bor i sverige?
Är det för att vi fått en egen sida eller? :swear:

Vi har aldrig kunnat beställa ifrån tyska Zooplus vad jag vet. Det har endast gått att beställa ifrån den internationella (.com), den finska (.fi), den danska (.dk) och nu den svenska (.se).
Bild Bild

Användarvisningsbild
SandyOlsen
Überkatt
Überkatt
Katt: Gjördis, Peggy & Nessi

Inläggav SandyOlsen » sön 24 mar 2013, 21:09

Aha!
Jag har nog blandat ihop den med den danska. Dk och de har jag nog förvirrat ihop :smile:
Nåja, det var inte speciellt billigt att beställa för mig nånstans den här månaden. Inga bra deals :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Antinen
Überkatt
Überkatt

Inläggav Antinen » sön 31 mar 2013, 15:57

Kan någon rekommendera en någon av selarna från zooplus åt mig? Har en hankatt med låååååååååång rygg och en vanlig sele ser så obekväm ut på honom. :)

Användarvisningsbild
KampfKatze
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 1 ängel + 2 DRX

Inläggav KampfKatze » mån 08 apr 2013, 21:01

Beställde ett takhögt klätterträd från .DK, 900 kr dörr till dörr med DHL.
Me like, hoppas bara det inte krånglar med utkörningen eftersom jag inte har bil. [-o<
"No heaven will not ever heaven be unless my cats are there to welcome me"
Pipens egna bildtråd: viewtopic.php?f=1&t=188131

Återgå till "Allmänt kattprat!"