Snowshoe - en LILA snösko!!!!!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator

Re: Snowshoe-fest på riktiga möss

Inläggav perkele » sön 28 jul 2013, 11:58

Vilka små bestar! :love:
The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Användarvisningsbild
kamalot
Serious cat
Serious cat
Katt: Röda tjocksmockar

Inläggav kamalot » sön 28 jul 2013, 12:07

miss_mia skrev:Varning för OT nu... :oops:
Jag förstår Casper, hon vet så klart att hur naturen är, men man kan inte alltid styra sina känslor. Även om man vet fakta. Jag kan mest fundera på hur mössen har det innan dom dör.Helt enkelt h ur djurhanteringen är. /Slut på OT!

Förmodligen ofantligt bättre än både kycklingar och andra djur som både äts av människor och hamnar i djurfoder.
Skickat från en dator. Eventuella felstavningar är ditt fel.
BildBild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » sön 28 jul 2013, 12:31

Fia Maria skrev:Idag köpte jag hem frysta möss. Det var blandade reaktioner i flocken. De vuxna tittade på mig som att jag var dum i huvudet. "Kom igen matte, maten har ju pälsen kvar. Det går ju inte käka".
Kattungarna däremot var alla väldigt nyfikna. Hälften av dem nosade och pillade lite med tassen men Paola tuggade snabbt i sig en, Nalle lekte med och satte i sig fyra st! Babar lekte med och åt en....ett par timmar senare sätter han i sig 4 till :shock: :shock: Det var väldanes mumsigt tydligen. Sen försvann 5st möss spårlöst. Hittade en liten mustass under bordet :shifty:

En sak är säker. Det är skönt att ha desinfektion (Dax) hemma :smile: Vågar inte tänka på bakterietillväxten som blir vid serverandet av rått kött hemma.
Håller på att tanka upp bilder till photobucket men de lägger imorgon

Undrar en sak..jag ska erkänna att jag faktiskt funderat på det här med möss (förlåt mig alla möss).
Grabbarna skulle älska det, den saken är klar.
Men blir det inte en äcklig doft? Hur tinar man?
Hur mår magen av det? Min mage vet jag hur den skulle må av synen :urk: men katternas?
Förlåt OT!
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » sön 28 jul 2013, 12:35

miss_mia skrev:
Fia Maria skrev:Idag köpte jag hem frysta möss. Det var blandade reaktioner i flocken. De vuxna tittade på mig som att jag var dum i huvudet. "Kom igen matte, maten har ju pälsen kvar. Det går ju inte käka".
Kattungarna däremot var alla väldigt nyfikna. Hälften av dem nosade och pillade lite med tassen men Paola tuggade snabbt i sig en, Nalle lekte med och satte i sig fyra st! Babar lekte med och åt en....ett par timmar senare sätter han i sig 4 till :shock: :shock: Det var väldanes mumsigt tydligen. Sen försvann 5st möss spårlöst. Hittade en liten mustass under bordet :shifty:

En sak är säker. Det är skönt att ha desinfektion (Dax) hemma :smile: Vågar inte tänka på bakterietillväxten som blir vid serverandet av rått kött hemma.

Undrar en sak..jag ska erkänna att jag faktiskt funderat på det här med möss (förlåt mig alla möss).
Hur mår magen av det? Min mage vet jag hur den skulle må av synen :urk: men katternas?
Förlåt OT!

Jag ger också frysta möss (eller råttor). Tycker en tinad mus/råtta luktar mindre än t.ex. rå kyckling. Jag lägger råttan på hushållspapper på ett fat och gömmer den sedan i mikron (annars äter Merlin upp den fryst). Sen låter jag den bara ligga där ett tag. En liten mus tinar rätt snabbt, Merlins 100g råttor kan ta några timmar. Brukar ta fram råttan på morgonen så får han den på kvällen sen. Inga problem med magarna hittills. Har i princip aldrig blivit några rester heller, Merlin slickar nästan golvet rent för att få i sig varje smula (självklart skurar jag golvet efteråt ändå!). Tycker faktiskt det är slabbigare att ge rått kött. Råttan/musen är "hel" så den kladdar inte så mycket.
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » sön 28 jul 2013, 12:48

zaddraya skrev:
miss_mia skrev:

Förlåt OT!

Jag ger också frysta möss (eller råttor). Tycker en tinad mus/råtta luktar mindre än t.ex. rå kyckling. Jag lägger råttan på hushållspapper på ett fat och gömmer den sedan i mikron (annars äter Merlin upp den fryst). Sen låter jag den bara ligga där ett tag. En liten mus tinar rätt snabbt, Merlins 100g råttor kan ta några timmar. Brukar ta fram råttan på morgonen så får han den på kvällen sen. Inga problem med magarna hittills. Har i princip aldrig blivit några rester heller, Merlin slickar nästan golvet rent för att få i sig varje smula (självklart skurar jag golvet efteråt ändå!). Tycker faktiskt det är slabbigare att ge rått kött. Råttan/musen är "hel" så den kladdar inte så mycket.

Tack för svar!!! Jag ger ju rått kött rätt ofta, men barfar inte.
Så man tinar inte, utan den själv tinar?

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: BAL

Inläggav echolls » sön 28 jul 2013, 16:21

miss_mia skrev:[
Så man tinar inte, utan den själv tinar?

Jag ger mina katter kycklingvingar och för att de ska bli lagom varma tillräckligt snabbt så låter jag dem först tina i kylen en dag. Sedan lägger jag dem i en stängd plastpåse i en bunke med ljummet vatten så blir de sådär lagom kroppstempererade utan att bli tillagade. Jag kan tänka mig att mössen skulle gå snabbt att få till en bra temperatur i lite ljummet vatten.
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Allspice
Überkatt
Überkatt

Inläggav Allspice » sön 28 jul 2013, 18:31

Vilken bra idé du fick där. Det är klart att katter äter möss :smile: Själv har jag alltid möss i frysen så att jag kan ta fram. Senast gjorde jag det för en vecka sen. Fast idag fick de nöja sig med lövbiff :smile:

Vilka små söta rovdjur du har :heart: :love: till katterna.

Användarvisningsbild
amiga
Gurukatt
Gurukatt
Katt: En liten svarthårig huskatt<3

Inläggav amiga » sön 28 jul 2013, 21:56

Vad tycker Lala om att du håller på med hennes ungar? I vintras på "mitt" katthem var det en katt som fick fem-sex ungar. När jag var in till henne verkade hon nästan uppskatta att jag var där, att jag liksom tog kattungarnas uppmärksamhet ifrån henne för en stund. Funderar på om din katt som också fick så många ungar, tycker det är skönt med lite "avlastning" :-) Fast det kanske dem flesta kattmammor brukar tycka..?
Tigerfadder. Stöder kampen för hemlösa katter.

Sotis

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Katt: bondkatter
Kontakt:

Inläggav Cahira » sön 28 jul 2013, 22:12

casper skrev:Vad är det som är supercoolt att äta döda möss? Tvärtom. Skulle aldrig komma på tanken. Synd på en annars trevlig tråd.

Det är nåt speciellt med att se sina djur göra vad de är skapta att göra, de får en helt annan blick än annars.

Detta är kött, precis som kyckling, fisk och annat som finns i maten du ger. All mat du ger dina katter har en gång levt. Detta är bara utan tillsatser och konserveringsmedel och annat. ;-)
~ Find three hobbies you love: one to make you money, one to keep you in shape, and one to be creative. ~

"...the reason Creator gave two-leggeds two ears and one mouth was so that we would listen twice as much as we talk."

Användarvisningsbild
Sarilus
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Sphynx, cornish rex, snowshoe

Inläggav Sarilus » sön 28 jul 2013, 22:15

Oh, nu förstår jag varför jag inte såg några bilder. Det var ju filmer (som inte syns när jag surfar från mobilen)! :smile: Jag tycker som sagt att det är väldigt häftigt med våra gosiga små innekatter som ändå har så mycket rovdjur i sig. :-D Kan inte heller tro att mössen skulle haft det sämre än vad djuren som finns i kattmaten som finns på burk har haft det...

Användarvisningsbild
Sarilus
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Sarilus » sön 28 jul 2013, 22:15

Cahira skrev:
casper skrev:Vad är det som är supercoolt att äta döda möss? Tvärtom. Skulle aldrig komma på tanken. Synd på en annars trevlig tråd.

Det är nåt speciellt med att se sina djur göra vad de är skapta att göra, de får en helt annan blick än annars.

Detta är kött, precis som kyckling, fisk och annat som finns i maten du ger. All mat du ger dina katter har en gång levt. Detta är bara utan tillsatser och konserveringsmedel och annat. ;-)

Men exakt så!! :hi5:

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » sön 28 jul 2013, 22:29

Jag skulle tina råttor och möss på samma sätt som jag tinar rått kött: i en påse i diskhon i kallt vatten.

Läste någonstans om att just kallt vatten var det bästa sättet att tina kött, för då minimerar man tiden det tar samtidigt som temperaturen håller sig låg och alltså aldrig blir gynnsam för bakterietillväxt. Sen tar man helt enkelt upp det för att bli rumstempererat medan man förbereder det man behöver innan tillagning.

Som ni förstår handlade det om när man tinar kött för att laga mat på, men jag är rätt säker på att det är lugnt att byta ut det kalla vattnet mot ljummet när köttet väl är tinat, och så har kissarna en smarrig måltid någon halvtimme senare :)
Bild
Matte till Tarzan – HCS n 09, f. oktober 2004

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Kontakt:

Inläggav Cahira » sön 28 jul 2013, 22:30

Vill för övrigt tillägga att man ska ALDRIG tina en mus eller råtta i micron! Dom exploderar!
~ Find three hobbies you love: one to make you money, one to keep you in shape, and one to be creative. ~

"...the reason Creator gave two-leggeds two ears and one mouth was so that we would listen twice as much as we talk."

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » sön 28 jul 2013, 22:41

Cahira skrev:Vill för övrigt tillägga att man ska ALDRIG tina en mus eller råtta i micron! Dom exploderar!

Överhuvudtaget ska man aldrig tina något med ben i i micron om man ska ge det till katter.

Men jag är rätt säker på att de här som lägger sådant i micron använder det som ett "säkerhetsskåp", alltså för att hindra att katterna kommer åt det under tiden, och låter det tina av sig självt med micron avstängd ;)
Bild
Matte till Tarzan – HCS n 09, f. oktober 2004

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Kontakt:

Inläggav Cahira » sön 28 jul 2013, 22:43

Thaeri skrev:
Cahira skrev:Vill för övrigt tillägga att man ska ALDRIG tina en mus eller råtta i micron! Dom exploderar!

Överhuvudtaget ska man aldrig tina något med ben i i micron om man ska ge det till katter.

Men jag är rätt säker på att de här som lägger sådant i micron använder det som ett "säkerhetsskåp", alltså för att hindra att katterna kommer åt det under tiden, och låter det tina av sig självt med micron avstängd ;)

Bättre sagt en gång för mycket än en gång för lite. :) Har aldrig gjort det själv men har hört två historier där samma sak hände och de fick skrubba rent micron.

Men drar mig ur denna OT nu, denna tråd är om snowshoes och kattungar, inte om möss. :)

casper
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav casper » mån 29 jul 2013, 00:23

¨
Intressant att notera inläggen efter min kommentar, tydligen ett ämne, som väcker känslor. Fortsatt glad över att mina katter varken äter på döda eller levande möss. :-)

Totta
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Somali + hund

Inläggav Totta » mån 29 jul 2013, 07:18

casper skrev:¨
Intressant att notera inläggen efter min kommentar, tydligen ett ämne, som väcker känslor. Fortsatt glad över att mina katter varken äter på döda eller levande möss. :-)

Varför är du det? Och hur vet du det? Jag är faktiskt nyfiken på varför du tycker det är problematiskt :-) .

Min hona, innekatt, dräpte 6 st möss i sommarstugan på en och samma dag. Antar att hon säkert käkade upp någon också. Det är ju helt naturligt, och mig säger det att hon har alla sina instinkter kvar. Jag gillar att det är så, att hon skulle klara sig om hon på något sätt kom på villovägar eller civilisationen försvann.

Jättefina bebisar, som vanligt Fia Maria. Nalle och Babar :heart:
Pixie SOM n, f 2008
Francis SOM p, f 2009
Havalina SOM a, f 2012

Persson SBI a 1990 -2008, Ronja SOM n 1990 - 2006, Moix SOM p 1991 - 2004, Zelig svart husis 1995 - 2007, Chap rödtabby husis 1983 - 1990, Wham svart husis 1983 - 1986, Tusse SIA n 1969 - 1971

Sakana
Bananana
Bananana
Katt: HUS, 2 CRX, SYS
Kontakt:

Inläggav Sakana » mån 29 jul 2013, 08:40

Moderation Diskussionen om mössen är intressant, men OT. Starta gärna en ny tråd om ni vill diskutera detta vidare!

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Snowshoe
Kontakt:

Re: Snowshoe-Nala blir forumkisse <3

Inläggav Fia Maria » tor 15 aug 2013, 05:30

Nala och Babar blir forumkissar :love:

Nala
viewtopic.php?f=1&t=219926

Babar
viewtopic.php?f=1&t=214895

Användarvisningsbild
Salssanna
Überkatt
Überkatt
Katt: Husprinsarna Simon och Snuffe!

Inläggav Salssanna » tor 15 aug 2013, 07:03

Fia Maria skrev:Nala och Babar blir forumkissar :love:

Nala

Babar

Tjohoo vad KUL! :rosor:
Bild

.Bild . ^ ^ Bild ~*~ Kastrera mera! ^ ^ .

Användarvisningsbild
wendars
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: Nellie huskatt Nora SIB Nala sno

Inläggav wendars » tor 15 aug 2013, 12:40

Fia Maria skrev:Nala och Babar blir forumkissar :love:

Nala

Babar

Tack Fia Maria för länk och förtroendet :rosor:
Lever med katter som styr mitt liv :love:

Användarvisningsbild
Sarilus
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Re: Snowshoe-Nala och Babar blir forumkissar <3

Inläggav Sarilus » tor 15 aug 2013, 13:25

Lite mer än en vecka kvar tills vi kommer och hämtar lillfisen, så nära men ändå så låååångt kvar!! Men efter att ha väntat i nästan tre år så ska jag väl kunna ge mig till tåls en vecka till... :blink: :grin:

Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator

Inläggav perkele » tor 15 aug 2013, 13:43

Iih vad skoj! :love:
The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Kontakt:

Inläggav Cahira » tis 27 aug 2013, 00:55

Jaaa forumsnöskor!! :love:

Lilly
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Huskatter och MCO

Inläggav Lilly » tis 27 aug 2013, 14:42

Hur går det? :-D
Angie 2008, Tiger 2008, Enya 2009, Blue 2014 och Harry 2017

Molle 2007-2014 (du är så saknad Molletrolle)
Tuva 2008-2017 (kvitterfågel)

Användarvisningsbild
zaddraya
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Merlin (husis) Riga, Manda (BRI)
Kontakt:

Inläggav zaddraya » tis 27 aug 2013, 14:53

Jag är inte alls avundsjuk på de som får hem söta snöskobebisar... Inte alls... :shifty:
Merlin (HCL n02) - 15/4 -09
IP S*Billfeldt's Riga made of gold (BRI g) - 29/10 -09
SP S*Billfeldt's Manda Mandarin (BRI e24) - 3/7 -10
Ganondorf (kinesisk grottgecko) - 2012

Kattstatus - För ett bättre kattliv!
SE*Expelliarmus

Användarvisningsbild
PeppoZ
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Pysen(HCS), Cleo(RAG)
Kontakt:

Re: Sv: Snowshoe-Nala och Babar blir forumkissar <3

Inläggav PeppoZ » mån 07 okt 2013, 04:44

Såg min första snösko på riktigt igår! Dock i usa, det såldes snöskokattungar på en djuraffär i ett köpcentrum. Så de sprang runt i ett sånt där skyltfönster. Antagligen har de inte den bästa uppväxten tyvärr.

Skickat via tapatalk

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » fre 11 okt 2013, 19:37

Vilken stad och stat var det? ...och tog du några bilder? 8-[

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Kontakt:

Inläggav Cahira » fre 11 okt 2013, 20:08

Amerikansk djuraffär får mig att misstänka att det är korthåriga maskade huskattungar som säljs som snöskor för att kunna ta mer betalt.. tyvärr.

Användarvisningsbild
PeppoZ
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Kontakt:

Inläggav PeppoZ » fre 11 okt 2013, 21:16

Det var i Arizona i Chandler.

Tog bild på en av dem.

[img]http://img.tapatalk.com/d/13/10/12/sasa4atu.jpg[/img]

[img]http://img.tapatalk.com/d/13/10/12/etymu4ug.jpg[/img]

Skickat via tapatalk

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Kontakt:

Inläggav Cahira » lör 12 okt 2013, 03:32

Men så söt! <3

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » lör 12 okt 2013, 06:49

kontrasterna i maskfärgen får mig att misstänka motsatsen....att det faktiskt är snöskor.

Det krävs ofta flera generationer för att få till den kraftiga kontrasten mellan mörkt och ljust. Om det är maskade huskatter så brukar kontrasterna inte vara så bra.

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » lör 12 okt 2013, 07:00

men visst, det kan vara "renrasiga" snowshoe utan stamtavla =huskatter. det skulle kunna förklara den fina kontrasten.

Användarvisningsbild
Salssanna
Überkatt
Überkatt
Katt: Husprinsarna Simon och Snuffe!

Inläggav Salssanna » lör 12 okt 2013, 09:23

PeppoZ skrev:Det var i Arizona i Chandler.

Tog bild på en av dem.

http://img.tapatalk.com/d/13/10/12/sasa4atu.jpg

http://img.tapatalk.com/d/13/10/12/etymu4ug.jpg

Skickat via tapatalk

(Visst för stora bilder.)

Men de kanske hade stamtavla? Frågade du om det?

Fy vad det skulle varit svårt för mig att inte ta med en hem om jag varit där! :smile:
Bild

.Bild . ^ ^ Bild ~*~ Kastrera mera! ^ ^ .

Användarvisningsbild
PeppoZ
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Kontakt:

Inläggav PeppoZ » lör 12 okt 2013, 12:35

Frågade inget om dem. Råkade bara se skyltfönstret och tyckte det såg ut som snöskor så var tvungen att gå och kolla och så stod det snowshoe på skylten. Tror de var 4 stycken där inne.

Skickat via tapatalk

Användarvisningsbild
Evelyn
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Kategori Fyra
Kontakt:

Inläggav Evelyn » lör 19 okt 2013, 01:34

Åh vad fina de är och vad glad jag är att du fått bebisar igen! :grin:
Bild

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Hur länge ska det göra så ont...

Inläggav Fia Maria » mån 27 jan 2014, 15:43

En del har kanske märkt att jag inte varit så aktiv på forumet på ett tag. Har inte orkat. I mitten av september smet Nalle ut från sin nya ägare. Han blev påkörd och måste ha avlidit omedelbart. Åtminstone att döma av hans huvud som hade tagit emot smällen. Jag kan inte minnas att jag sörjt så här mycket någonsin. Jag fick beskedet när jag var på jobbet. När jag fattade vad den nya ägaren berättade om vad som hade hänt skrek och grät jag hejdlöst rakt ut. Som ett litet barn. Sjönk ihop på golvet och kollegor lyfte upp mig på en stol. Jag slets i tusen bitar. Kan inte minnas att jag någonsin drabbats av en så kraftig reaktion på något. Chefen ordnade en kartong med ett gulligt tyg i. Hon friställde en kollega från alla arbetsuppgifter för resten av dagen och sa till honom att köra mig var jag ville och att jobbet skulle stå för hans kostnader.
Jag hämtade lille Nalle tillsammans med den nya ägaren hos en vänlig själ som hade plockat upp Nalle när han hittat honom vid vägen. Han kontaktade den nya ägaren och hon sedan mig. Det tog oss ett par timmar innan vi mäktade med att begrava honom. Tillsammans grät vi. Vad var lille Nalle med om innan han blev påkörd...såg framför mig att han gick omkring hela natten, pipande o mjauande efter någon han kände igen. Förvirrad och ensam över att inte hitta hem. Om jag hade vetat vad han var med om från den tid han smet ut tills dess att han blev påkörd tror jag att det hade känts lättare. Det hade varit bättre om han sprungit rakt ut i gatan och blivit påkörd på en gång än tanken på en vilsen liten Nalle som gick omkring vettskrämd hela natten. Jag hade också önskat att den nya ägaren hade kontaktat mig på en gång på kvällen när han försvann. Då hade jag direkt åkt och letat. I min inbilska hjärna tror jag att jag hade hittat honom. Och nu är han död istället.
Nu flera månader efter händelsen gör det fortfarande ont på ett otäckt sätt. En smärta som jag inte kan fly ifrån. När tankar på lille Nalle kommer får jag fortfarande andnöd och jag gråter fortfarande. Jag vill inte tänka på honom. Det var inte mitt fel men hela mitt hjärta skriker att jag har svikit honom och att det faktiskt var mitt fel. T o m att det var fel av mig att ta den kull han kom från. Om jag inte hade gjort den parningen hade detta aldrig hänt. Aldrig kommer jag få höra vilka tonårsfasoner han har lagt till med, aldrig får jag höra om egenheter han utvecklat och jämföra dem med flocken här hemma. Vem han brås på, vem han skiljer sig mest från.

Jag vill bara att det ska sluta göra ont någon förbaskade gång. ..

Användarvisningsbild
Trasia
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Heliga birmor

Re: Snowshoe-hur länge ska det göra så ont...

Inläggav Trasia » mån 27 jan 2014, 16:03

Lilla du :consoling:
Som jag sagt innan; smärtan och saknaden försvinner aldrig, men det blir bättre och man lär sig hantera det.

Ta hand om dig och dina små.

Kram
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » mån 27 jan 2014, 16:05

Åh, stackars alla inblandade :rose:
Så förfärligt :-(
Ingen har skulden i detta, men det gör inte mindre sorgligt.
Och det är en katt som du varit mamma till, så låt det göra ont, men försök minnas alla fina stunder-
Jag gråter när jag läste din text, och jag gråter nu när jag skriver.
Stora, innerliga tröstkramar får du av mig :consoling: :consoling:

BildBildBildBild

Totta
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Somali + hund

Inläggav Totta » mån 27 jan 2014, 16:09

Jag tror att du måste sära på sorgen och tillåta dig att känna den, men absolut sluta anklaga dig själv. Dels är det ju inte ditt fel alls - och det blir ju inte bättre av alla tänk-om-scenarion. Det är så väldigt lätt att vara efterklok. :consoling:

Verkligen tråkigt att det gick som det gick med lille Nalle :rose: . Tänk på alla de andra kissarna du har fött upp och glöm inte att de finns också. Kram.
Pixie SOM n, f 2008
Francis SOM p, f 2009
Havalina SOM a, f 2012

Persson SBI a 1990 -2008, Ronja SOM n 1990 - 2006, Moix SOM p 1991 - 2004, Zelig svart husis 1995 - 2007, Chap rödtabby husis 1983 - 1990, Wham svart husis 1983 - 1986, Tusse SIA n 1969 - 1971

Återgå till "Allmänt kattprat!"