De Tre Musketörerna- The fast and furiouse

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Re: Nisse, Jane och Jackson-cat out of the bag

Inläggav Starwatcher » mån 02 jun 2014, 08:54

Lilla gubben, klart man kan bli lite rädd fortfarande trots att det vankas godsaker som ost :consoling:

Jag tror att han nog snart vill att du klappar mest hela tiden, ja då han inte busar med syrran förstås :smile:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 02 jun 2014, 10:23

Ja busa med syrran är det viktigaste säger Jackson .
Jane har nog ett rätt härligt liv . En lille bror att rusa runt med och en store bror att små brottas med samt att slicka på i tid och otid . :smile: :luv:

mamma kan man gosa och leka med när man har tid .
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 02 jun 2014, 11:13

Skönt att ni är vid gott mod hela gänget. Vet tyvärr/dessbättre inget om mask, peppar, peppar har jag inte råkat ut för det ännu. Vet dock en hel del om ryggont :consoling:, glöm inte att ta hand om dig själv också om nu kissarna låter dig få en lugn stund då och då. :smile:

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 02 jun 2014, 11:32

Låter som söta Jane har fullt upp nu :smile:
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » mån 02 jun 2014, 12:08

Visst är det underbart att gosa med sidenpäls som liksom har massor med lager! Låter som Huliganernas päls som jag bara älskar! :-D
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 02 jun 2014, 15:40

Aziz skrev:Skönt att ni är vid gott mod hela gänget. Vet tyvärr/dessbättre inget om mask, peppar, peppar har jag inte råkat ut för det ännu. Vet dock en hel del om ryggont :consoling:, glöm inte att ta hand om dig själv också om nu kissarna låter dig få en lugn stund då och då. :smile:

Hoppas ni slipper mask.du får sköta om dig med. Rygg besvär är absolut inget roligt.
Har man tre glädje spridar , så är det svårt att vara på dåligt humör en lång tid.:)

Starwatcher skrev:Låter som söta Jane har fullt upp nu :smile:[/quote
Ja full rulle mellan tupplurar och nattid.

miss_mia skrev:Visst är det underbart att gosa med sidenpäls som liksom har massor med lager! Låter som Huliganernas päls som jag bara älskar! :-D

Ja man vill bara mysa med Jackson och hans päls. Ge söt huliganerna en extra klapp ifrån oss.
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt
Katt: 2 birmor + 1 husis

Inläggav Molly » mån 02 jun 2014, 16:33

eye of a tiger skrev:Tack Tessera och Yrhättans :rosor:

Livet med Jackson går vidare . Graben tar i mot en på morronen med svansen i topp och darrningar som Nisse och Jane bruckar när de är extra glad :luv: :rosekiss: .Vilket känns väldigt hedrande .

I dag på morgonen lyckades Jag skrämma Jackson när jag skulle ge honom ost . han fräste och slog till mig på handen .Men det var ett väldigt lös slag och klorna gav inte någon märken denna gång . Lilla gubben .

Jackson har en väldig mjuk och silkes len päls .man skulle kunna klappa på honom hela dagarna

Så härligt att han är glad att se dig. :vinka:
Jag känner igen det där med att få smisk på handen av en tass. :smile: (Fast Fabian höll i alla fall inne klorna när han smällde till mig. :grin:) Jag tar det som ett tecken på ökat självförtroende, att våga stanna kvar och smälla till istället för att springa undan och gömma sig.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 03 jun 2014, 01:01

Molly skrev:
eye of a tiger skrev:Tack Tessera och Yrhättans :rosor:

Livet med Jackson går vidare . Graben tar i mot en på morronen med svansen i topp och darrningar som Nisse och Jane bruckar när de är extra glad :luv: :rosekiss: .Vilket känns väldigt hedrande .

I dag på morgonen lyckades Jag skrämma Jackson när jag skulle ge honom ost . han fräste och slog till mig på handen .Men det var ett väldigt lös slag och klorna gav inte någon märken denna gång . Lilla gubben .

Jackson har en väldig mjuk och silkes len päls .man skulle kunna klappa på honom hela dagarna

Så härligt att han är glad att se dig. :vinka:
Jag känner igen det där med att få smisk på handen av en tass. :smile: (Fast Fabian höll i alla fall inne klorna när han smällde till mig. :grin:) Jag tar det som ett tecken på ökat självförtroende, att våga stanna kvar och smälla till istället för att springa undan och gömma sig.

Det känns härligt , Modiga Fabian . :rosor:

Ja det här var mera smisk på handen ,det fanns inge kraft bakom slaget utan mera "nu blev jag skrämd ,fy på dig" . Jackson får mer och mer självförtroende. I kväll kom han och la sig i sängen vid fot ändan :happy: :love: när jag satt i den.

Nisse ,Jane och Jackson har nu på de senaste dagarna fått en gemensam lunk .Nisse och Jane har börjat vänja sig att Ha en Jackson som Huvud buffar och stryker sig i mot dem och Jackson är inte lika på dem som han var i början .

Både Nisse och Jackson hänger med ut i köket när det är mat dags .

Jane och Jackson bussar ju rätt mycket tillsammans (.jane står och skriker vid dörren på morronen och vill att Jackson ska komma ut ) Jane kan fräsa när det blir lite för tuff brottning mellan dem men hon är lika snabba att att ge sig in i leken igen när Jackson ger henne sväng rum.(Hon är själv rätt bra på att vara hård hänt under brottnings matcherna . )

hon är en tuff liten dam som vet var kylskåpet ska stå. (även om mitt hjärta alltid hoppar till när hon gör detta, jag ser nog fortfarande henne som minstingen i familjen ) Nisse vet också var skåpet ska stå, och är inte sen att säga till med en fräsning om han tycker Jackson är för på och sitter kvar när Jackson går sin i väg .

Jackson låter Nisse var i det stora hela ,då Nisse nog inte är speciellt "rolig" vilket är rätt lovande för att alla tre ska trivas tillsammans.

Bild

Bild

Bild
Bild
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Nisse, Jane och Jackson-Trion

Inläggav Starwatcher » tis 03 jun 2014, 14:04

Underbara bilder på trion :hi5: :rosor:

Jane och Jackson ser så nöjda ut och Nisse också nöjd, avslappnad :grin: På sista bilden ser det verkligen ut att vara lugnet för lekstormen :smile:

Alla 3 i trion är såå duktiga - så sött att Jane vill att Jackson ska komma ut till henne och leka :luv:

Ge hela trion massor av klappar från oss som tack för årets stora feelgood tråd på kattforum :rosor:
Bild

Esperanza
Veterankatt
Veterankatt
Katt: 2 fina huskatter från katthem

Inläggav Esperanza » tis 03 jun 2014, 18:29

Starwatcher skrev:Underbara bilder på trion :hi5: :rosor:

Jane och Jackson ser så nöjda ut och Nisse också nöjd, avslappnad :grin: På sista bilden ser det verkligen ut att vara lugnet för lekstormen :smile:

Alla 3 i trion är såå duktiga - så sött att Jane vill att Jackson ska komma ut till henne och leka :luv:

Ge hela trion massor av klappar från oss som tack för årets stora feelgood tråd på kattforum :rosor:

+1! :hi5: Så söta kissar, grattis alla fyra!
Bild

Salsacurry
Mogen katt
Mogen katt

Inläggav Salsacurry » tis 03 jun 2014, 18:53

Håller med de två sistnämnda talarna. Trion ser så trygga och fridsamma ut. All heder till allt ditt fina arbete med att få dem alla i rätt mood!

:hi5:

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » tis 03 jun 2014, 20:52

Men, jösses vad lika Jane o Jackson är :hi5:
Nisse, cool som vanligt :glasses:
Dina katter har det superbra :hi5:

BildBildBildBild

hardbanana
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Huskatter såklart!

Inläggav hardbanana » tis 03 jun 2014, 21:47

Oooj vad mycket framsteg ni har gjort, vad fina katterna är tillsammans!! :happy: :luv:
Vilka vackra ögon Jackson har.. :wub:
Låter som de kommer bli en perfekt trio väldigt snart och Jackson verkar anpassa sig bra till att ha nya syskon, en att busa med och en som man ska låta vara. :hi5:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » tis 03 jun 2014, 22:38

Underbara bilder på tre härliga katter som har det bra tillsammans. Du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med att skapa en harmonisk trio. Jag har lite svårt att skilja Jane och Jackson åt, dom är lika varandra.
Ska bli roligt att läsa om vad de två kommer att hitta på för hyss tillsammans, Nisse kommer nog att uppskatta att Jane har en kompis som vill busa lika mycket som hon vill så han får ta det lite lugnare och bara titta på.

Kanonbra jobbat av dig och dina fyrbenta medhjälpare.

:rosor:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 04 jun 2014, 15:43

Esperanza skrev:
Starwatcher skrev:Underbara bilder på trion :hi5: :rosor:

+1! :hi5: Så söta kissar, grattis alla fyra!

Salsacurry skrev:Håller med de två sistnämnda talarna. Trion ser så trygga och fridsamma ut. All heder till allt ditt fina arbete med att få dem alla i rätt mood!

:hi5:

Tack .Klappar har ut delats och trion huvudbuffar tillbaka.

hardbanana skrev:Oooj vad mycket framsteg ni har gjort, vad fina katterna är tillsammans!! :happy: :luv:
Vilka vackra ögon Jackson har.. :wub:
Låter som de kommer bli en perfekt trio väldigt snart och Jackson verkar anpassa sig bra till att ha nya syskon, en att busa med och en som man ska låta vara. :hi5:

Han har verkligen finna ögon.Jackson visar rätt mycket respekt mot Nisse och Jane , det hjälper nog en hel del.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » ons 04 jun 2014, 16:01

miss_mia skrev:Men, jösses vad lika Jane o Jackson är :hi5:
Nisse, cool som vanligt :glasses:
Dina katter har det superbra :hi5:
]

Yrhättans skrev:Underbara bilder på tre härliga katter som har det bra tillsammans. Du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb med att skapa en harmonisk trio. Jag har lite svårt att skilja Jane och Jackson åt, dom är lika varandra.
Ska bli roligt att läsa om vad de två kommer att hitta på för hyss tillsammans, Nisse kommer nog att uppskatta att Jane har en kompis som vill busa lika mycket som hon vill så han får ta det lite lugnare och bara titta på.

Kanonbra jobbat av dig och dina fyrbenta medhjälpare.

Katterna tackar. Ja man har misstaget ett par gånger mellan bägge två .

när det är dåligt ljus samt inte ser dom framme från.De har samma kvittrande ljusa röster med.Jane har vissling i mellan åt en längre glidning på vokalisering .Men gör dom korta ljud .så är det svårt att veta vilken som pratar.

ja jag tror Nisse tycker det är rätt skönt att Jane och Jackson leker i hop. Han ser lite små sugen i bland att villja hänga på ibland. Får se om han gör det någon gång.

På morgonen stod jane som vanligt vid dörren och ville att man skulle släppa ut lille brorsan.

Efter att de. nos pussades gjorde hon en liten lek hälsning mot honom och Jackson gick förbi henne och rätt fram till mig och ville ha morrgon kel i stället först.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav Molly » ons 04 jun 2014, 16:41

Ja de är verkligen lika varandra, ser verkligen ut som syskon :-D

Vad snabbt det går framåt nu. :hi5:

kvistberg
Kattunge
Kattunge

Inläggav kvistberg » lör 07 jun 2014, 20:22

Kul att det går så bra för er! Kul också att se Jackson med små pupillrar och full av lek :-)

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 08 jun 2014, 00:58

Jackson Braveheart. Modiga och tappra Jackson får man leta efter. :heart:
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » sön 08 jun 2014, 09:49

Hur har det gått med avmaskningen för Jackson?
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 08 jun 2014, 11:17

Det har gått bra. Inget mera hasande på rumpan eller spår efter mask.

Jackson är nu ute i rummet och leker fast jag har besök .
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » sön 08 jun 2014, 11:21

Jackson är en väldigt modig pojke :glasses: :hi5: Tänk så många sk sociala, trygga katter som gömmer sig när det är gäster så att han vågar vara framme är fantastiskt :grin:

Skönt att avmaskningen gick bra!
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 08 jun 2014, 13:54

.

Ja både jag och hon blev helt lyriska när han vågade vare fram . :grin: Han slutar aldrig att förvåna mig

. Han lekte ju lite med Kompisen när hon drog på vippan .

Han var rejält nyfiken och när hon gav honom lite räckor .så insåg nog Jackson att det inte var någon fara.
Kompisen är ju rätt van med djur och hon känner ju till om Jacksons bakgrund och vet hur hon ska uppträda .

Nisse och Jane var nog också en av orsakerna som lockade ut honom .Då bägge är sociala när Jag har besök och ska hälsa och gosa med människor de känner .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » sön 08 jun 2014, 20:02

Så roligt att läsa att han vågar sig fram när det kommer andra på besök. Han ser att Nisse och Jane går fram och har lärt sig att du står för trygghet och inget otäckt kommer att hända.
Stora klappar till Jackson som verkar vara en väldigt smart kille!

Användarvisningsbild
Molly
Professionell katt
Professionell katt

Inläggav Molly » sön 08 jun 2014, 22:54

Trygga katter och kattvana vänner är guld värda för en skyggis som Jackson. Grynet, Molly och Fabian skickar mängder med uppmuntrande nospuffar :love: :rosekiss:

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 08 jun 2014, 23:54

Yrhättans skrev:Så roligt att läsa att han vågar sig fram när det kommer andra på besök. Han ser att Nisse och Jane går fram och har lärt sig att du står för trygghet och inget otäckt kommer att hända.
Stora klappar till Jackson som verkar vara en väldigt smart kille!

Ja det är verkligen super roligt att han vågar .
Molly skrev:Trygga katter och kattvana vänner är guld värda för en skyggis som Jackson. Grynet, Molly och Fabian skickar mängder med uppmuntrande nospuffar :love: :rosekiss:

Ja det är det.
Katterna tackar och skicka huvudbuffar tillbaka.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » mån 09 jun 2014, 07:15

Aww Jane slickad Jackson i Morse :love: . Det var söt ända tills Jackson började brottas med henne.

Tur att man inte har några ömåliga saker i hemmet som man är rädd om . för När J2 orkanen drar i gång så ,så stormar det rejält . allting som går att använda ska användas
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » mån 09 jun 2014, 08:54

Söta Jane som putsar lillbrorsan :rosekiss: Klart man måste brottas efter putsning tycker Prickisarna :glasses:

Kan tänka mig att du har riktiga orkaner som drar fram nu :smile:
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 09 jun 2014, 11:02

Hassel o Keso :glasses: :glasses: Precis så ska det vara! Vår matte brukar se när det blåser mot ett riktigt rejs och försöker rädda ev sköra föremål som tallrikar på bordet, för huliganer skonar inte matbordet, är det ett riktigt maffigt rejs så skonas inget (matte :shock: :-k ) (Huliganer :hi5: )
Kul att det går så bra!!!!! :rosor:

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 10 jun 2014, 08:05

Jaha . efter att gått på toa en stund gick Jackson drog ändan på täcket i sängen när vi lekte

Det blev ett vått sträck efter honom .

Förmodar att jag måste åka in med honom vilket man inte direkt ser farm i mot ;/

Edit:har nu pratat med vettrinären och denna tyckte att jag skulle testa med i/d då han var lös magen .

Han mår bra anars och ser frisk ut runt ändhållet
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » tis 10 jun 2014, 09:09

Kan ju vara att han inte riktigt tömt analsäckarna om han varit lös i magen :-k Håller tummarna att i/d fungerar så ni slipper åka in till vet. Lilla gubben har redan varit med om så mkt på kort tid :consoling:
Bild

Användarvisningsbild
Ebster
Profetkatt
Profetkatt
Katt: sally å charlie, sable burmese

Inläggav Ebster » tis 10 jun 2014, 14:41

Så härligt att läsa om Jacksons alla framgångar. Jag har smygläst både denna och hans första tråd ett tag. Hoppas att han nu får ordning på magen snart också.
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » ons 11 jun 2014, 10:01

eye of a tiger skrev:Jaha . efter att gått på toa en stund gick Jackson drog ändan på täcket i sängen när vi lekte

Förmodar att jag måste åka in med honom vilket man inte direkt ser farm i mot ;/

Edit:har nu pratat med vettrinären och denna tyckte att jag skulle testa med i/d då han var lös magen .

Hassel o Keso hälsar att det är trist när magen krånglar :wait: Men med lite skonkost blir det bättre :hi5: Dom hälsar också att de blev ordinerade små påsar som strös över matten, matte har dock glömt var dom heter...Jättegott var det!

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 12 jun 2014, 21:54

Starwatcher skrev:Kan ju vara att han inte riktigt tömt analsäckarna om han varit lös i magen :-k Håller tummarna att i/d fungerar så ni slipper åka in till vet. Lilla gubben har redan varit med om så mkt på kort tid :consoling:

Ebster skrev:Så härligt att läsa om Jacksons alla framgångar. Jag har smygläst både denna och hans första tråd ett tag. Hoppas att han nu får ordning på magen snart också.

Han har fått fastare avföring dom här dagarna och jag får väl se om det kommer att hjälpa . Har ju ingen lust att utsätta honom för onödig stress :consoling: . Förhoppnings vis kan jag få honom mera tryggare och mer hanterbar innan det är dags för veterinär besök . Men som sagt behövs det så kommer det bli ett besök .

miss_mia skrev:
eye of a tiger skrev:Jaha . efter att gått på toa en stund gick Jackson drog ändan på täcket i sängen när vi lekte

Hassel o Keso hälsar att det är trist när magen krånglar :wait: Men med lite skonkost blir det bättre :hi5: Dom hälsar också att de blev ordinerade små påsar som strös över matten, matte har dock glömt var dom heter...Jättegott var det!

Nej det är inte alls roligt, man blir ju orolig före gossen , Hur är det Med Hassel och Kesos magar?
Jag tror jag vet vad du menar, Jane fick det med när hennes mage inte var bra .

Bild

Bild

Bild

Bild
Tvillingarna bus
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » tor 12 jun 2014, 22:05

Dom söta är verkligen tvillingar! Så fina ihop :hi5:
Mår Nisse :glasses: bra fast tvillingarna rasar runt?

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 12 jun 2014, 22:19

miss_mia skrev:Dom söta är verkligen tvillingar! Så fina ihop :hi5:
Mår Nisse :glasses: bra fast tvillingarna rasar runt?

Ja Nisse Mår bra. Var nyligen på årskontroll med honom , blodprovet var okej.

Nisse är som normalt innan Jackson kom. Det var ju rätt livat innan honom ;-)
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » fre 13 jun 2014, 09:39

eye of a tiger skrev:
Starwatcher skrev:Kan ju vara att han inte riktigt tömt analsäckarna om han varit lös i magen :-k Håller tummarna att i/d fungerar så ni slipper åka in till vet. Lilla gubben har redan varit med om så mkt på kort tid :consoling:

Ebster skrev:Så härligt att läsa om Jacksons alla framgångar. Jag har smygläst både denna och hans första tråd ett tag. Hoppas att han nu får ordning på magen snart också.

Han har fått fastare avföring dom här dagarna och jag får väl se om det kommer att hjälpa . Har ju ingen lust att utsätta honom för onödig stress :consoling: . Förhoppnings vis kan jag få honom mera tryggare och mer hanterbar innan det är dags för veterinär besök . Men som sagt behövs det så kommer det bli ett besök .

miss_mia skrev:

Nej det är inte alls roligt, man blir ju orolig före gossen , Hur är det Med Hassel och Kesos magar?
Jag tror jag vet vad du menar, Jane fick det med när hennes mage inte var bra .

Tvillingarna bus

Hassel är lite lös i magen av o till, ska testa bägge för Giardia och Trich...vad det nu heter :-k

BildBildBildBild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Starwatcher » fre 13 jun 2014, 10:48

Hela trion ser verkligen ut att trivas med varandra! Härliga bilder på bus-tvillingarna :hi5: Söta Jackson ser så glad och nöjd ut :-D

Har du fortfarande Jackson separerad på nätterna? Håller tummarna för att Jacksons mage båller sig bra och att han slipper obehaget av att behöva kana med baken :consoling:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 14 jun 2014, 04:54

Hoppas det löser sig med Hassels mage miss _mia.

starwatcher : jacksons avföring har sett bra ut dom senaste dagarna och man hoppas att den håller i sig .

Har testat att ha Jackson ute medeans jag har jobbat och det gick bra. Trion låg på sina respektive favorit platser när man gick hem på lunchen och på kvällen.

Testade att Jackson ute på natten för första gången i natt . Det gick också bra för katterna.

Vaknade dock till att synen att Jackson har nu knäckt sin andra klöstolpe.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 14 jun 2014, 07:56

Nu har det gått fem veckor sen JV

(//7ghhhhhhhhhhhhhhhhhhh<//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////ackson har kommit hit . (en viss syster yster skulle hjälpa till i skrivandet stund . )

Kan inte fatta att det gått så fort och vilka framsteg han har gjort . Det är också den tiden som Jackson Galaxy brukar lämna sina klienter efter att jobbat med dom .Klienterna gör ju det mesta jobbet ,efter att långsamt komma över sin tro , då en hel del tror att deras katter hatar dom .Personligen tror att de blir attackerade etc Då katten kissar i sängen, på kläder,attackerar osv

Många av dem ser ju Galaxy som en sista utväg, då de är på väg att ge upp katten/ katterna till ett katthem eller avlivning .

Nu har hade jag inte förväntat mig att Jackson skulle visa dom framsteg han har gjort så snabbt . Hade tänkt mig att inte se en förändring förrän flera månader senare .

Som jag tidigare skrev så lät jag honom vara , satt med honom ett par timmar och läste på golvet . Fyllde på mat, sopade ,ren gjorde lådan osv dagligen .

Började

Testade hans challeng lline när han låg inne i klöshuset (med det menas se vad katten är som tryggast och flytta godiset närmare en själv för varje dag ) Då the three step handsake funkade inte alls för Jackson i början, eftersom jag inte är någon katt beteendevetare vill jag heller inte stressa Jackson för hårt när han låg på sin trygga plats .

Tog det sen vidare med lek när han hade visat att han var intresserad av r snöret och vippan . Han var allt för intresserad av mig för att ens våga titta på leksaken när man drog runt den i början .

Lekte gjorde han dock på natten när man inte var där .

Sen blev det en ketchup effekt .
Har fortfarande ett stort :grin: varje gång jag tänker tillbaka när han nosade på tån , stryk sig mot bena,den första huvudbuffen och klappen .

Jackson Braveheart :heart: , Som vågade komma fram och ut ur rummet när kompisen hälsade på .

Nisse och Jane :rosor: :heart: :heart: som än så länge har tagit det bra med Jackson .

Även om de fortfarande fräser i mellan åt ,så har det inte varit något bråk etc

Jane kan dock låta en hel del under leken .Men när man går ditt för att kolla och distrahera ,ser man henne ibland brotta ner Jackson eller springer i väg med en lekfull still,och vill att han ska följa med och fortsätta leken :-k

Nisse verkar ta det med ro och är som sagt som sitt vanliga :glasses: själv . Jackson och han har ett gemensam intresse ;Mat.

Så man har alltid två som följer efter en när man fyller på deras matskålar eller gör något i köket .

Kompisen undrade om Jag ångrade att jag tog Jackson , Nej det gör jag inte . Hon ville själv komma och hälsa på när hon hade semester för att få träffa Jackson mera.

Jag glädje varje dag över att En sån gosig , kärleks och lekfull katt (Triss i lycka- Har världen bästa Nisse, Jane och Jackson . )

Vi har en lång väg att vandra med hans socialisering ,men han gör dagligen framsteg. Mammas fantastiska duktiga pojke .
Senast redigerad av eye of a tiger lör 14 jun 2014, 09:26, redigerad totalt 1 gång.
Jackson Galaxy

Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"