Minou berättar - Jag vägrar att löpa!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Re: Minou har ordet igen

Inläggav Tessera » tis 15 jan 2013, 13:35

zaddraya skrev:Mandarin: Jag har beslutat att du räknas nog inte riktigt som kattunge längre, så du är ok...

Jag fyllde faktiskt sex månader i går...så matte säger att på Utställningen så räknas jag inte som kattunge längre utan som Junior. Det låter bra, tycker jag!
Senast redigerad av Tessera tis 15 jan 2013, 14:09, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
Fridolfina
Überkatt
Überkatt
Katt: En korthårig huskatt
Kontakt:

Inläggav Fridolfina » tis 15 jan 2013, 13:59

Tova Sol: Ers Helighet Minou, jag måste säga det var verkligen tråkigt med er Lord Leonardo!

Marco: Hej hej kompis! Åh vad hände med Leo?

Tova Sol: Du får läsa ordentligt, idiot. Han har gått bort så hela Minous familj är ledsna nu förstår du.

Marco: Borta? Ungefär samma som du var borta i tre lååååånga veckor? Jag har saknat dig jättemycket men sen KOM du tillbaka hem, lika sur som alltid men jag blev jätteglad! Kanske det är samma sak med Leonardo?

SMOCK!

Tova Sol: Nej nej! Du minns mattes älskade fina hängväxt som hängde över stolen som du älskade leka med?
Marco: Ja? *ögonen glittrar vid minnet*
Tova Sol: Minns du hur du har plockat bort alla blad och växten såg bara mer och mer naken ut?
Marco: JAAAA det var jätteroligt!
Tova Sol: Minns du sen matte slängde den i en påse och den kom aldrig tillbaka?
Marco: Ja?
Tova Sol: Grattis, nu tror jag hörde en klick i din tomma skalle! Nån ljushuvud blir du aldrig, unge herrn!
Minou - ursäkta att vi spårar ur lite här. Först beklagar jag för er fina Leonardo. Och det låter spännande att Ers Helighet ska vara på utställningen, ni kommer säkert att Glänsa! :)

Marco: Minou kompis! Åh jag är ledsen för Leo! Tur att du har andra kattkompisar att retas med! Utställningen, det ska jag också snart säger min matte. Jag tycker det är lite tråkigt men det kan vara OK! Jag ska bara försöka se söt och snäll ut! Jag brukar vara snäll! Eller hur Tova Sol? Hallå? Hallå? Tova?

Matte inflikar här: Tova Sol och Marco är inte direkt kompisar härhemma så jag hoppas ni fattar textens innebörd! :) Tova Sol orkar inte med Marco, han är alltför energisk för henne att orka med. Marco däremot avgudar Tova Sol som en Gud! Han vill alltid för mycket, göra mycket, överdriva mycket och tror att hon skulle tycka om det. Därför funkar båda två inte tillsammans, visst ses de ofta genom nätdörrarna men att leva tillsammans går tyvärr inte. Har försökt många gånger. Marco blir alltför upphetsad att se henne och vill genast jaga henne under sängen och sen sitta där och bevakar. Suck! Eller brotta ner henne som slutar med skrik och slagsmål.
Och det finns liten korn sanningen i texten; Marco är inte direkt världens smartaste katt! Det har ni nog fattat. :smile:
Har en underbar och knäpp korthårig svart/vit huskatt, Marco född 080708.
Har även två pälslösa ungar, födda 130318 och 140831, nämligen mina finaste döttrar Evy & Sunniva! :)

Ängelkatt Tova Sol - evig älskad och saknad! 990705-140530.

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 2 birmor + 1 husis

Inläggav Molly » tis 15 jan 2013, 17:36

Grynet & Molly: Hej Minou! Vad tråkigt med din farbror. Vi har inte haft någon farbror, bara en tant. Men det var innan, när vi var små och inte bodde hos matte utan hos vår mamma. Vi kommer inte riktigt ihåg hur det var att ha en tant, men vi förstår i alla fall att ni alla är ledsna. :crying:

Visst är det bästa leken att få jaga varandra i full fart i hela huset. Vår matte fattar inte heller att man bara måste göra så ibland, så det står blomkrukor ivägen här också. Matte sa något om att det var tur att orkidén vi rev ner för en månad sedan inte blommade. Men varför stod den då ivägen om den nu är så viktig, undrar vi. Busrejs kan man ju bara helt enkelt inte leva utan! Fast vi har inte hoppat på mattes huvud än, bara på mattes mage...

:rose: Många kramar till er alla :hug:

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou har ordet igen (bilder 15/1)

Inläggav Tessera » tis 15 jan 2013, 19:26

Fridolfina skrev:Marco: Minou kompis! Åh jag är ledsen för Leo! Tur att du har andra kattkompisar att retas med! Utställningen, det ska jag också snart säger min matte. Jag tycker det är lite tråkigt men det kan vara OK! Jag ska bara försöka se söt och snäll ut! Jag brukar vara snäll! Eller hur Tova Sol? Hallå? Hallå? Tova?

Jag har bara varit på en Utställning men då fungerade det jättebra att Se Söt Ut. Domaren gosade med mig! Sedan sade hon något om mina kilar och att det var synd att den ena var så nästan obefintlig. Min storebror Lord förklarade för mig sedan att alla katterna på Utställning bedöms enligt något som heter Standard. Det är något slags papper där det står hur den perfekta katten av just den sorten ser ut...och med oss Heliga Birmor är det visst Jätteviktigt att vi har Vackra Vita Tassar (det har jag!) och så ska man ha vitt på baksidan av baktassarna också...och det ska helst se ut på ett visst sätt. Det där vita på baksidan av baktassarna kallas för kilar och Matte säger att jag har en som är jättebra och en som är nästan Osynlig, till och med värre än Lords ena. Det är visst Jättesvårt att ha perfekta tassar om man är Helig Birma - min Mamma hade jättefina tassar. Men Matte säger att jag är alldeles Perfekt ändå och min storebror säger att han inte har perfekta tassar och han har ändå blivit Internationell Premier.

Tant Pandora säger att eftersom du är en Huskatt, precis som hon, fast en korthårig sådan, så står det i den där Standarden att du får se ut hur som helst, så länge du är pigg, frisk, ren och snäll! Så dina tassar är perfekta bara för att de sitter på dig!

Molly skrev:Grynet & Molly: Visst är det bästa leken att få jaga varandra i full fart i hela huset. Vår matte fattar inte heller att man bara måste göra så ibland, så det står blomkrukor ivägen här också. Matte sa något om att det var tur att orkidén vi rev ner för en månad sedan inte blommade. Men varför stod den då ivägen om den nu är så viktig, undrar vi. Busrejs kan man ju bara helt enkelt inte leva utan! Fast vi har inte hoppat på mattes huvud än, bara på mattes mage...

Min Matte säger att hon har gett upp det där med Blommor för länge sedan - hon säger att hon har något som heter Svarta Tummar vad gäller blommor...fast allt hon har på balkongen frodas ju! Och Orkidéer har hon...det är roligt med de där platta brunsvarta sakerna i krukorna där! Man kan jaga dem runt runt på golvet!

Jag lovade ju att visa bilder! Matte säger att på en del av bilderna får ni vara så snälla att ignorera diskbänken (platsen man inte får hoppa upp på) i bakgrunden.

Bild
Här kommer en bild på tant Pandora! Med Mattes vackra orkidée i bakgrunden - den har vi inte vält ännu!

Bild
Så här kan min tant Pandora se ut om man stör henne när hon sover. Men hon är egentligen jättesnäll, som Hennes Kungliga Höghet Riga sa så är det säkert bara Uppfostran.

Bild
Här försöker jag också se Farlig ut men Matte bara skrattade och pussade mig på Nosen!

Bild
Så här säger Matte att det ofta blir när hon försöker ta kort på mig. Mattes Kamera har ett snöre som är så jättedangligt och skojigt så man bara måste leka med det!

Bild
Man får inte vara på Bordet när Människorna äter...men om de nu har Ost på Bordet och inte ger mig någon så får man ju försöka få tag på Osten i alla fall!

Bild
Här får jag smaka på något som kallas Äggost. Det är jättegott - jag kan rekommendera det åt alla katter!

Bild
Om man också passar på när Matte lämnar rummet för att hämta mer te så kan man passa på att äta ännu mer!

Bild
Fast den där Sylten som Matte äter med Äggosten är inte god! Tycker inte jag i alla fall...men min bror älskar den! Han tycker om Hallon.

Bild
Antingen leker min bror Hemlig Agent här eller så gömmer han sig för mig. Matte säger att han är en "undercover kitty" - det är Engelska som är ett språk de pratar på en del andra ställen i världen. Människorna är konstiga - vore det inte lättare att de bara pratade ett språk, som vi katter gör?

Bild
Här är jag allra högst upp i Klösträdet-i-Vardagsrummet. Det är jättelångt ner till marken!

Bild
Min bror i Klösträdet-i-Vardagsrummet. Observera skylten Matte köpte åt honom!

Jag har varit Äventyrlig också! Jag har testat att Rida på Husses axlar! Här kommer en utförlig instruktion:
Bild
Först får man se till att komma upp på axlarna. Det fungerar bra med min Husse för han lyfter gärna upp en och det är helt Ok att man klättrar upp på axlarna.
Bild
Om ens Husse (eller Matte) är dum nog att böja sig ner, för att plocka upp något eller så, så dra nytta av det! Det är ganska gosigt att Ligga Ner också.
Bild
Se till att ni har en Husse som, om han tänker resa Sig Upp Igen gör det långsamt! Man får inte använda Klorna på Människor utom i absoluta Nödfall och det kan vara lite Halt.
Bild
Från Husses rygg är en mycket bra Utkiksplats! Passa på att ta en titt runt i rummet. Här inspekterar jag Matskålarna! Om ni tittar ditåt jag har Svansen så ser ni Mattes Samling av Te. Matte tycker mycket om Te.
Bild
Kommer ni ihåg det där jag sade om att det var Halt? Och om att man inte får använda Klor utom i Nödfall? Här Halkar jag ner...men det är inget Nödfall! Så jag behöver inte använda Klorna!
Bild
Min Husse är nämligen Världens Bästa Husse och han Fångade mig! Så jag ramlade inte ner alls utan fick komma upp i famnen igen!

Bild
Här är en bild på min storebror igen! Allt man kan se av honom är Svansen! Han kryper gärna in under Täcket och så...och han får gärna krypa in under Mattes Täcke på nätterna! Det får jag också göra säger Matte...om jag låter bli att Bita henne i Tårna. Men det är jättesvårt att låta bli...

Bild
Man kan sova i en Ryggsäck också. Om jag kryper tillräckligt långt in så kanske inte Matte märker att jag är där...och då får jag följa med henne när hon går hemifrån!
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
zizou
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Korat
Kontakt:

Re: Minou har ordet igen (bilder 15/1)

Inläggav zizou » tor 17 jan 2013, 11:46

Underbaraste Leonardo, jag är säker på att Hanoo visar dig var de mest lättlurade röda prickarna håler hus, och de bästa varma sovplatserna. :rose:

Du kan nog lita på att tant Pandora håller järnkoll på både människorna och de små vilddjuren, och att vilddjuren ser till att matte och husse inte har allt för tråkigt...

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Tack till forumet...och en fråga från Minou och hennes m

Inläggav Tessera » fre 18 jan 2013, 13:36

Jag sitter här och storlipar på jobbet... Det blir lite OT här men jag har haft det stressigt på jobbet sedan i början av oktober och en besvärlig förkylning som övergick i bronkit och som höll på att övergå i lunginflammation sedan början av december och jag är så trött att jag, tja, rent krasst orkar inte. Så kom jag på att jag måste ju spara ner berättelsen om Minou...och mina andra katter...det vill säga den här tråden...och tråden om Tess död. Och det sista fick mig att börja gråta...alla varma kommentarer om både Tess och Leonardo. Vilket är varför jag ville spara dem, för de hjälper - de gör en inte mindre ledsen men ledsenhet och sorg är lättare att bära när man vet att andra tänker på en...i alla fall för mig. Så jag vill bara än en gång tacka för allting.

Och så frågan då... Jag har Världens Mest Ouppdaterade Blogg som jag tänkte jag skulle (börja - det lär ta tid) fixa i ordning, mest för att jag ju har en del vänner utanför kattforumet som också vill se bilder på Minou (och de andra). Jag tänkte lägga upp bildberättelserna från den här tråden och undrar, de av er vars katter och hundar svarat så tålmodigt på Minous Frågor Om Livet, skulle jag kunna få lägga upp svaren på bloggen? Som exempel, när Minou undrade vad Jul är fick hon ju bland annat det här utmärkta svaret:
Hennes Kungliga Höghet Riga: Jul involverar inte bad. Det involverar en massa ljud (som tvåbeningarna kallar för musik), snören som man inte får leka med, kartonger och papper. Mycket kul! Det brukar också dyka upp lite godis eller någon leksak! Självklart involverar det ost! Får man inte osten så får man helt enkelt hoppa upp på bordet och ta den. Tvåbeningarna äter något som heter "julbord" och där finns ost. Det finns en hel del kött också, men inte rått. Bröd med, det är gott! Men man får bara äta när tvåbeningarna inte ser

P.S Minou ber (genom telepati till matte uppenbarligen...) att få inflika följande, speciellt till Mandarin: Jag är en Stor Katt nu, jag är över ett halvår gammal så jag är Junior. Jag har (nog) tappat alla mina Mjölktänder och jag väger 2,6 kilo!
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » fre 18 jan 2013, 14:09

Merlin, Riga och Mandarin är bara glada att få dela med sig av sina visdomsord, även utanför forumet! :grin:
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 24 jan 2013, 09:15

Hej igen!
Det är Kallt Ute säger Matte...och det märks! Det går absolut inte att sitta på fönsterbrädan i sovrummet längre för då blir man Kall Om Tassarna, även fast fönstret är så lite öppet att det inte ens går att få ut en klo. Men varför ska man egentligen sitta på fönsterbänken när man kan vara i sängen? Sängen är något av det gosigaste som finns, och så finns ju Matte och Husse där också. Vi har delat upp sängen mellan oss. Tant Pandora sover på Mattes huvudkudde, längst upp, ovanför hennes huvud. Visste ni förresten att tant Pandora snarkar? Men tala inte om för henne att jag sa det...

Jag har två ställen som är Mina. Matte älskar att Läsa Böcker och en av mina Platser är på bokhögen vid mattes huvudkudde. Den bokhögen ligger där bara för Min Skull just nu säger Matte och påpekar att jag nog är lite Bortskämd. Annars sover jag gärna vid Husses Ben. Där kan man sträcka ut sig på Rygg också. Fast jag annars är lite mer Mattekatt (det säger Husse i alla fall att jag är) så sover jag helst hos Husse. Det är samma sak med storebror Lord - han är mer Hussekatt men hans favoritsovställe är Mattes fötter...eller under Mattes Täcke. Matte säger att han inte Biter henne i Tårna men det gör jag, så jag får inte Sova under Täcket. Fast jag vet faktiskt att när brorsan var Kattunge Bet han Matte i Tårna så hon illtjöt! Så det så!

Matte har fina bilder som jag ska få henne att posta.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou filosoferar

Inläggav Tessera » fre 25 jan 2013, 11:17

Varför måste Mattar och Hussar gå till Jobbet? Jag tycker det är synnerligen Onödigt...så i morse försökte jag Hindra Matte från att gå upp ur sängen. Men fast jag såg alldeles särskilt Söt ut och lade mig på Matte med huvudet under hennes haka och Spann som bara den så slutade det med att hon gick upp till slut ändå.

Min storebror säger att om inte Mattar och Hussar går till Jobbet så kan de inte köpa Kött till oss. Stämmer det?
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » fre 25 jan 2013, 13:06

Tessera skrev:Varför måste Mattar och Hussar gå till Jobbet? Jag tycker det är synnerligen Onödigt...så i morse försökte jag Hindra Matte från att gå upp ur sängen. Men fast jag såg alldeles särskilt Söt ut och lade mig på Matte med huvudet under hennes haka och Spann som bara den så slutade det med att hon gick upp till slut ändå.

Min storebror säger att om inte Mattar och Hussar går till Jobbet så kan de inte köpa Kött till oss. Stämmer det?

Merlin: Enligt min matte stämmer det, fast min matte åker oftare till något hon kallar högskola än till jobb. Men den här veckan har hon åkt till Jobb. Det är dumt, för Jobb börjar mycket tidigare än Högskola och slutar senare också, alltså är matte inte hemma lika mycket! Men jag litar på min matte, för matte är bäst. Säger hon att hon måste till Jobb så stämmer nog det.

SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » fre 25 jan 2013, 21:10

zaddraya skrev:
Tessera skrev:Varför måste Mattar och Hussar gå till Jobbet? Jag tycker det är synnerligen Onödigt...så i morse försökte jag Hindra Matte från att gå upp ur sängen. Men fast jag såg alldeles särskilt Söt ut och lade mig på Matte med huvudet under hennes haka och Spann som bara den så slutade det med att hon gick upp till slut ändå.

Merlin: Enligt min matte stämmer det, fast min matte åker oftare till något hon kallar högskola än till jobb. Men den här veckan har hon åkt till Jobb. Det är dumt, för Jobb börjar mycket tidigare än Högskola och slutar senare också, alltså är matte inte hemma lika mycket! Men jag litar på min matte, för matte är bäst. Säger hon att hon måste till Jobb så stämmer nog det.

Tant Pandora säger att när hon var Mycket Yngre, till och med yngre än min bror Lord är nu, så gick Matte på något som kallades Universitetet och det är ungefär samma sak som Högskola. Tant Pandora säger att när Matte gick på Universitetet var hon hemma jättemycket, fast ibland när hon var hemma satt hon med massor av Böcker och då fick inte tant Pandora och farbror Leonardo hoppa på Böckerna.
Bild

Användarvisningsbild
Fridolfina
Überkatt
Überkatt
Katt: En korthårig huskatt
Kontakt:

Inläggav Fridolfina » fre 25 jan 2013, 21:26

Marco tassar in: Tjenahå polarn! Läget? Ja det är samma problem här - båda Husse och Matte jobbar och borta hela Dagen! Lite tråkigt tycker jag. Jag försöker ibland leka och se rolig ut så Matte ska stanna kvar hemma men nej. Jobbet är nog mycket Viktig!

Tova Sol: Naturligtvis, jobbet ÄR viktig! Hej Ers Helighet. Ni förstår, efter flera års studier jag har gjort på Matte och Husse har jag räknat ut de går ut genom Dörren och försvinner. Flera timmar senare kommer de hem, ibland med påsar fullt med mat. Min teori är deras Jobb är att jaga och skaffa hem konstiga mat i påsar!

Marco: Du är så klok, Tova! Det har jag inte räknat ut! Ja det måste nog vara så!

Tova Sol: Naturligtvis är jag Klok Katt. Men jag förstår inte varför Matte envisar med innan hon måste gå säger hon " Nu ska jag jobba. Puss puss" Tror Matte vi är senila eller?

Marco: Du är äldst, så du är sannorlikt närmare till senil än vad vi yngre gör... Vänta vänta Tova...Slå inte nu! Jag säger bara sannin...

SMOCK SMOCK!

Tova Sol: Marco har ingen hyfs! Min ålder är det inte att prata om! Ers Helighet, jag får önska dig och hela din flock trevlig helg!

Marco: Oroa dig inte Minou, jag tål en del! Det där är bara en liten Kärleksförklaring från Tova. Alla älskar mig! Tror jag! Ha det så bra! :)
Har en underbar och knäpp korthårig svart/vit huskatt, Marco född 080708.
Har även två pälslösa ungar, födda 130318 och 140831, nämligen mina finaste döttrar Evy & Sunniva! :)

Ängelkatt Tova Sol - evig älskad och saknad! 990705-140530.

hardbanana
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatter såklart!

Inläggav hardbanana » fre 25 jan 2013, 22:08

Angus: Vår mamma jobbar inte några långa dagar, ibland "jobbar" hon hemma, men det betyder egentligen att hennes föräldrars kompisar barn kommer hem till oss och så hjälper hon dem plugga. Vi gör vårt bästa för att hålla dem ofokuserade! Dessutom hjälper hon visst folk med deras hundar, de är tydligen inte lika väluppfostrade som Simba, vår hundbror.

Matthew: Du drar ut på de så Angus... Vår mamma går i skolan, på något som kallas gymnasiet, där studerar man ganska mycket och läser sånna dära böcker, du vet sånna som är mysiga att sova på när de är öppna? Så man blir klappad istället. Hon går där och är aldrig hemma efter 2 nästan, då ska hon visserligen plugga lite och läsa böcker men hon är bra på att gosa samtidigt..

Sabaton: Ja jag blir inte klok på det där med hennes pluggande, förstår inte människor att det enda de borde göra är att leka eller gosa med oss?!

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 2 birmor + 1 husis

Inläggav Molly » fre 25 jan 2013, 23:45

Grynet: Hej Minou! Jag vill inte heller att våran matte skall gå till Jobbet men precis som din bror säger så måste människor göra så. Då får de något som kallas penger som inte går att äta men som man ger till någon annan så får man mat utan att behöva jaga.

Molly: Ja, det är tur, för våran matte är jättedålig på att jaga. När vi försöker smyga på fåglar så ser de matte och flyger sin väg. Vi har försökt lära henne jaga fåglar, men hon förstår inte att hon måste gå på alla fyra tassar och så måste man ju krypa med magen i marken för att inte synas. Våran matte försöker inte ens gå på fyra tassar och smyga. :wait:

Grynet: Matte är dålig på att springa också. Hon kommer långt efter oss och så låter det mycket när hon springer. Det klampar om de där skorna hon har på sina tassar så det hörs lång väg när hon springer. Det är jättetur att det där Jobbet gör att vi får mat för vår matte kan verkligen inte jaga bra.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou filosoferar - nya bilder 26/1

Inläggav Tessera » lör 26 jan 2013, 13:40

Tack för alla svar! Jag tror jag fattar vad det där med Jobb är...eller i alla fall att det är nödvändigt, för Kött och Ost och så måste man ju ha! Mina Människor äter andra saker också, som Potatis och Tomat och så. Potatisen har något som Matte kallar för Skal, det är roligt brunt skinn som Matte eller Husse petar bort med en konstig grej. Ibland faller Skalet på golvet och då kan man jaga det. Tomat är en Grönsak som är röd...eller orange...eller gul. Min farbror Leonardo älskade små Tomater och brukade Stjäla dem från Matte. Matte tycker mycket om Tomater.

Nu ska jag visa nya bilder för er! Vi börjar med en bild på tant Pandora. Tant Pandora säger att en bra Bok är en God Huvudkudde och att det är Nyttigt för Katter att Bilda Sig. Det gör man genom att Sova på Böcker. Så speciellt alla ni Katter vars Mattar eller Hussar går i Skolan (Matte säger att Universitet och Högskola och Gymnasium alla är olika sorters Skolor), se till att Sova på Böcker så mycket ni kan! Dessutom får man extra gos då!
Bild

Min storebror hävdar att man kan Bilda Sig genom att sova vid Datorn också! Det finns massor av information på Nätet säger han.
Bild

Här jobbar jag på att Se Söt Ut i Klösträdet.
Bild

Här är jag allra högst upp i Klösträdet. I bakgrunden ser ni kartonger som innehållit Husses Whiskyflaskor. Husse är mycket Intresserad av Whisky. Det luktar inte gott alls!
Bild

För ett tag sedan hade Husse köpt Muffins. Matte åt inte upp hela sin Muffin! Då måste ju en ansvarskännande Katt Undersöka den ordentligt - tänk om det skulle vara något Fel på den! För säkerhets skull Provsmakade jag...och den var God!
Bild

Egentligen får jag inte vara på Bordet när det finns Mat där...och jag får inte Stjäla Mat...så det är bäst att alltid Hålla Koll På Läget!
Bild

Det fanns helt klart tid att mumsa i mig de sista smulorna också!
Bild

Att bero på Muffins så fick Matte Kakor av en kompis till hennes, som bor i något som kallas Italien. Det är jätte-jättelångt till Italien. Kakorna var så vackra att Matte var tvungen att fotografera dem.

Det här är en syltkaka. Sylten är skogsbärssylt och kakan är en 'sugar cookie' säger Matte.
Bild

De här kakorna smakar lite apelsin och choklad.
Bild
Bild

Tant Pandora tycker om Kakor!
Bild

Så till den milda grad att hon försöker Hålla fast Kakan med Tassen!
Bild

Matte har tagit många Bilder på tant Pandora. Här är en där hon ligger på soffan - det gör hon ofta.
Bild

Så här Sover jag ibland...i Mattes knä. Det är Jättegosigt och man blir Klappad och Kelad med.
Bild
Bild

hardbanana
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav hardbanana » lör 26 jan 2013, 13:57

Sötnosar :love:

Användarvisningsbild
Today
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Huskatt och Helig Birma

Inläggav Today » lör 26 jan 2013, 14:21

Dom är så fina dina katter! :rosekiss:
Ziggy Stardust and the Spiders from Mars - "Ziggy", HCL es 03 23, 11-05-27
S*Sagastar's Nenette - "Snö", SBI f, 12-08-22

Änglabuffen2
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: 4 goa perserkisar

Inläggav Änglabuffen2 » lör 26 jan 2013, 14:42

Vilken fin tråd - rolig, sorglig, gripande, charmig! Har suttit och sträckläst den.
Till fina Tess och fina Leonard; :rose: :rose:

Användarvisningsbild
lilla_pi
Kattunge
Kattunge
Katt: Bellatrix (MCO)

Inläggav lilla_pi » lör 26 jan 2013, 17:44

Bella: Hej! Jag heter Bella och är 14 veckor och har nyss fått en ny husse och matte. Min matte går också på ett sånt där Universitet och har ofta stoooora böcker på borden hemma.
Jag undrade också vad Universitetet var för något, men då sa matte att det är ett ställe där man går och blandar ihop Saker Katter Inte Kan Äta så det bubblar och fräser, och sen lyssnar man på när en annan tvåbening berättar om varför det bubblar och fräser. Låter skoj tycker jag!
Men då sa matte att jag inte får ligga på hennes böcker, för då kanske hon inte Lär Sig, och då kan det hända att hon blandar ihop fel Saker Katter Inte Kan Äta, och då kan det bli jättefarligt.
Till och med farligare än husse blir när jag har tuggat på hans sladdar!
Men mattes Dator är däremot jättebra att promenera på och gosa med. Jag förstår inte varför hon envisas med att lyfta bort mig hela tiden.

Kakor såg väldigt gott ut. Matte säger att jag ska få Kött sen, men jag ska fråga om jag får Kakor också!
Senast redigerad av lilla_pi lör 26 jan 2013, 17:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Success
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: SBI: b21, c21, 1 ängel n

Inläggav Success » lör 26 jan 2013, 17:51

Åh vad fina de är, och vad stor Minou har blivit! :shock:
Success, i mitt hjärta för alltid <3
Duchess, min busfia <3
Toulouse, min myskille <3
Bild
Katternas tråd

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou filosoferar - bilder på devonkattungar 27/1

Inläggav Tessera » sön 27 jan 2013, 17:50

Hej igen! Min Matte har varit och Hälsat På hos Andra Katter! Det är ganska OK, för Matte säger att det är jag som är Sötast i Världen. Så jag ska låta Matte visa alla Kort hon tog på de andra Katterna. Men först ska jag visa något som gör att jag Vet att min Matte är Bäst i Hela Världen!
Bild
Titta! Allt det här ska bli Mat åt oss! Det är Kött av olika Sort som Matte fixar så det blir Jättesmaskig Mat.
Nu ska Matte få Berätta om Kattungarna. De är av en sort som heter Devon Rex.

Jag var hemma hos "ida och tommy" och tittade på Lappvantes bebisar i går. De var precis en månad gamla och alldeles bedårande förstås.
Bild
Lappvante är en God Mor.

Bild
Fast ganska ofta måste man förstås tala om högt och ljudligt att man måste ha mat!

Bild
Mat är gott!

Bild
Kanel är en riktig gosunge som uppenbarligen gillar knän.

Bild
Närbild på söta Kanel.

Bild
Bild
Ida agerar klätterträd.

Bild
Texas gör ett besök inne i kattungehagen.

Bild
Texas är ute i köket - kanske det vankas mer mat?

Bild
Bild
Vackra Lappvante!

Bild
För att vara små devons så sov de här kattungarna ovanligt mycket! Det har nog varit en ansträngande dag.

Bild
Men ibland var de vakna förstås!

Bild
Lappvante är ju en God Mor, men hon litar fullt och fast på att inget händer hennes barn. Fast för säkerhets skull kan man ju kolla till dem någon gång ibland i alla fall.

Bild
Minou är inte den enda som gillar min kamerasnodd - Texas tycker den är jätterolig också.

Bild
Bild
Otroligt vackra Shadow - kolsvart med sådan underbar lyster i pälsen!

Bild
När jag skulle gå kollade Lappvante min ryggsäck en extra gång. Jag hade nämligen med mig BARF...och jag kunde ju ha glömt kvar en burk eller så!

När jag kom hem var jag tvungen att gosa med den här sötnosen!
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Inläggav Spatborg » sön 27 jan 2013, 17:57

Fiiina Lappvante :heart:

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » sön 27 jan 2013, 18:15

Manda: Oj, det där var ju lockiga kattungar! Precis som Midna. Jag gillar inte Midna, lockigt är för knäppt :shifty: Då är du bättre, Minou, du är ju normalt långhårig som min bästis Merlin! Din mat ser väldigt god ut också. Jag får säga till min matte att fixa sån god mat också!

HKH Riga: Många kattungar där... Hoppas deras mamma är bra på att Uppfostra! Jag är jättebra på det. Jag äter upp morrhår på jobbiga kattungar, så lär de sig vem som bestämmer. När matte hade kattungar här i höstas åt jag upp morrhåren på två av dem. Den tredje kom undan, tyvärr... Matte sa att det inte var snällt att göra så, men jag vet ju bättre än matte. Jag är en Drottning!

Merlin: Vilken fantastisk mat du får, Minou! Min matte ger mig bara blötmat, jag vill hellre ha sån där god mat som du får :swear: Men jag ska visst få det i sommar, för då kommer Midna hit och hon får visst inte äta min blötmat. Det är ju bra! Fast jag fattar inte varför hon inte får äta min blötmat... Lika konstigt som att Manda aldrig får smaka på fisk när matte äter det (jag får ibland smaka lite!). Matte säger att Midna blir sjuk om hon äter min blötmat, precis som Manda blir sjuk om hon äter fisk. Underligt...Fisk är ju gott, och blötmat är rätt ok också.

Självklart är du den sötaste katten, inte devonsarna (fast de var rätt söta också, jag gillar alla kattungar!). Du är ju långhårig, precis som en riktig katt ska vara! Men det är bra att devonsarna hade lite riktiga katter hos sig också, om än korthåriga. För du vet väl att alla hem med katter måste innehålla minst en huskatt?

SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
ida och tommy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: HUS, DRX
Kontakt:

Inläggav ida och tommy » sön 27 jan 2013, 18:38

Å vilka fina bilder på mina fina sötnosar! :heart: så mysigt att ha dig här.
Känner fortfarande att det var tur att Lappis inte kurade in sig i din väska. :smile:
Tack för lånet av matte Minou! :rosekiss:
Texas, Shadow och S*Älskade Lappvante som vi är fodervärd åt
Bildtråd

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » sön 27 jan 2013, 19:49

Så söta de är kattungarna, men de är ju just precis kattungar. Annars fanns det en svart skönhet där också :grin:

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Inläggav myntasmatte » sön 27 jan 2013, 20:10

Vilka finisar! :wub:

Mynta inflikar: Är det där som var på bilden verkligen mat? Min mat ser då inte ut så. Min mat finns i fyrkantiga pappförpackningar med olika färger och olika slags katter på bild.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » sön 27 jan 2013, 20:35

lilla_pi skrev:Bella: Men mattes Dator är däremot jättebra att promenera på och gosa med. Jag förstår inte varför hon envisas med att lyfta bort mig hela tiden.

Mattar är lite konstiga på det viset. Testa att se Extra Söt Ut, du kan till exempel lägga dig ner mellan Tangentbordet och Skärmen och Titta upp på Matte med Stora Ögon samtidigt som du Spinner. mattar har väldigt svårt att stå emot ett trevligt Spinnande.

zaddraya skrev:Manda: Din mat ser väldigt god ut också. Jag får säga till min matte att fixa sån god mat också!

Den maten är Jättesmaskig! Matte gör fem olika Smaker åt oss, fast det är Kyckling i allihop för det är Mald Kycklinghals i för att vi ska få i oss Ben. Men Smakerna är Gris, Nöt, Vilt, Kalkon och Äggula samt Kyckling och Äggula. Jag tycker allra mest om Nöt men all Mat som Matte gör är Jättesmaskig.

zaddraya skrev:HKH Riga: Många kattungar där... Hoppas deras mamma är bra på att Uppfostra!

Min Mamma var jättebra på att Uppfostra mig...säger jag. Fast min Matte säger ibland att jag är en Ouppfostrad Liten Busunge.

zaddraya skrev:Merlin: Vilken fantastisk mat du får, Minou! Min matte ger mig bara blötmat, jag vill hellre ha sån där god mat som du får :swear: Men jag ska visst få det i sommar, för då kommer Midna hit och hon får visst inte äta min blötmat. Det är ju bra! Fast jag fattar inte varför hon inte får äta min blötmat... Lika konstigt som att Manda aldrig får smaka på fisk när matte äter det (jag får ibland smaka lite!). Matte säger att Midna blir sjuk om hon äter min blötmat, precis som Manda blir sjuk om hon äter fisk. Underligt...Fisk är ju gott, och blötmat är rätt ok också.

Min Matte säger att både din Matte och Midnas Matte får skicka henne något som heter PM om de undrar något Matrelaterat. Och min Matte är Jättebäst, hon gör så Smaskig Mat att det är inte sant. Och om man står bredvid henne när hon Blandar Maten och Ser Söt Ut så får man smaka. Min brorsa Lord brukar Tigga Lever, för han Älskar Lever.

Matte säger att det finns Katter som har något som kallas Allergi. Matte är Allergisk mot något som kallas Björk som finns på Våren (det vet jag inte riktigt vad det är för det har jag inte varit med om än) och om Matte inte tar Medicin som gör henne Jättetrött så Kliar det i hennes Ögon och så rinner hennes Nos. Och om en Katt är Allergisk mot något, som till exempel Fisk, så börjar det ofta Klia om Katten äter Fisk och det är Jättesvårt att inte Klia och så blir det Sår som gör Ont och man kan Tappa Pälsen och så. Så om en Katt är Allergisk mot något så är det bäst att inte Äta det, för det är inte skoj allas att ha Ont.

Matte säger att alla vi Katter som bor här har Plåtmage, vilket låter jätteunderligt - min mage är söt och pälsig - men Matte säger att det betyder att vi kan Äta Allt. Jag fick Fisk idag, Husse gav oss Makrill i Tomatsås. Fast Lord tycker inte om Makrill i Tomatsås så han fick Bozita Anka i stället.

myntasmatte skrev:Mynta inflikar: Är det där som var på bilden verkligen mat? Min mat ser då inte ut så. Min mat finns i fyrkantiga pappförpackningar med olika färger och olika slags katter på bild.

Ibland ser vår Mat ut så också - då får vi något som Matte kallas Bozita. Den finns i flera smaskiga Smaker också, fler Smaker än Matte gör vår BARF i (BARF är maten som Matte gör och som hon fyser in i Burkar åt oss - vi har Två Hyllor i Frysen som bara är Våra!).
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minous matte filosoferar

Inläggav Tessera » ons 30 jan 2013, 09:37

Har Minou någon botten? Det är ju så man undrar lite ibland... I måndags kväll stod jag och fixade i ordning 14 kilo BARF åt lurvetussarna. Och jajamensan, jag hade båda birmorna vävandes runt benen på mig hela tiden. Pandora är alldeles för mycket fin dam för att göra så...eller så är hon för bekväm. Nåja, det blev närmare 70 burkar in i frysen och två vilda birmor som fullkomligen kastade sig över vilt-BARF:en.

Pandora ävger si så där 3,6 kilo och bör äta kanske 80 gram om dagen eftersom hon dessutom knaprar i sig en del torrfoder.
Lord väger drygt 4 kilo och bör således äta runt 120 gram eller så om dagen.
En burk med BARF innehåller drygt 200 gram. I morse portionerade jag ut denna burk med cirka 1/4 i varje matskål och 1/4 kvar i burken. Pandora åt upp större delen av sin mat. Lord åt upp en del av sin mat, tog en paus och åt sedan upp resten. Minou åt upp all sin mat, resten av Pandoras mat och allt som var kvar i burken.
Jag har räknat med att Minou äter mer än Lord...men hon har har ingen botten, sötnosen!
Bild

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » ons 30 jan 2013, 11:53

Det gläder mig att även uppfödare kan glömma hur mycket juniorer faktiskt äter! :smile:
Jag hade en ung gentleman tillfälligt boende här för ett år sedan, han åt lika mycket som A&K tillsammans. Jag förstod aldrig hur maten ens fick plats i Cessils mage! :shock: :shock:
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 14 år, är ensam kvar.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 30 jan 2013, 13:24

sugarcane skrev:Det gläder mig att även uppfödare kan glömma hur mycket juniorer faktiskt äter! :smile:

Man förtränger...jag lovar. Eller snarare, jag vet ju att de äter mycket men jag hade glad i hågen räknat med två burkar om dagen...jag tror det får bli närmare tre. Visst är det bra att jag tillämpar strutstaktiken angående matkostnader för katterna?
Roade mig med att räkna ut katternas energibehov...inte för att jag ens tänker tänka tanken att räkna ut energiinnehållet i deras man men ändå...
Pandora: cirka 220 kcal/dag
Lord: cirka 240 kcal/dag (fast som Minou håller honom igång så kan det nog vara mer)
Minou: cirka 380 kcal/dag.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou filosoferar över livet

Inläggav Tessera » tor 07 feb 2013, 16:07

Kan alla katter försöka påverka min Matte så hon Glömmer att hon ska ge mig ett Bad i kväll? Jag tycker inte alls om tanken på ett Bad men Matte säger att jag ska på Utställning på lördag och jag ska visst träffa en domare som är jättepetig med någon som kallas Preparering...och det betyder tydligen Bad!
Bild

Användarvisningsbild
Miamiomi
Veterankatt
Veterankatt
Katt: SRS, LPL & BRI

Inläggav Miamiomi » tor 07 feb 2013, 18:04

Tessera skrev:Kan alla katter försöka påverka min Matte så hon Glömmer att hon ska ge mig ett Bad i kväll? Jag tycker inte alls om tanken på ett Bad men Matte säger att jag ska på Utställning på lördag och jag ska visst träffa en domare som är jättepetig med någon som kallas Preparering...och det betyder tydligen Bad!

Midna: Hej Minou! Jag förstår inte varför du inte vill bada? Det är ju faktiskt ganska skönt, och dessutom blir man jätteren. Om du inte badar så kanske det inte går så bra för dig på utställningen, och det vore väl synd? Så jag tycker faktiskt att det allra bästa vore om du helt enkelt insåg att bad inte är så fruktansvärt. Jag tyckte det var lite läskigt de första gångerna då Matte badade mig i handfatet, men den gången jag skulle badas inför utställning så fick jag vara i ett stort badkar, och det var jätteintressant att gå omkring där i medan Matte duschade mig. Då insåg jag också att det inte var så farligt att bli badad.
Så ta nu och bada, och lycka till på utställningen! :-D
"You've met with a terrible fate, haven't you?"

Midna (GRCA/PIP Tiddlywinks Sotiga Sodom, SRS n) 21/5-12
Ghirahim (IP S*ÄgirsHus BC Rune, LPL n 32) 13/10-13
Link (S*Billfeldt's Primo, BRI b) 3/8-15

SE*Hyrule's (Under uppbyggnad) http://hyruleselkirkrex.weebly.com/

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » tor 07 feb 2013, 18:07

Miamiomi skrev:
Tessera skrev:Kan alla katter försöka påverka min Matte så hon Glömmer att hon ska ge mig ett Bad i kväll? Jag tycker inte alls om tanken på ett Bad men Matte säger att jag ska på Utställning på lördag och jag ska visst träffa en domare som är jättepetig med någon som kallas Preparering...och det betyder tydligen Bad!

Midna: Hej Minou! Jag förstår inte varför du inte vill bada? Det är ju faktiskt ganska skönt, och dessutom blir man jätteren. Om du inte badar så kanske det inte går så bra för dig på utställningen, och det vore väl synd? Så jag tycker faktiskt att det allra bästa vore om du helt enkelt insåg att bad inte är så fruktansvärt. Jag tyckte det var lite läskigt de första gångerna då Matte badade mig i handfatet, men den gången jag skulle badas inför utställning så fick jag vara i ett stort badkar, och det var jätteintressant att gå omkring där i medan Matte duschade mig. Då insåg jag också att det inte var så farligt att bli badad.
Så ta nu och bada, och lycka till på utställningen! :-D

Merlin: Lyssna inte på Midna! Hon är inte klok. Bad är livsfarligt! Det bästa du kan göra är att gömma dig någonstans där matte inte kommer åt dig. Sen, om matte ändå fångar dig, så spreta med alla ben jättemycket och klamra dig fast i matte med dina klor. Det gör ont på matte så hon kanske släpper dig då. När hon gör det så fly! Strunta i vad domaren säger, det är en fråga om överlevnad!

SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » fre 08 feb 2013, 13:54

Matte hann inte Bada mig i går - hon hade fullt upp med något som kallades PawPedschatt! Så hon ska Bada mig och Pandora i kväll...
Miamiomi skrev: Jag tyckte det var lite läskigt de första gångerna då Matte badade mig i handfatet, men den gången jag skulle badas inför utställning så fick jag vara i ett stort badkar, och det var jätteintressant att gå omkring där i medan Matte duschade mig. Då insåg jag också att det inte var så farligt att bli badad.

Badkaret är jättetrevligt att skutta runt i när det är tomt...eller när Matte duschar sina Orkidéer i det...eller att hoppa ner på Mattes bröstkorg när Matte Badar, men Bada Mig är fullkomligt onödigt tycker jag. Jag har ju en Mycket Trevlig Tunga att Tvätta mig med.
zaddraya skrev: Merlin: Lyssna inte på Midna! Hon är inte klok. Bad är livsfarligt! Det bästa du kan göra är att gömma dig någonstans där matte inte kommer åt dig. Sen, om matte ändå fångar dig, så spreta med alla ben jättemycket och klamra dig fast i matte med dina klor. Det gör ont på matte så hon kanske släpper dig då. När hon gör det så fly! Strunta i vad domaren säger, det är en fråga om överlevnad!

Men...man kan ju inte Borra In Klorna på Matte! Det gör ju Ont! Jag vill inte att Matte ska ha Ont! Matte är ju Jättesnäll annars.
Bild

hardbanana
Profetkatt
Profetkatt

Inläggav hardbanana » fre 08 feb 2013, 14:01

Angus: Enklast är det att skrika jääättehögt och vara stel då kommer nämligen ens storebror som är jättestark och skyddar en! Han bet mamma i benet, men sen dess stänger hon dörren så han inte kan komma in och rädda mig.

Matthew: jag har aldrig behövt bli badad, men det låter hemskt när Angus får bad och då måste jag ju rädda honom.

Sabaton: Faktiskt så är det enklast att mjaua ynkligt och bli stel, de går ganska snabbt över och det är ju supermysigt att bli torkad i mammas famn!

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » fre 08 feb 2013, 15:14

Tessera skrev:
zaddraya skrev: Merlin: Lyssna inte på Midna! Hon är inte klok. Bad är livsfarligt! Det bästa du kan göra är att gömma dig någonstans där matte inte kommer åt dig. Sen, om matte ändå fångar dig, så spreta med alla ben jättemycket och klamra dig fast i matte med dina klor. Det gör ont på matte så hon kanske släpper dig då. När hon gör det så fly! Strunta i vad domaren säger, det är en fråga om överlevnad!

Men...man kan ju inte Borra In Klorna på Matte! Det gör ju Ont! Jag vill inte att Matte ska ha Ont! Matte är ju Jättesnäll annars.

Merlin: Desperata tider kräver desperata åtgärder! Min matte är jättesnäll också, jag ääääääälskar min matte, men matte förstår inte att bad är hemskt så jag har inget annat val än att visa det extremt tydligt.

SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
Success
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Success » fre 08 feb 2013, 17:07

Duchess: Jag tycker synd om dig Minou. Bad är det värsta som finns, utan någon som helst tvekan! Det bästa är om du gömmer dig direkt när du märker att matte närmar sig, eller ännu hellre - nu på en gång! Utställningar är inte roligt heller. Man är i en liten bur som i och för sig är helt okej att vara i, den är mysig och så - men du måste ibland ut ur buren, och det är hemskt. Du måste stå helt ensam på ett bord (du vet ett sådant människor äter mat på) och massa tvåbeningar står och tittar på dig! Min matte säger att jag inte ska få åka på fler utställningar, eftersom jag inte gillar det, så var riktigt arg och fräs mycket så behöver du nog inte vara med om allt det här hemska mer.

Tuss: NEJ! Se till att inte få sådant där blött på dig, det är hemskt! Matte säger att man behöver det för att bli fin, men vad är det för trams? Både du och jag är ju fina precis som vi är, inte sant? Utställningar däremot är skoj, Duchess försöker bara skrämma dig för att hon är avundjuk på dig eftersom hon inte är tillräckligt modig för att kunna vinna något. Men det kan säkert du! Det roligaste med utställningar är att sitta på ett litet bord matte har framför buren vi bor i och titta på alla fyrbeningar och tvåbeningar. Det är extra roligt att reta katter som fräser och inte bry sig om dem alls. Tyvärr säger matte att jag inte ska få åka på fler utställningar, hon säger att jag är för vit på tassarna. Vad är det för trams? Att JAG inte är tillräckligt fin för att ställas ut?!?!? Dumheter!
Duchess, min busfia <3
Bild
Katternas tråd

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » fre 08 feb 2013, 20:00

Hej Duchess och Tuss! Det är Jätteskoj med nya Katter som läser vad jag skriver. Matte säger att ni är Heliga Birmor, precis som jag - stämmer det?
Success skrev:Tuss: Tyvärr säger matte att jag inte ska få åka på fler utställningar, hon säger att jag är för vit på tassarna. Vad är det för trams? Att JAG inte är tillräckligt fin för att ställas ut?!?!? Dumheter!

Det där med Vitt På Tassarna är bara dumheter tycker jag också! Hur har du För Mycket Vitt? Min bror Lord har en Bak-kil som är för smal...och jag har en Bak-kil som är pytteliten och nästan inte syns, säger Matte. Du kanske kan Dela Med Dig? Matte brukar ibland Mumla något om "tjugo poäng på något som inte går att påverka med avel" och min bror säger att hon menar det där med Vitt På Tassarna då. Men min Matte säger alltid att vi är de Finast Katterna I Världen ändå.

zaddraya skrev:Merlin: Desperata tider kräver desperata åtgärder! Min matte är jättesnäll också, jag ääääääälskar min matte, men matte förstår inte att bad är hemskt så jag har inget annat val än att visa det extremt tydligt.

Men jag kan inte Använda Klorna på min Matte, det bara Går Inte. Mamma sa det till mig redan när jag var liten Kattunge - Klor är bara för Nödfall!

Jag har blivit Badad nu. Det var inte alls Roligt men jag var en Mycket Duktig Katt och fick Nötkött efteråt. Jag fick sitta i Mattes Knä hela tiden när jag blev Badad...utom när jag Klättrade upp på hennes Axel och gömde nosen i hennes fläta. Utan att Använda Klor! När jag var klar - Matte hällde Vatten på mig alldeles för länge tycker jag - så fick jag bli insvept i Varm Handduk av Husse och han gnuggade mig så jag blev Varm och Gosig. Under tiden Badade Matte Pandora och hon sa Aj en gång. Matte hade nämligen Glömt att Klippa Pandoras långa Klor och en klo fastnade i Mattes arm...fast Pandora var Jätteförsiktig hon med. Det är mer Synd Om tant Pandora faktiskt...för hon har så Tjock Päls att Matte måste skölja henne massor!

Jag blev Badad med ett schampoo och balsam som luktar Lavendel. Jag tycker om Lavendel. Tant Pandoras schampoo och balsam heter Granatäpple.

Matte lägger till att det är extremt dumt att inte klippa klor på katterna innan man badar dem...men har man snälla katter så går det bra ändå. Stackars Pandora fastnade bara med en framklo i min arm när hon skulle vända sig. Och ja, jag sitter i badkaret med katterna - ännu en anledning till att dt inte blir några bilder på katter som badar för så skoj ska vi inte ha det!
Bild

Användarvisningsbild
Success
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Success » fre 08 feb 2013, 21:30

Tessera skrev:Hej Duchess och Tuss! Det är Jätteskoj med nya Katter som läser vad jag skriver. Matte säger att ni är Heliga Birmor, precis som jag - stämmer det?
Success skrev:Tuss: Tyvärr säger matte att jag inte ska få åka på fler utställningar, hon säger att jag är för vit på tassarna. Vad är det för trams? Att JAG inte är tillräckligt fin för att ställas ut?!?!? Dumheter!

Det där med Vitt På Tassarna är bara dumheter tycker jag också! Hur har du För Mycket Vitt? Min bror Lord har en Bak-kil som är för smal...och jag har en Bak-kil som är pytteliten och nästan inte syns, säger Matte. Du kanske kan Dela Med Dig? Matte brukar ibland Mumla något om "tjugo poäng på något som inte går att påverka med avel" och min bror säger att hon menar det där med Vitt På Tassarna då. Men min Matte säger alltid att vi är de Finast Katterna I Världen ändå.

Hej igen Minou, det är Tuss igen. Duchess är en helig birma - precis som du! Jag vet inte vad jag är, matte säger att jag är en sån som Duchess egentligen, men jag tycker det är konstigt. För min mamma såg minsann inte ALLS ut som Duchess. Matte brukar säga att jag är halv Maine coon och halvbirma, vad hon menar med det vet jag inte, jag är väl inte halv?
Ja, det där vita är tramsigheter. Vi är väl fina precis som vi är! Jag hade gärna gett dig lite vitt från mina framtassar, då tror jag att både du och jag hade vunnit massor! Men matte säger att det inte går, så då gör det väl inte det, matte brukar veta bäst.
Duchess, min busfia <3
Bild
Katternas tråd

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » lör 09 feb 2013, 07:39

Merlin: Vilken tur att du överlevde badet! Din mamma var klok, självklart ska man inte använda klor på Matte, men just bad tycker jag är ett undantag. Det är liksom så att man behöver ta tag med klorna för att kunna klänga sig förbi matte och vattnet. Min mamma lärde mig nog aldrig något sådant om klor. Matte träffade aldrig min mamma. Jag vet bara att min mamma var rätt gammal så hennes husse bestämde sig för att låta henne vandra vidare... Min mamma var en sån där katt som springer lös och träffar katter ute som hon fick kattungar med. En sån katt var inte din mamma, eller hur?

Lycka till på utställningen Minou! Och du alldeles lagom med vitt. Jag har mer vitt än vad du har och ingen domare har gnällt på mitt vita! Det kvittar hur mycket vitt man har! Några vita kilar har jag aldrig hört talas om, det är nog inget viktigt.

SE*Expelliarmus

Återgå till "Allmänt kattprat!"