Mynta, Nina och Neos tråd - Neo 7/6

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Mynta, Nina och Neos tråd - Neo 7/6

Inläggav myntasmatte » tis 15 jan 2013, 18:35

Hallå alla forumister! (matte kallar er så). Det är jag som är Mynta. Matte säger att ni nog snart börjar tröttna på att hon lägger upp så mycket bilder på mig i andra trådar, att det är på tiden att jag får en egen tråd. Jag vet inte vad en tråd är, men matte säger att det är som ett snöre ungefär, fast tunnare, och snören gillar jag ju att leka med! Här kommer några bilder på mig och min resa!

Det här är den första bilden matte tog på mig. Den togs då jag precis anlänt till mattes hem för första gången. Som ni ser var jag ganska rädd, jag visste ju inte då att matte och husse är så snälla. Nu har jag blivit mycket tuffare! :glasses:

Bild

Det här med mattes kamera var ganska svårt att förstå sig på i början, att man bara skulle sitta stilla och se söt ut, liksom. Jag ville ju nosa och utforska!

Bild

Här lyckades matte faktiskt fånga mig på bild, fast jag är på väg att göra något busigt, det ser man på min tass säger matte.

Bild

Jag tycker om att gosa med husse! Med matte också förstås, men husse är kass på att fotografera säger matte, så det är mest huss-gos som fastnar på bild.

Bild

När jag inte gosar, ja då är det bus som gäller!

Bild

Det här är den finaste bilden hon har på mig, säger matte.

Bild

Här busar jag med min favoritvippa, fast det är inte mycket kvar av den nu, säger matte.

Bild

Mer huss-gos!

Bild

Bild

Gos på egen hand.

Bild

Här gömmer jag mig under täcket så att iiiiingen kan se mig. :hihi:

Bild

Här har jag precis gjort det där läskiga som kallas för "bada" för första gången :pfft:

Bild

Sover gott i mitt nya klösträd.

Bild

Det var allt från mig för den här gången!
Senast redigerad av myntasmatte ons 07 jun 2017, 20:56, redigerad totalt 50 gånger.
Bild

Användarvisningsbild
Kamira
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Mio och Arya
Kontakt:

Re: Myntas tråd!

Inläggav Kamira » tis 15 jan 2013, 18:43

Oh vilka fina bilder! Och vilket litet charmtroll hon är!! :wub:
Hur gammal är Mynta? :-D
http://kamira.blogg.se
Mitt liv som student och min vardag tillsammans med David och kissarna Mio och Arya.

viewtopic.php?f=1&t=217127
Mio och Aryas egna tråd här på forumet.

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tis 15 jan 2013, 18:45

Kamira skrev:Oh vilka fina bilder! Och vilket litet charmtroll hon är!! :wub:
Hur gammal är Mynta? :-D

Mynta tackar så mycket! :rosor:

Hon är snart 8 månader :-D
Bild

Användarvisningsbild
Miamiomi
Veterankatt
Veterankatt
Katt: SRS, LPL & BRI

Inläggav Miamiomi » tis 15 jan 2013, 19:02

Vad söt hon är :happy: och vilka fina bilder :-D
"You've met with a terrible fate, haven't you?"

Midna (GRCA/PIP Tiddlywinks Sotiga Sodom, SRS n) 21/5-12
Ghirahim (IP S*ÄgirsHus BC Rune, LPL n 32) 13/10-13
Link (S*Billfeldt's Primo, BRI b) 3/8-15

SE*Hyrule's (Under uppbyggnad) http://hyruleselkirkrex.weebly.com/

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » tis 15 jan 2013, 19:04

Söt som socker! :love:
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 12½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tis 15 jan 2013, 19:34

Mynta tackar så mycket för de fina kommentarerna! :rosekiss:

Jag måste bara berätta en sak till! Igår skulle matte göra det där hemska som kallas för "klippa klor". Vanligtvis brukar husse hjälpa till att hålla en tuggpinne som jag kan fokusera på så jag slipper tänka på det där hemska. Men husse var trött och ville inte hjälpa till, så matte tog saken i egna händer. Jag fick en tuggpinne, men matte kunde ju inte hålla den till mig eftersom hennes händer var upptagna, och det går inte att äta tuggpinne om ingen håller i den till mig! Så jag blev skräckslagen och försökte fly, men matte hade bestämt sig för att hon tvunget skulle klippa mina klor. Till slut satt jag snällt, medan matte skyndade sig att klippa. Efteråt ville matte ge mig beröm, men då fick jag nog! Jag ville minsann inte ha något beröm, jag ville bara komma bort från den där hemska klotången! Så jag sa fräääääääs och sprang iväg. Men det hade jag glömt i nästa sekund och kom springandes för att gosa. Fast riktigt jämna var vi inte, jag och matte, så jag var ju bara tvungen att hämnas lite idag:

Bild

Bild
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 15 jan 2013, 21:11

myntasmatte skrev:Här har jag precis gjort det där läskiga som kallas för "bada" för första gången :pfft:

Hej Mynta! Jag är Minou! Jag tycker också att Bad är hemska - det ryktas oma tt jag ska få ett till sådant snart!

Kloklippning är inte så farligt...Matte brukar lägga mig på rygg i knät och klippa mina klor och hon är jätteförsiktig. Men om du vill ha en Tuggpinne när din Matte klipper klorna så ska du naturligtvis får det! Din Matte får hålla i den med sina tänder eller så!
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tis 15 jan 2013, 21:24

Tessera skrev:
myntasmatte skrev:Här har jag precis gjort det där läskiga som kallas för "bada" för första gången :pfft:

Hej Mynta! Jag är Minou! Jag tycker också att Bad är hemska - det ryktas oma tt jag ska få ett till sådant snart!

Kloklippning är inte så farligt...Matte brukar lägga mig på rygg i knät och klippa mina klor och hon är jätteförsiktig. Men om du vill ha en Tuggpinne när din Matte klipper klorna så ska du naturligtvis får det! Din Matte får hålla i den med sina tänder eller så!

Minou, du är ett geni! Att jag inte tänkte på det #-o ( :urk: )
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 15 jan 2013, 21:37

myntasmatte skrev:
Tessera skrev:

Minou, du är ett geni! Att jag inte tänkte på det #-o ( :urk: )

Minous matte tipsar om att hålla i den med en klädnypa eller så och hålla klädnypan i munnen i stället... :biggrin: Det är bara Minou (och mina andra katter...) som lider av villfarelsen att en Matte ska göra allt för sina älskade katter.
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tis 15 jan 2013, 22:05

Minous matte tipsar om att hålla i den med en klädnypa eller så och hålla klädnypan i munnen i stället... Det är bara Minou (och mina andra katter...) som lider av villfarelsen att en Matte ska göra allt för sina älskade katter.

Undrar just varför de lider av den villfarelsen? :-k :smile:

Haha, nä men skämt åsido så var det ett bra tips med klädnypan :-D

Minou, det ryktas om att det är bad på gång här också, jag ska tydligen på en sån' där utställning i slutet av februari. Matte bad mig fråga om din matte använder sånt' där balsam till dig när du badar?
Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Kurilean Bobtail

Inläggav Kilo » tis 15 jan 2013, 22:47

Söööööötnosen!! ååh, hon kommer charma alla domare på utställningen om hon bara är snäll! :love:
Wookie och Hekto - Kurilean Bobtail

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 16 jan 2013, 08:48

myntasmatte skrev:Minou, det ryktas om att det är bad på gång här också, jag ska tydligen på en sån' där utställning i slutet av februari. Matte bad mig fråga om din matte använder sånt' där balsam till dig när du badar?

Min Matte har bara badat mig en gång och då säger hon att hon slarvade för hon orkade inte bada fyra katter ordentligt. Jag är ju en långhårig Helig Birma och min storebror Lord säger att när han blir badad Ordentligt så blöter Matte ner honom, och så får han Schampoo i pälsen...och så sköljer Matte lite. Sedan får han lite mer Schampoo och sedan sköljer Matte jättelänge och sedan får han Balsam i pälsen (fast bara lite) och så sköljer Matte hur länge som helst tills allt är borta. Sedan får man Varm Handduk och blir torkad i Pälsen. Vissa katter blir Fönade också men det blir inte vi - Matte säger att hennes Mentala Hälsa inte är värd det. I stället sätter Matte igång en värmefläkt så det är Varmt och Gosigt på golvet och borstar oss och gosar med oss massor.
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » ons 16 jan 2013, 09:07

Min Matte har bara badat mig en gång och då säger hon att hon slarvade för hon orkade inte bada fyra katter ordentligt. Jag är ju en långhårig Helig Birma och min storebror Lord säger att när han blir badad Ordentligt så blöter Matte ner honom, och så får han Schampoo i pälsen...och så sköljer Matte lite. Sedan får han lite mer Schampoo och sedan sköljer Matte jättelänge och sedan får han Balsam i pälsen (fast bara lite) och så sköljer Matte hur länge som helst tills allt är borta. Sedan får man Varm Handduk och blir torkad i Pälsen. Vissa katter blir Fönade också men det blir inte vi - Matte säger att hennes Mentala Hälsa inte är värd det. I stället sätter Matte igång en värmefläkt så det är Varmt och Gosigt på golvet och borstar oss och gosar med oss massor.

Minou, vilken snäll matte du har! Min matte har varken en sån' där fön eller värmefläkt, så jag fick sitta inlindad i handuken lite längre istället, vilket i och för sig var ganska mysigt. Min matte har också bara badat mig en gång, och då fick jag bara schampoo i pälsen en gång, det där som din matte kallar för mental hälsa var tydligen i fara här också. Innan den där utställningen får husse allt hjälpa till med badet, säger matte, så kanske vi vågar oss på lite sånt' där balsam vi också. Matte säger att hon skulle ha vant mig vid badet när jag var yngre, men att hon var för upptagen med att lära mig gå i sele i det där utomhuset, vilket jag ändå aldrig lärde mig. Helt onödigt alltså.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 16 jan 2013, 09:35

myntasmatte skrev:Minou, vilken snäll matte du har! Min matte har varken en sån' där fön eller värmefläkt, så jag fick sitta inlindad i handuken lite längre istället, vilket i och för sig var ganska mysigt. Min matte har också bara badat mig en gång, och då fick jag bara schampoo i pälsen en gång, det där som din matte kallar för mental hälsa var tydligen i fara här också. Innan den där utställningen får husse allt hjälpa till med badet, säger matte, så kanske vi vågar oss på lite sånt' där balsam vi också. Matte säger att hon skulle ha vant mig vid badet när jag var yngre, men att hon var för upptagen med att lära mig gå i sele i det där utomhuset, vilket jag ändå aldrig lärde mig. Helt onödigt alltså.

Jajamensan, jag har Världens Snällaste Matte...i alla fall tycker jag det! Fast Bad är inte roligt! Matte har en sådan här värmefläkt, hon säger att den är jättebra för då blir det varmt på golvet och Pälsen torkar fortare och hon slipper det där med den Mentala Hälsan. Matte hälsar att det är jätteviktigt att Skölja ordentligt efter balsam, även om det betyder mer Vatten, annars blir Pälsen inte bra. Jag förstår inte riktigt vad hon menar - min Päls är alltid jättebra, den sitter ju på mig!

Du får berätta hur det var på Utställning sedan! Jag ska på min andra Utställning ganska snart, när det är 9 februari säger Matte. Är du en Huskatt eller är du någon annan sorts katt? Min tant Pandora är en Huskatt och hon ska vara med mig på Utställningen.

Jag har förresten inte fått vara i Utomhuset ännu - Matte säger att jag har varit för liten för selarna och sedan har det varit Kallt och Blött.
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » ons 16 jan 2013, 09:44

Jajamensan, jag har Världens Snällaste Matte...i alla fall tycker jag det! Fast Bad är inte roligt! Matte har en sådan här värmefläkt, hon säger att den är jättebra för då blir det varmt på golvet och Pälsen torkar fortare och hon slipper det där med den Mentala Hälsan. Matte hälsar att det är jätteviktigt att Skölja ordentligt efter balsam, även om det betyder mer Vatten, annars blir Pälsen inte bra. Jag förstår inte riktigt vad hon menar - min Päls är alltid jättebra, den sitter ju på mig!

Du får berätta hur det var på Utställning sedan! Jag ska på min andra Utställning ganska snart, när det är 9 februari säger Matte. Är du en Huskatt eller är du någon annan sorts katt? Min tant Pandora är en Huskatt och hon ska vara med mig på Utställningen.

Matte tackar så mycket för tipset om värmefläkten, men vi har tyvärr inget fungerande eluttag i badrummet. Fast man kan kanske dra en förlängningssladd :-D

Minou, jag är en korthårig huskatt. Fast allt annat än min päls är långt, säger matte. Jag har en lång svans, långa ben, ja hela jag är lång! Den utställning som jag ska på är den 23:e februari, och jag lovar att berätta hur det var, fast jag kan säga redan nu att det antagligen kommer vara läskigt!
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 16 jan 2013, 10:03

myntasmatte skrev:Matte tackar så mycket för tipset om värmefläkten, men vi har tyvärr inget fungerande eluttag i badrummet. Fast man kan kanske dra en förlängningssladd :-D

Minou, jag är en korthårig huskatt. Fast allt annat än min päls är långt, säger matte. Jag har en lång svans, långa ben, ja hela jag är lång! Den utställning som jag ska på är den 23:e februari, och jag lovar att berätta hur det var, fast jag kan säga redan nu att det antagligen kommer vara läskigt!

Vi har värmefläkten i sovrummet. Det vill säga, när katt är badad och klar och insvept i sin varma gosiga handduk så tar vi katten till sovrummet och har värmefläkten på på golvet. Fast med en korthårig katt behöver du antagligen ingen, om inte Mynta har massor med underullspäls förstås.

Min första utställning var inte läskig alls - alla Människor jag träffade tyckte jag var Jättesöt! Domaren var jättesnäll också. Du kan be din Matte att säga till Domaren att det är din allra första Utställning så är de alldeles extra snälla.
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » ons 16 jan 2013, 10:10

Vi har värmefläkten i sovrummet. Det vill säga, när katt är badad och klar och insvept i sin varma gosiga handduk så tar vi katten till sovrummet och har värmefläkten på på golvet. Fast med en korthårig katt behöver du antagligen ingen, om inte Mynta har massor med underullspäls förstås.

Min första utställning var inte läskig alls - alla Människor jag träffade tyckte jag var Jättesöt! Domaren var jättesnäll också. Du kan be din Matte att säga till Domaren att det är din allra första Utställning så är de alldeles extra snälla.

Nej, det har du rätt i, hon torkar så fort ändå :-D

Jag tycker att människor är ganska läskiga, förutom matte och husse då. Jag var till exempel hemma hos mattes föräldrar förra helgen, eftersom matte och husse skulle resa bort ett litet tag. Då blev jag så rädd att jag bara låg bakom gardinen i mattes rum hela helgen, och försökte någon närma sig mig så sa jag frääääääs. Men sen kom äntligen matte och husse och räddade mig, och då var jag mitt vanliga, tuffa jag igen! Då fick mattes föräldrar klappa, och jag tok-rejsade upp och ner för trappan. Men jag ska göra mitt bästa på utställningen, bara matte är där så känns det nog helt okej.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 16 jan 2013, 15:30

myntasmatte skrev:Jag tycker att människor är ganska läskiga, förutom matte och husse då. Jag var till exempel hemma hos mattes föräldrar förra helgen, eftersom matte och husse skulle resa bort ett litet tag. Då blev jag så rädd att jag bara låg bakom gardinen i mattes rum hela helgen, och försökte någon närma sig mig så sa jag frääääääs. Men sen kom äntligen matte och husse och räddade mig, och då var jag mitt vanliga, tuffa jag igen! Då fick mattes föräldrar klappa, och jag tok-rejsade upp och ner för trappan. Men jag ska göra mitt bästa på utställningen, bara matte är där så känns det nog helt okej.

Om man Ser Söt Ut (jag är jättebra på det och jag tror du är jättebra på det också - nästan alla katter är jättebra på det!) så kommer din Matte säkert att ha dig i famnen jättemycket om du vill det. Min Matte bar runt mig i flera timmar! Jag till och med somnade hos Matte.
Bild

Användarvisningsbild
NyxUlfr
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Freja

Inläggav NyxUlfr » ons 16 jan 2013, 15:51

Så söt man kan vara då! :rosor:

Det kommer att gå jättebra på utställningen ska du se Mynta. Du kommer att charma allihop och din matte kommer att tycka att du är bäst i hela välden. Fast det gör hon väl redan misstänker jag. :grin:
Bild[/c]

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » ons 16 jan 2013, 17:07

När matte kom hem idag så luktade hon annan katt. Hon berättade att hon varit på ett katthem och skänkt saker som jag inte längre använder. Ett katthem är ett hem för katter som inte har något eget hem eller någon husse eller matte. Där får de mat och värme, istället för att behöva vara ute i den här ruskiga kylan, brr! Matte berättade att katthemsföreståndarinnan hade frågat om jag inte ville ha en kattkompis, men matte hade svarat att vi bor för litet. Tur för matte, jag hade då inte blivit glad :pfft:

Eftersom ni skriver så snälla saker till mig så får ni en gos-bild!

Bild
Bild

Användarvisningsbild
CatLinn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: 2st Burma & 1st Cornish Rex

Inläggav CatLinn » ons 16 jan 2013, 19:52

Vilken söt liten katttjej hon är :rosor: :rosor:
katternas tråd: viewtopic.php?f=1&t=197266

Nimbus 2010-01-12 - 2012-06-11. För evigt älskad och saknad.

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tor 17 jan 2013, 14:49

Här kommer ytterligare en liten bildbomb:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tuohte
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: 1 huskatt

Inläggav Tuohte » tor 17 jan 2013, 21:53

Mynta är så sjukt söt!! Mysbilder i klösträdet :love:

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » fre 18 jan 2013, 08:22

Tack Tuohte! Här sover jag i mitt nya klösträd (fy för mattes kamerablixt!)

Bild
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 18 jan 2013, 09:36

Vilken liten sötnos!
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » fre 18 jan 2013, 10:01

Otroligt söt liten tjej! :love:
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » fre 18 jan 2013, 18:49

Nu har jag äntligen tagit tag i att lägga upp några videor med Mynta på youtube :-D

Här får ni ett litet smakprov:

Såhär kul kan man ha med en sharon-frukt som man stulit från matte :grin:

Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » lör 19 jan 2013, 21:12

Mynta här igen! Jag tänkte berätta lite om mina favoritsaker i några inlägg!

Först ut är min fårfäll, eller "fåret" som matte och husse kallar den. När matte och husse först kom hem med den så var den jätteläskig! Den luktade konstigt, och om matte la en leksak på den så var jag tvungen att hitta ett sätt att få fatt i leksaken utan att röra vid eller gå på den! Men matte och husse la den i sin säng, så att den skulle lukta hemma, och nu äääälskar jag den *prrr* :tb_love:

Matte inflikar: såhär kan hon sitta länge, länge, länge och spinna som ett tröskverk :smile:

Bild

Användarvisningsbild
NyxUlfr
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav NyxUlfr » sön 20 jan 2013, 17:07

Så härlig hon är! :wub: Hur gammal är Mynta nu?
Bild[/c]

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » sön 20 jan 2013, 17:09

NyxUlfr skrev:Så härlig hon är! :wub: Hur gammal är Mynta nu?

Mynta tackar! :rosor: Hon är snart 8 månader :-D
Bild

Användarvisningsbild
NyxUlfr
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav NyxUlfr » mån 21 jan 2013, 08:28

myntasmatte skrev:
NyxUlfr skrev:Så härlig hon är! :wub: Hur gammal är Mynta nu?

Mynta tackar! :rosor: Hon är snart 8 månader :-D

Snart dags för 1:års kalas då! :rosor: Jag har ju inte varit medlem så länge så jag nog missat detta; hur kom Mynta till dig?
Bild[/c]

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » mån 21 jan 2013, 08:40

Snart dags för 1:års kalas då! :rosor: Jag har ju inte varit medlem så länge så jag nog missat detta; hur kom Mynta till dig?

Det har jag nog faktiskt inte skrivit här på forumet. Mynta kommer inte från något katthem, utan jag köpte helt enkelt henne av en säljare som annonserat på blocket. Hon var varken vaccinerad eller chippad då hon kom till mig (som med så många andra huskattungar, tyvärr), för dum nog som jag var så hade jag inte läst på ordentligt i förväg och visste inte att det borde hon ha varit. Självklart var det det första jag gjorde när jag fick hem henne, och hon har tack och lov klarat sig utan några sjukdomar, trots att hon skulle ha vaccinerats tidigare. Såhär i efterhand när jag vet så mycket mer, tänker jag att jag kunde ha hjälpt en behövande katt från ett katthem istället, men å andra sidan, vem vet vad som hade hänt med Mynta om inte hon hade blivit såld? :-? Jag är hur som helst så glad att hon finns hos mig! :heart:
Bild

Användarvisningsbild
NyxUlfr
Ungkatt
Ungkatt

Inläggav NyxUlfr » mån 21 jan 2013, 08:59

myntasmatte skrev:

Det har jag nog faktiskt inte skrivit här på forumet. Mynta kommer inte från något katthem, utan jag köpte helt enkelt henne av en säljare som annonserat på blocket. Hon var varken vaccinerad eller chippad då hon kom till mig (som med så många andra huskattungar, tyvärr), för dum nog som jag var så hade jag inte läst på ordentligt i förväg och visste inte att det borde hon ha varit. Självklart var det det första jag gjorde när jag fick hem henne, och hon har tack och lov klarat sig utan några sjukdomar, trots att hon skulle ha vaccinerats tidigare. Såhär i efterhand när jag vet så mycket mer, tänker jag att jag kunde ha hjälpt en behövande katt från ett katthem istället, men å andra sidan, vem vet vad som hade hänt med Mynta om inte hon hade blivit såld? :-? Jag är hur som helst så glad att hon finns hos mig! :heart:

Jag är kluven till det där mad att köpa kattungar som man vet kommer från BYB hem. Å ena sidan så "hjälper" man ju "uppfödaren" med att fortsätta sin verksamhet med att skaffa en kattunge från dem. Å andra sida så vet man ju aldrig vad som händer med kattungarna, precis som du skriver. Genom att skaffa katt på det här viset så räddar man ju en kattunge från en osäkert öde och Mynta har det ju onekligen det alldeles underbart hemma hos dig. :) Så jag tycker inte du ska ha dåligt samvete alls. :rosor:
Bild[/c]

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » mån 21 jan 2013, 09:13

Jag är kluven till det där mad att köpa kattungar som man vet kommer från BYB hem. Å ena sidan så "hjälper" man ju "uppfödaren" med att fortsätta sin verksamhet med att skaffa en kattunge från dem. Å andra sida så vet man ju aldrig vad som händer med kattungarna, precis som du skriver. Genom att skaffa katt på det här viset så räddar man ju en kattunge från en osäkert öde och Mynta har det ju onekligen det alldeles underbart hemma hos dig. :) Så jag tycker inte du ska ha dåligt samvete alls. :rosor:

Tusen tack för den fina kommentaren, det värmer verkligen! :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » mån 21 jan 2013, 18:20

Det här är en av mina favoritleksaker! Den låter som en mus när man slår på den med tassen såhär:

Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » ons 23 jan 2013, 11:00

Såhär suddigt söt kan man vara när man busar med mattes kamera (som man egentligen inte får) :wub:

Bild
Bild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tor 24 jan 2013, 13:46

Idag tyckte matte att jag skulle följa med till det där utomhuset igen. Såhär tyckte jag om den idén: :pfft: Det var sååå fiiiint väääder, menade matte. Vi åkte bil en stund, och när vi stannade var vi vid en sjö med is på, sa matte. Jag gick några steg själv, men det var så kallt om tassarna så mestadels åkte jag snålskjuts på husses axel :glasses:

Favoritplatsen:

Bild

Bild

Bild

Vågar sig på några steg:

Bild

Bild

På denna bilden tittar jag intensivt på det ni ser på nästa bild. Fråga mig inte vad det var för något lustigt, rådjur kallade matte det :wacko:

Bild

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Miamiomi
Veterankatt
Veterankatt
Katt: SRS, LPL & BRI

Inläggav Miamiomi » tor 24 jan 2013, 13:57

Sötnos :happy:
"You've met with a terrible fate, haven't you?"

Midna (GRCA/PIP Tiddlywinks Sotiga Sodom, SRS n) 21/5-12
Ghirahim (IP S*ÄgirsHus BC Rune, LPL n 32) 13/10-13
Link (S*Billfeldt's Primo, BRI b) 3/8-15

SE*Hyrule's (Under uppbyggnad) http://hyruleselkirkrex.weebly.com/

hardbanana
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatter såklart!

Inläggav hardbanana » tor 24 jan 2013, 15:10

Galet söt tjej det där! :love:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: BAL

Inläggav echolls » tor 24 jan 2013, 22:20

Vilken modig katt som sitter så lugnt när ni ser rådjuren.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Återgå till "Allmänt kattprat!"