Minou berättar - Jag vägrar att löpa!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Re: Livmoderruptur och miniatyrunge - nya bilder och film 12

Inläggav Gisele » mån 13 aug 2012, 11:24

Vad söt hon är! Så nätt och liten och puttesöt! :love:
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
kizor
Superkatt
Superkatt
Katt: 3xDRX, 2xHKH
Kontakt:

Inläggav kizor » mån 13 aug 2012, 21:01

Awww, sötsnuttan då! :wub:
Bild

Användarvisningsbild
Zamia
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Helig Birma och Huskatt

Inläggav Zamia » mån 13 aug 2012, 21:59

Sötnosen! Älskar hennes lilla näsa också :rosor:
Bild Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 14 aug 2012, 09:22

Zamia skrev:Sötnosen! Älskar hennes lilla näsa också :rosor:

Hon har en väldigt söt liten nos.

Nu i morse skuttade hon runt i sängen, bet i tidningen, kröp upp på mattes axel och gosade in sig i håret.
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 15 aug 2012, 16:47

I går blev Minou en månad! Hon firade genom att smaka lite på köttfärs. Hon har dock ännu inte fattat vad toalådan är till för...och mamma katt lär inte visa henne i första taget! Tess anser 1. kattlådor ska ha kristaller och 2. man kan inte gå på en kattlåda som står någonstans i närheten av ett kattungebo. Om dagarna kniper hon tills vi kommer hem och öppnar dörren - och då finns det inte bara den lilla lådan i kattungeinhägnaden i sovrummet utan också en större låda med kristaller en bit därifrån. Men men, det är ingen brådska - Minou lär sig säkert gå på lådan tids nog.

Jag har sagt tidigare att hon har röstresurser, eller hur? Hon gallskriker när hon vill något - när vi går på morgonen står hon och tittar efter oss och tjuter. När vi går och lägger oss är hon inte nöjd förrän hon får komma upp i sängen och skutta runt och bli klappad ett tag. Och tar vi inte upp henne snabbt nog så hjälper mamma Tess så gärna till...hon lyfter upp Minou i sängen till oss och lägger sig mellan oss. Sedan tycker hon i och för sig att Minou ska ligga någorlunda still och bli gosade med förstås...i går kväll när Minou sprang omkring drabbade Tess tag i henne och drog ner henen under mitt täcke i stället. Alla knep för att hålla ordning på ett styck busunge. :biggrin:
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » fre 17 aug 2012, 08:44

Undra om det snart är dags att flytta den här tråden till Allmänna forumet kanske? Minou blir ju fem veckor i morgon.

I går kväll spenderade Minou och mamma Tess ganska mycket tid på sängen. Om man kommer in i sovrummet och en liten Minou jamar för att bli upplyft så plockar man ju upp henne. Och då vill hon skutta runt på sängen, utforska allting, klättra upp på husse och nosa på hans skägg, leka med papperstuss, springa ikapp med sin egen skugga, jaga mammas svans, jaga mattes fläta och sedan, helt utslagen, lägga sig hos mamma och äta lite. Husse var tvungen att åka iväg på jobblarm och matte slumrade faktiskt till en aning med Tess och Minou på armen.

I morse var det svårt att gå upp ur sängen! Där låg nämligen en Minou och sov! Tess plockade upp henne påp morgonen när vi vaknat, hon skuttade runt lite, lade sig och snuttade på mamma...och somnade sedan totalt utslagen! Så där låg hon, på rygg med tassarna i vädret, och sov som en mycket söt liten gris, medan matte beundrade henne och klappade mamma Tess. Samt inte att förglömma farbror Leonardo som nästan nosade på henne.

Nya bilder kommer på hennes fem veckordag! Och då ska hon även få flytta ut i vardagsrummet dagtid!

Vikt idag på morgonen: 326 gram. Antingen är vägen knasig eller så går hon upp i vikt enligt principen pyttelite-pyttelite-massor! Visst, jämför man med halvbrorsan Lord vid samma ålder är det skillnad - han vägde nästan ett halvkilo vid samma ålder...men han vägde nästan dubbelst så mycket som Minou vid födseln.
Bild

Användarvisningsbild
Qotten
Helig Hårboll
Helig Hårboll
Katt: Helig Birma
Kontakt:

Inläggav Qotten » fre 17 aug 2012, 17:00

Vad roligt att se henne. :-) Hon är bedårande. Ser att det vita är ju galet snyggt i kontrasterna även om hon saknar en kil(?) så är det ju exemplariskt rent ut sagt i kontrasterna. men inte att sörja, Pralinen lider av samma "symtom" men har gett snygga kilar ändå.

Gosnosa på Minou och Tess och Leo och Pandy och Lord från mig, kommer gärna förbi och gosar lite (mycket) nu när du väckt kattunge-livmodern.. ;-)

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » lör 18 aug 2012, 09:39

Idag är Minou fem veckor gammal! Hon väger si så där 340 gram och hon tycker bäst om 1. mammas mjölk 2. köttfärs och 3. grädde. Mammas torrfoder har hon inte varit på - hon kanske brås på brorsan?

Och naturligtvis kommer här nya bilder!

Bild
16 augusti - Minou är mycket söt när hon sover. Hon är söt annars också men det är mycket svårare att fånga på bild!

Bild
16 augusti - Mammas mjölk är fortfarande bäst!

Bild
16 augusti - Tess är en mycket beskyddande mor

Bild
16 augusti - I husses trygga händer kan ingenting hända!

Bild
16 augusti - Men, vad kan det där vara? Så konstigt? Måste undersökas!

Och så kommer några bilder som visar att det alltid är lättast att fotografera en sovande kattunge!

Bild

Bild
Här syns den icke-existerande bak-kilen på ena baktassen bra...

Bild

Bild
Gömmer sig för fotografen i sömnen!

Bild
Mor och dotter - förstår ni att det var svårt att komma upp ur sängen i fredags morse?

Jag kan förresten lugna er som undrar över varför ni ser samma påslakan hela tiden - det är tvättat men råkar vara vara ett av våra favoritpåslakan. :biggrin:

Här är förresten Minous storebror (halvbror) Lord:
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Qotten
Helig Hårboll
Helig Hårboll
Kontakt:

Re: Livmoderruptur och miniatyrunge - nya bilder 19/8

Inläggav Qotten » lör 18 aug 2012, 11:47

Naaaaw :love: Vilken gosmys.. Hon ser ut att knappa in på mamma i storleken ;-) hihi.. underbara bilder.

snucke
Avstängd

Inläggav snucke » lör 18 aug 2012, 12:25

Låt mig gissa att kissebebben blir kvar hos dig :blink:

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » sön 19 aug 2012, 10:06

snucke skrev:Låt mig gissa att kissebebben blir kvar hos dig :blink:

Yep - det stod klart redan från första början. Överlever ungen så blir den kvar. Så då har vi både Tess förstfödde och sistfödda här hemma...
Bild

Användarvisningsbild
HallonÅsa
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Ragdoll och huskatter
Kontakt:

Inläggav HallonÅsa » sön 19 aug 2012, 12:47

Så skönt at det gick bra med lilla Minou, trots den brutala starten i livet! :rosor:

Min Pinja fick kattungar nästan samtidigt som din, ena hornet gick bra med tre kattungar, men det andra ville inte komma igång. Efter ett par timmars krystande på oändligt många sätt åkte vi in till Bagis, där det konstaterades att det låg en bakåtvikt unge i vägen för de övriga. När de akutöppnade henne sprack livmodern - enligt veterinären hade Pinja varit död om vi väntat 15 minuter till... :shock: Kattungarna i det andra hornet var syrebristskadade och den första hade en stasad arm, så de fick också akutvård. Idag mår alla sju toppen, även mamman! :-D

Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator

Inläggav perkele » sön 19 aug 2012, 12:59

The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Livmoderruptur och miniatyrunge

Inläggav Tessera » sön 19 aug 2012, 14:24

Vi har ett litet rovdjur hemma! I går fick Minou ett helt kycklinghjärta och det släpade hon runt med i halva inhägnaden under ivrigt tuggande. Kycklinghjärtat hon fick på kvällen låg däremot kvar orört...
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 22 aug 2012, 12:47

Försäkringsmässigt har jag otur! Tess fick ju bara en dödfödd unge dräktigheten innan Minou. Enligt Agrias nya regler räknas bara levande registrerad kattunge som kull...men jag har brytpunkt 1/8. Hade allt hänt efter 1/8 så hade jag fått ut Tess fulla livförsäkringsbelopp i förlorad avelsduglighet...men eftersom de gamla reglerna fortfarande gällde så har hon fått tre kullar och alltså får jag ingenting. Visst, de pengarna hade varit bra att ha och det är en fånig regel (som ju är ändrad nu) att dödfödd kattunge räknas som kull men nu är det ju så. Mitt försäkringsombud tackade mig för att jag inte skrek och skällde på henne i telefon! Men herreje, varför skulle jag göra det? Det är ju knappast hennes fel!

Men kattmässigt och i allt som räknas så har jag haft JÄTTETUR! Minou lever och frodas. Visst, hon har lite mindre skönhetsfel (bak-kil...och det ser ut som om hon kommer att bli som Lord och ha för stora öron) men hon växer så det knakar, äter glatt både köttfärs, kycklinghjärta, BARF-röra, blötmat och torrfoder (än så länge) med förkärlek för köttfärs och hjärta (fast fortfarande är mammas mjölk storfavorit), är social och kelig som bara den, går på lådan och kissar (har inte sett henne bajsa där ännu), är nyfiken på de andra katterna och helt enkelt en fullt normal liten kattunge. Och min prinsessa Tess är kelen, gosig, sover i min säng om nätterna, tvättar matte på näsan, äter bra, mår toppen och tar hand om sin unge exemplariskt.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 23 aug 2012, 13:02

Jag har lagt in en tråd i forumträffsdelen om forumträff... Naturligtvis är folk välkomna även andra dagar! Både Minou, Tess, Lord, Pandora och Leonardo vill gärna ha uppmärksamhet!
Bild

Användarvisningsbild
Mirabilis
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Inga alls för tillfället :(

Re: Livmoderruptur och mini-unge - forumträff planeras

Inläggav Mirabilis » tor 23 aug 2012, 21:42

Herrejisses vilken liten sötnos! :rosor: :heart:

Användarvisningsbild
Salssanna
Überkatt
Überkatt
Katt: Husprinsarna Simon och Snuffe!

Inläggav Salssanna » tor 23 aug 2012, 22:43

Har suttit som fastnaglad här en lång stund nu och sträckläst tråden som jag helt missat fram till nu!

UJJ så hejdlöst söööt hon är Lilla Minou! :love: Och vilken fantastisk duktig liten mamma Tess är! :rosekiss:
Bild

.Bild . ^ ^ Bild ~*~ Kastrera mera! ^ ^ .

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 28 aug 2012, 08:36

Liten har blivit stor! Det var så stressigt nu i morse att jag inte hann väga henne men hon vägde 488 gram i går. Och totalt omöjligt att fota henne, men jag ska föröska få ihop små filmsnuttar till något användbart de närmaste dagarna (helgen var totalupptagen). Bland annat har hon lekt med storebror Lord - ganska våldsam lek ser det ut från från vårt håll men varken Minou eller mamma Tess protesterar. Det går till ungefär så här: Minou tittar med stora ögon på den gigantiska katten som kommit in i hennes 'rum'. Sedan rusar hon mot den och attackerar vilt svansen. Lord sveper till henne med tassen så hon tumlar runt. Hon reser sig gensast, hoppar i sidled lite grann och skuttar på hans framtass...varpå Lord sveper till henne med tassen igen! Så håller de på ett tag!
Bild

Användarvisningsbild
Mia Å
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: DRX, CRX, HCS o 9 änglakatter
Kontakt:

Re: Livmoderruptur och mini-unge - forumträff 9/9

Inläggav Mia Å » tis 28 aug 2012, 09:32

Så härligt det låter! :hi5: Men jag skulle också tyckt det var en aning hårdhänt. :smile:

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tis 28 aug 2012, 09:57

Mia Å skrev:Så härligt det låter! :hi5: Men jag skulle också tyckt det var en aning hårdhänt. :smile:

Jo, hon tumlar ju verkligen iväg - hon väger ju inte ens ett halvkilo och Lord si så där åtta gånger så mycket. Men hon protesterar inte alls utan ruser genast dit för mer - hon låter betydligt mer när mamma tvättar henne! Och Lord använder inga klor eller så...plus att han är fullt kapabel att hoppa över inhägnaden och gå därifrån om hon är för jobbig.
Bild

Användarvisningsbild
Mia Å
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: DRX, CRX, HCS o 9 änglakatter
Kontakt:

Inläggav Mia Å » tis 28 aug 2012, 11:12

Tessera skrev:
Mia Å skrev:Så härligt det låter! :hi5: Men jag skulle också tyckt det var en aning hårdhänt. :smile:

Jo, hon tumlar ju verkligen iväg - hon väger ju inte ens ett halvkilo och Lord si så där åtta gånger så mycket. Men hon protesterar inte alls utan ruser genast dit för mer - hon låter betydligt mer när mamma tvättar henne! Och Lord använder inga klor eller så...plus att han är fullt kapabel att hoppa över inhägnaden och gå därifrån om hon är för jobbig.

:smile:

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 30 aug 2012, 10:32

Minou växer så det knakar! Jag gör mitt bästa att ta bilder av henne men...det blir mest när hon sover, annars blir det bara ett enda sudd.

I går kväll funderade jag på om Minou borde narkotiklassas. Hon är nämligen i högsta grad beroendeframkallande! Fast sedan läste jag på wikipedia:
För att klassas som narkotika ska ett ämne anses vara hälsofarligt samt beroendeframkallande eller euforiserande.
Och visst är Minou både beroendeframkallade och euforiserande men hälsofarlig kan man nog inte kalla henne. Fast jag satt i och för sig med armen i en och samma ställning i tjugo minuter i går för efter att Minou hade rejsat runt och klättrat över hela soffan + matte och husse så somnade hon så sött...och man kan ju inte väcka en sovande kattunge!

Hon väger nu 543 gram. I natt knaprade hon i sig nöt-BARF, kyckling-BARF med ägg och extra fett (tant Pandoras njur-BARF) samt mald högrev. Hon, mamma Tess eller båda tillsammans slickade också i sig en liten skål grädde. Torrisarna i inhägnaden fick dock ligga kvar - mamma Tess knaprade av torrisarna på bolådans tak!
Bild

Användarvisningsbild
ida och tommy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: HUS, DRX
Kontakt:

Inläggav ida och tommy » tor 30 aug 2012, 11:09

Tessera skrev:
I går kväll funderade jag på om Minou borde narkotiklassas. Hon är nämligen i högsta grad beroendeframkallande! Fast sedan läste jag på wikipedia:
För att klassas som narkotika ska ett ämne anses vara hälsofarligt samt beroendeframkallande eller euforiserande.
Och visst är Minou både beroendeframkallade och euforiserande men hälsofarlig kan man nog inte kalla henne. Fast jag satt i och för sig med armen i en och samma ställning i tjugo minuter i går för efter att Minou hade rejsat runt och klättrat över hela soffan + matte och husse så somnade hon så sött...och man kan ju inte väcka en sovande kattunge!

Kanske för en allergiker? :blink:
Texas, Shadow och S*Älskade Lappvante som vi är fodervärd åt
Bildtråd

Användarvisningsbild
Qotten
Helig Hårboll
Helig Hårboll
Kontakt:

Inläggav Qotten » tor 30 aug 2012, 13:00

Tessera skrev:

Om en tass är för hårdhänt vill jag inte veta vad man kallar en moders utfall och hugg efter sina trotsiga ungar som vägrar sluta bita henne i hennes känsliga öron, tassar eller svans (ja jag har en fd mammakatt som man inte fick röra öron, tassar och svans på om det inte var något allvarligt, så som t ex kloklipp). En moders "kärlek" kan vara riktigt hårdhänt jämfört med en tass som välter omkull en... ;-)

Min hane tyckte kattungar var så äckliga att man inte kunde vistas i samma rum som dem.. så om Lord nu skulle avsky Minou så skulle han vägra vara i hennes närhet, inte äta upp henne. ;-)

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 30 aug 2012, 16:07

Qotten skrev:En moders "kärlek" kan vara riktigt hårdhänt jämfört med en tass som välter omkull en... ;-)

Tess kör också med 'tough love' - hon brukar försöka fånga Minou genom att bita henne i svansen när hon tycker att nu får det banne mig vara nog med springande runt-runt.

Qotten skrev:Min hane tyckte kattungar var så äckliga att man inte kunde vistas i samma rum som dem.. så om Lord nu skulle avsky Minou så skulle han vägra vara i hennes närhet, inte äta upp henne. ;-)

Leonrado tycker Minou är jättehemsk! Hon kommer säkert att bita honom eller så! Han kan vara i samm rum som henne, till och med i samma säng...men komemr hon skuttande inom ett apr decimeters avstånd från honom så flyr han! Konstigt - han som lekte så bra med Tess när hon var liten. Å andra sidan - han var fyra år yngre då...han är ju en Äldre Gentleman på 16 år nu.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Re: Livmoderruptur och mini-unge - nya bilder 1/9

Inläggav Tessera » lör 01 sep 2012, 21:03

idag är ingen vanlig dag - idag blir Minou 7 veckor! Sedan en vecka är hon försäkrad. Hon väger nu drygt ett halvkilo och är så extremt skuttig att av den senaste veckans hundratalet kort är de här de enda som går att visa...och vissa av dem är urkassa, men ni får ursäkta bildkvaliteten - bildobjektet är i alla fall väldigt sött!

Bild
I den här lyxhagen bor Minou på dagarna när vi inte är hemma. Fast nu i helgen ska vi bygga ut den så den blir större!

Bild
Bild
Ibland är det lite jobbigt att vara enda barnet - man har ingen (i sin egen storlek) att busa med. Då är det ganska bra att matte har handlat en gose-mus som man kan ha som 'låtsassyskon'.

Bild
Bild
Man kan klättra! Vilket är svårt att fånga på foto påpekar matte, för en Klättrande Minou rör sig snabbt!

Bild
Sina klättrerkonster kan man även utöva för att ta sig upp på folks axlar! Titta, jag är en kattegoja, ropar Minou!

Bild
Efter allt klättrande blir man trött och måste sova. Ibland måste man sova nu - tur att det finns ett gosigt täcke nära klätterställningen!

Bild
Fortfarande så är mammas mjölk mycket trevligt!

Bild
Tre birmor i samma hage!

Bild
Mer sovande Minou - det är lättare att fota henne när hon är stilla...och det är hon bara när hon sover!

Bild
Minou tränar på sin Large-Innocent-Kitten-Eyes-look.

Bild
Även om man för det mesta busar runt med matte och husse så kan det vara mycket gosigt att sova hos dem också. Så här satt matte i nästan en halvtimme.

Bild
Tess visar återigen att hon är en Mycket God Mor. Det är inte alltid det uppskattas av Minou, speciellt när moderskärleken ger sig uttryck i tvätt. Notera hur blöt Minou är i pälsen!
Senast redigerad av Tessera lör 01 sep 2012, 21:22, redigerad totalt 1 gång.
Bild

Användarvisningsbild
ida och tommy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: HUS, DRX
Kontakt:

Inläggav ida och tommy » lör 01 sep 2012, 21:11

Gulle! Det ska bli så mysigt att få träffa henne. :-) :luv:
Texas, Shadow och S*Älskade Lappvante som vi är fodervärd åt
Bildtråd

Användarvisningsbild
Salssanna
Überkatt
Überkatt
Katt: Husprinsarna Simon och Snuffe!

Inläggav Salssanna » lör 01 sep 2012, 22:51

De tre sista bilderna! :trance: Hjärtsnörp!!! :love:
Bild

.Bild . ^ ^ Bild ~*~ Kastrera mera! ^ ^ .

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » sön 02 sep 2012, 00:11

Hon är ju så söt! Och mamma Tess också :love: !
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 03 sep 2012, 08:48

Snart kommer Mycket Skuttig Kattunge att kunna ta sig upp i sängen. Hon kan ta sig från bolådans tak till sängen och vice versa men har inte riktigt figurerat ut hur man kan ta sig till bolådans tak ännu...

Minou väger idag på morgonen antingen 597 ml eller 619 gram. Jag antecknade gram-värdet... :biggrin:
Bild

Användarvisningsbild
Qotten
Helig Hårboll
Helig Hårboll
Kontakt:

Inläggav Qotten » mån 03 sep 2012, 08:55

tok-fia. Blir bara sötare och sötare för varje dag.. :love:

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 06 sep 2012, 16:06

Ingen viktuppgång sedan i går...men jag tror fröken Minou har sprungit och framför allt skuttat av sig all maten, för ätit det har hon gjort. Både BARF med vilt, kyckling och fet creme fraiche - jag misstänker att den som ätit av blötmaten var mamma Tess. Men 680 gram väger sötnosen!
Bild

Användarvisningsbild
kizor
Superkatt
Superkatt
Katt: 3xDRX, 2xHKH
Kontakt:

Inläggav kizor » tor 06 sep 2012, 19:10

Men åååh vad söt hon är! Lilla fluffbollen :wub:
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » sön 09 sep 2012, 22:04

Minou alaternerar mellan djup sömn och raceraktivitet. Idag har vi haft forumbesök...och Minou började med att vara Mycket Trött Kattunge, efter att ha busat med storebrorsan Lord hela förmiddagen. Sedan busade hon...och sov...busade...och sov...och var totalt utslagen när folk gick hem..en stund. Sedan busade hon som bara den, följd av att sova tillsammans med mamma på mattes mage...och nu, när det är sovdags, så är hon hur pigg som helst igen naturligtvis!
Bild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » sön 09 sep 2012, 22:29

Hon är så sööööt! :love: Visst kommer Minou till ädelkatten i december...? Jag vill träffa henne 8-[
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » mån 10 sep 2012, 09:07

zaddraya skrev:Hon är så sööööt! :love: Visst kommer Minou till ädelkatten i december...? Jag vill träffa henne 8-[

Som det ser ut nu, och om min ekonomi håller, så ställer jag Leonardo och pandora på lördagen och Lord och minou på söndagen på Ädelkatten...men jag lovar inget.

I annat fall får du ta dig hit och träffa henne.
Bild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 12 sep 2012, 12:36

En Minou ger en aldrig lugn och ro...men varför skulle man vilja ha det? Tja, jag kan tänka mig en anledning till att man önskar att den söta lilla varelsen AKA Duracellkaninen skulle vara stilla...det går inte att fota kattunge som rör sig med blixtens hastighet. Jag behöver en bättre kamera...

Eller, jo det går ju, när hon sover! Men hon har en tendens (underbart söt tendens!) att, när hon vill sova, krypa upp i soffan bredvid/på människorna och sova. Kan man då resa sig upp och hämta kameran? Näpperligen! Men jag lovar att försöka ha kameran mer tillgänglig!

Hon väger förresten 810 gram nu och är alltså uppe i ungefär samma vikt (+/- 50 gram eller så) som hennes halvsyskon var i i den här åldern.
Bild

Användarvisningsbild
Anna H
Besserwisser
Besserwisser
Katt: Rassel, NFO och Lucy, huskatt
Kontakt:

Inläggav Anna H » ons 12 sep 2012, 12:43

Låter som hon har en släng av ADHD :smile:
Inte helt omöjligt faktiskt, en lättare syrebristskada pga den tuffa starten kanske?
Nåja, det gör ju inget för en katt, hon behöver ju inte sitta still i en skolbänk i 15 år som vi tvåbeningar...
/Mvh Anna H
Lucy, huskatt född 090601 och Rassel, Norsk Skogkatt född 100408
Svante, 1991-2003. Sture, 1991-2008. IP IC Inferno, 1994-1997. GIP IC Quattro, 1997-2009

Användarvisningsbild
Eltismatte
Kattracka
Kattracka
Katt: 1x Huskatt

Inläggav Eltismatte » ons 12 sep 2012, 12:54

Vilka ögon Minou har! :rosor:
Så söt jag skulle definitivt kunna ta henne!! :smile: :smile:
Men jag förstår att hon går ingentans, förstås :grin:
Fluffboll hemma: Elton blandis Russian Blue/Norsk Skogskatt/Bondkatt

Återgå till "Allmänt kattprat!"