Minou berättar - Jag vägrar att löpa!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Lille Pu
Superkatt
Superkatt
Katt: Huskatten Sigge

Re: Minou har frågor till kattforumet

Inläggav Lille Pu » ons 19 dec 2012, 20:16

miss_mia skrev:Man blir lite exalterad, jag Keso blir väldigt upprymd, och drog förra julen ner julduken från bordet. Jag visste inte att bordet var dukat :oops: Det blev ett väldigt skrammel, och mattes pappa ropade "Rädda snapsen"

Dagens skratt! :grin:
Bild

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » ons 19 dec 2012, 21:14

Tarzan: Julen är jättebra i början, då fixar matte med massor med god mat som det går att tigga till sig eller sno :-) Resten kan kvitta, det är lite småjobbigt när matte och husse inte kan sitta stilla så mycket, och så kommer det för mycket äckligt sådant där "främmande" under en eller två dagar – alltså människor man inte känner – så då är det bäst att gömma sig i något sovrum, kanske till och med under sängen :-?

Men i år så slipper jag det jobbiga, nu bor jag ett tag hos matte-matte (hon har varit min matte två gånger och är den enda människa som går att lita på helt och hållet utom möjligtvis husse, då måste man väl säga så?) under julen så jag slipper allt spring och alla äckliga nya människor. Det enda dumma är att jag inte får den där goda maten, men hon har sagt att jag kommer få två kycklingvingar i veckan istället, så det gör inte så mycket :-) Förresten, det här "broskben" låter ätbart och alltså mumsigt, vet du var mattar hittar sådana?

Trullz: Julen är jätteskoj, först springer matte och husse runt och gör något de kallar "förbereda" och då är det rena actionfilmen att titta på dem och se vad de gör, bonuspoäng om man kan få dem att snubbla över en! ;-) Sen så gör matte något som kallas julmat som kan vara gott att smaka på (Tarzan lär sig aldrig vad den heter, han tycker att det nästan bara finns mat och inte-mat. Och kycklingvingar). Och det blir jättespännande när de tar in den här julgranen som du undrade över, den är full med kattleksaker! :-) Men man tycker ju att ett träd ska stå stadigt och inte ramla när man försöker klättra i det :wait: men det kanske är skillnad på inneträd och uteträd? :-k Är man innekatt (jag var det när jag var yngre) ser man bara inneträd, och du verkar ju vara innekatt så då ska du inte vara ledsen om du går miste om en julgran, det går ju ändå inte klättra i den utan att den ramlar utan det är leksakerna i den som är det viktiga! Och leksaker måste ju inte sitta i ett träd :-)

Men nu har vi fått flytta till extramatte (Tarzan säger matte-matte, men jag har bott hos nästan alla mattes barn så ingen är mer speciell än någon annan, även fast jag har bott med just den här extramatte på riktigt två gånger) i ett par veckor så då blir det inget "förbereda" eller någon julmat, eller ens en julgran :shock: Men extramatte fixade nya batterier i saken som gör en röd prick som är min bästaste favoritlek i hela världen att jaga, hon kallar det för "tidig julklapp" och det måste ju ha med julen att göra? Så det är nog inte så dåligt i alla fall :-)
Bild
Tarzan, HCS n 09, 2004-2019

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » tor 20 dec 2012, 10:27

Lille Pu skrev:
miss_mia skrev:Man blir lite exalterad, jag Keso blir väldigt upprymd, och drog förra julen ner julduken från bordet. Jag visste inte att bordet var dukat :oops: Det blev ett väldigt skrammel, och mattes pappa ropade "Rädda snapsen"

Dagens skratt! :grin:

Ja, det där har vi skrattat mkt åt efteråt. Det var hans första tanke, och det var verkligen panik i hans röst :shock: :smile:
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 20 dec 2012, 10:57

Thaeri skrev:Tarzan: Förresten, det här "broskben" låter ätbart och alltså mumsigt, vet du var mattar hittar sådana?

Lord har ordet: Min matte hittar sådana på Citygross - det är griskött som är mitt favoritkött. Och vilt förstås också, men det finns inga älgbroskben. Matte ringer Citygross och köper två-tre kilo. Hon säger också att man kan tillaga dem åt människor som revben men det har hon inte fått göra för mig än.

Förresten så säger matte att efter Jul så ska hon beställa en halv gris-som-fått-gå-ute och vi ska få massor av den att äta också! Mer gris åt mig!
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » tor 20 dec 2012, 13:02

Tessera skrev:
Thaeri skrev:Tarzan: Förresten, det här "broskben" låter ätbart och alltså mumsigt, vet du var mattar hittar sådana?

Lord har ordet: Min matte hittar sådana på Citygross - det är griskött som är mitt favoritkött. Och vilt förstås också, men det finns inga älgbroskben. Matte ringer Citygross och köper två-tre kilo. Hon säger också att man kan tillaga dem åt människor som revben men det har hon inte fått göra för mig än.

Förresten så säger matte att efter Jul så ska hon beställa en halv gris-som-fått-gå-ute och vi ska få massor av den att äta också! Mer gris åt mig!

Merlin: Tycker det där med en halv gris låter mumsigt... Nästan lika mumsigt som råttor. Hur övertalar man sin matte att köpa en halv gris? Går halva grisar att fånga i en rastgård? I så fall behöver inte matte köpa någon. Då kan jag fånga en själv. Det kan väl inte vara värre än ett rådjur.
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 20 dec 2012, 14:27

zaddraya skrev:
Tessera skrev:

Lord har ordet: Förresten så säger matte att efter Jul så ska hon beställa en halv gris-som-fått-gå-ute och vi ska få massor av den att äta också! Mer gris åt mig!

Merlin: Tycker det där med en halv gris låter mumsigt... Nästan lika mumsigt som råttor. Hur övertalar man sin matte att köpa en halv gris? Går halva grisar att fånga i en rastgård? I så fall behöver inte matte köpa någon. Då kan jag fånga en själv. Det kan väl inte vara värre än ett rådjur.

Lord: Jo, så här gör man. Man börjar när man är kattunge och utvecklar Fullkomlig Bedårandehet (och lite mattrassel -jag tycker i och för sig inte att jag är så kinkig, jag är ju katt och katter ska äta kött) så att Matte är tvungen att göra BARF åt en. Sedan ser man till att man har en Matte som Tycker Om Djur och tycker att bästa sättet att se till att fler djur-som-ska-ätas har det bra så länge de lever är att köpa så mycket kött av djur-som-haft-ett-bra-naturligt-liv som man bara kan, för de smakar dessutom bättre (det gör de, jag lovar! När Matte väl skar den där Bosapskyckligen i små små bitar åt mig, för kyckling ska vara färs egentligen tycker jag, så var den jättegod, mycket godare än vanlig kycklingfärs!). Om man kan konsten kan man försöka med Sub...subli...ja, sådana där Meddelanden som man viskar i Mattes öra om natten, så att hon drömmer om det och prata om Omega. Omega är visst något som är bra, fast matte säger att Omega finns det mest av i nötkött (som inte är alls lika gott...fast min lillasyrra Minou älskar nötkött) och vilt. Nåja, men förr eller senare så tycker ens Matte (eller Husse...här hos oss är det mest Matte som fixar i ordning mat åt oss men Matte pratar mat med Husse) att hon ska lete efter gris-som-haft-det-bra, sedan hittar hon ett ställe och så ska hon beställa en efter nyår. Den kommer i paket säger Matte.

Har du fångar ett Rådjur? *stora ögon* Hur gör man då? Fast...blir man Blöt och Lerig om tassarna av att Jaga Rådjur?
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » tor 20 dec 2012, 14:36

Merlin: Hmm... Jag får jobba på det där. Jag vill också ha en halv gris. Fast torrfoder är ju väldigt gott också... Bara inte lika gott som kött. Blötmat är sämst.

Nej, jag har inte fångat ett rådjur, matte förstörde jakten för mig, men om matte inte hade dykt upp är jag helt säker på att jag hade lyckats fånga rådjuret! Jagar man rådjuret på sommaren när det inte har regnat blir man inte så lerig, men man får kardborrar i pälsen... Däremot har jag fångat en stor kanin och några ekorrar, förutom alla möss, sorkar och kopparödlor då. Jag är egentligen utekatt, fast matte förstår inte det. Utekatter tål lite lera om tassarna!

OnT: Blir det inga fler bilder på söta Minou snart...? 8-[

SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 20 dec 2012, 16:18

zaddraya skrev:OnT: Blir det inga fler bilder på söta Minou snart...? 8-[

Nu var det ju förstås inte Lord som skulle få en halv gris...fast det tror han nog! Jag tänkte faktiskt att vi människor skulle få äta upp lite också... Jag menar, 40-50 kilo griskött sätter inte ens en Lord i sig bara så där.

Nu har jag nästan jobbat ihjäl mig så snart har jag semester hela julhelgen och då vankas säkert nya Minoubilder.
Bild

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » tor 20 dec 2012, 19:07

Tessera skrev:

Tarzan: Matte-matte säger att det där Citygross inte finns här, utan bara något som heter ICA, något som heter Coop och något som heter Willy:s Tror du de har?

Och favoritkött, vad är det för löjligt? Det kan man ju inte ha :shock: Allt som går att äta är gottigottigt, sådetså!
Bild
Tarzan, HCS n 09, 2004-2019

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » fre 21 dec 2012, 09:37

Thaeri skrev:
Tessera skrev:

Tarzan: Matte-matte säger att det där Citygross inte finns här, utan bara något som heter ICA, något som heter Coop och något som heter Willy:s Tror du de har?

Och favoritkött, vad är det för löjligt? Det kan man ju inte ha :shock: Allt som går att äta är gottigottigt, sådetså!

Lord: Nejhejdå, min kompis Leonardo hävdar att räkor är jättesmaskens men det tycker inte jag...men han äter torrfoder också, så han har lite underliga smaklökar.

Matte säger att din matte ska testa att prata med Willys. Broskben är jättesmaskigt och gott. Matte säger också att de innehåller något som heter naturligt glukosamid vilket är bra för lederna...men jag tycker det bästa är att de är smaskiga jag!
Bild

Användarvisningsbild
Pebb
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Ragdoll och huskatter

Inläggav Pebb » lör 22 dec 2012, 10:38

Hej Minou, jag heter Marie och är en ragdoll, jag har inte fått lov att skriv här inne tidigare för min husse gillar inte när jag är vid datorn, men nu är han inte hemma och matte låter mig skriva lite. Jag fyllde 2 år för två veckor sedan *lite mallig* så jag har haft jul en gång innan, eller egentligen två men första gången var det ingen som sa något så jag märkte inget eftersom jag låg i mammas bolåda, men förra året så kunde ingen dölja det för mig. Fast jag tycker inte det är så speciellt, man kan springa runt under det där inomhusträdet och busa däremot. Och leka med snörena när matte försöker slå in julklappar. Sen kommer det förstås en hög med kul papper när tvåbeningarna öppnar dom där paketen som man absolut inte får leka med.
Raketer vet jag knappt vad det är, vi bor på något som matte kallar för landet och där pangar dom inte så många såna. Tant Jonna däremot hon har bott i stan, dels med matte och husse, men även innan hon flyttade dit, hon säger att hon var forskare då, men jag tror inte riktigt på det. Fast hon säger att raketer inte är så farligt. Farbror Minoo (tänk att ni nästan har samma namn) har också bott på samma ställe som tant Jonna så han bekräftar att det finns, men han var inte forskare och dom bodde inte där samtidigt. Han tycker det är otäckt när det pangar, men har är rädd för så många saker så det räknas inte. Nä nu ska jag se om det finns någon mat i min skål, hej då Minou och god jul (varför man nu säger så för den går ju inte att äta även om man får lite extra godsaker)

Matte låter hälsa att tant Jonna inte alls ljuger! :tomte: :julgran: :stjarngosse: :mistel: :santakiss:
SE*Nen Isis ragdolls

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Minou och Kalkonen

Inläggav Tessera » sön 23 dec 2012, 11:42

Hej Marie! (och alla andra, både katter och Mattar och Hussar - det är jätteroligt att prata med alla! Om det är någon Hund som läser det här får han eller hon också gärna prata med mig...eller andra Djur. Matte säger att det finns andra Djur som också bor hos Människor och blir kelade med.)

Matte tittade på en bild av dig och du har ju samma färg som jag! Fast jag har ju vita tassar också, eftersom jag är en Helig Birma. Säg till din Husse att du måste få vara mer vid datorn, du kan säga till honom att det är Stimulerande. Min Mamma, som nu bor på stället som kallas Bortom Regnbågsbron och dit man får komma om man är så sjuk att Veterinären inte kan bota en även med mängder av Ost, hon lärde mig att datorer är Bra Saker och man måste Hjälpa Matte och Husse när de sitter vid datorn. Det säger farbror Leonardo också att man måste göra, speciellt när människorna gör något som de kallar för att spela datorspel. Matte säger att farbror Leonardo är berömd för att för länge sedan, långt innan jag, eller storebror, eller ens min Mamma fanns, så gjorde han något jättestort i spelet EverQuest. Matte säger att han "wipe:ade en raid i Plane of Time" - det var uppenbarligen något som tog massor med timmar.

Nu ska ni få höra! I går hade Matte och Husse massor att göra - de Städade och höll på så att Matte till och med glömde att ge oss mat ett tag! Brorsan protesterade högljutt och då fattade Matte att mat, det måste man ha! Men det bästa av allt - Matte tog fram en stor fågel! Den var jättestor, större än jag - och jag tyckte att den var min, förstås! Så när fågeln var på diskbänken och Matte höll på och blandade smör med något annat så tog jag sats och hoppade upp! Min fågel! Men jag hann inte ens sätta tänderna i den innan Matte fick syn på mig och föste ner mig på golvet igen! Hon sa att det var en Kalkon och den var inte min och jag blev alldeles smörkladdig i pälsen...fast det var gott. Sedan klippte Matte av små bitar av Kalkonen och gav oss, innan hon stoppade in den i ugnen.

Matte stökade runt i köket jättemycket! Hon gjorde något som kallades citrussallad och det var inte gott - det smakade bara apelsin! Men så gjorde hon något som kallades Pannacotta och det var gott! Jag Hjälpte Till mycket, det är faktiskt så att människor behöver mycket Hjälp av oss katter. Fast när Matte tog fram Morrmaskinen så retirerade jag till vardagsrummet i stället. Morrmaskiner ska man vara försiktig med, man vet aldrig när de slutar att fridfullt äta smuts på golvet och bestämmer sig för att äta katter i stället.

Sedan kom det Folk! Det var människorna-som-min-storasyster-som-jag-aldrig-träffat bor hos! Men jag var så trött, efter att ha Hjälpt Till så mycket, att jag och brorsan låg och sov inne i sovrummet. Jag har hittat Världens Bästa Sovplats! Matte och Husse har en massa lådor staplade på varandra...och på dem ligger ett täcke...och där kan man ligga och se ut! Så människorna fick äta i fred, tills det kom fler människor. Det var LadyTala, som jag känt sedan jag föddes, och hennes katters Husse. Då var jag pigg igen och var med när människorna åt efterrätt. Och jag fick faktiskt kalkon med gräddsås.

I morse var jag Bedårande Söt - det gäller att se till att man är det då och då - och Matte sade något roligt. Husse säger att hon körde Simpsonskortet - jag förstår inte riktigt vad han menade, är det någon som kan förklara? Matte tittade på den lilla bit vardagsrumsgolv som finns och sa "Men kan vi inte ha en liten julgran ändå - tänk på katterna!" Så när Husse kommer upp från Badet (människor Badar frivilligt - de ligger i vattnet jättelänge och läser Böcker! - så ska Matte och Husse åka i Bilen och se om de kan hitta en Liten Julgran! Så jag ska också få en sådan där rolig sak att leka med!
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » sön 23 dec 2012, 13:49

Hennes Kungliga Höghet Riga: Vad roligt att du ska få en julgran Minou! Jag fick hjälpa matte och mattes syster att klä mattes mormors julgran idag. Mest övervakade jag bara, jag är ju Drottning och behöver inte arbeta, men jag dödade lite elakt silkespapper faktiskt. När vi skulle klä granen här så lät jag undersåtarna (Manda, Merlin och Midna) göra det istället. Jag har ju redan klätt en gran idag! Jag har fått ost också, för att jag var jättesöt idag. Då får man ost. Nu väntar jag mest på morgondagen, då det finns mycket mat man kan ta från tvåbeningarna. Som drottning är det min rättighet att få vilken mat jag vill. Jag är rätt säker på att det gäller om man är Helig också, så det var självklart din fågel, Minou! Vad synd att din matte inte förstod det. Du får vara tydligare med det nästa gång. Jag håller med dig angående Morrmaskinen. Den måste undvikas!

Merlin: Visst är du en kattunge, Minou? Det är bra, kattungar är roliga! Jag är hemma hos en kattunge nu, hon heter Midna och du hade visst visat en bild på henne. Jag håller också med om att det självklart var din fågel. Allt kött tillhör katter, så det så. Nästa gång det finns en fågel får du vara snabbare! Är man riktigt snabb hinner inte matte med! Eller så får du lära dig jaga egna fåglar, de smakar allra bäst. Nu när du ska få en julgran kommer du ha jätteroligt! Men var försiktig, du vill inte att den välter på dig, se till att den välter på något annat...

Mandarin tycker kattungar är jätteläskiga och väljer därför att inte konversera med Minou :smile:

SE*Expelliarmus

hardbanana
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatter såklart!

Inläggav hardbanana » sön 23 dec 2012, 14:16

Matthew: Hej Minou, vad liten och söt du är! Jag har visst fått en lillebror jag, han är också kattunge, som du! Det här med jul har jag inte så bra koll på egentligen, jag har aldrig firat jul i ett riktigt hem. Ja, alltså jag bodde i ett jourhem förra julen för jag var hemlös. Min första familj ville inte ha mig kvar längre. Men mamma säger att vi ska få julklappar iaf, det betyder leksaker och godis tror jag. Så då tycker jag nog om julen. Nyår är läskigt om man är hemlös, speciellt i stan där jag fanns, då smäller det överallt och det bästa som man kan göra är att springa och gömma sig. Men jag känner mig trygg här så det ska nog gå bra med.

Angus: Jaja Matthew, hon vill inte lyssna på en gamling som dig. Matthew är en sisådär 3-4 år tror vi
men vi vet inte säkert. Jag är mycket yngre och snyggare såklart, jag har vita tassar som dig och är också långhårig, fast jag är blå och har vitt lite varstans. Sist jag fira jul var jag så liten så jag minns inte riktigt.. Huvudsaken är, lilla Minou, att man får mycket att äta. Det är vad vi ska se fram emot du och jag. Mat är det bästa som finns.. Nyår smäller det tydligen på, men jag tror inte det kommer vara så farligt så vi klarar oss nog, våra familjer skyddar oss, eller hur?

Sabaton: Hej Minou! Jag är också en kattunge som du, fast mamma säger att jag är yngre än dig, fast helt säkert vet vi ju inte, men jag är iaf mindre än dig. Jag har nyss fått ett nytt hem och trivs bra! Har du också flyttat någon gång? Julen har jag inte firat förr. Jag hoppas det betyder massor av lek! Leka är skoj tycker jag, massor, mest hela tiden. Nyår är nog inte så läskigt, jag ska ju bo med alla mina bröder och så, så jag är nog säker.

Simba (hund): Det är nog bäst jag förklarar, jag är ju faktiskt 6 år gammal och har firat både jul och nyår ett antal gånger. Julen är bra, då får man massor av mat. Och får man inte så gör man som jag gjorde min första jul, när de tvåbenta inte tittade snodde jag ett revbenspjäll, MUMS! Tyvärr tog dem det ifrån migg, det är tydligen farligt med tillagade revben för oss, man kan bita sönder dem säger de tvåbenta. Men det är ju egentligen precis det jag vill.. :-k Dessutom är det massor av människor med som gosar med oss och ser på oss och pratar med oss. Heliga katter som dig får säkert ännu mer uppmärksamhet och det är ju kul! Nyår är inte farligt alls, de pangar lite. Då brukar jag skälla tillbaka så de förstår hur tuff jag är, VOOOOFFF! Säger jag bara. Annars är nyår lite likt jul, fast man får inte roliga paket (det roligaste är egentligen att öppna dem) men man får något extra gott att äta och dessutom får man massor av uppmärksamhet. Vår mamma brukar ha lite kompisar över, som älskar oss djur, annars hade de inte fått hälsa på. Så får man massor av gos och lek, så det är inte så farligt!

Användarvisningsbild
Miamiomi
Veterankatt
Veterankatt
Katt: SRS, LPL & BRI

Inläggav Miamiomi » sön 23 dec 2012, 15:28

Midna: Hej Minou. Jag vet inte riktigt vad Jul är, men det har uppenbarligen något att göra med färgglada lådor med snören, och ett träd med kattleksaker i. På sista tiden har jag dessutom fått en massa godis, exempelvis ett kaninhuvud, så jag tror att de så kallade människorna hyllar alla katter på något sätt, genom att ge dem godis. Kalkonen tillhörde alltså dig, ALLT ätbart tillhör dig! Liksom allt ätbart här hemma tillhör mig. Jag förstår inte varför du inte fick äta din egen kalkon, det är ju fel. Om detta upprepas så får du väldigt bestämt säga till din matte/husse att allt som du vill ha är ditt, det funkar varje gång. Sen vet jag inte vad nyår är, har bara hört från min kompis Merlin att saker säger pang hela natten. Verkar väldigt konstigt och meningslöst...

Sen vill jag förklara att jag inte har tovig päls, som du skrev under en bild på mig att jag har, jag är en sellis, alltså har jag krullig päls!
"You've met with a terrible fate, haven't you?"

Midna (GRCA/PIP Tiddlywinks Sotiga Sodom, SRS n) 21/5-12
Ghirahim (IP S*ÄgirsHus BC Rune, LPL n 32) 13/10-13
Link (S*Billfeldt's Primo, BRI b) 3/8-15

SE*Hyrule's (Under uppbyggnad) http://hyruleselkirkrex.weebly.com/

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » sön 23 dec 2012, 16:17

zaddraya skrev:Hennes Kungliga Höghet Riga: Jag håller med dig angående Morrmaskinen. Den måste undvikas!

Ja, Morrmaskinen är Läskig. tack och lov kommer den inte fram jätteofta för Matte säger att hon har bättre saker för sig än att dammsuga varje dag.

zaddraya skrev:Merlin: Visst är du en kattunge, Minou? Det är bra, kattungar är roliga!

Jepp, jag är en kattunge. En Jättesöt kattunge till och med, för det säger Matte. Och Lord har redan vält granen!

zaddraya skrev:Mandarin tycker kattungar är jätteläskiga och väljer därför att inte konversera med Minou :smile:

Men...jag är inte alls läskig...jag biter bara Matte i fingrarna!

hardbanana skrev:Matthew: Hej Minou, vad liten och söt du är! Jag har visst fått en lillebror jag, han är också kattunge, som du!

Tack så mycket! Brorsor är jätteroliga! När jag var liten så lekte min bror jättemycket med mig, han puttade på mig med tassen så jag åkte runt runt runt! Det var jätteskoj - du kanske kan göra så med dina nya lillebror?

hardbanana skrev:Angus: JHuvudsaken är, lilla Minou, att man får mycket att äta. Det är vad vi ska se fram emot du och jag. Mat är det bästa som finns..

Mat är jättebra...men det Bästa Som Finns är att ligga hos Matte och gosa...och att jaga Glittermöss!

hardbanana skrev:Sabaton: Hej Minou! Jag är också en kattunge som du, fast mamma säger att jag är yngre än dig, fast helt säkert vet vi ju inte, men jag är iaf mindre än dig. Jag har nyss fått ett nytt hem och trivs bra! Har du också flyttat någon gång?

Hej Sabaton! Nej. jag har aldrig flyttat någon gång. Jag är född här...eller snarare, jag blev född på Djursjukhuset för min Mamma fick något som kallas för Livmoderruptur ungefär en vecka innan jag egentligen skulle födas. Det betyder att det där gosiga stället inne i Mammas mage, där man är innan man är född, gick sönder. Det gjorde ont på Mamma och Matte och Husse åkte till Djursjukhuset med henne. Där tittade en Veterinär på henne och sedan blev hon undersökt med något mystiskt som heter Ultraljud, och då såg Veterinären att det fanns något som levde högt upp till höger (det var jag!). Så började Mamma blöda och då fick hon åka in på Operation jätte-jätte-snabbt. På Operationen så fick mamma någon slags Medicin så hon inte kände någonting och så fick Veterinären skära upp magen på Mamma och stoppa det som blödde och plocka ut mig. Jag hade tre syskon som inte klarade sig, jag klarade mig bara för jag låg längst upp i det horn som inte sprack säger Matte. Jag var jättepytteliten och Matte fick ge mig Mjölk första dygnet för min Mamma var jättedålig och hade fått Medicin så hon var trött. Så Matte och Husse sa att de inte kunde sälja mig för jag var deras Hjärtekatt..och sedan när Mamma dog så var de ännu gladare över att de hade mig! Så jag har bott här sedan jag bara var nio timmar gammal!

hardbanana skrev:Simba (hund): Det är nog bäst jag förklarar, jag är ju faktiskt 6 år gammal och har firat både jul och nyår ett antal gånger. Julen är bra, då får man massor av mat.

Hej! Roligt att träffa en Hund! Jag har träffat tre Hundar! Den ena är en Japansk Spets, det är en vit hund som skäller ganska mycket. Den bor hos min Veterinär, som är en Snäll Veterinär som ger en Ost. Den andra hunden är en Cocker Spaniel som är svart, hon är snäll. Den tredje hunden vet jag inte vad den egentligen är, den ser ut som en Jack Russel säger Matte. Den hunden är gammal och trött och ganska snäll.

Miamiomi skrev:Midna: Sen vill jag förklara att jag inte har tovig päls, som du skrev under en bild på mig att jag har, jag är en sellis, alltså har jag krullig päls!

*skäms lite* Matte säger att jag inte ska vara Elak bara för att jag är Svartsjuk. Hon säger att du är en Jättefin Selkirk Rex och ska se ut så - lockig alltså, inte tovig. Men jag tyckte det var lite dumt när Matte pratade om vilken Söt Kattunge du var, för jag vill ju att Matte ska tycka jag är Sötast! Det har hon sagt nu, att jag är den vackraste och Sötaste Kattungen i Världen i hennes ögon, så...förlåt.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Minou och Julgranen - bilder 23/12

Inläggav Tessera » sön 23 dec 2012, 16:38

Vet ni vad? Matte och Husse har köpte en egen Julgran åt mig! Eller...den är till de andra Katterna också, mem jag hörde minsann att Matte sa att Minou måste få se sin första Julgran.

Bild
Först var jag tvungen att Hjälpa husse att knyta kängorna. Sedan åkte Matte och Husse iväg och var borta ett tag.

Bild
Sedan kom de tillbaka med en Stor Låda. Farbror Leonardo och jag Hjälpte naturligtvis till med att Undersöka.

Bild
Människor behöver massor med Hjälp.

Bild
Farbror Leonardo hjälpte till med att få upp Julgranen ur lådan. Han är stark!

Bild
Jag Hjälpte Matte att resa upp Julgranen ordentligt. Det syns inte här men Matte sätter på nederdelen (foten säger Matte att det heter) på Julgranen medan jag Hjälper Till att hålla i toppen!

Bild
Efter att ha packat upp allting tog sig farbror Leonardo en tupplur i lådan! Han gillar lådor!

Bild
Tant Pandora sa att fina damer blir inte upphetsade över en Julgran...dessutom hade ju Husse något ätbart!

Bild
Man var tvungen att Nosa ordentligt på Julgranen.

Bild
Brorsan sa att en Julgran absolut inte var farlig...

Bild
...men det skadar nog inte att vara lite Försiktig i början!

Bild
Den stacks lite i nosen när man Nosade på den.

Bild
Bara för att så såg jag till att Sitta vid Julgranen och Se Söt Ut!

Bild
Brorsan sa att det var Jätteviktigt att Inspektera Julgranen ordentligt!

Bild
Alla prydnader måste Kalitetskontrolleras - det är Lord jättebra på!

Bild
En sekund efter det här låg Julgranen på sidan!

Bild
Matte säger att oavsett hur prassliga sakerna i Julgranen är så är det inte en Bra Idé att bita i dem. Fast det gör brorsan ändå.

Bild
GOD JUL till alla!
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Inläggav Spatborg » sön 23 dec 2012, 16:52

Men herregud vad stooor Minou har blivit...

Användarvisningsbild
Maja&katterna
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatt, Helig Birma

Inläggav Maja&katterna » sön 23 dec 2012, 18:08

Så fina dom är hela bunten! Och även granen. Tant Pandora ser inte lättflörtad ut :smile:. Jösses vad fin hon är.

hardbanana
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatter såklart!

Inläggav hardbanana » sön 23 dec 2012, 18:47

God jul Minou! Och Leonardo, Pandora, Lord och Tessera!
Önskar Bananen, Angus, Sabaton, Matthew och Simba! :tomte:

Användarvisningsbild
ida och tommy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: HUS, DRX
Kontakt:

Inläggav ida och tommy » sön 23 dec 2012, 19:25

God jul söt-katterna, matte och husse!
Texas, Shadow och S*Älskade Lappvante som vi är fodervärd åt
Bildtråd

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 24 dec 2012, 10:59

Bildbevis - Lord försöker äta upp julgranen! Så till den milda grad att den förvaras inne på stängda gästtoaletten under natten och kommer att förvaras där när vi är borta idag. De där små paketen är speciellt lockande, de krashar så härligt när man biter i dem hälsar Lord!

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Anna H
Besserwisser
Besserwisser
Katt: Rassel, NFO och Lucy, huskatt
Kontakt:

Inläggav Anna H » mån 24 dec 2012, 11:51

Det där är orsaken till att vi kör äkta gran, känns hälsosammare att tugga på :-D
/Mvh Anna H
Lucy, huskatt född 090601 och Rassel, Norsk Skogkatt född 100408
Svante, 1991-2003. Sture, 1991-2008. IP IC Inferno, 1994-1997. GIP IC Quattro, 1997-2009

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 24 dec 2012, 11:56

Anna H skrev:Det där är orsaken till att vi kör äkta gran, känns hälsosammare att tugga på :-D

Vi har inte rum för en gran egentligen i år...och han har inte tuggat på granen förut, de är bara de där små paketen som uppenbarligen är alldles fantastiska som tuggleksaker.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 25 dec 2012, 10:52

Hejsan!
Hoppas alla katter, hundar och mattar och hussar har haft en jättetrevlig julafton! Matte och Husse övergav oss ett tag för att åka till Husses föräldrar men vi fick massor med olika sorters mat och grädde och Ost så det var OK...och när de kom tillbaka på kvällen fick vi broskben och lever och mer Ost. Ju är faktiskt ganska trevligt!

Dessutom firade jag Julafton med att tappa båda mina Caninmjölktänder!

Nu ska jag tvinga Matte att gosa med mig ett tag. Jag ska dela med mig av ett bra tips - man Ser Söt Ut och skuttar flera gånger till Soffan och lägger sig där och Ser Söt Ut. Då händer det ganska ofta att människorna kurar ihop sig i soffan med en gosig filt och tittar på en Film och kelar med mig och de andra katterna. Ibland gör Matte Varm Choklad och då får man Grädde...och ibland Ost!

En fortsatt god julost tillönskas alla av Minou!
Bild

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 2 birmor + 1 husis

Inläggav Molly » ons 26 dec 2012, 16:15

Molly: Hej Minou! Jag heter Molly och jag är också en helig birma fast jag är snart två år så jag är lite äldre än dig. Jag och min syster Grynet kom inte ihåg så mycket av förra julen så det var jättespännande att få läsa vad alla skrev till dig. Fast vi fick inget träd inomhus för matte sa att vårt klösträd tar så stor plats att vi inte kan ha någon sådan där julgran.
Grynet: Men vi fick jättegod tonfisk till lunch och nötfärs till middag, å vad gott det var. Så fick vi julklappar också. Jag fick en ny prasseltunnel. Den är mindre än den gamla men den prasslar mycket mer :-D
Molly: Ja den är kul. Jag fick en ny kattsäng som matte ställde i datorrummet så jag hålla koll på vad matte gör på det där internetet. Den är jätteskön att sova i.

Vi har haft en jätteskön jul och bäst av allt är att matte varit mycket hemma och vi fått vara på utomhuset när vi vill, (fast någon har gjort att det är kallt och blött och det är något som heter snö där som vi inte tycker om). Vi hoppas att du också får ännu mer god julost! Molly & Grynet

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 26 dec 2012, 20:34

Molly skrev:Molly: Fast vi fick inget träd inomhus för matte sa att vårt klösträd tar så stor plats att vi inte kan ha någon sådan där julgran.

Hej Molly och Grynet! Ni får säga till er Matte att hon får köpa en sådan där liten julgran åt er. Fast god mat och gos med Matte är ju viktigare förstås.

Idag har Matte och Husse och alla vi katter bara tagit det lugnt och myst tillsammans. Matte säger att Husse ska jobba i morgon men Matte ska vara hemma hos oss. Det är bra!

Jag har inte fått vara ute på egen tass i Utomhuset, bara i bur, för Matte säger att jag är för liten för Selen ännu. Min storebror har fått vara ute och han säger att Utomhuset är inget roligt när det är kallt och blött och Snö...om man inte inte kan få Matte eller Husse att bära en förstås!
Senast redigerad av Tessera tor 27 dec 2012, 09:11, redigerad totalt 1 gång.
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » ons 26 dec 2012, 22:54

Merlin: Lilla Minou, du ska inte lyssna på din bror angående utomhuset. Utomhuset är alltid bra. Det gör inget om det är lite blött eller kallt. I utomhuset finns levande möss, ödlor och sorkar. Därför är utomhuset bra. Har man tur kan man även hitta fåglar och ekorrar! Ibland t.o.m. ett rådjur eller en varg! (jag har aldrig sett en varg, men matte såg en stor, raggig hund en dag som hon tror var en varg. Vargar ska man inte jaga, det säger matte. De är farliga!). Jag är som sagt egentligen en utekatt, jag har bara en matte som inte förstår det, så jag får stå ut med en rastgård och koppelpromenader... Selar är onödiga saker. Men matte envisas med sele...

Drottning Riga: Merlin har rätt, utomhuset är bra. Där finns fåglar. Fåglar är mat. Möss och sånt är inget att ha, fåglar är bättre. Men din bror är klok, det finns nackdelar med utomhuset. Ibland är det blött eller kallt. Då funkar det att stanna inne, men självklart ska möjligheten att vara ute finnas. Har du en rastgård? I så fall ska du alltid ha tillgång till den. Har du ingen rastgård får du kräva att matte eller husse bygger en. Påstår de att det inte går där ni bor ni bor nu får du säga åt dem att flytta. Det är du som bestämmer. En Helig katt är nog lika viktig som en Brittisk katt (matte säger att jag är väldigt brittisk av mig. jag vet inte riktigt vad hon menar, men jag tror det är en bra grej.)

Mandarin: ...jag gillar inte kattungar... Men jag har kunskap om Utomhuset. Utomhuset är bra, men bara när det är varmt och torrt. Annars kvittar det... I utomhuset finns löv och grässtrån. Dessa ska jagas. Men helst ska det inte finnas kattungar... När blir du vuxen, Minou? Vuxna katter är inte lika läskiga... Men du har en klok bror. Lyssna på honom. Strunta i Utomhuset tills det blir bättre väder... Vi får prata mer när du är vuxen... Matte säger att jag är knäpp som inte gillar kattungar, men Midna är verkligen jätteläbbig... Du kanske är mindre läbbig. Jag hoppas det...

Matte vill se mer Minoubilder ;-) Men förstår om det inte finns tid att ta bilder hela tiden.

SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » lör 29 dec 2012, 15:59

Drottning Riga skrev: Har du en rastgård? I så fall ska du alltid ha tillgång till den. Har du ingen rastgård får du kräva att matte eller husse bygger en. Påstår de att det inte går där ni bor ni bor nu får du säga åt dem att flytta. Det är du som bestämmer.

Matte säger att hon inte riktigt vågar hägna in Balkongen för min brorsa klättar så mycket i nätdörren som vi har vid balkongdörren och det är svårt att förankra näten och vi bor sex trappor upp så skulle vi ramla ner skulle vi gå sönder säger Matte. Men till våren ska vi får en Nätbur på Balkongen så vi kan få frisk luft och solsken på pälsen...och Matte ska ha en av sina Smultronlådor i vår Nätbur säger hon. Jag sa till Matte det där om att flytta och Matte säger att Husse och hon letar efter ett Hus de har råd med och som har en stor Trädgård men det tar Tid. Hus kostar uppenbarligen massor med pengar, de är dyrare än Kött och Ost. Matte säger att ett Hus här kostar åtminstone lika mycket som 400 mig!

Minou klättar minsann också ber matte att få påpeka.

Mandarin skrev:När blir du vuxen, Minou? Vuxna katter är inte lika läskiga...

Jag vet inte riktigt när jag blir Vuxen - men nu har jag tappat båda mina canintänder så jag ser inte så läskig ut längre!
Bild
Matte säger att jag fortfarande luktar skunk ur munnen och säkert kommer att tappa några tänder till. jag vet inte riktigt när man blir Vuxen, är det när man är ett helt år gammal kanske? För i så fall blir jag Vuxen i sommar.

Jag har haft fullt upp här hemma! Jag har fått klorna klippta och då är det viktigt att man hjälper till!
Bild

Man ska ligga snällt på rygg i Mattes knä och låta henne klippa alla klorna. Matte säger att det måste finnas någonting hon får Bestämma också. Jag tycker hon ska Bestämma att hon ska ge mig Ost!
Bild

Mattar kan komma på lustiga saker, som att Väga en. Fast hon hittade inte den riktiga vågen så hon petade ner mig i en Skål, precis som när jag var Liten.

Bild

Naturligtvis passade jag på att leka lite med Mattes Kamera också!
Bild

Kameraremmar är så oemotståndeligt Roliga! De måste ju vara till för att Katter ska Leka med dem!
Bild

Till och med brorsan petade Matte ner i den där lilla skålen! Men tji fick hon för hon hann inte se vad han vägde ordentligt för han fick nästan inte plats så Matte var tvungen att hålla i skålen hela tiden.
Bild

Så här mycket vägde jag! Om ni inte kan se det så står det 2.3 kilo på vågen. Precis lagom för en Minou!
Bild

Matte har varit ledig från Jobbet så hon har suttit en del vid Datorn. Då måste man förstås Hjälpa Till!
Bild
Här Övervakar jag allt uppifrån!

Bild
Här försöker jag Böka mig förbi massor av saker så jag kan Kontrollera allting Matte har på hyllan ovanför Datorn.

Bild
Här ser jag till att Matte inte glömmer Viktiga Papper.

Matte spelar World of Warcraft. Det kan vara riktigt Roligt att titta på.
Bild
Bild
Det är massor med små saker som springer omkring och som man kan Fånga med tassen och så kan man ju Gå på Tangentbordet! Om man Hjälper Till tillräckligt mycket så slutar Matte spela och Gosar i stället.

Matte säger att vi är lite Bortskämda, hela högen här hemma. Här försöker Husse få äta Skinka i fred.
Bild

Här försöker min brorsa Se Söt Ut så Husse ska ge honom Skinka. Det fungerar nästan alltid...
Bild
...och fungerar det inte får man ta till mer Direkta Åtgärder!
Bild

Matte säger att ni ska ignorera gojset jag har i ögonen på den här bilden - jag har ganska nyss vaknat i Mattes famn. Matte säger att det här är en bild av Kärlek.
Bild

Det här är en av mina Bästa Leksaker! Matte lyckades inte få någon bra film på när jag lekte med den men så här ser en av mina Glitterbollar ut.
Bild

När man spenderat mycket tid med att Jaga Glitterbollar och Hjälpa Till och så kan man bli ganska trött. Då är det bra att man har ett trevligt Klösträd att sova i.
Bild
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Re: Blandade bilder 29/12

Inläggav zaddraya » lör 29 dec 2012, 19:21

Drottning Riga: Oj, vad stor du har blivit, heliga Minou! Själv är jag ju en fin, vuxen dam så jag talar inte högt om min vikt, men matte påstår att din matte redan vet vad jag väger. Hon har faktiskt haft äran att vidröra mig och känna hur ädel och kunglig jag är. Däremot måste jag varna dig för kloklippning. Det är fruktansvärt! Manda och Merlin påstår att jag är fjantig, men jag vet att det är livsfarligt att klippa klorna, så se upp!

Merlin: Kloklippning är ofarligt, lyssna inte på Riga, hon är bara barnslig... Din matte har träffat mig också! Hon gav mig en jättefin sak med svansar på! Jag är inte lika stor som Riga, men domarna på utställning kallar mig "sportig". Det är nog bra. Gott nytt år på dig! Förresten, har du smakat råtta någon gång? Det är jättegott! Säg till din matte att köpa det!

Mandarin: ...du är yngre än Midna, eller hur..? Midna har vuxentänder, och hon är fortfarande läskig... Fast hon väger mindre än dig, tror jag... Men matte säger att du är nog snäll så jag litar på det... Kloklippning är för övrigt inte så farligt och jag väger 5kg. Gott nytt år! Och se till att bli vuxen... :shifty:

SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » sön 30 dec 2012, 15:04

Drottning Riga skrev: Oj, vad stor du har blivit, heliga Minou!

Tackar! Matte säger att jag växer "så det knakar", undrar om det är något farligt?

Merlin skrev: Förresten, har du smakat råtta någon gång? Det är jättegott! Säg till din matte att köpa det!

Jag påtalade det där med Råtta för Matte och hon sa att jag får minsann vänta med det tills jag är lite större- Hon är lite dum ibland, min Matte. Fast jag älskar henne ändå! Idag fick jag Kalkonrester, som Matte hade fryst in åt mig, och så fick vi Oxfilé! Det är visst ett alldeles jättefint Kött för jag fick inte ta hela biten heller när Matte gjorde i ordning dem i går. Matte lade Kött i en Stekpanna åt sig och Husse men vi fick alla Senor - de är jättegoda att tugga på! Och Matte skär så det blir lite kött på Senorna också. Fast vet du vad - farbror Leonardo fick en bit utan Sena! Matte säger att det är för att han är gammal och han kanske till och med är lite Sjuk - han ska till Veterinären på onsdag. Matte säger att vi ska ta Blodprov på honom, det vet jag inte vad det är. Men jag ska få följa med till Veterinären och få Ost om jag vill!

Mandarin skrev: Och se till att bli vuxen... :shifty:

Jag jobbar hårt på att bli Vuxen - när man är Vuxen får man gå ut på promenad i Utomhuset också, i Sele. Idag tappade jag en tand till - en Kindtand! Matte tyckte jag såg lite konstig ut och undrade vad jag tuggade på så hon lyfte upp mig och kände mig i munnen! Så jag spottade ut min Kindtand i hennes hand.
Bild

Användarvisningsbild
Fridolfina
Überkatt
Überkatt
Katt: En korthårig huskatt
Kontakt:

Inläggav Fridolfina » sön 30 dec 2012, 15:28

Tova Sol: God eftermiddag, ers Helighet Minou! Ja jag förstår du är så ung så du ser fram emot med all iver att bli Vuxen. Men jag kan säga till dig, att bli Vuxen är inte mycket skillnad från att vara en kattunge, se på Idioten.. jag menar Marco till exempel.

Marco: ÅH tjena! Vem sa mitt namn?

Tova Sol: *djup suck* Du får ursäkta mig, ers Helighet att det här katten kan vara jättejobbig. Han är som en stor kattunge. Han ska nämligen fylla fem år till sommar men han tror fortfarande han är 6 månader gammal.

Marco: Nej då! Jag vet att jag ska bli... va? 5 år?! Jag som trodde jag skulle fylla 2! Du ljuger! Du är gammal och dement!
Minou, coolt att du spottade ut en tand på din mattes hand! Önskade att jag kunde ha gjort samma sak men alla mina tänderna är redan utbytta. Tråkigt! Istället har jag dumma Plasmacellsgingivit...

Tova Sol: Ingen vill höra din sjukdomhistoria, Idioten! Och förresten är jag inte gammal eller dement! Min minne är helt utmärkt och min kropp är frisk som en kattunge!
Ers Helighet - att gå ut i Sele kan vara lite otäckt i början. Jag hade visat direkt vad jag tyckte om det. Aldrig mer! Utomslivet är inget för mig. Det räcker bra med att titta från balkongen.

Marco: Du är en fegis katta därför vågar du inte gå ut. Och din kropp är inte som en kattunge. Du lider visst av vad nu heter det... Artros? Struma? Gråstarr?

* RIV* *SKRIIIK* *BRÅK* BORTKLIPPTA SCENER. KATTUNGE-FÖRBJUDET! FÖR MYCKET VÅLD!

Tova Sol: Såja ja, nu är det ordning härhemma. Ber om ursäkt för händelsen nyligen. Nu har unge herrn lärt sitt plats. Det är jag som bestämmer!

Marco: Jag är helt OK, Minou! Lugn jag är van! Oroa dig inte. Oj snart får du komma ut i Selen, jag måste berätta min upplevelse det var cool som helst. Jag mötte en hund och jag var inte alls rädd! Min matte var istället lite skraj och ville vi skulle gå annat håll. Jag är snäll också så jag gör vad matte vill, så alla blir nöjda! :) Förutom surkatta här. Hon behöver komma ut lite och bli snäll kanske? Hej hej!
Har en underbar och knäpp korthårig svart/vit huskatt, Marco född 080708.
Har även två pälslösa ungar, födda 130318 och 140831, nämligen mina finaste döttrar Evy & Sunniva! :)

Ängelkatt Tova Sol - evig älskad och saknad! 990705-140530.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 31 dec 2012, 11:59

Marco skrev:[i] Minou, coolt att du spottade ut en tand på din mattes hand! Önskade att jag kunde ha gjort samma sak men alla mina tänderna är redan utbytta. Tråkigt! Istället har jag dumma Plasmacellsgingivit...

Vad är Plasmacellgingivit för något? Gör det ont? Får alla Katter det när de blir Vuxna?

Tova Sol skrev:Och förresten är jag inte gammal eller dement! Min minne är helt utmärkt och min kropp är frisk som en kattunge!
Ers Helighet - att gå ut i Sele kan vara lite otäckt i början. Jag hade visat direkt vad jag tyckte om det. Aldrig mer! Utomslivet är inget för mig. Det räcker bra med att titta från balkongen.

Jag ska vara Modig Katt...men jag vill testa Utomhuset i Sele i alla fall, så får vi se om jag gillar det.
Min Matte säger att du, Tova Sol, har fått sådan där Rad...rad..Lysande Jodbehandling, precis som tant Pandora! Betyder det att du är en Strålande Katt? Tant Pandora säger att hon var en Strålande Katt ett tag men nu är hon bara Lysande, sedan sade hon till mig att inte prata Dumheter och äta upp min Ost.
Bild

Användarvisningsbild
Fridolfina
Überkatt
Überkatt
Katt: En korthårig huskatt
Kontakt:

Inläggav Fridolfina » tor 03 jan 2013, 08:27

Tessera skrev:
Marco skrev: Minou, coolt att du spottade ut en tand på din mattes hand! Önskade att jag kunde ha gjort samma sak men alla mina tänderna är redan utbytta. Tråkigt! Istället har jag dumma Plasmacellsgingivit...

Vad är Plasmacellgingivit för något? Gör det ont? Får alla Katter det när de blir Vuxna?

Marco tassar i smyg och skriver medans Tova Sol sover: Nämen tjena kompis! Ja det där med långa konstiga namn Plasmacellsgingivit är en kronisk tandköttsinflammation som jag har, jag fick det väl när jag var Ung, kanske inte riktigt Vuxen än då. Matte säger jag har det livet ut, därför måste jag åka till Farbror Veterinär då och då så de kollar om mina tänder är bra. Men JAG tycker de är helt utmärkta! Jag gillar inte åka till Farbror Veterinär. De luktar konstiga och tänk om min matte glömmer mig kvar där! Usch! Hemma är bäst! :)

Tessera skrev:
Tova Sol skrev:Och förresten är jag inte gammal eller dement! Min minne är helt utmärkt och min kropp är frisk som en kattunge!

Jag ska vara Modig Katt...men jag vill testa Utomhuset i Sele i alla fall, så får vi se om jag gillar det.
Min Matte säger att du, Tova Sol, har fått sådan där Rad...rad..Lysande Jodbehandling, precis som tant Pandora! Betyder det att du är en Strålande Katt? Tant Pandora säger att hon var en Strålande Katt ett tag men nu är hon bara Lysande, sedan sade hon till mig att inte prata Dumheter och äta upp min Ost.

Tova Sol kommer och puttar ner Marco från datorstolen: God morgon ers Helighet! Jag sov minsann inte. Marco han är SÅÅÅ lättlurad. Jag har alltid allting under kontroll. Utan mig skulle ingenting fungera som det ska härhemma. Jag är Viktig, förstår du.

Kära Minou, du är säkert en Modig Katt, jämfört med Fegisen Marco. Han är alltid skraj att han blir kvar hos Veterinären. Jag som har varit där en hel vecka. Fick åka Långt Långt Bort till Uppsala! Jag var inte alls rädd, nejdå! Där fick jag samma behandling som din kära tant Pandora och blev Lysande! Jag har aldrig mått så BRA på länge! Hoppas Pandora mår utmärkt hon också?
Ost? Gillar du Ost? Är du en mus, Minou? Nej, smaka på Kött vet jag! De är bättre! Mums! :grin:

Marco: Tova-tanten! Men du gillar ju äta Fetaost, om du får bestämma kan du äta tills du blir Fet!

*CENSUR - KATTUNGEFÖRBJUDET!*

Matte suckar. Dags att avsluta texten!
:smile:
Har en underbar och knäpp korthårig svart/vit huskatt, Marco född 080708.
Har även två pälslösa ungar, födda 130318 och 140831, nämligen mina finaste döttrar Evy & Sunniva! :)

Ängelkatt Tova Sol - evig älskad och saknad! 990705-140530.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 03 jan 2013, 11:23

Fridolfina skrev:Marco tassar i smyg och skriver medans Tova Sol sover: Nämen tjena kompis! Ja det där med långa konstiga namn Plasmacellsgingivit är en kronisk tandköttsinflammation som jag har, jag fick det väl när jag var Ung, kanske inte riktigt Vuxen än då. Matte säger jag har det livet ut, därför måste jag åka till Farbror Veterinär då och då så de kollar om mina tänder är bra. Men JAG tycker de är helt utmärkta! Jag gillar inte åka till Farbror Veterinär. De luktar konstiga och tänk om min matte glömmer mig kvar där! Usch! Hemma är bäst! :)

Hej! Jag var ju hos Veterinären i går kväll, som sällskap till farbror Leonardo - Matte tror han kan ha Njurproblem, vilket är Farligt och Hemskt. Vi har tagit Blodprov på honom så man får Hålla Tassarna! Men jag var bara med för att Veterinären ville gosa med mig och se hur stor jag blivit. Det är nämligen så att Matte och Veterinären är kompisar sedan de var små, så när vi Katter åker till Veterinären för "småsaker" som Matte utrycker det, som Vaccinering och Blodprov och sådant, så får vi åka Hem till Veterinären...och det är en jättetrevlig Veterinär! Hon gosar jättemycket med en och man får alltid något Gott att Äta - Ost eller Skinka eller sådant! Din Veterinär kanske också kan börja ge dig något Gott? Och oroa dig inte för att din Matte skulle glömma kvar dig där - Mattar och Hussar Älskar sina Katter och skulle aldrig glömma kvar dem någonstans.

Och jag glömde att säga att Veterinären tittade i munnen på mig och tyckte det såg jättefint ut. Och så var hon avundsjuk för att Matte hade fått en av mina Tänder - hon lyckades aldrig få någon från sin Hund.

Fridolfina skrev:
Tessera skrev:Jag ska vara Modig Katt...men jag vill testa Utomhuset i Sele i alla fall, så får vi se om jag gillar det.

Tova Sol: Kära Minou, du är säkert en Modig Katt, jämfört med Fegisen Marco. Han är alltid skraj att han blir kvar hos Veterinären. Jag som har varit där en hel vecka. Fick åka Långt Långt Bort till Uppsala! Jag var inte alls rädd, nejdå! Där fick jag samma behandling som din kära tant Pandora och blev Lysande! Jag har aldrig mått så BRA på länge! Hoppas Pandora mår utmärkt hon också?
Ost? Gillar du Ost? Är du en mus, Minou? Nej, smaka på Kött vet jag! De är bättre! Mums! :grin:

Veterinärer är Snälla Människor som vill att man ska må bra, det säger min Matte. Tant Pandora behövde åka så långt bort, bara över Bron och till ett ställe som heter Västra Djursjukhuset. Hon säger att Veterinärerna där är jättesnälla också, speciellt Veterinären Elisabeth, som är tant Pandoras speciella Veterinär eftersom hon är Jättebra på sådant där som man behöver Lysande Jodbehandling för. Tant Pandora säger att även om det var lite Läskigt med Blodprov och så hela våren så var de alltid väldigt Snälla på Djursjukhuset så hon var inte Rädd alls när hon kom dit. Tant Pandora var bara där i två dagar och hon säger att det var lite Långtråkigt, men de snälla Djursjuksköterskorna pratade mycket med henne och hon fick massor med God Mat och till och med lite Gos, fast hon egentligen inte skulle få så mycket sådant för att hon var Strålande. Matte säger att tant Pandora ska till Veterinären igen för ett Blodprov för hon ligger lite lågt i sitt vad-det-nu-var (matte inflikar - lite låg sköldkörtelhormonshalt som vi hoppas har normaliserats nu, men hon mår bra annars) men hon mår jättebra.

Jag gillar Kött också. Men Kött får jag nästan jämt - jag äter mest något som Matte kallar BARF och det är Kött det! Fast när Matte inte hunnit göra ny BARF innan den tar slut får vi äta Blötmat. Det är gott det också, men inte är det lika gott som BARF inte! Vet du vad förresten - BARF:en har varit slut hela julen så vi har fått blötmat, och en massa människomat säger Matte - men på Nyårsafton ställde sig Matte och gjorde ett Kilo BARF på Gris, så vi skulle ha God Mat att äta när matte och husse var borta. Min brorsa Lord älskar Gris och jag tycker det är mycket Smaskigt också...så vi åt upp över hälften av all maten på ett dygn! Matte säger att det är konstigt att jag inte Rullar Fram men jag förstår inte riktigt vad hon menar här.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 08 jan 2013, 07:31

Hej! Kan alla Mattar, Hussar och Katter (och Hundar och andra Djur) Hålla Tassarna för min farbror Leonardo? Han ska till Veterinären på Västra Djursjukhuset idag för han mår inte alls bra.
/Minou
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav zaddraya » tis 08 jan 2013, 07:40

Tessera skrev:Hej! Kan alla Mattar, Hussar och Katter (och Hundar och andra Djur) Hålla Tassarna för min farbror Leonardo? Han ska till Veterinären på Västra Djursjukhuset idag för han mår inte alls bra.
/Minou

Håller tassar och tummar! :consoling:

SE*Expelliarmus

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Re: Veterinärbesök för Leonardo - tasshållning!

Inläggav Starwatcher » tis 08 jan 2013, 08:46

Vi håller alla tummar och tassar för Leonardo och att han snabbt ska må som en prins igen!

Prickisarna skickar massor av krya-på-dig-buffar :consoling:
Bild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: BAL

Inläggav echolls » tis 08 jan 2013, 09:46

Vi håller tassar och tummar för er! Är ni kvar på sjukhuset vid 13.30 så ses vi kanske men eftersom Lucas smittar så håller vi oss lite på avstånd om vi ser er.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
ida och tommy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: HUS, DRX
Kontakt:

Inläggav ida och tommy » tis 08 jan 2013, 10:38

Tass- och tummhållning! :consoling:
Texas, Shadow och S*Älskade Lappvante som vi är fodervärd åt
Bildtråd

Återgå till "Allmänt kattprat!"