Mynta, Nina och Neos tråd - Neo 7/6

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Miamiomi
Veterankatt
Veterankatt
Katt: SRS, LPL & BRI

Re: Myntas tråd - nya bilder 7/4

Inläggav Miamiomi » sön 07 apr 2013, 17:12

Ja! Äntligen fler Myntabilder! :love: Hon är ju sååå söt! :wub:
"You've met with a terrible fate, haven't you?"

Midna (GRCA/PIP Tiddlywinks Sotiga Sodom, SRS n) 21/5-12
Ghirahim (IP S*ÄgirsHus BC Rune, LPL n 32) 13/10-13
Link (S*Billfeldt's Primo, BRI b) 3/8-15

SE*Hyrule's (Under uppbyggnad) http://hyruleselkirkrex.weebly.com/

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » sön 07 apr 2013, 17:19

Å vad fin hon är :love: ! Och vad mysigt hon har det i sängen!
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Inläggav myntasmatte » sön 07 apr 2013, 17:57

Tack för de snälla kommentarerna! :-)

Mynta hälsar att det nu är officiellt slut på semestern från mattes jobbiga kamera :smile:
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » sön 07 apr 2013, 20:37

Åh, vad söt Mynta är! Förstår att du vill fotografera underverket! Ursöt är hon :rosor:
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » ons 10 apr 2013, 11:03

"Jag är en stor, farlig tiger, matte och nu kommer jag och tar dig!" :sneaky:

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Smurfen
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: NFO, CRX, TUV, OCI

Re: Myntas tråd - Myntas första (och enda!) utställning

Inläggav Smurfen » ons 10 apr 2013, 13:49

Kilo skrev:På Kilos första utställning fick hon "Needs to work on temperament". Det var också väldigt snällt uttryckt av den domaren :smile:
Tråkigt att hon inte gillade utställning, men det hindrar ju lyckligtvis inte dig från att åka på dem och kolla :grin:

Lite OT
På Dimmas första utställning fick hon "TEMPRAMENTO DE FUEGO" å en domare sa på bruten engelska "you´re a very bad girl" :smile:
Trots detta fräselifräs så blev Dimma NOM ;-)

On topic: Mynta e galet söt :love: :rosekiss: :luv:

//Smurfen
Saknar mina 2 änglakatter: Sandy 99-08 & Tazzie 01-12
Även matte till Dimma, Baylis, Munken & Play

Användarvisningsbild
Stanway
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Huskatterna Maja & Molly

Inläggav Stanway » tor 11 apr 2013, 09:17

Åh Mynta är verkligen en charmig och vacker katta. Precis som mina två, Maja & Molly :grin: Tycker man upptäcker nya egenheter hos katterna varje dag. Så härliga djur jag inte klarar mig utan en enda dag. :grin:
Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 11 apr 2013, 09:57

Mynta är bara så helt underbart, ljuvligt söt :love:
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tor 11 apr 2013, 10:45

Tack snälla ni, Mynta gottar sig i berömmet :rosekiss:
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tor 11 apr 2013, 15:28

Och visst har de sina egenheter, Stanway. Här ligger Mynta och gosar med repet som hänger från klösträdet. Jag har provat att ta bort det, men hon lägger tillbaka det igen :smile: :luv: När hon inte gosar med det brukar hon roa sig med att trispa upp det (som du ser).

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Stanway
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Huskatterna Maja & Molly

Inläggav Stanway » tor 11 apr 2013, 15:42

myntasmatte skrev:Och visst har de sina egenheter, Stanway. Här ligger Mynta och gosar med repet som hänger från klösträdet. Jag har provat att ta bort det, men hon lägger tillbaka det igen :smile: :luv: När hon inte gosar med det brukar hon roa sig med att trispa upp det (som du ser).

Bild

Haha! :)
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » ons 01 maj 2013, 18:02

En tur i vitsippehavet :-)

Bild

Bild

Mynta har blivit jätteduktig på promenad, följer matte när hon kallar :-)
Senast redigerad av myntasmatte ons 01 maj 2013, 20:31, redigerad totalt 1 gång.
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Re: Myntas tråd - I vitsippehavet 1/5

Inläggav Gisele » ons 01 maj 2013, 19:41

Men så fina ni är i vitsippehavet :rosor: :love: !
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
Kamira
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Mio och Arya
Kontakt:

Inläggav Kamira » ons 01 maj 2013, 20:47

Oh vad härligt!! :D Jättefina bilder och det såg ut som en riktigt skön promenad!! :grin:
http://kamira.blogg.se
Mitt liv som student och min vardag tillsammans med David och kissarna Mio och Arya.

viewtopic.php?f=1&t=217127
Mio och Aryas egna tråd här på forumet.

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tor 30 maj 2013, 14:01

Grattis på ettårsdagen mattes gullunge :heart:

Tänk att du var en sån här liten plutt när vi först träffades.

Bild

Bild

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Miamiomi
Veterankatt
Veterankatt
Katt: SRS, LPL & BRI

Re: Myntas tråd - Mynta 1 år!

Inläggav Miamiomi » tor 30 maj 2013, 14:08

Grattis Mynta :rosekiss: :balloon:
"You've met with a terrible fate, haven't you?"

Midna (GRCA/PIP Tiddlywinks Sotiga Sodom, SRS n) 21/5-12
Ghirahim (IP S*ÄgirsHus BC Rune, LPL n 32) 13/10-13
Link (S*Billfeldt's Primo, BRI b) 3/8-15

SE*Hyrule's (Under uppbyggnad) http://hyruleselkirkrex.weebly.com/

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Re: Myntas tråd - Mynta 1 år!

Inläggav myntasmatte » ons 02 okt 2013, 15:16

Oj oj oj, det var inte igår jag uppdaterade Myntas tråd!

Mynta mår bra, vi har flyttat från Skåne till Stockholm då matte börjat plugga på universitetet :-) Vi bor för tillfälligt väldigt litet, i en uthyrningsdel på 25 kvadrat, men vi ska så småningom flytta hem till min pojkvän som bor ett stenkast bort i en stor tvåa. Hos min pojkvän finns lilla Nangi, en bestämd katt-dam i 16-årsåldern som vi hoppas ska kunna lära Mynta ett och annat om att vara katt :blink: Vi ska bygga utfodringslådor av HOL-bord från IKEA, med chiplucka och hela paketet, då Nangi är njursjuk och äter specialtorrfoder medan Mynta äter Bozita. Min pojkvän har konstruerat en provisorisk låda av en flyttkartong för att se om konceptet går hem innan vi skrider till verket med riktigt material. Den är för närvarande under testning :-) Katterna har träffats några gånger redan och visst var det fräs och "arga blickar" men inget av det allvarligare slaget, så vi har alla förhoppningar att det ska gå bra!

På bildfronten är det dåligt för tillfället då vi varit så uppe i flytt, skola och arbete de senaste veckorna, men det kommer! :-)

Bjuder på en flytt-bild sålänge. Mynta intog en tom banankartong som innehållit kattsandsäckar, varpå min pojkvän kommer på fyndigheten att stryka ut "-sand" ur märkningen :smile:

Bild
Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Kurilean Bobtail

Re: Myntas tråd - Uppdatering, flytt, m.m.

Inläggav Kilo » ons 02 okt 2013, 19:38

Lilla sötnosen Mynta :luv:
Skönt att allt går bra i Stockholm hittills! Ni kommer nog kunna få katterna att komma överens, mina är nu goda vänner trots att det frästes mycket dagligen de första 6 månaderna. :)
Wookie och Hekto - Kurilean Bobtail

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Re: Sv: Myntas tråd - Uppdatering, flytt, m.m.

Inläggav myntasmatte » ons 02 okt 2013, 23:33

Kilo skrev:Lilla sötnosen Mynta :luv:
Skönt att allt går bra i Stockholm hittills! Ni kommer nog kunna få katterna att komma överens, mina är nu goda vänner trots att det frästes mycket dagligen de första 6 månaderna. :)

Tack! Vi har turen att min pojkvän jobbar hemifrån så vi behöver inte oroa oss över att de ska ryka ihop medan vi är borta :) I och med det och att det gått förhållandevis bra hittills, kommer vi köra utan gallerdörr såvida inte stämningen förvärras avsevärt.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt

Re: Sv: Myntas tråd - Uppdatering, flytt, m.m.

Inläggav Kilo » tor 03 okt 2013, 07:08

myntasmatte skrev:
Kilo skrev:Lilla sötnosen Mynta :luv:

Tack! Vi har turen att min pojkvän jobbar hemifrån så vi behöver inte oroa oss över att de ska ryka ihop medan vi är borta :) I och med det och att det gått förhållandevis bra hittills, kommer vi köra utan gallerdörr såvida inte stämningen förvärras avsevärt.

Nice! :hi5: Jag körde utan gallerdörr från början också. Det bråkades aldrig här men det frästes i kopiösa mängder från Kilos håll.

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Re: Myntas tråd - Uppdatering, flytt, m.m.

Inläggav myntasmatte » lör 05 okt 2013, 11:52

Nu har HOL-bord och chipluckor inhandlats och imorgon tar vi troligtvis itu med själva byggandet :-) Den provisoriska flyttkartongsutfodringslådan förstod Nangi snabbt hur den fungerar och Mynta är vi inte oroliga för då hon är så nyfiken på allt och alla och ska in i varenda skrymsle hon kan hitta (särskilt lådor och kartonger :roll: )

Katterna får träffas en liten stund så gott som varje kväll (så länge vi orkar hindra Mynta från att norpa Nangis mat som ju ännu är tillgänglig i flyttkartongen) och det går bättre och bättre :-) Nangi har vågat sig fram för att nosa på Mynta några gånger utan att det resulterat i fräs (borrar riktigt ner sig i Myntas tjocka päls :shock: :smile: ), och igår låg de bara en liten bit ifrån varandra i sängen och spanade in varandra utan att bråka :hi5:

Mynta är tramsbyttan nr. 1 och låter som om döden är nära förestående om min pojkvän tar upp henne i famnen för att gosa eller vi behöver hantera henne på något sätt (klippa klor, kamma, etc.). Matte har nog varit lite för mesig när det gäller att vänja henne vid sådant och gett med sig när hon låtit ynklig :oops: Så vi har tagit för vana att försöka göra någon form av hantering en liten stund varje dag, t.ex. kamma om inget annat behövs göras. Det är hög tid att hon blir lite tam nu ;-) Vi har diskuterat det här med att man inte ska tränga sig på en katt, osv., men i viss mån känner jag att vi får lov att göra det en liten stund för det duger inte att hon ska bete sig som en vildkatt när vi ska till veterinären eller hantera henne. Jag vet att katter inte är så utstuderade men i viss mån känns det lite som "spel för gallerierna" då hon kan vara "nära döden" om Nangi kommer för nära, för att sedan nyfiket springa efter henne som en blixt om hon går in i ett annat rum.

Hur som helst, här kommer några bilder på balkong-gos och framstegen :-)

Bild

Bild

Bild
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Re: Myntas tråd - framsteg!

Inläggav myntasmatte » sön 06 okt 2013, 10:29

Nu är utfodringslåda nr. 1 byggd. Vi stötte på lite problem då det satt en stark magnet i luckans nederkant som gjorde den för tung för lilla Nangi som bara väger strax över 2 kg. att putta upp. När vi konstaterat att den inte fyllde någon funktion för själva låsmekanismen bestämde vi oss för att försöka "operera" bort den. Vi lyckades, men hade sedan bara rött smältlim att tillgå för att limma ihop luckans två delar med, så rent estetiskt blev det inte jättevackert, men nu går Nangi in och ut utan problem och Myntas lucka lär vi inte behöva mecka med då hon är större och starkare :-)

Vi upptäckte även att själva chipmekanismen bara fungerar åt ena hållet, dvs. när den sitter i en dörr som det är tänkt att den ska göra, kommer alla katter ut, men bara chippade och registrerade katter, in. Vi behövde alltså sätta luckan med framsidan inuti lådan, så att chippet läses av påväg in i lådan och inte tvärtom.

Såhär blev resultatet:

Bild
Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt

Re: Myntas tråd - framsteg!

Inläggav Kilo » sön 06 okt 2013, 10:31

Ser utmärkt ut! Grattis till framstegen! :)

Användarvisningsbild
Salssanna
Überkatt
Überkatt
Katt: Husprinsarna Simon och Snuffe!

Re: Myntas tråd - utfodringslåda nr. 1 byggd!

Inläggav Salssanna » sön 06 okt 2013, 11:04

Gosh! Härligt jobbat med chippade matlådor! =D> :rosor:

Blir avis önskar jag eller min sambo hade varit lika händiga att fixa sådant till våra kissar med! :lol:
Bild

.Bild . ^ ^ Bild ~*~ Kastrera mera! ^ ^ .

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » sön 06 okt 2013, 14:09

Kilo skrev:Ser utmärkt ut! Grattis till framstegen! :)

Salssanna skrev:Gosh! Härligt jobbat med chippade matlådor! =D> :rosor:

Blir avis önskar jag eller min sambo hade varit lika händiga att fixa sådant till våra kissar med! :lol:

Tack! :-)

Det var inte hållbart på något annat sätt. Mynta är tokig i torrfoder och hade ätit sig mätt på Nangis njurtorrfoder om hon fått chansen, och jag är livrädd att hon ska få någon hemsk brist. Och Nangi som vanligtvis äter torrfoder är såklart överförtjust i Myntas blötmat, och det är inte hälsosamt för henne att äta ej njuranpassat foder. Hade det rört sig om två friska katter med olika foder hade vi nog också varit för lata :blink:

Det var faktiskt inte särskilt svårt, när vi väl gjort första lådan gick nästa som på räls! Det enda som var meckigt var att operera ut magneten ur Nangis lucka, men har man en normalstor och -stark katt behövs det ju inte. Vi köpte HOL-borden på IKEA, mätte upp mitten och sågade ut hål enligt anvisningarna som kom med luckorna. Sedan var det bara till att skruva ihop fram- och bakstycke på luckorna och programera dem :-)
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » sön 06 okt 2013, 14:21

Nu är båda lådorna klara! De kommer inte stå så nära varandra som på bilden, för att undvika förvirring över vems låda som är vems, men vi måste köra en gammal fåtölj till tippen innan vi kan ställa dem där vi tänkt :-) Vi monterade Myntas lucka lite högre upp eftersom hon har högre "mankhöjd".

Bild
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Re: Sv: Myntas tråd - utfodringslådorna är klara!

Inläggav myntasmatte » mån 07 okt 2013, 08:25

Det här hade vi inte räknat med... Nangi är uppenbarligen så förtjust i doften av Myntas mat att det enda hon gör är att cirkulera hennes låda och försöka hitta ett sätt att ta sig in, istället för att äta sin egen mat. Jag har läst att det är livsfarligt för en njursjuk katt att svälta/matvägra så nu är vi oroliga :(

Jag hoppas att Nangi förstår "trial and error", dvs. att hon till slut förstår att det är omöjligt att ta sig in i Myntas låda, men det gör mig inte desto mindre orolig då hon fortfarande kan matvägra till vi ger med oss och ger henne den där maten. Imorse när jag satte henne framför sin låda gick hon in och åt och åt och åt så jag misstänker starkt att hon bara cirkulerat Myntas låda hela natten.

Jag har föreslagit att vi ska prova att ha lådorna i olika rum, men min pojkvän menar att hon kan cirkulera Myntas låda lika bra var den än står och det stämmer förvisso. Och jag funderade på att sätta upp en "bård" med något heltäckande längs lådans nedre insida, så att mat och ätande katt inte syns, men doften finns ju kvar, vilket nog är vad Nangi går på...

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Re: Myntas tråd - problem med utfodringen :(

Inläggav miss_mia » mån 07 okt 2013, 10:43

Klart Myntas mat doftar gott.
Jag skulle faktiskt ge lite, lite blötmat när hon vill ha.. Det borde vara mindre farligt än att Nangi svälter sig.
När det gäller patienter som ligger inlagda så tycker man att det är viktigare att man äter än vad man äter.
Sen kompliceras det av Nangis njurfoder, men att hon får smaka lite mjukmat när hon vill borde inte göra något, så kan hon sen knapra på sina torrisar igen. Hon kommer säkert tycka torrisarna är bäst!

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Re: Sv: Myntas tråd - problem med utfodringen :(

Inläggav myntasmatte » mån 07 okt 2013, 12:57

miss_mia skrev:Klart Myntas mat doftar gott.
Jag skulle faktiskt ge lite, lite blötmat när hon vill ha.. Det borde vara mindre farligt än att Nangi svälter sig.
När det gäller patienter som ligger inlagda så tycker man att det är viktigare att man äter än vad man äter.
Sen kompliceras det av Nangis njurfoder, men att hon får smaka lite mjukmat när hon vill borde inte göra något, så kan hon sen knapra på sina torrisar igen. Hon kommer säkert tycka torrisarna är bäst!

Tack för tipset! Min pojkvän är väldigt strikt med att hon bara äter anpassat foder, och jag förstår honom. Men jag kan föreslå det :)

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 07 okt 2013, 13:08

myntasmatte skrev:
miss_mia skrev:Klart Myntas mat doftar gott.

Tack för tipset! Min pojkvän är väldigt strikt med att hon bara äter anpassat foder, och jag förstår honom. Men jag kan föreslå det :)

Klart att hon ska ha sitt anpassade foder, det skulle jag också vara nogrann med, men jag menar bara att få en liten munsbit då o då, eftersom hon är så intresserad.

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » mån 07 okt 2013, 15:18

miss_mia skrev:Klart att hon ska ha sitt anpassade foder, det skulle jag också vara nogrann med, men jag menar bara att få en liten munsbit då o då, eftersom hon är så intresserad.

Du tror inte det gör så att hon i ännu större utsträckning vägrar äta något annat än Myntas blötmat? Att hon inte nöjer sig med det lilla...?

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 07 okt 2013, 15:49

myntasmatte skrev:
miss_mia skrev:Klart att hon ska ha sitt anpassade foder, det skulle jag också vara nogrann med, men jag menar bara att få en liten munsbit då o då, eftersom hon är så intresserad.

Du tror inte det gör så att hon i ännu större utsträckning vägrar äta något annat än Myntas blötmat? Att hon inte nöjer sig med det lilla...?

Det är ju svårt att säga. .Mina har blötmat som bas, och torrisar som snacks, och jag vet att dom skulle göra vad som helst för att istället få ha torrisar som bas :goofy: :goofy: och som snacks blötmat. Så det kanske inte blir intressant när Nangi får se vad det är.
Och jag tänker på katters luktsinne, det kanske behövs att katten får se källan till doften och ett provsmak så hon slipper stressen

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » mån 07 okt 2013, 15:57

miss_mia skrev:Det är ju svårt att säga. .Mina har blötmat som bas, och torrisar som snacks, och jag vet att dom skulle göra vad som helst för att istället få ha torrisar som bas :goofy: :goofy: och som snacks blötmat. Så det kanske inte blir intressant när Nangi får se vad det är.
Och jag tänker på katters luktsinne, det kanske behövs att katten får se källan till doften och ett provsmak så hon slipper stressen

Jo, det är svårt att säga.. Sin egen anpassade blötmat får hon sina mediciner i varje morgon så den är av förklarliga skäl inte särskilt omtyckt. Hon rör dessutom ytterst sällan bitarna, utan slickar bara i sig såsen om man har tur. Så det skulle inte fungera att fasa över henne på anpassad blötmat. Jag tror nog, som du säger, att hon egentligen inte är så intresserad av Myntas blötmat. Det är nog mest "nyhetens behag", men frågan är om man vågar ge om det skulle resultera i vägran att äta något annat...

Jag får konsultera min pojkvän när jag kommer hem och höra hur det gått idag.

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 07 okt 2013, 19:19

myntasmatte skrev:
miss_mia skrev:Det är ju svårt att säga. .Mina har blötmat som bas, och torrisar som snacks, och jag vet att dom skulle göra vad som helst för att istället få ha torrisar som bas :goofy: :goofy: och som snacks blötmat. Så det kanske inte blir intressant när Nangi får se vad det är.

Jo, det är svårt att säga.. Sin egen anpassade blötmat får hon sina mediciner i varje morgon så den är av förklarliga skäl inte särskilt omtyckt. Hon rör dessutom ytterst sällan bitarna, utan slickar bara i sig såsen om man har tur. Så det skulle inte fungera att fasa över henne på anpassad blötmat. Jag tror nog, som du säger, att hon egentligen inte är så intresserad av Myntas blötmat. Det är nog mest "nyhetens behag", men frågan är om man vågar ge om det skulle resultera i vägran att äta något annat...

Jag får konsultera min pojkvän när jag kommer hem och höra hur det gått idag.

Hoppas det går bra!!

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » mån 07 okt 2013, 22:00

miss_mia skrev:Hoppas det går bra!!

Tack! :-) Nangi hade ätit självmant under dagen :-) Nu är Mynta här och ska spendera sin första natt i kommande hemmet. Hon går nyfiket runt och spanar, men blir det för mycket ståhej gömmer hon sig under soffan och sticker bara fram en nyfiken nos som hon inte tror syns :wub:

Här försöker Mynta leta sig in i Nangis låda utan att lämna tryggheten under soffan, medan Nangi smider lömska planer över hur hon ska ta sig in i Myntas låda :smile:

Bild
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 07 okt 2013, 23:13

Vilka duktiga katter! Och matte o husse också förstås!
Gulligt med Mynta som tror hon är osynlig :shifty:
Jättesöta katter!
Spännande med första natten ihop! Det kommer säkert gå bra!

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tis 08 okt 2013, 08:10

Första natten har gått jättebra! Mynta hade slukat all sin mat trots att matte var lite orolig över om hon förstått konceptet med lådan eller ej :)

Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » tis 08 okt 2013, 09:27

myntasmatte skrev:Första natten har gått jättebra! Mynta hade slukat all sin mat trots att matte var lite orolig över om hon förstått konceptet med lådan eller ej :)

Jaaa, härligt! :grin:

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Re: Myntas tråd - nu går det bra!

Inläggav miss_mia » tis 08 okt 2013, 11:49

Vad bra!! :-D

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Re: Sv: Myntas tråd - nu går det bra!

Inläggav myntasmatte » ons 09 okt 2013, 12:24

Det går fortsatt bra med katterna :-) Mynta har blivit modigare och kommer med lekinviter till Nangi som inte alls är intresserad. Imorse såg jag Mynta stå framför en bädd där Nangi låg, med öronen bakåtvinklade och tjock svans, som hon brukar se ut när vi busar och jagar varandra. Nangi blev till slut irriterad och jagade iväg henne (så hon fick ju lite som hon ville :smile: ) Åldersskillnaden spelar väl in, men Mynta lär sig nog om Nangi säger ifrån :-) Mynta följer även Nangi som ett plåster, hon kommer nog bli hennes stora idol :grin:
Senast redigerad av myntasmatte ons 09 okt 2013, 14:44, redigerad totalt 1 gång.
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"