Minou berättar - Jag vägrar att löpa!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Re: Minou berättar - Nattliga Jamanden

Inläggav Tessera » tor 24 okt 2013, 09:09

hardbanana skrev:Inte lätt att vara din matte eller husse just nu, men en såå söt och mysig Minou gör nog att de står ut med glädje!

Minous matte inflikar att löpkatter är till för att driva matte och husse till vansinne...och det är tur att hon är söt för vid fyra-tiden på morgonen hade hon varit rätt billig annars...

Förhoppningsvis kommer hon i riktigt ordentligt höglöp i kväll så hon kan komma iväg till hanen (det vill säga, att hon trampar under sig med bakbenen - än så länge är hon mest jamig och fjantig och viker svansen och rullar). Nämnde jag att hon SKRIKER förresten?
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » lör 26 okt 2013, 06:22

Minous matte har ordet (Minou själv får väl berätta sedan): Skrikande söt-Minou avlämnades hos hanen i går kväll. En del fräsande (söta Minou satt under bordet och morrade åt det där äcklet..samtidigt som hon var Ytterst Nyfiken! Sedan var det nosande, lite fräs, mer nosande, lite petande på varandra med framtassar men inga klor eller bakåtstrukna öron eller så. När jag åkte hem jamade Minou åt honom , meoooowrrrrrrr, så det var lovande, och jag fick SMS-rapport senare under kvällen att Karin inte sett någon parning men att de pratade så sött med varandra.

Sent from my iPad using Tapatalk with help from Minou!
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
Salssanna
Überkatt
Überkatt
Katt: Husprinsarna Simon och Snuffe!

Inläggav Salssanna » lör 26 okt 2013, 12:45

Håller alla tummar o tår här! :blink: :grin:
Bild

.Bild . ^ ^ Bild ~*~ Kastrera mera! ^ ^ .

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » lör 26 okt 2013, 22:21

Minou är så söt! Snäll och superkelen enligt hanägaren...och hon har bevittnat två parningar! Just nu sitter de och kurrar mot varandra.

Hanägaren har en kull kattungar (se bilder tidigare i tråden), och de hade lyckats smita in i köket till Minou, men hon rörde inte ett morrhår utan stod lugnt och såg på medan hankattsägaren lyckades få ut de små liven igen. De är snabbare än blixten de små liven!
Bild

Användarvisningsbild
FruFilur
Superkatt
Superkatt
Katt: Dom får inte plats! <3
Kontakt:

Inläggav FruFilur » sön 27 okt 2013, 11:00

Tessera skrev:Minou är så söt! Snäll och superkelen enligt hanägaren...och hon har bevittnat två parningar! Just nu sitter de och kurrar mot varandra.

Hanägaren har en kull kattungar (se bilder tidigare i tråden), och de hade lyckats smita in i köket till Minou, men hon rörde inte ett morrhår utan stod lugnt och såg på medan hankattsägaren lyckades få ut de små liven igen. De är snabbare än blixten de små liven!

SPÄNNANDE!!!!!!!!!! :hi5:

Och ja, nåt snabbare och mer kvicksilverflytande än kattungar får man leta länge efter!
Bild
http://www.kattzelius.se :wub: Hunsat tjänstehjon åt Jansson, Pejst, Krokodillan, Fjant och Lillan

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 28 okt 2013, 10:47

FruFilur skrev:
Tessera skrev:Minou är så söt! Snäll och superkelen enligt hanägaren...och hon har bevittnat två parningar! Just nu sitter de och kurrar mot varandra.

SPÄNNANDE!!!!!!!!!! :hi5:

Och ja, nåt snabbare och mer kvicksilverflytande än kattungar får man leta länge efter!

Jag vill ha egna små kvicksilver! Hoppas Minou jobbar hårt på att skaffa sådana.

Jag saknar min lilla söt-Minou som bara den!
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou berättar - Är borta på Parning!

Inläggav Tessera » mån 28 okt 2013, 13:20

Minous matte har ordet igen - det finns ingen dator i köket där Minou är på date så hon får Berätta Allt senare!

Det är spikat att Minou stannar tills i morgon åtminstone. Vi ger oss inte ut på vägarna med klass III-stormvarning. Karin säger att det är inga problem, Minou och Dunder är så söta med varandra (inga nya bevittnade parningar dock men...det är ju inte alltid man känner för att para sig inför publik direkt!) och Minou är en liten kelgris. I morse hade Minou hoppat upp på hennes axel när hon öppnade skafferidörren!
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » mån 28 okt 2013, 13:23

Å så spännande Tessera! Och vad skönt att höra att fästmannen är så snäll mot Minou, jag var lite nervös jag... :oops: :smile: ! Vi håller alla tummar och tassar för bäbisar härhemma :heart: !
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 28 okt 2013, 14:53

Gisele skrev:Å så spännande Tessera! Och vad skönt att höra att fästmannen är så snäll mot Minou, jag var lite nervös jag... :oops: :smile: ! Vi håller alla tummar och tassar för bäbisar härhemma :heart: !

Dunder (som fästmannen heter) är en otrolig gentleman, med ett sådant supertemperament att det inte är sant. Han är en katt som på en utställning kan ligga på domarbodet och slicka domare på armen...och som ska gosa som bara den när man hälsar på. Han vet också att man ska vara snäll mot tjejer - han har parat tre honor innan och är lugn, försiktig och låter honorna ta initiativet, precis som det ska vara, speciellt för en förstagångshona.

Orsaken till att det blev just honom är hans temperament, hans fina storlek och hans stamtavla. Och som sagt temperamentet! Och hans kattungar verkar ha lika fint temperament också.
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » mån 28 okt 2013, 15:20

Dunder låter ju som en alldeles underbar katt! Så roligt att höra att han är så fin på alla sätt och vis mot sina honor! Det är ju nästan så att jag blir kär i honom själv :heart: .
Skönt att veta att Minou har det så bra där också nu under stormen.
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 28 okt 2013, 18:56

Hankattsägaren Karin är ju den som födde upp Minous mamma Tess, så henne har jag fullt förtroende för. Minou har det bra - hon fick med sig mat också. Det är mest Minous matte det är synd om!

Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » mån 28 okt 2013, 20:59

Jag förstår att du längtar efter din flicka :hug: !
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 29 okt 2013, 08:07

Gisele skrev:Jag förstår att du längtar efter din flicka :hug: !

I kväll hämtar vi hem Minou, efter fyra dagars date!
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » tis 29 okt 2013, 09:40

Hoppas på en hög mini-minous om drygt 60 dagar då :grin:
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tis 29 okt 2013, 09:41

zaddraya skrev:Hoppas på en hög mini-minous om drygt 60 dagar då :grin:

Jag med :grin: !
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Minou berättar - Är borta på Parning!

Inläggav Tessera » tis 29 okt 2013, 20:39

Hej! Bara en kort uppdatering, för jag är Högst Upptagen med det nya läder-och-fjädrarhänget till vippan som min Matte har fixat bara åt Mig!

Jag har varit på Semester! Min Semester var i ett Kök. Det serverades God Mat som min Matte hade haft med sig åt mig, jag blev Kelad med och så hade jag Sällskap. Det var ett mycket Trevligt Sällskap, en Katthane som heter Dunder. Han Sjöng vackra Sånger för mig, och Spann i mitt Öra och Tvättade mig...och så gjorde vi lite Annat också, nämligen Parade Oss! Fast hur många gånger vi Parade Oss är faktiskt en Hemlighet, men det var i alla fall Två gånger!
Nu är jag hemma hos Matte och Husse och det är också Bra. När jag hörde Mattes Röst utanför Köket blev jag Jätteglad och Jamade så hon kom in och Kelade med mig! Sedan tog de hem mig. Jag är lite Trött efter min Semester.

Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tis 29 okt 2013, 21:53

Hoppas att du får vila upp dig nu Minou! Och jag är rätt säker på att du kommer att få en väldigt speciell och fin present av din fästman om 67 dagar! Vänta bara så får du se :heart:!
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 30 okt 2013, 11:20

Gisele skrev:Hoppas att du får vila upp dig nu Minou! Och jag är rätt säker på att du kommer att få en väldigt speciell och fin present av din fästman om 67 dagar! Vänta bara så får du se :heart:!

Matte säger att om jag är Dräktig (och det hoppas hon Jättemycket) så kan det bli något som heter Nyårskattungar. Det betyder att de kan födas runt Nyår i så fall.

Om ungefär Tre Veckor säger Matte att hon kan se om jag är Dräktig. Jag vet det säkert Tidigare men jag Säger Ingenting för Vissa Saker är svårt att Berätta för Människor eftersom de inte Pratar Kattspråk, även om min Matte är Väldigt Bra på att Veta vad jag Menar fast hon inte är en Katt.
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » ons 30 okt 2013, 12:22

Tessera skrev:
Gisele skrev:Hoppas att du får vila upp dig nu Minou! Och jag är rätt säker på att du kommer att få en väldigt speciell och fin present av din fästman om 67 dagar! Vänta bara så får du se :heart:!

Matte säger att om jag är Dräktig (och det hoppas hon Jättemycket) så kan det bli något som heter Nyårskattungar. Det betyder att de kan födas runt Nyår i så fall.

Om ungefär Tre Veckor säger Matte att hon kan se om jag är Dräktig. Jag vet det säkert Tidigare men jag Säger Ingenting för Vissa Saker är svårt att Berätta för Människor eftersom de inte Pratar Kattspråk, även om min Matte är Väldigt Bra på att Veta vad jag Menar fast hon inte är en Katt.

Merlin: Hoppas du får kattungar Minou! Kattungar är jätteroliga att leka med, de är världens bästa leksak! Sen kan man gosa med dem också. Och tvätta dem. Kattungar är helt enkelt bäst! Matte säger att man visst måste uppfostra kattungar också, men det har jag aldrig brytt mig om, och jag har haft fem kattungar att leka med (Riga, Manda och hittekatterna). Alla kattungar jag har lekt med är bra katter nu, så det behöv nog ingen uppfostran. Bättre att bara leka!

SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
Linika
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Emmy RAGa21, Ponyo BENn24, Wlima

Re: Minou berättar - Tillbaka från Parning!

Inläggav Linika » sön 03 nov 2013, 20:22

Vad mycket spännande som har hänt sedan jag hälsade på dig Minou! Även här hålls tummar och tassar för kattungar. Med en så söt mamma som du kan det ju inte bli annat än fantastiska ungar! :grin:
Wilma - svartvit - Huskatt - *2001-05-26
Chewbacca - bruntabby - Japansk Huskatt - *2013-03 +2013-04
S*Strömkattens Emerald of Moses, aka Emmy - RAG a21 - *2013-05-20

Användarvisningsbild
Miamiomi
Veterankatt
Veterankatt
Katt: SRS, LPL & BRI

Re: Minou berättar - Tillbaka från Parning!

Inläggav Miamiomi » sön 03 nov 2013, 21:11

Midna: Åh, vad roligt att du har varit på semester, det verkar som att det var väldigt spännande. Både god mat och fint sällskap, det låter ju som en riktig lyxsemester :-D
Vad kul att du kan få kattungar nu också, jag hoppas att du får några riktigt fina småbirmor, och att du uppfostrar dem väl. Jag har nämligen hört att om man inte uppfostrar såna där så kallade kattungar så kan de bli jättejobbiga, och till och med lite läskiga, och såna läskigheter vill man ju inte ha på sitt revir :shock:
Men lycka till med att bli en bra kattmamma Minou, du lyckas säkerligen bra med dem! :grin:
"You've met with a terrible fate, haven't you?"

Midna (GRCA/PIP Tiddlywinks Sotiga Sodom, SRS n) 21/5-12
Ghirahim (IP S*ÄgirsHus BC Rune, LPL n 32) 13/10-13
Link (S*Billfeldt's Primo, BRI b) 3/8-15

SE*Hyrule's (Under uppbyggnad) http://hyruleselkirkrex.weebly.com/

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou berättar - Minous Mattes filosoferar

Inläggav Tessera » fre 08 nov 2013, 10:24

Minous Matte här igen...jag lider av Krashad Dator hemma och håller som bäst på att frenetiskt rädda bilder, för naturligtvis var det hårddisken med bilder som krashade, och enligt Murphy's lag så fungerar inte heller back-upen!

Om en vecka eller så kan jag kanske se tecken på om Minousisen är dräktig. jag vågar hoppas i alla fall - lillgrisen (kärt barn har många namn!) är lite småjamig, lite rastlös men inte löp-rastlös, mycket kelen och äter bra. Tre gånger har hon ätit BARF direkt från kylen, något hon i stort sett aldrig gör annars - hon föredrar att låta maten bli lite mer rumstempererad.

Hon äter snällt sin folsyra varje morgon, i lite mat, serverad från mattes fingrar. ;-9
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou berättar - Minous Mattes filosoferar

Inläggav Tessera » sön 10 nov 2013, 14:14

Hejsan! Vet ni vad min Matte har gjort alldeles nyss? Hon har Petat mig i Munnen! Med en Pinne som det var Bomull på! Och innan dess fick jag inte Äta på över en timme - är det inte lite Elakt?

Fast för att vara Rättvis mot Matte, som ju är Jättesnäll för det mesta, så gjorde det inte Ont alls och gick Jättesnabbt. Och sedan fick jag en skål underbar Vilt-BARF av Matte...och jag fick äta den i Sängen! Matte strör ett Pulver på lite av min Mat varje dag, det är Folsyra som är Nyttig...den smakar nästan inget alls så det är OK att Äta den.

Matte ska skicka de där Pinnarna till någonting som hon kallar ett Laboratorium i England. Där ska de se vad jag har för Blodgrupp - Matte säger att hon redan vet att jag har Blodgrupp A, för min Mamma var DNA-blodgruppstestad A/A och min pappa var blodgrupperad A. Då undrade jag varför hon var tvungen att Peta mig i Munnen med en sådan Pinne om hon ändå Visste men Matte säger att eftersom min Pappa inte är DNA-testad så finns det en pytteliten chans att jag skulle kunna bära b-blod...och eftersom vi ändå skulle Testa en Annan Sak med de där Pinnarna så tyckte Matte att £10 hit eller dit inte var Något Att Bråka Om.

Det Andra vi Testar...eller snarare som Laboratoriet ska testa, är om jag bär något som heter Dilution. Det Påverkar Pälsfärgen, fast bara om man har två sådana där Dilutioner. Min Mamma hade en sådan Dilution så jag kan ha fått det jag med. Matte Hoppas på det!

Nu ska jag Sova lite mer! Vi hörs!

Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou berättar - Minous berättar en Hemlighet!

Inläggav Tessera » tis 19 nov 2013, 08:19

Hejsan! Nu ska jag berätta en Mycket Viktig Sak för er! Mot slutet av året - början av nästa år kommer jag att bli Mamma!
Bild

hardbanana
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatter såklart!

Inläggav hardbanana » tis 19 nov 2013, 08:25

Tessera skrev:Hejsan! Nu ska jag berätta en Mycket Viktig Sak för er! Mot slutet av året - början av nästa år kommer jag att bli Mamma!

:rosor: :hi5: Vad roligt! Så spännande!

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tis 19 nov 2013, 09:25

Grattis :rosor: Så söt som du är kommer dina ungar bli dundersöta :wub:

Men den är ju bara alldeles nyss som söta Minou var lilla kattungen själv man undrar var tiden rusar iväg....
Bild

Användarvisningsbild
Linika
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Linika » tis 19 nov 2013, 10:30

Grattis! :rosor:
Vad roligt! Du kommer säkert bli en fantastisk mamma Minou!

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tis 19 nov 2013, 12:23

Så underbara nyheter :rosor: :love: ! Grattis finaste Minou!
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 19 nov 2013, 14:02

Tackar! Matte muttrar något om *våga-inte-vara-skendräktig-nu* men det bryr vi oss inte om för jag Vet att jag är Dräktig så det så! Jag har Rosa Bröstvårtor som Matte kan Känna när hon Klappar mig på Magen och så är jag Ytterst Söt, fast det är jag förstås Alltid!

Jag Äter lite mer nu, men jag Gick Ner lite i vikt när jag Löpte. Matte vet inte vad jag Vägde när jag Parades men från att jag var och Hjärtscannades har jag gått upp drygt 1,6 hekto säger Matte. Det är Bra för jag behöver Lägga På Mig lite. Matte ger mig naturligtvis Smaskig Mat och jag får extra Folsyra och Taurin i min Mat, för det är bra när man ska ha Bebisar. Ibland får jag Grädde - då får Lord och Pandora också Grädde förstås!

Matte säger att jag är så Bedårande men jag lyckas aldrig Fastna på Kort, för när jag Klättrar upp på Mattes Bröstkorg på ett sådant där Bedårande sätt och gosar in Huvudet under Mattes Hake och Spinner så kan ju Matte förstås inte resa sig och hämta Kameran - då är det ju viktigare att Gosa med Underbara mig!
Bild

Användarvisningsbild
Sirmccats
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse
Katt: Sköldpaddsfärgad huskatt

Inläggav Sirmccats » tis 19 nov 2013, 14:36

Läste precis igenom hela din resa Minou!
Lycka till med att bli mamma till massa små söt kissemissar!
:rosor: :rosor: :rosor:

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 2 birmor + 1 husis

Inläggav Molly » tis 19 nov 2013, 21:58

Vad spännande! Ser fram emot att få se bilder på dina bebisar :balloon:

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » tis 19 nov 2013, 22:04

Heja Minou, du kommer bli en fantastisk mamma! :rosor:

SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 19 nov 2013, 22:38

Grattis sötaste Minou :rosor:
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 20 nov 2013, 16:38

Nu har Matte fått svar på det där Pinntestet och hon säger att jag har blodgrupp A/A och att jag inte bär dilution. Så jag kan få bebisar som är brunmaskade, chokladmaskade, bruntabbymaskade och chokladtabbymaskade!
Bild

Användarvisningsbild
Miamiomi
Veterankatt
Veterankatt
Katt: SRS, LPL & BRI

Inläggav Miamiomi » ons 20 nov 2013, 16:58

Grattis, Minou! :rosor:
"You've met with a terrible fate, haven't you?"

Midna (GRCA/PIP Tiddlywinks Sotiga Sodom, SRS n) 21/5-12
Ghirahim (IP S*ÄgirsHus BC Rune, LPL n 32) 13/10-13
Link (S*Billfeldt's Primo, BRI b) 3/8-15

SE*Hyrule's (Under uppbyggnad) http://hyruleselkirkrex.weebly.com/

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » ons 20 nov 2013, 17:13

Tessera skrev:Nu har Matte fått svar på det där Pinntestet och hon säger att jag har blodgrupp A/A och att jag inte bär dilution. Så jag kan få bebisar som är brunmaskade, chokladmaskade, bruntabbymaskade och chokladtabbymaskade!

Riga: Choklad är en bra färg säger min matte! Tydligen ville hon ha en chokladbritt när hon hittade mig... Men jag var ju så otrolig och fantastisk att det blev mig hon valde istället!

Jag bär dilution! Det säger Matte! För annars hade jag inte varit en Blåpadda utan en Svartpadda. Manda bär också dilution! Vi inte bara bär dilution, vi ÄR dilution! Fast jag fattade inte riktigt vad matte menade där om jag ska vara ärlig... Eftersom jag är dilution är det nog något bra. Sen vet jag att jag med 99% säkerhet är blodgrupp B. Därför är jag anmäld som blodgivare, för B är Ovanligt, men det där djursjukhuset hör aldrig av sig, så det blir nog inget med det... Manda kanske är A, kanske B, men hon får inte lämna blod, för hon är en dum utställningsdiva som har varit utomlands, och dessutom väger hon ett hekto för lite. Merlin är en huskatt. Det är allt jag vet. Han är inte dilution, men vad han bär på vet ingen, för han är en huskatt (jag fattade inte det heller, men Matte säger att det är så). Han får inte heller lämna blod för han är en väldigt liten katt. Matte säger att det där handlar om Genetik, och att din matte nog kan sånt bättre än min matte, för min matte håller fortfarande på att lära sig...

Du kommer säkert bli en bra mamma Minou! Se bara till att vara bestämd. Det är det viktiga med kattungar! De måste respektera äldre katter, och särskilt adliga katter som mig! Jag tror din Tant Pandora kan vara adlig? Hon verkar adlig (det har inget med härstammning att göra, men det är bra om man är Brittisk, för brittiska saker är lite adliga, tycker jag. Men även huskatter kan vara adliga!). Alltså måste du lära dina kattungar att respektera henne! Kattungar är vilda små saker som skuttar runt för mycket. Blir de för jobbiga får man smälla till dem i huvudet, men bara utan klor. Annars kan de skada sig, för de är väldigt små! Så smäll bara utan klor. Man får morra lite, och man måste ha mycket tålamod! Så har jag gjort med alla kattungar matte har haft här. Fast numera får Manda faktiskt smällar med klor, för hon är en väldigt, väldigt stor kattunge. När blir småsystrar vuxna förresten? Vet du något om det, Minou?

SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 20 nov 2013, 20:46

zaddraya skrev:Riga: Fast numera får Manda faktiskt smällar med klor, för hon är en väldigt, väldigt stor kattunge. När blir småsystrar vuxna förresten? Vet du något om det, Minou?

Lord: Småsystrar blir aldrig vuxna. Inte ens när de är dräktiga är de riktigt vuxna. Man måste fortfarande tvätta dem och leka med dem och busa med dem och jaga dem och ta hand om dem och sådant.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Minou berättar - Minous berättar en Hemlighet!

Inläggav Tessera » sön 24 nov 2013, 16:18

Hej!
Min Matte tog Kort på mig när jag Sov! Jag tycker det är Jättegosigt att Sova på Handdukarna i Badrummet.

Så vill min Matte att jag ska säga att jag Gått upp i Vikt! På en Vecka har jag Gått Upp ett Hekto och det är Jättebra säger Matte! Om allt går Bra är jag Fyra Veckor Dräktig idag!

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Linika
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Linika » sön 24 nov 2013, 17:32

Vad söt du är när du är nyvaken Minou!

Och vad spännande med att du är dräktig. Vi väntar spänt här på att få se dina småttingar! :love:

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou berättar - Minous Dräktighetsrapporter

Inläggav Tessera » tis 26 nov 2013, 11:02

Minous Matte kom på att jag glömt visa bild på dräktighetstecken! Så här såg Söt-Minous bröstvårtor ut för en dryg vecka sedan.
Bild
De är lite mer rosa och betydligt mer formade nu för tiden - när man klappar magen känner man dem genom pälsen. Och man ska klappa magen - i går kväll låg Minou på rygg mellan sofforna och tvingade både min man och mig att klappa henne kontinuerligt. Slutade vi för ett ögonblick så jamade hon patetiskt...
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"