miss_mia skrev:Man blir lite exalterad, jag Keso blir väldigt upprymd, och drog förra julen ner julduken från bordet. Jag visste inte att bordet var dukatDet blev ett väldigt skrammel, och mattes pappa ropade "Rädda snapsen"
Dagens skratt!

Moderator: SKS
miss_mia skrev:Man blir lite exalterad, jag Keso blir väldigt upprymd, och drog förra julen ner julduken från bordet. Jag visste inte att bordet var dukatDet blev ett väldigt skrammel, och mattes pappa ropade "Rädda snapsen"
Lille Pu skrev:miss_mia skrev:Man blir lite exalterad, jag Keso blir väldigt upprymd, och drog förra julen ner julduken från bordet. Jag visste inte att bordet var dukatDet blev ett väldigt skrammel, och mattes pappa ropade "Rädda snapsen"
Dagens skratt!
Thaeri skrev:Tarzan: Förresten, det här "broskben" låter ätbart och alltså mumsigt, vet du var mattar hittar sådana?
Tessera skrev:Thaeri skrev:Tarzan: Förresten, det här "broskben" låter ätbart och alltså mumsigt, vet du var mattar hittar sådana?
Lord har ordet: Min matte hittar sådana på Citygross - det är griskött som är mitt favoritkött. Och vilt förstås också, men det finns inga älgbroskben. Matte ringer Citygross och köper två-tre kilo. Hon säger också att man kan tillaga dem åt människor som revben men det har hon inte fått göra för mig än.
Förresten så säger matte att efter Jul så ska hon beställa en halv gris-som-fått-gå-ute och vi ska få massor av den att äta också! Mer gris åt mig!
zaddraya skrev:Tessera skrev:Thaeri skrev:Tarzan: Förresten, det här "broskben" låter ätbart och alltså mumsigt, vet du var mattar hittar sådana?
Lord har ordet: Förresten så säger matte att efter Jul så ska hon beställa en halv gris-som-fått-gå-ute och vi ska få massor av den att äta också! Mer gris åt mig!
Merlin: Tycker det där med en halv gris låter mumsigt... Nästan lika mumsigt som råttor. Hur övertalar man sin matte att köpa en halv gris? Går halva grisar att fånga i en rastgård? I så fall behöver inte matte köpa någon. Då kan jag fånga en själv. Det kan väl inte vara värre än ett rådjur.
zaddraya skrev:OnT: Blir det inga fler bilder på söta Minou snart...?
Tessera skrev:Thaeri skrev:Tarzan: Förresten, det här "broskben" låter ätbart och alltså mumsigt, vet du var mattar hittar sådana?
Lord har ordet: Min matte hittar sådana på Citygross - det är griskött som är mitt favoritkött. Och vilt förstås också, men det finns inga älgbroskben. Matte ringer Citygross och köper två-tre kilo. Hon säger också att man kan tillaga dem åt människor som revben men det har hon inte fått göra för mig än.
Thaeri skrev:Tessera skrev:Thaeri skrev:Tarzan: Förresten, det här "broskben" låter ätbart och alltså mumsigt, vet du var mattar hittar sådana?
Tarzan: Matte-matte säger att det där Citygross inte finns här, utan bara något som heter ICA, något som heter Coop och något som heter Willy:s Tror du de har?
Och favoritkött, vad är det för löjligt? Det kan man ju inte haAllt som går att äta är gottigottigt, sådetså!
zaddraya skrev:Hennes Kungliga Höghet Riga: Jag håller med dig angående Morrmaskinen. Den måste undvikas!
zaddraya skrev:Merlin: Visst är du en kattunge, Minou? Det är bra, kattungar är roliga!
zaddraya skrev:Mandarin tycker kattungar är jätteläskiga och väljer därför att inte konversera med Minou
hardbanana skrev:Matthew: Hej Minou, vad liten och söt du är! Jag har visst fått en lillebror jag, han är också kattunge, som du!
hardbanana skrev:Angus: JHuvudsaken är, lilla Minou, att man får mycket att äta. Det är vad vi ska se fram emot du och jag. Mat är det bästa som finns..
hardbanana skrev:Sabaton: Hej Minou! Jag är också en kattunge som du, fast mamma säger att jag är yngre än dig, fast helt säkert vet vi ju inte, men jag är iaf mindre än dig. Jag har nyss fått ett nytt hem och trivs bra! Har du också flyttat någon gång?
hardbanana skrev:Simba (hund): Det är nog bäst jag förklarar, jag är ju faktiskt 6 år gammal och har firat både jul och nyår ett antal gånger. Julen är bra, då får man massor av mat.
Miamiomi skrev:Midna: Sen vill jag förklara att jag inte har tovig päls, som du skrev under en bild på mig att jag har, jag är en sellis, alltså har jag krullig päls!
Anna H skrev:Det där är orsaken till att vi kör äkta gran, känns hälsosammare att tugga på
Molly skrev:Molly: Fast vi fick inget träd inomhus för matte sa att vårt klösträd tar så stor plats att vi inte kan ha någon sådan där julgran.
Drottning Riga skrev: Har du en rastgård? I så fall ska du alltid ha tillgång till den. Har du ingen rastgård får du kräva att matte eller husse bygger en. Påstår de att det inte går där ni bor ni bor nu får du säga åt dem att flytta. Det är du som bestämmer.
Mandarin skrev:När blir du vuxen, Minou? Vuxna katter är inte lika läskiga...
Drottning Riga skrev: Oj, vad stor du har blivit, heliga Minou!
Merlin skrev: Förresten, har du smakat råtta någon gång? Det är jättegott! Säg till din matte att köpa det!
Mandarin skrev: Och se till att bli vuxen...![]()
Marco skrev:[i] Minou, coolt att du spottade ut en tand på din mattes hand! Önskade att jag kunde ha gjort samma sak men alla mina tänderna är redan utbytta. Tråkigt! Istället har jag dumma Plasmacellsgingivit...
Tova Sol skrev:Och förresten är jag inte gammal eller dement! Min minne är helt utmärkt och min kropp är frisk som en kattunge!
Ers Helighet - att gå ut i Sele kan vara lite otäckt i början. Jag hade visat direkt vad jag tyckte om det. Aldrig mer! Utomslivet är inget för mig. Det räcker bra med att titta från balkongen.
Tessera skrev:Marco skrev: Minou, coolt att du spottade ut en tand på din mattes hand! Önskade att jag kunde ha gjort samma sak men alla mina tänderna är redan utbytta. Tråkigt! Istället har jag dumma Plasmacellsgingivit...
Vad är Plasmacellgingivit för något? Gör det ont? Får alla Katter det när de blir Vuxna?
Tessera skrev:Tova Sol skrev:Och förresten är jag inte gammal eller dement! Min minne är helt utmärkt och min kropp är frisk som en kattunge!
Ers Helighet - att gå ut i Sele kan vara lite otäckt i början. Jag hade visat direkt vad jag tyckte om det. Aldrig mer! Utomslivet är inget för mig. Det räcker bra med att titta från balkongen.
Jag ska vara Modig Katt...men jag vill testa Utomhuset i Sele i alla fall, så får vi se om jag gillar det.
Min Matte säger att du, Tova Sol, har fått sådan där Rad...rad..Lysande Jodbehandling, precis som tant Pandora! Betyder det att du är en Strålande Katt? Tant Pandora säger att hon var en Strålande Katt ett tag men nu är hon bara Lysande, sedan sade hon till mig att inte prata Dumheter och äta upp min Ost.
Fridolfina skrev:Marco tassar i smyg och skriver medans Tova Sol sover: Nämen tjena kompis! Ja det där med långa konstiga namn Plasmacellsgingivit är en kronisk tandköttsinflammation som jag har, jag fick det väl när jag var Ung, kanske inte riktigt Vuxen än då. Matte säger jag har det livet ut, därför måste jag åka till Farbror Veterinär då och då så de kollar om mina tänder är bra. Men JAG tycker de är helt utmärkta! Jag gillar inte åka till Farbror Veterinär. De luktar konstiga och tänk om min matte glömmer mig kvar där! Usch! Hemma är bäst!![]()
Fridolfina skrev:Tessera skrev:Jag ska vara Modig Katt...men jag vill testa Utomhuset i Sele i alla fall, så får vi se om jag gillar det.
Min Matte säger att du, Tova Sol, har fått sådan där Rad...rad..Lysande Jodbehandling, precis som tant Pandora! Betyder det att du är en Strålande Katt? Tant Pandora säger att hon var en Strålande Katt ett tag men nu är hon bara Lysande, sedan sade hon till mig att inte prata Dumheter och äta upp min Ost.
Tova Sol: Kära Minou, du är säkert en Modig Katt, jämfört med Fegisen Marco. Han är alltid skraj att han blir kvar hos Veterinären. Jag som har varit där en hel vecka. Fick åka Långt Långt Bort till Uppsala! Jag var inte alls rädd, nejdå! Där fick jag samma behandling som din kära tant Pandora och blev Lysande! Jag har aldrig mått så BRA på länge! Hoppas Pandora mår utmärkt hon också?
Ost? Gillar du Ost? Är du en mus, Minou? Nej, smaka på Kött vet jag! De är bättre! Mums!![]()
Tessera skrev:Hej! Kan alla Mattar, Hussar och Katter (och Hundar och andra Djur) Hålla Tassarna för min farbror Leonardo? Han ska till Veterinären på Västra Djursjukhuset idag för han mår inte alls bra.
/Minou
Återgå till "Allmänt kattprat!"
Användare som besöker denna kategori: 30 och 0 gäster