På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Kilo
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Kurilean Bobtail

Re: På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Inläggav Kilo » lör 02 mar 2013, 10:22

Åh, kolla, matte äter frukost. Bäst att bajsa då.... Hektos underbar morgonlogik.
Wookie och Hekto - Kurilean Bobtail

Användarvisningsbild
Tuohte
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: 1 huskatt

Inläggav Tuohte » lör 02 mar 2013, 10:39

*någon av katterna* : Matte är hemma igen efter en vecka borta - bäst att spy upp en gigantisk hårboll på vardagsrumsgolvet. :roll: :pfft:

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » lör 02 mar 2013, 20:39

Tuohte skrev:*någon av katterna* : Matte är hemma igen efter en vecka borta - bäst att spy upp en gigantisk hårboll på vardagsrumsgolvet. :roll: :pfft:

Välkomstpresent! :D

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » sön 03 mar 2013, 15:11

Båda: nu ska vi rejsa runt järnet på natten så matte inte får sova alls, och att leka i badkaret är extra roligt för det låter ju så mycket! :roll:

Annars tror jag mest att det är de som tycker jag är elak, eller läbbig i alla fall, så det jämnar ut sig med råge :P Speciellt som snabeldraken åkte fram i förmiddags, Nellie har inte visat sig sen dess och Ninja är lite extra försiktig när jag är i närheten.
Bild
Tarzan, HCS n 09, 2004-2019

Användarvisningsbild
Stanway
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Huskatterna Maja & Molly

Inläggav Stanway » sön 03 mar 2013, 15:50

Hårboll mötte mig på golvet idag...har två misstänkta men inga bevis... :-k
Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » ons 06 mar 2013, 18:05

Jag gosade med Hektos mage, då slickade hon på mitt ögonlock med sin sträva tunga :wait:

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Huskatt x3

Inläggav myntasmatte » tor 07 mar 2013, 18:23

Matte köper gott godis på tub som forumister rekommenderat, Mynta tar ett yttepyttelitet, försiktigt slick, men nä matte kan ju ha gömt något hemskt piller däri så det är bäst att låta bli :shifty:
Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » tor 07 mar 2013, 19:51

myntasmatte skrev:Matte köper gott godis på tub som forumister rekommenderat, Mynta tar ett yttepyttelitet, försiktigt slick, men nä matte kan ju ha gömt något hemskt piller däri så det är bäst att låta bli :shifty:

Smart katt :smile:

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » tor 07 mar 2013, 19:53

Kilo skrev:
myntasmatte skrev:Matte köper gott godis på tub som forumister rekommenderat, Mynta tar ett yttepyttelitet, försiktigt slick, men nä matte kan ju ha gömt något hemskt piller däri så det är bäst att låta bli :shifty:

Smart katt :smile:

Ja, lite för smart tyvärr :roll: Vi hade en dust med ett avmaskningspiller en gång, och sedan dess är hon skeptisk mot allt kletigt som ligger på en sked :smile: Jag får nog inhandla en pillergivare ifall jag behöver ge henne piller igen.
Bild

Användarvisningsbild
lilla_pi
Kattunge
Kattunge
Katt: Bellatrix (MCO)

Inläggav lilla_pi » tor 07 mar 2013, 21:23

"Bästa tiden att leka National Geographic i sängen är tidigt på morgonen när matte och husse vill sova. Det är också bäst att oftast inte göra det, för att invagga dem i falsk trygghet."

- Bellatrix

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Inläggav Lurvpöse » fre 08 mar 2013, 09:13

Det är vår!!! Dags att tokrejsa halva natten, gå runt och råma* jättehögt flera gånger och sedan blänga surt på matte när hon går upp på morgonen. Fattar hon inte att vi är jättetrötta? :angry:

*Pix går runt och råmar "MRAAAOOOW!!!" på nätterna av någon anledning. Hon är kastrerad sen flera år men det är löpvrålet sitter tydligen i.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » fre 08 mar 2013, 10:15

Lurvpöse skrev:Det är vår!!! Dags att tokrejsa halva natten, gå runt och råma* jättehögt flera gånger och sedan blänga surt på matte när hon går upp på morgonen. Fattar hon inte att vi är jättetrötta? :angry:

*Pix går runt och råmar "MRAAAOOOW!!!" på nätterna av någon anledning. Hon är kastrerad sen flera år men det är löpvrålet sitter tydligen i.

Jag vet precis hur du känner dig. Mina katter verkar ha insett samma sak. MRAAAAOOOUUUUUW klockan 5 på morgonen. Suck. :roll:

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator

Inläggav Lurvpöse » fre 08 mar 2013, 10:23

Med en helt annan "röst" än vad de brukar ha? Ljudet kommer liksom från långt ned i magen på katten?

Jag blev helt chockad första gången Pix lät så där. "Kul" (i brist på bättre ord) att det är fler katter som gör så i sådana fall.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » fre 08 mar 2013, 11:09

Kilo skrev:
Lurvpöse skrev:Det är vår!!! Dags att tokrejsa halva natten, gå runt och råma* jättehögt flera gånger och sedan blänga surt på matte när hon går upp på morgonen. Fattar hon inte att vi är jättetrötta? :angry:

Jag vet precis hur du känner dig. Mina katter verkar ha insett samma sak. MRAAAAOOOUUUUUW klockan 5 på morgonen. Suck. :roll:

Aha, det är DET som Honey håller på med. :swear:
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » fre 08 mar 2013, 11:17

På tal om lustiga ljud som våra katter har för sig, är det någon mer som har katter som gör "jakt-ljudet"
("k-k-k-k") när någon nyser? Mynta gör det :-k :smile:
Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » fre 08 mar 2013, 12:26

Lurvpöse skrev:Med en helt annan "röst" än vad de brukar ha? Ljudet kommer liksom från långt ned i magen på katten?

Jag blev helt chockad första gången Pix lät så där. "Kul" (i brist på bättre ord) att det är fler katter som gör så i sådana fall.

Japp. Det låter precis som du säger, som ett löpjamande. Och Kilo är minsann också en kastrerad kattdam men det verkar hon strunta i :wait: Hekto har tack och lov inte börjat med några mag-ljud alls. Men hon vill gosa och leka med mina ben mitt i natten. Jäkla vår :roll: Tur katterna är söta ändå :luv:

Användarvisningsbild
Aonach
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Mirrie och Tim (huskatter)

Inläggav Aonach » sön 10 mar 2013, 10:56

Klockan halv sju imorse gick han på lådan och krafsar järnet. Helt okej, om det inte varit för att jag sedan hör det omisskännliga ljudet av någon som gör ett "assrace" genom lägenheten för att torka rumpan där det fastnat lite bajs...
Upp och fånga in ovillig katt, städa rumpa, moppa golv.... Jippi... :roll:

Användarvisningsbild
Avath
Überkatt
Überkatt
Katt: Lilly och James

Inläggav Avath » sön 10 mar 2013, 11:32

HUR kan tre katter bajsa så JÄVLA MYCKET?

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator

Inläggav Lurvpöse » mån 11 mar 2013, 15:06

Pix fortsätter sitt vårskrikande.

Klockan 5 på morgonen och i ett helt tomt rum (p g a flytt) låter hennes MRAAAAOOOUUW!!! tjugo ggr värre än vanligt :pfft:

nintendokatt
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Frank och Penny

Inläggav nintendokatt » mån 18 mar 2013, 11:07

När jag kom hem från jobbet imorse såg jag att Penny lyckats ta sig in i skåpet med kattgodis och massakerat den sista påsen med kattgodi. Det finns ingenstans som den katten inte kommer in. :wait:

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » mån 01 apr 2013, 18:06

Jag har precis dammsugat och gjort fint och så hör jag KRAFSKRAFSKRAFS *rejs* KRAFSKRAFSKRAFS *rejs* och undrar vad i hela friden monstret sysslar med. Då har hon på någon vänster lyckats sprätta ut en hel massa sand och små bajsklumpar på golvet som hon sedan rejsat runt med i hela lägenheten. För en kvart sedan annonserade dessutom Pedantiska Pappa att han skulle titta förbi om en stund, och jag har total-murat in städskrubben där dammsugaren befinner sig med sambons flytt-grejer ](*,)
Bild

Användarvisningsbild
Pazuzu
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter, Socker och Anton

Inläggav Pazuzu » mån 01 apr 2013, 18:25

myntasmatte skrev:Jag har precis dammsugat och gjort fint och så hör jag KRAFSKRAFSKRAFS *rejs* KRAFSKRAFSKRAFS *rejs* och undrar vad i hela friden monstret sysslar med. Då har hon på någon vänster lyckats sprätta ut en hel massa sand och små bajsklumpar på golvet som hon sedan rejsat runt med i hela lägenheten.

Nästan samma sak hände hos mig idag. Nystädat och fint och flera timmar kvar tills katterna vaknar (de brukar sova från tidig förmiddag till eftermiddag/kväll) så dyker de givetvis upp när jag precis är färdig. Socker lämnar som vanligt inte så många spår efter sig, men Anton (ibland med rätta kallad Sprätt-Anton av mig) är helt hopplös. Han gräver så våldsamt och har sand över hela ryggen när han kommer ut från lådan och efterföljande avskakning av sanden, och idag var förstås inget undantag. Bara att börja sopa upp sand från golv och stolar. :wait:

Fast ibland är han lite söt när han dyker upp med sandkorn här och där, ofta på nosen. :smile:
BildBild

Användarvisningsbild
myntasmatte
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt

Inläggav myntasmatte » mån 01 apr 2013, 18:34

Pazuzu skrev:
myntasmatte skrev:Jag har precis dammsugat och gjort fint och så hör jag KRAFSKRAFSKRAFS *rejs* KRAFSKRAFSKRAFS *rejs* och undrar vad i hela friden monstret sysslar med. Då har hon på någon vänster lyckats sprätta ut en hel massa sand och små bajsklumpar på golvet som hon sedan rejsat runt med i hela lägenheten.

Nästan samma sak hände hos mig idag. Nystädat och fint och flera timmar kvar tills katterna vaknar (de brukar sova från tidig förmiddag till eftermiddag/kväll) så dyker de givetvis upp när jag precis är färdig. Socker lämnar som vanligt inte så många spår efter sig, men Anton (ibland med rätta kallad Sprätt-Anton av mig) är helt hopplös. Han gräver så våldsamt och har sand över hela ryggen när han kommer ut från lådan och efterföljande avskakning av sanden, och idag var förstås inget undantag. Bara att börja sopa upp sand från golv och stolar. :wait:

Fast ibland är han lite söt när han dyker upp med sandkorn här och där, ofta på nosen. :smile:

Haha, ja man kan inte vara arg på dem några längre stunder :smile: :wub:
Bild

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » tor 04 apr 2013, 14:37

Kilo gjorde något liknande igår. Jag städade den ena PeeWeelådan och lämnade den avsköljd i badkaret medan jag gick och hämtade något. Pelletsen som var kvar hade jag i en vanlig spann. Efter 1 minut så känner jag den omisskännliga doften av kattbajs och kollar i den andra lådan. Den var tom. Kilo hade istället klämt ner sig i spannen med pellets och bajsat där. Och smetat ut lite på kanterna när hon tog sig ur spannen...

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Snowshoe
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » tor 04 apr 2013, 18:58

Kilo skrev:Kilo gjorde något liknande igår. Jag städade den ena PeeWeelådan och lämnade den avsköljd i badkaret medan jag gick och hämtade något. Pelletsen som var kvar hade jag i en vanlig spann. Efter 1 minut så känner jag den omisskännliga doften av kattbajs och kollar i den andra lådan. Den var tom. Kilo hade istället klämt ner sig i spannen med pellets och bajsat där. Och smetat ut lite på kanterna när hon tog sig ur spannen...

Men man ska bajsa på pellets. Det vet hon minsann. Jag hade inte kunnat bli ett dugg sur på en sån skötsam tissetass :wub:

Användarvisningsbild
BirmaDalen
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Två Heligbirma pojkar 1 Devon

Inläggav BirmaDalen » tor 04 apr 2013, 19:07

Pixel kräktes på min nya stolsdyna :wait: Den gamla byttes ut för att Vodo hade gjort samma sak på den :-?

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » fre 05 apr 2013, 07:58

Fia Maria skrev:
Kilo skrev:Kilo gjorde något liknande igår. Jag städade den ena PeeWeelådan och lämnade den avsköljd i badkaret medan jag gick och hämtade något. Pelletsen som var kvar hade jag i en vanlig spann. Efter 1 minut så känner jag den omisskännliga doften av kattbajs och kollar i den andra lådan. Den var tom. Kilo hade istället klämt ner sig i spannen med pellets och bajsat där. Och smetat ut lite på kanterna när hon tog sig ur spannen...

Men man ska bajsa på pellets. Det vet hon minsann. Jag hade inte kunnat bli ett dugg sur på en sån skötsam tissetass :wub:

De har pellets i båda lådorna, och båda verkade föredra pellets när de fick välja i början. Men klart det är svårt att vara sur ändå. Hon måste ha haft världens besvär med att komma ner i spannen :smile:

Användarvisningsbild
Pebb
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Ragdoll och huskatter

Inläggav Pebb » fre 05 apr 2013, 09:13

Så gör min ragdoll fast med sand i spannen istället.. Är ingen stor spann heller.. Peeween brukar den lilla olyckan hända ibland när jag bara tvättar underlådan att gammelkattan sätter sig och kissar i överlådan, helt rätt av henne, men jag blir inte så glad när det rinner rakt igenom på golvet.. :roll:
SE*Nen Isis ragdolls

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » fre 05 apr 2013, 11:18

Pebb skrev:

Så gör min ragdoll fast med sand i spannen istället.. Är ingen stor spann heller.. Peeween brukar den lilla olyckan hända ibland när jag bara tvättar underlådan att gammelkattan sätter sig och kissar i överlådan, helt rätt av henne, men jag blir inte så glad när det rinner rakt igenom på golvet.. :roll:

Ja, Kilo gjorde likadant när vi hade sand. Hon kanske är en spann-katt? :smile:

Användarvisningsbild
Stanway
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Stanway » fre 05 apr 2013, 14:59

Maja lider av Glufsglufssyndromet när hon äter mat hon särskilt gillar, dvs att hon spyr upp maten lika fort som hon äter den (regurgitation). Hur som helst bjöd Maja på en sån mitt i natten, och det var bara att masa sig upp och torka rent. Dels luktar kattmaten illa, men den luktar ju än mer när den varit i Majas mage....annars är Maja världens snällaste katt :)
Bild

Användarvisningsbild
BirmaDalen
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Två Heligbirma pojkar 1 Devon

Inläggav BirmaDalen » fre 05 apr 2013, 17:05

Kräks direkt efter att han ätit flera bitar burkkött. Vodo :wait:

Användarvisningsbild
Pazuzu
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter, Socker och Anton

Inläggav Pazuzu » sön 07 apr 2013, 07:06

Inatt har någon haft ner min digitalkamera i golvet och nu går inte luckan till batteriet att stänga. :swear: Tur det finns tejp att laga saker med...
BildBild

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » fre 12 apr 2013, 10:47

Kilo har inatt bitit sig in i den senaste zooplus-kartongen och tuggat hål på torrfoderspåsen där i! :swear:

Lily8223
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Lily8223 » fre 12 apr 2013, 11:03

Fick vakna hela 45min. tidigare idag än vanligt (och vanligtvis vaknar jag 05:45), eftersom en viss lady bestämde sig för att hon ville sova mitt i ansiktet/nacken på mig, men kunde inte bestämma en bra liggposition på ca. en kvart, till sist var det jag som gav upp! :roll:

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » tis 30 apr 2013, 12:11

Jag hade parkerat mig i soffan framför TVn med mitt frukostkaffe och knäckemacka med mjukost. Då kom Maja upp i mitt knä för att kela. Och strök hela svansen mot min macka. :pfft: Jag torkade av Majas svans sen fortsatte jag med min frukost och åt upp mackan. :glasses:
Bild

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma

Inläggav Birmafröken » tis 30 apr 2013, 12:20

kvasthilda skrev:Jag hade parkerat mig i soffan framför TVn med mitt frukostkaffe och knäckemacka med mjukost. Då kom Maja upp i mitt knä för att kela. Och strök hela svansen mot min macka. :pfft: Jag torkade av Majas svans sen fortsatte jag med min frukost och åt upp mackan. :glasses:

Ja, har man varit kattägare ett tag orkar man helt enkelt inte ha bacillskräck. Lite hår i maten har ingen dött av... :smile:
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

Användarvisningsbild
Bast
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Cornish Rex

Inläggav Bast » ons 01 maj 2013, 22:16

Får sällskap upp genom trapphuset av en mycket pratglad granne som hjälper mig med en bunt flyttkartonger. När vi står där i hallen så fullkomligt flyger Fjant upp på stolen och välter min påse med elsaker som ska slängas. Sladdar, mixerstaven och en gammal mobil ligger kvar, den enda som rullar ut är en dildo :oops: :oops: :oops:
Jag fullkomligen dööör..
(Tur att jag flyttar om 2 veckor, för jag kommer aldrig kunna titta den människan i ögonen igen.)
there's a difference between alone and lonely
"One's a choice you make for yourself. The other's the power you give to someone else to make for you."

Användarvisningsbild
BaloosMatte
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Blandras, Baloo född 121124
Kontakt:

Inläggav BaloosMatte » tor 02 maj 2013, 10:07

elak och elak hmm..
han bitar mig i armen när han är på bushumör..
men jag har varit dum mot han jag råkade sätta mig på han en gång .. satte mig utan titta mig för..
Bild

Användarvisningsbild
Stanway
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Stanway » tor 02 maj 2013, 11:40

Svårt att påstå att dom varit "elaka". Men om man räknar hårbollar, rivna textilier så visst har man fått sig en känga. Men mina katter är aaalltid snälla, precis som sin husse.. ;)
Bild

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator

Inläggav Lurvpöse » tor 02 maj 2013, 11:47

Bast skrev:Får sällskap upp genom trapphuset av en mycket pratglad granne som hjälper mig med en bunt flyttkartonger. När vi står där i hallen så fullkomligt flyger Fjant upp på stolen och välter min påse med elsaker som ska slängas. Sladdar, mixerstaven och en gammal mobil ligger kvar, den enda som rullar ut är en dildo :oops: :oops: :oops:
Jag fullkomligen dööör..
(Tur att jag flyttar om 2 veckor, för jag kommer aldrig kunna titta den människan i ögonen igen.)

Åh, herregud vad pinsamt! :smile: Blir det till att smyga i trapphuset nu de sista veckorna?

Återgå till "Allmänt kattprat!"