De Tre Musketörerna- The fast and furiouse

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Re: De Tre Musketörerna:Inte allt går hem hos busfön

Inläggav Starwatcher » mån 22 feb 2016, 08:03

Nä, Jackson håller sannolikt inte med om att tjejer är smartare, lilla pojken här gör det inte iaf :smile:

Prickisarna och deras matte hoppas så att du snart mår bättre :consoling: Får du hjälp av ngn sjukgymnast för ryggen?
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre Musketörerna:Inte allt går hem hos busfön

Inläggav eye of a tiger » sön 28 feb 2016, 11:02

Tack Starwatcher , ja jag får hjälp . och nu har diskbråcket blivit bättre . får väl se hur det går med det andra skadan på andra sidan av ryggen

Bild

Jane :Det är min tur att skriva .Jackson :nej det är min tur
Jane I have the laser paw , so stfu

Och där avbryter mamma

Bild

Bild
Busfrön hjälper till

Bild

Bild

De blev snabbt vänner igen då de i grund och botten tycker om varandra och har massor av roligt tillsammans .Samt när mamma inte vill tvätta eller nosa dom i baken .Vem skulle annars gör det? .Klappar och pussar är ju inte samma sak som en syskons tunga i örat eller i ansiktet .

Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre Musketörerna:Busfrön argumentera

Inläggav eye of a tiger » mån 29 feb 2016, 18:19

Jobbade i dag och busfröna blev otroligt busiga och har farit runt i två timmar som tokiga. Höll nästan på att bli bråk på slutet :shock:

Som tur lyssnar jackson när man säger timeout åt honom.

Det gör en så extremt tveksam om man ska åka i väg eller inte :-?

Suck . Besvärligt när man inte vet vilken sort kattvakt man kan få heller.
Har inte ens börjat söka och det börjar närma sig rätt snart med .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre Musketörerna:Busfrön argumentera

Inläggav eye of a tiger » fre 04 mar 2016, 00:23

Hej.

Vi är två inekatter som heter Jane och Jackson och är 4 och 2 år gammla.Våra favorit sysselsättning är lek med varandra och med matte.
. Vi söker nu en snäll, ansvarfull och kattvan tjej som kan passa oss i september . Är du den personen ?
Hör av dig till matte .......... för mer information .

Är denför lång ,ska skrivas på något annat sätt?

Sätta dit ett pris eller inte?
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre Musketörerna. en fråga

Inläggav Starwatcher » fre 04 mar 2016, 09:47

Kanske bra att skriva hur många dagar det gäller så ingen tror att det är hela september, att katterna ska passas i deras hem och ungefär när i september (räcker nog att skriva om det är i början, mitten eller i slutet av månaden).

När det gäller pris skulle jag nog bara skriva ersättning enl överenskommelse tror jag. I mitt fall skulle jag ju tänka mig att betala lite mer om kattvakten kan tänka sig att stanna lite längre stund hos katterna t.ex.

Kan nog vara bra att annonsera själv på kattvaktslistan på forumet, kan ju hända att det trots allt finns ngn på forumet i dina trakter men som inte själv annonserat ut att hen kan tänka sig kattvakta.

Finns det ngt gymnasium i din trakt som har inriktning mot djur? I så fall kanske du kan få napp där. I somras var det en flicka som la lappar i våra brevlådor om att hon letade extrajobb med att passa katter, kaniner mm, gå på hundpromenader osv
Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » fre 04 mar 2016, 10:03

+1 på Starwatchers inlägg. Tyvärr bor jag 10 mil bort, skulle gärna hjälpt till annars.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 04 mar 2016, 20:10

Starwatcher skrev:Kanske bra att skriva hur många dagar det gäller så ingen tror att det är hela september, att katterna ska passas i deras hem och ungefär när i september (räcker nog att skriva om det är i början, mitten eller i slutet av månaden).

När det gäller pris skulle jag nog bara skriva ersättning enl överenskommelse tror jag. I mitt fall skulle jag ju tänka mig att betala lite mer om kattvakten kan tänka sig att stanna lite längre stund hos katterna t.ex.

Kan nog vara bra att annonsera själv på kattvaktslistan på forumet, kan ju hända att det trots allt finns ngn på forumet i dina trakter men som inte själv annonserat ut att hen kan tänka sig kattvakta.

Finns det ngt gymnasium i din trakt som har inriktning mot djur? I så fall kanske du kan få napp där. I somras var det en flicka som la lappar i våra brevlådor om att hon letade extrajobb med att passa katter, kaniner mm, gå på hundpromenader osv

Tack för dina synpunkter :). Det får en att se vad som är bra att ta med .

Tyvärr inte .Den enda ligger nu På nordvikskolan
Jag har sett någon annons från en som som gått djurvårdslinjen som bott här i stan. Om de bor kvar vet jag inte .

Tror inte att man får skriva i tråden . 8-[

Tack Yrhättans. Ja som sagt det är rätt långt att åka .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 09 mar 2016, 06:21

Bild

Mamma ska du Åka bort ?

Bild

stanna här

Bild
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » ons 09 mar 2016, 08:20

Åhh, så klart att Jane och Jackson kommer att sakna dig massor de dagar du åker bort :consoling: men tror att det säkert går bra om du hittar en bra kattvakt (håller tummarna!). Som sagt hade jag bott närmre så hade jag gärna hjälpt till några dagar.

Jane är så bedårande söt på bilderna :love: Så fint att se hur mkt Jane och Jackson tycker om varandra :rosekiss:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 10 mar 2016, 11:08

Starwatcher skrev:Åhh, så klart att Jane och Jackson kommer att sakna dig massor de dagar du åker bort :consoling: men tror att det säkert går bra om du hittar en bra kattvakt (håller tummarna!). Som sagt hade jag bott närmre så hade jag gärna hjälpt till några dagar.

Jane är så bedårande söt på bilderna :love: Så fint att se hur mkt Jane och Jackson tycker om varandra :rosekiss:

Tack Starwatcer.
Ja,jag kommer väl kanske sakns dom mera. Samtidigt är man väl orolig för allt som kan hända . Jackson blir jobbig om han inte får leka av sig 10-15 minuter perdag med vippa . Jane behöver leka av sig med vippa annnars blr hon jobbig .sen givtvis leker de med varandra. Men i ibland kan det ta tid för fröken löken och bubbis att tajma in varandras lek schema och det kan bli tjafs om en vill slappa/spana när den andra vill leka.

Sen kan det bli tjafs om Jackson är för på och tränger in Jane nånstans .
ja just nu ser jag mest bara negativt med allt

Jackson säger att allt som mamma tar upp är inte han som gör det .Utan det är hans hemliga tvilling Kraxson .

Plus mycket annat som rymmningar etc etc.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: De Tre Musketörerna-Finaste Busfrön

Inläggav eye of a tiger » fre 11 mar 2016, 08:17

Läste en artikel om 10 saker som en katt gör för att visa att dom älskar ägaren . En av dem var att sitta och sitta och stirra ut en. Så nu vet jag varför Jane sitter och tittar på mig rätt ofta . Det är för att hon känner sig bekväm och trygg.
Hon är sannerligen mammas flicka.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 12 mar 2016, 17:41

Älskade katter. Ser ut just nu som att jag inte tänker åka . Trots allt så går dom ju förre mig . Hur jag ska säga det till kompisen vete sjutton
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt
Katt: Bengaler

Inläggav KattenOxå » lör 12 mar 2016, 18:25

Måste ni boka/boka av snart, eller går det att vänta med beslutet?

Annars fick jag en idé av vad Linda K skrev i en annan tråd om folk med häst.
En mycket bra fråga som jag måste börja fundera på efter sommaren, då flyttar L som har fått förtroendet att ta hand om Frasse. Nu har dom bara haft honom en natt, men jag litar fullt på L & hennes sambo. För dom har häst :smile:

Jag är själv "uppvuxen på ridskola". Där finns många ungdomar med ansvarsfull inställning till djur. Ofta finns system med A- respektive B-skötare till hästarna där man delar upp sysslorna enligt schema t ex. Kan tänka mig att det lätt skulle gå att hitta folk som vill passa katter några dagar, kanske finns någon som inte kan ha pälsdjur hemma och därför mer än gärna skulle umgås med dina. Om man hittar två kompisar eller ett syskonpar så får de ju sällskap av varandra och kan övernatta på helgen. Risken är väl att kidsen tar chansen att bjuda in alla polarna och ställa till värsta fyllefesten. :oops: Men man får väl känna dem lite på pulsen innan och kolla med föräldrarna också.

Annonsera i stall/ridskolor!

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » sön 13 mar 2016, 09:33

Å jag förstår dig så väl! Har också låtit bli att resa flera gånger pga ovilja att lämna katterna. Men ibland måste jag ändå resa med jobbet. Varje gång oroar jag mig, men det har alltid gått bra. Kattvakten skickar bilder och sms och berättar att katterna mår bra. Det gör mig lugnare. Och skulle något vara problematiskt så tänker jag att jag kan åka hem. Jag lägger också alltid fram nummer och adress till veterinär och gör klart för kattvakten att jag betalar taxi dit om det skulle behövas.

Ibland har jag funderat på att försöka hitta en kattvakt på care.com. Har ingen erfarenhet av den sidan, men tycker att den verkar bra. Men om jag skulle anlita någon jag inte känner skulle jag nog prova en eller två gånger under kortare stunder först, innan jag reser bort, för att känna mig trygg med att katterna tycker om och accepterar personen. Jag skulle börja med att personen fick komma hem till oss en stund och bekanta sig med katterna. Då skulle jag ju också se hur katterna reagerade och hur personen var med katterna. Ev skulle jag även prova en eller två gånger att gå iväg ett par timmar och se hur katterna verkade må när jag kom tillbaka.

Jag håller tummarna för att du hittar en bra kattvakt. Men bestämmer du dig för att stanna hemma så är jag säker på att din kompis förstår!

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » sön 13 mar 2016, 10:18

Siv skrev:Å jag förstår dig så väl! Har också låtit bli att resa flera gånger pga ovilja att lämna katterna. Men ibland måste jag ändå resa med jobbet. Varje gång oroar jag mig, men det har alltid gått bra. Kattvakten skickar bilder och sms och berättar att katterna mår bra. Det gör mig lugnare. Och skulle något vara problematiskt så tänker jag att jag kan åka hem. Jag lägger också alltid fram nummer och adress till veterinär och gör klart för kattvakten att jag betalar taxi dit om det skulle behövas.

Ibland har jag funderat på att försöka hitta en kattvakt på care.com. Har ingen erfarenhet av den sidan, men tycker att den verkar bra. Men om jag skulle anlita någon jag inte känner skulle jag nog prova en eller två gånger under kortare stunder först, innan jag reser bort, för att känna mig trygg med att katterna tycker om och accepterar personen. Jag skulle börja med att personen fick komma hem till oss en stund och bekanta sig med katterna. Då skulle jag ju också se hur katterna reagerade och hur personen var med katterna. Ev skulle jag även prova en eller två gånger att gå iväg ett par timmar och se hur katterna verkade må när jag kom tillbaka.

Jag håller tummarna för att du hittar en bra kattvakt. Men bestämmer du dig för att stanna hemma så är jag säker på att din kompis förstår!

Jag har varit hemma flera gånger när jag sett att katterna inte mått bra
Jag har även varit hemma när vi ska sova borta med jobbet, trots jag har P

Min mamma brukar säga att följa hjärta , så det ska du göra!
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 13 mar 2016, 10:36

miss_mia skrev:
Siv skrev:Å jag förstår dig så väl! Har också låtit bli att resa flera gånger pga ovilja att lämna katterna. Men ibland måste jag ändå resa med jobbet. Varje gång oroar jag mig, men det har alltid gått bra. Kattvakten skickar bilder och sms och berättar att katterna mår bra. Det gör mig lugnare. Och skulle något vara problematiskt så tänker jag att jag kan åka hem. Jag lägger också alltid fram nummer och adress till veterinär och gör klart för kattvakten att jag betalar taxi dit om det skulle behövas.

Lite svårt när det är ens dröm att gå på musikalen men jag får se . När hjärtat säger två saker . Självklart går katterna först
Jackson Galaxy

Bild

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » sön 13 mar 2016, 10:36

Jag vill bara förtydliga om det lät som om jag tyckte att du ska åka, det menade jag absolut inte.

Jag håller med miss_mia om att du ska följa ditt hjärta. Jag har som sagt också valt att stanna hemma flera gånger, eller att resa hem tidigare. Jag har även åkt bara en dag när jobbet skulle vara borta två.

Men jag vill gärna kunna resa ibland, under förutsättning att katterna har det bra naturligtvis. Därför försöker jag hitta bra lösningar. Men där måste nog var och en känna efter själv hur en vill ha det tänker jag.

Följ ditt hjärta och din magkänsla. Kompisen kommer att förstå.

Siv
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Siv » sön 13 mar 2016, 10:37

Oj du hann före. :)

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » sön 13 mar 2016, 10:42

Jo, jag förstår dig Eye! Med en riktigt bra kattvakt går det säkert utmärkt att åka några dagar, ingen bra kattvakt så vill man ju inte åka även om resan lockar mkt. Jag hade provat ett par ggr korta stunder för att se att allt fungerar innan jag hade åkt bort flera dagar. När jag varit borta och husse varit själv med katterna har båda varit klart lugnare än när jag är hemma som vanligt.

Hoppas att du hittar en bra kattvakt!!
Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » sön 13 mar 2016, 11:16

Känner också igen det där med att noja över resor och jag och husse brukar skoja om att vi i fortsättningen får resa bort en och en och sedan jämföra upplevelserna hemma. :smile:

Men ibland är det nog bra att tänka på sig själv också. Jag har en känsla av att detta är något som du sett fram emot länge Eye och hittar du bara någon som är good enough för katterna, så tycker jag du ska tänka på dig själv för en gång skull och resa och ha kul.

Det är som när man hade småbarn, visst kommer deras behov först men ibland är en glad och utvilad mamma det bästa för hela familjen även om det innebär en liten tår på barnkinden. Man får balansera olika behov mot varandra helt enkelt. Tycker du verkligen är värd en rolig helg med kompisen Eye.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 13 mar 2016, 11:33

Tack siv och starwatcher. Kompisen har väl börjat kommentera över att vi aldrig gör något på sommaren . När vi har haft möjlighet att ha semester samtidigt. Jag förstår henne mycket väl .

vi har inte gjort något sen 2002 förutpl hållet oss på hemmplan och gjort de magra utbudet somden stan har gett oss.

Hon har varit mycket förstående och var väldigt stötande när jag tog Jackson fast vi hade tänkt åka till London det året. Det är abdra gången London åkte bort .
Så jag vet inte alls hur hon kommer att regara om jag väljer bort ännu en sak pågrund av hennes hintar..

Blir faktiskt irriterad när någon skriver . Ja jag åker inte om katterna inte mår bra ,trots att jag har ... . När jag har sagt att katterna går först

Jag har som sakt alltid låtit katterna gå först och det är mycket jag inte har gjort på grund av Katterna

Jag får väl se hur jag kommer att göra. Känns det inte bra så kommer jag inte att åka igen .
Jackson Galaxy

Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » sön 13 mar 2016, 17:01

Jag har en ide Eye, men det är nog bättre om vi tar det på telefon eller mail, det blir för långrandigt i tråden annars.

Fördelen är ju att du har tid på dig till september.

Men säg till när du orkar! :hug:
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » sön 13 mar 2016, 17:33

eye of a tiger skrev:Tack siv och starwatcher. Kompisen har väl börjat kommentera över att vi aldrig gör något på sommaren . När vi har haft möjlighet att ha semester samtidigt. Jag förstår henne mycket väl .

vi har inte gjort något sen 2002 förutpl hållet oss på hemmplan och gjort de magra utbudet somden stan har gett oss.

Hon har varit mycket förstående och var väldigt stötande när jag tog Jackson fast vi hade tänkt åka till London det året. Det är abdra gången London åkte bort .
Så jag vet inte alls hur hon kommer att regara om jag väljer bort ännu en sak pågrund av hennes hintar..

Blir faktiskt irriterad när någon skriver . Ja jag åker inte om katterna inte mår bra ,trots att jag har ... . När jag har sagt att katterna går först

Jag har som sakt alltid låtit katterna gå först och det är mycket jag inte har gjort på grund av Katterna

Jag får väl se hur jag kommer att göra. Känns det inte bra så kommer jag inte att åka igen .

Jag tror att de som postar verkligen vill hjälpa dig,

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt

Inläggav KattenOxå » sön 13 mar 2016, 18:48

miss_mia skrev:
eye of a tiger skrev:Tack siv och starwatcher.

(...)

Håller med. Och tänker att det här är ett öppet forum "som riktar sig till alla kattägare och kattälskare i landet". Så även om råden i det här fallet främst riktar sig till trådstartaren eye of a tiger är det väl inte fel att folk bidrar med erfarenheter av hur de själva tänkt och gjort i samband med resor?

Jag har prioriterat bort otroligt mycket för mina katters skull. Ibland kan jag tycka det känns pinsamt inför utomstående icke-kattälskare att "bekänna hur illa det är". Det är stärkande att läsa om andra som också tvingats/valt att göra lika. Inte en endaste semesterresa på evigheter... :oops:

Och det har varit värt varenda liten uppoffring. Älskar dem otroligt mycket. :heart: :heart:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 13 mar 2016, 19:18

KattenOxå skrev:
miss_mia skrev:
eye of a tiger skrev:Tack siv och starwatcher.

(...)

Håller med. Och tänker att det här är ett öppet forum "som riktar sig till alla kattägare och kattälskare i landet". Så även om råden i det här fallet främst riktar sig till trådstartaren eye of a tiger är det väl inte fel att folk bidrar med erfarenheter av hur de själva tänkt och gjort i samband med resor?

Jag har prioriterat bort otroligt mycket för mina katters skull. Ibland kan jag tycka det känns pinsamt inför utomstående icke-kattälskare att "bekänna hur illa det är". Det är stärkande att läsa om andra som också tvingats/valt att göra lika. Inte en endaste semesterresa på evigheter... :oops:

Och det har varit värt varenda liten uppoffring. Älskar dem otroligt mycket. :heart: :heart:

Ja jag vet att det är ett öppet forum . Jag vet att många läser på forumet .så visst ni får väl skriva vad ni vill . Egentligen orkar jag inte svara för jag är så jävla deppremerad just nu som inte har med detta att göra .

Som jag skrev har jag piroterat katterna så otroligt mycket så mycket som jag aldrig kommer att skriva om här . . Ja de är värd det ingen snack om saken. Så visst kommer det till saken så går katterna först.

det var rätt tyst när jag ställde en fråga. Det var väll bara yrhättans,starwatcher och gisele som svarade . Nu får man höra en hel del som mest att man känner sig som en dålig person för att man vill åka på något som man har drömmt om sen man har varit 9 år.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 13 mar 2016, 19:24

Gisele skrev:Jag har en ide Eye, men det är nog bättre om vi tar det på telefon eller mail, det blir för långrandigt i tråden annars.

Fördelen är ju att du har tid på dig till september.

Men säg till när du orkar! :hug:

Tack :rosor: mail blir bra . Orkar inte ta någon kommunikation just .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt

Inläggav KattenOxå » sön 13 mar 2016, 23:01

eye of a tiger skrev:
Ja jag vet att det är ett öppet forum . Jag vet att många läser på forumet .så visst ni får väl skriva vad ni vill . Egentligen orkar jag inte svara för jag är så jävla deppremerad just nu som inte har med detta att göra .

Som jag skrev har jag piroterat katterna så otroligt mycket så mycket som jag aldrig kommer att skriva om här . . Ja de är värd det ingen snack om saken. Så visst kommer det till saken så går katterna först.

det var rätt tyst när jag ställde en fråga. Det var väll bara yrhättans,starwatcher och gisele som svarade . Nu får man höra en hel del som mest att man känner sig som en dålig person för att man vill åka på något som man har drömmt om sen man har varit 9 år.

Du behöver inte svara.

Men eftersom jag är en nygammal återvändare till forumet kan jag säga hur saker och ting upplevs med mina - en på sätt och vis helt utomståendes - ögon. DET RÅDER INGEN TVEKAN OM ATT DU ÄR EN PERSON SOM GÖR SITT ALLRA YTTERSTA FÖR SINA KATTER. DU VERKAR HÄNGIVEN OCH GENUINT INTRESSERAD AV ATT SÖKA KUNSKAP OCH NYA RÖN OM KATTDJUR.

Jag har inte sett någon beskylla dig för någonting. Har sett respons av karaktären å ena sidan - å andra sidan, att folk delger sina funderingar från när de varit i liknande situation.

Men det förekommer annars hel del pekpinnar och fördömanden på detta forum, kanske därför inte fler än litet fåtal stannar kvar.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » sön 13 mar 2016, 23:34

Eh, inte för att just mina inlägg behöver besvaras eller kommenteras men jag hoppas verkligen inte att det är mina försök till vänliga och uppmuntrande rader som har gjort dig upprörd Eye!??

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 13 mar 2016, 23:49

Aziz skrev:Eh, inte för att just mina inlägg behöver besvaras eller kommenteras men jag hoppas verkligen inte att det är mina försök till vänliga och uppmuntrande rader som har gjort dig upprörd Eye!??

Nej det var inte dina. Men tack för dina rader . Får väl se hur det blir .

Det var detta.
miss_mia skrev:

Ja jag kan ha varit rätt känslig då jag har hamat i ett djupt håll av olika andledningar . Fick en anna syn på det efter en förklaring .

Härligt ska gå upp om 4 timmar
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 14 mar 2016, 16:48

Ja jag får väl tacka för råd och stöd och be om ursäkt om jag har sårat någon .
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Aziz » mån 14 mar 2016, 18:22

Jag tror inte du behöver be om ursäkt till någon Eye. Men det är lätt att bli missuppfattad när man kommunicerar i sådana här trådar. Jag tror att du kan utgå från att alla som skriver i din tråd bryr sig om och vill väl. Alla vet nog att livet suger lite extra ibland.

Hoppas att det löser sig med både kattvakten och annat.

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 14 mar 2016, 18:59

Tror inte heller du behöver be om ursäkt, Eye!

Alla här på forumet vet ju vilken fantastisk matte du är och att du alltid ser till Jane och Jacksons bästa. Jag fortsätter att hålla tummarna för att du ska hitta en bra kattvakt så att du och din kompis kan få komma iväg på er efterlängtade och väl förtjänta resa.

Livet är ibland tungt och motigt, det vet och förstår nog de flesta.

:hug:
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » mån 14 mar 2016, 20:36

Jag håller med Aziz och Starwatcher! Stor kram till dig Eye :hug: :heart: !

Robin och Emil skickar varsin nospuss :rosekiss:
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 16 mar 2016, 20:32

Tack Aziz,Starwatcher och Gisele( Klappa sötnosarn Robin och Emil i från mig) för stödet . :rosor:

Bild

Jane:Det är snart påsk med allt vad det innebär . men vem behöver sötsaker när man har mig
Jackson :Nu håller hon på nu igen

Bild
Jane : Se
Jackson :Nu Byter vi Kanal .För jag tycker vi ska leka
Bild
Talk to the Paw
Jane :MAMMA säg till honom .Nu förstörde han den fina bilden

Bild
Jackson :Jag kan se sö..
stilig ut jag med .

Bild
Bild

"Let the skyfall
When it crumbles
We will stand tall
Face it all together
Bild

Let the skyfall
When it crumbles
We will stand tall"

Bild

Vår
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
KattenOxå
Superkatt
Superkatt

Inläggav KattenOxå » tor 17 mar 2016, 00:12

Underbara bilder på dina fina kissekatter Eye!

Älskar hankattens look, rejäla morrhårskuddar och kinder, och supergosig mage!
Och tjejen är så näpen och söt. Fin mönstring; "marmorerad tabby" ;-)

Lustigt när hon är på promenad i snöslask, sprätter med tassen så det råkar stänka på ryggen... vilket leder till att hon måste ruska av sig riktigt ordentligt... nästan. Det kan ju inte ha varit så stora vattenmängder egentligen. Men ogillar man att bli blöt så. :lol:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 28 mar 2016, 20:16

KattenOxå skrev:Underbara bilder på dina fina kissekatter Eye!

Älskar hankattens look, rejäla morrhårskuddar och kinder, och supergosig mage!
Och tjejen är så näpen och söt. Fin mönstring; "marmorerad tabby" ;-)

Lustigt när hon är på promenad i snöslask, sprätter med tassen så det råkar stänka på ryggen... vilket leder till att hon måste ruska av sig riktigt ordentligt... nästan. Det kan ju inte ha varit så stora vattenmängder egentligen. Men ogillar man att bli blöt så. :lol:

Busfrön tackar, Jane säger är man gjord av socker så måste man vara försiktig .
Jackson :roll:

Jane och Jackson här vi hoppas ni har haft en bra påsk med mycket gott och lek
.Vihar haft det jäättekul då mammas kompis var här. Mamma sa att jag jane fick kompis fnat då jag hll på ovabrytte med bus under .

Min lille bror har varit jätte duktig och förutom huvudbuffat kompisen blev mycket mera öpen mot henne.

Jag Jane finns ju också som ett stöd när brosan får lite backslash .

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Re: De Tre Musketörerna-Den som väntar

Inläggav Yrhättans » mån 28 mar 2016, 22:33

Underbara bilder. Den syns verkligen vem som är kille och vem som är tjej, Jane är så söt! Blir som vanligt glad att läsa det du skriver och se dina härliga bilder.
Kram

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 28 mar 2016, 22:43

Japp, Jane är verkligen söt som socker och Jackson har blivit en så stilig, trygg pojke :rosor: Även jag blir så glad över dina fina bilder och video - så härligt att se busduo, 2 underbara glada katter som inte kunnat ha det bättre :hi5:

Prickisarna hälsar att det enda felet med påsken är för lite godis och att påsken nu är slut vilket tydligen innebär att matte inte är hemma hela dagarna :pfft:
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » tis 29 mar 2016, 11:49

Så fina dom är :luv: :luv:

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 04 apr 2016, 06:19

Tack Yrhättans,Starwatcher och Miss_mia

Alltid roligt att läsa era kommentarer :-D

Bild

Vatten vatten på vägen där? . Vem i världen är den sötast Är

Vattnet:Jackson
Bild

Bild

Bild

Och i från går .
Mamma som är glad att fröken löken inte kan sätta på Kranen och hitta på saker som människobarn kan

Jane :Jag vill ha en vattendamm i lägenheten .

Måste ju kolla var man blir minst våt

Gjorde ett koto på instagramm i helgn efter en del påpekande ifrån kompisen
Jackson Galaxy

Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"