De Tre Musketörerna- The fast and furiouse

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre Musketörerna-May the bird be with you

Inläggav eye of a tiger » lör 14 jan 2017, 16:09

Jane tycker att det var ju mycket bra ide :rosor: . Det är ju en Win-Win situtation . Hon får äta så mycket torrisar hon vill ha och då blir ju selen mindre :grin: :goofy:

Mamma säger då - Thats is not how the force works
Jane :wait:

Har nu beställt en sleepypod åt Jackson så nu får se om det är något grabben kommer att gilla .

Bild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » lör 14 jan 2017, 17:06

Hon är jättefin i sin nya sele.
Håller tummarna att Jackson tycker om det du beställer.

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » lör 14 jan 2017, 17:40

Jättefin sele och den passar verkligen Jane. Vem vet den kanske krymper, torris eller annat ;-)

Är den enkel att få på ? Prickisarna tålamod är noll när det gäller sådant.

Hoppas Jackson gillar sleepypod! Tösen uppskattar den som sovplats då den är mkt mjuk och gosig inuti.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 15 jan 2017, 02:06

Tack yrhättans

Starwatcher skrev:Jättefin sele och den passar verkligen Jane. Vem vet den kanske krymper, torris eller annat ;-)

Är den enkel att få på ? Prickisarna tålamod är noll när det gäller sådant.

Hoppas Jackson gillar sleepypod! Tösen uppskattar den som sovplats då den är mkt mjuk och gosig inuti.

Man får vara snabb med tösen med och den är väl lite små knepig att sätta på i början innan man får in rätt teknink .

dock vet jag inte om jag kommer att använda den mer eller ofta för hon verkar inte vara direkt förtjust i den .

ärligt talat är det jag som är mer förtjust i den :smile: ska se om syrran kan göra några ändringar på remarna när hon kommer upp .Hon kan ju sy

skulle helst viljat ha anan knäppning på den också .

funderar nu om jag ska fortsätta med min plan angående prova en annan taktik . Då den kändes rätt att prov något annat . Då de äldre knepen att få in jackson i en bur inte funkar . då han blir så otroligt stressad av detta och man måste var minst två personer som kan skära av hans flyktväg då han är jädra snabb .

Så det känns som frågesport vilken svar ska man ta. .oftast brukar det första man tänker på vara rätt svar men så ändrar man sig i sista sekunden och det blir fel.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 21 jan 2017, 08:25

Bild

Ladda batterier på ett mysigt ställe
Bild

Min Kotte ,så det så.
Bild

Bild
Jane :här hjälper jag mamma som vanligt med att öppna och kolla så det är rätt saker

Bild

Jackson :och jag inviger den nya "korgen" (det roliga var att han somnade där vaknade någon gång tidigt på morgonen för att tigga gos av syrran. För att sen gå och lägga sig i den igen) sen får vi väl se om det här funkar att transportera honom någonstans . I varje fall har har busfrön fått en korg till i sängen) :roll: :smile:
Busfrön _Mamma säger att vi ska få den här nästa vecka
http://www.zooplus.se/shop/katt/klostra ... _cm/549328

(galen kattdam tänkte slå in väggen till grannen för in ett större träd . Då det inte finns tillräckligt med utrym att trycka in ett stort till , tyvärr så skulle nog varken granne eller hyresvärd bli direkt imponerade av hela saken .
Det skulle bli rätt svårt att förklara med - tja jag vill få in ett till katt träd i lägenheten .
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » lör 21 jan 2017, 08:59

Kul att Jackson gillar att sova i hans sleepypod :-D Väskan är tydligen fantastiskt skön att ligga i. Hoppas att den fungerar bra också som transportväska!

Oj! Nytt träd? Prickisarna hälsar att Jane och Jacksons mamma verkligen förstår vikten av träd och gratulerar busfrön till att ha uppfostrat deras mamma mkt bra :hi5:
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 21 jan 2017, 13:08

Så fina kort. Bra början att nya transportburen är mysig att sova i, håller tummarna att den går bra att använda till transport.
Busligan hälsar att man aldrig får nog av klösträd. Matte har börjat diskutera med husse här hemma. Hon pratar något om att renovera (vad det nu är?) vardagsrummet och göra en vägg till kattvägg. Något om en skiva som täcker hela väggen med sisalrep, hyllor och massor av annat. Vi håller helt med matte men husse verkar ha synpunkter......

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 21 jan 2017, 18:10

Starwatcher skrev:Kul att Jackson gillar att sova i hans sleepypod :-D Väskan är tydligen fantastiskt skön att ligga i. Hoppas att den fungerar bra också som transportväska!

Oj! Nytt träd? Prickisarna hälsar att Jane och Jacksons mamma verkligen förstår vikten av träd och gratulerar busfrön till att ha uppfostrat deras mamma mkt bra :hi5:

Tack ,Ja det är kul. Heh den är så skön att jag skjälv har lust att krypa ner i den.

Trädet kommer att ersätta balkong trädet då den börjar bli rätt skabbig . den höll sig i alla fall runt 5 år .

Yrhättans skrev:Så fina kort. Bra början att nya transportburen är mysig att sova i, håller tummarna att den går bra att använda till transport.
Busligan hälsar att man aldrig får nog av klösträd. Matte har börjat diskutera med husse här hemma. Hon pratar något om att renovera (vad det nu är?) vardagsrummet och göra en vägg till kattvägg. Något om en skiva som täcker hela väggen med sisalrep, hyllor och massor av annat. Vi håller helt med matte men husse verkar ha synpunkter......

Tack,Det låter ju som en mycket bra ide.Busligan har en mycket förstående och snäll matte. Busfrön blev rätt sotis .De skulle gärna ha ett sånt rum

Jane och Jackson håller ändå tassar att matte och busligan får som de vill .Busligan kan ju skicka Yra som deras främsta vapen att övertala husse
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre Musketörerna-Sleepypod puurfeckt till andra saker

Inläggav eye of a tiger » sön 22 jan 2017, 11:05

Jackson -Oh my god , Why !!!!????

Man kan även stoppa in sig skälv där tycker jane
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 23 jan 2017, 18:38

spamili spam

Duracell Jane tyckte vi var så tråkiga igår och försökte ge oss en ärlig chans att hinna först till toppen av trädet . Vår spring i benen på tösa nösan .

Jackson har inte legat något i poden sen första dagen . Men det är finns väl inget direkt an kan göra åt det . Hade väl hoppats att han skulle ligga i den mera . Nåja katterna har nu fått en dyr leksak istället . :roll:
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 23 jan 2017, 20:04

Tösen gillar inte att ligga i Sleepypoden om inte locken är på konstigt nog. Hon ligger inte där jämt men om hon vill sova ordentligt, lite mörkare och i fred går hon ibland in där för att sova. Kanske det kan fungera för Jackson också? Tycker det är bra att han iaf lagt sig i väskan för att sova - då gillar han den och den är ändå en trygg och skön plats för fina pojken.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 24 jan 2017, 07:09

Starwatcher skrev:Tösen gillar inte att ligga i Sleepypoden om inte locken är på konstigt nog. Hon ligger inte där jämt men om hon vill sova ordentligt, lite mörkare och i fred går hon ibland in där för att sova. Kanske det kan fungera för Jackson också? Tycker det är bra att han iaf lagt sig i väskan för att sova - då gillar han den och den är ändå en trygg och skön plats för fina pojken.

Tack för tipset . Får väl se om det lockar.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 11 feb 2017, 20:50

Bild

Bild
Det nya träd kom på plats. den som är mest nöjd med det är Jackson .

Bild
Jane pin-up girl

Bild

Bild
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre MusketörernaDet var en kyckling so hette gullefjun

Inläggav eye of a tiger » lör 18 feb 2017, 18:08

Tösen fastnade i tunneln :smile:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » lör 18 feb 2017, 18:58

Stackars tösen, tur matte finns och kan rädda.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 19 feb 2017, 08:22

Yrhättans skrev:Stackars tösen, tur matte finns och kan rädda.

Tösen hälsar att mamma gjorde inte mycket annat än att filma och hon fick fixa allt skälv :wait:

Sjysta bullar Jane . Jackson låg och slappade högst uppe i paradis trädet och Jane hoppade upp och började kliva runt på Jackson :shock: ,och han började då lekfullt nafsa .Hon svarade genom att börja gurgla åt honom men fortsatte trampa runt på honom . Till slut hoppade han ner till petfun trädet och ligger där nu :consoling: .Drottningen ligger nu nöjt högst upp i trädet .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 28 feb 2017, 05:45

Jane tycker det är roligt att leka med snöbollar
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 01 mar 2017, 23:09

Bild

Bild

Jane :Något luktar konstigt
Jackson:zzzźzz zzzz

Bild

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 06 mar 2017, 11:18

Bild

jane teknik nörd som mamma

Bild

Bild

Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » mån 06 mar 2017, 11:57

Åh fina busfrön :love:

Tösen hälsar att hon också gillar teknik och att det är helt naturligt att tjejer är bäst på sådant :grin: Hennes bror tycker även så och att det är bäst att låta syrran och matte ta hand om tekniska saker. Då får man dessutom kartongen för sig själv eftersom syrran är upptagen med att hjälpa matte :hi5:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 19 mar 2017, 09:09

Starwatcher skrev:Åh fina busfrön :love:

Tösen hälsar att hon också gillar teknik och att det är helt naturligt att tjejer är bäst på sådant :grin: Hennes bror tycker även så och att det är bäst att låta syrran och matte ta hand om tekniska saker. Då får man dessutom kartongen för sig själv eftersom syrran är upptagen med att hjälpa matte :hi5:

Eller hur tycker tösen och matte :hi5:

Bild

Bild

Passar på att sola tungan med

Bild

Ja Jane vill att Jackson ska var med henne över allt

LOL. Jane tycker Jag och Jackson var tråkiga då vi satt i vardags rummmet och hon låg ensam i sov/lekrummet

Måste ju kolla vad det är för något även om man blir rädd
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre Musketörerna-Forevermore

Inläggav eye of a tiger » ons 22 mar 2017, 20:11

Bild

Bild
Ja ,det paasar mig då jag är raket drottning
Bild
Gå och fånga ett byte min lakej eller gör lite nytta nu
Jane hjälper till att sätta upp tornet
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Re: De Tre Musketörerna-Drottningen och betjänten

Inläggav Starwatcher » ons 22 mar 2017, 20:47

Vilket fint Frost-torn busfrön fått :hi5:

Prickisarna är mkt avundsjuka på tornet och undrar varför deras matte inte skaffat ett sådant!!

Tösen tycker att det var mkt bra och snällt av Jane att hjälpa hennes mamma med att sätta upp det. Så svåra saker kräver hjälp av en katt-tjej för att allt ska bli rätt :-D (min kommentar : :roll: )

Underbar film :rosor:
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 22 mar 2017, 20:49

Vilket fint torn! Här går jag ofta in på leksaksaffären och blir lika besviken varje gång, inget roligt finns att köpa här.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 23 mar 2017, 05:34

Starwatcher skrev:Vilket fint Frost-torn busfrön fått :hi5:

Prickisarna är mkt avundsjuka på tornet och undrar varför deras matte inte skaffat ett sådant!!

Tösen tycker att det var mkt bra och snällt av Jane att hjälpa hennes mamma med att sätta upp det. Så svåra saker kräver hjälp av en katt-tjej för att allt ska bli rätt :-D (min kommentar : :roll: )

Underbar film :rosor:

eller hur :hi5: säger Jane till Tösen (mattes kommentar :roll: )Tack :grin: Säger både Jackson och Jane . De är mycket glad åt tornet så det busas rätt mycket runt.

Yrhättans skrev:Vilket fint torn! Här går jag ofta in på leksaksaffären och blir lika besviken varje gång, inget roligt finns att köpa här.

Den finns på nätet att köpa annars om du vill kan jag ju köpa ett och skicka ner till dig ifall de har flera . Det ha ju blivit lite bättre utbud här upp med BR Leksaker .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » tor 23 mar 2017, 06:59

Tack, så snäll du är, men det är lugnt. Jag har planerat in en resa till Birsta snart, där finns allt och lite till. Tur det är nära.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 26 mar 2017, 12:45

Bild
Jane försöker

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 26 mar 2017, 21:33

Du gör väldigt fina videos och jag blir alltid glad att läsa och se vad dina busfrön hittar på.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 27 mar 2017, 19:24

Tack gulliga du :rosor:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 27 mar 2017, 23:53

Ska egntligen sova men blev mycket glad att Jackson kryp in i petfun buren när locket är på . Duktig bubbis och Jane som kan få brosan att göra det mesta :rosor: :rosor:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 28 mar 2017, 10:21

Bild

Jackson-Vad sitter du inne för ?
Jane-Tja,Om det är ett brott att vara för sockersöt med sockerströssel på topp så[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES] Så är väl det jag sitter inne för

Bild
Jackson........
*Tysnaden lägger sig besvärande över rummet *

Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » ons 29 mar 2017, 09:23

Brukar ju skriva hur söt jag tycker att Jane är men bilderna på Jackson är så man smälter :rosekiss: Så söt pojke :love:

Tycker du är så kreativ med allt påhittigt och roligt du hittar på för busfrön :rosor: Prickisarna hälsar och tackar för att du ger deras matte så bra tips på saker som är roliga för små rovdjur :rosor:

Och som alltid är den här tråden en äkta feelgoodtråd som man alltid blir så glad över att titta in i!!!
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 29 mar 2017, 17:18

Starwatcher skrev:Brukar ju skriva hur söt jag tycker att Jane är men bilderna på Jackson är så man smälter :rosekiss: Så söt pojke :love:

Tycker du är så kreativ med allt påhittigt och roligt du hittar på för busfrön :rosor: Prickisarna hälsar och tackar för att du ger deras matte så bra tips på saker som är roliga för små rovdjur :rosor:

Och som alltid är den här tråden en äkta feelgoodtråd som man alltid blir så glad över att titta in i!!!

Det gjorde min dag och Jackson och Janes med .
:rosor:Tack själva för att ni ger så många bra bra tips och är en inspiration på forumet
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 14 apr 2017, 13:07

Bild

Bild

Bild

En Pawesom Påsk till er all från oss .
Bild

Bild

Bild

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 14 apr 2017, 13:44

Glad påsk till dig och självklart Jane och Jackson.
Här pågår köksstädning fortfarande. Börjar påminna om katterna på fortet....

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » fre 14 apr 2017, 14:08

Glad påsk önskar vi er också!

Jättefina kort på busfrön, rolig film där Jackson provar gardinstången. Jane ser ut att tänka "men vad gör han? Sånt klarar bara tjejer :shock: "
Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

De Tre Musketörerna-Drottningen och betjänten

Inläggav Siv » fre 14 apr 2017, 16:01

Underbara bilder! Jag håller verkligen med Starwatcher om att du är kreativ och påhittig. Du fixar så mycket kul för Jane och Jackson! Jag har blivit inspirerad många gånger!!
Siv, Dools och matte önskar er en riktigt glad påsk!

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 14 apr 2017, 20:35

Yrhättans skrev:Glad påsk till dig och självklart Jane och Jackson.
Här pågår köksstädning fortfarande. Börjar påminna om katterna på fortet....

:smile: Ser det framför mig .
Starwatcher skrev:Glad påsk önskar vi er också!

Jättefina kort på busfrön, rolig film där Jackson provar gardinstången. Jane ser ut att tänka "men vad gör han? Sånt klarar bara tjejer :shock: "

:smile: Det var nog det som for runt i hennes skalle

Siv skrev:Underbara bilder! Jag håller verkligen med Starwatcher om att du är kreativ och påhittig. Du fixar så mycket kul för Jane och Jackson! Jag har blivit inspirerad många gånger!!
Siv, Dools och matte önskar er en riktigt glad påsk!

Tack för din fina kommentar :oops:

Tack alla :rosor: säger busfrön med mamma
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 20 apr 2017, 09:19

Bild

Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 20 apr 2017, 11:29

Underbar bild, Eye :rosor:

Den bilden borde du göra en förstoring på och rama in. 100% äkta kärlek !!!
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"