Efter ännu ett akutbesök, denna gång på Västra, i går kväll på grund av Minous mycket snabba andning (100/minut) så är jag 4000 kr fattigare, varav en mycket liten del nog ersätts av försäkringen. Minous snabba andhämtning beror på eftervärkar, vilket är normalt men inte så trevligt. Jag ska tempa henne varje dag i en vecka och ha ordentlig koll på hennes juver och eventuella flytningar (självklart!) eftersom det kan ha blivit lite slitningar i livmoderhalsen/slidan med den jobbiga förlossningen av en stor unge som nog g lite konstigt från början. Men hon hade fina rena andningsljud, bra fina hjärtslag, normal temp (38,6) och reagerade i allt som en hona med unge ska (vill ta hand om ungen) och hon äter bra. Hon har inte druckit jättemycket men hon har vatten i bolådan och jag har ju blandat ut hennes BARF med vatten och hon äter med god aptit.
Hon lämnar ungen för att kolla läget i lägenheten och så...och var på lådan i går kväll och kissade rejält! Hon lämnar väl ungen lite mer än hispig matte vill men Tess gjorde precis samma sak och precis som Tess kommer hon som ett skott om ungen piper! Hon är inte borta många minuter heller. I natt kom hon upp och lade sig på min kudde och ville ha kel ett tag.
Matte är trött! Och Minou har fullt upp och kan inte komma till datorn just nu - matte är tacksam att hon har en padda. Jag sover naturligtvis inte jättebra direkt, vaknar av allt, men tack och lov verkar Minou än så länge vilja ha ungen i bolådan, hon blir upprörd om den tas ut och går så in i lådan och tittar uppfordrande på mig för att jag ska lägga in ungen där den ska vara. Över huvud taget har hon enormt förtroende för mig vad gäller ungen, jag får gärna klappa och så, men ungen ska vara i lådan!
Ska väga den, och tempa Minou, senare men just nu har de det så bra att jag inte vill störa. Se nästa post för vild (från iphonen).
Sent from my iPad using
Tapatalk with help from Minou!