Tessera skrev:Nu har Matte fått svar på det där Pinntestet och hon säger att jag har blodgrupp A/A och att jag inte bär dilution. Så jag kan få bebisar som är brunmaskade, chokladmaskade, bruntabbymaskade och chokladtabbymaskade!
Riga: Choklad är en bra färg säger min matte! Tydligen ville hon ha en chokladbritt när hon hittade mig... Men jag var ju så otrolig och fantastisk att det blev mig hon valde istället!
Jag bär dilution! Det säger Matte! För annars hade jag inte varit en Blåpadda utan en Svartpadda. Manda bär också dilution! Vi inte bara bär dilution, vi ÄR dilution! Fast jag fattade inte riktigt vad matte menade där om jag ska vara ärlig... Eftersom jag är dilution är det nog något bra. Sen vet jag att jag med 99% säkerhet är blodgrupp B. Därför är jag anmäld som blodgivare, för B är Ovanligt, men det där djursjukhuset hör aldrig av sig, så det blir nog inget med det... Manda kanske är A, kanske B, men hon får inte lämna blod, för hon är en dum utställningsdiva som har varit utomlands, och dessutom väger hon ett hekto för lite. Merlin är en huskatt. Det är allt jag vet. Han är inte dilution, men vad han bär på vet ingen, för han är en huskatt (jag fattade inte det heller, men Matte säger att det är så). Han får inte heller lämna blod för han är en väldigt liten katt. Matte säger att det där handlar om Genetik, och att din matte nog kan sånt bättre än min matte, för min matte håller fortfarande på att lära sig...
Du kommer säkert bli en bra mamma Minou! Se bara till att vara bestämd. Det är det viktiga med kattungar! De måste respektera äldre katter, och särskilt adliga katter som mig! Jag tror din Tant Pandora kan vara adlig? Hon verkar adlig (det har inget med härstammning att göra, men det är bra om man är Brittisk, för brittiska saker är lite adliga, tycker jag. Men även huskatter kan vara adliga!). Alltså måste du lära dina kattungar att respektera henne! Kattungar är vilda små saker som skuttar runt för mycket. Blir de för jobbiga får man smälla till dem i huvudet, men bara utan klor. Annars kan de skada sig, för de är väldigt små! Så smäll bara utan klor. Man får morra lite, och man måste ha mycket tålamod! Så har jag gjort med alla kattungar matte har haft här. Fast numera får Manda faktiskt smällar med klor, för hon är en väldigt, väldigt stor kattunge. När blir småsystrar vuxna förresten? Vet du något om det, Minou?