På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Kilo
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Kurilean Bobtail

Re: På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Inläggav Kilo » mån 05 nov 2012, 22:42

3 timmar innan planerad uppstigning så vaknar jag av ett MEGAkras från vardagsrummet. Naturligtvis vet jag att Kilo är skyldig, det är hon alltid :smile:
Nå, denna gången har hon hoppat upp på hyllan ovanför tv:n (där hon inte får vara), puttat ner ett jättetungt glasfat, som landade rakt på mitt egengjorda betongfat på tvbänken. Båda faten går i bitar, tv-bänken blir repig och matte får snabbt vingla upp, stänga in katterna och sopa upp och dammsuga vardagsrummet. En väldigt sur matte går och lägger sig igen. Suck, mina fina fat :( Får väl skylla mig själv som glömt tejpa fast glasfatet..
Kilo var väldigt billig där ett tag. Sen kom hon och myste med mig när jag kom hem från skolan, så hon blev förlåten då :wub:
Wookie och Hekto - Kurilean Bobtail

Användarvisningsbild
Maria.W
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Maria.W » tis 06 nov 2012, 01:48

Min Helge var aldrig elak aldrig någonsin !så vi va aldrig arga på honom .

Användarvisningsbild
kamalot
Serious cat
Serious cat
Katt: Röda tjocksmockar

Inläggav kamalot » tis 06 nov 2012, 15:40

Maria.W skrev:Min Helge var aldrig elak aldrig någonsin !så vi va aldrig arga på honom .

Och läser du tråden ser du att det inte är en särskilt seriös tråd med katter som hugger och människor som plockar fram yxan heller.
Skickat från en dator. Eventuella felstavningar är ditt fel.
BildBild

Användarvisningsbild
Tuohte
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: 1 huskatt

Inläggav Tuohte » tis 06 nov 2012, 20:11

Albert är dum och ligger hellre i gästrummet med Aladdin än hos mig vid datorn idag som han alltid brukar göra. Känner mig ensam. :pfft: :smile:

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » tor 08 nov 2012, 00:19

Kilo gick på lådan i hallen. Jag rensade direkt efter henne, sen gick jag och gjorde annat. Kommer in i sovrummet och det stinker bajs. Jag fattar inget förrän jag ser svaga bruna streck över hela överkastet. Skrället har haft bajs kvar i pälsen.. Leta rätt på Kilo, duscha av henne, ta bort överkasten, boka tvätttid. Tur för henne att hon är så söt.. :swear:

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » lör 10 nov 2012, 17:21

Försökte ta bort Valerianaleksaken från Herr Katt då jag tyckte han knarkat nog. Det tyckte inte han så jag fick finna mig i att bli sparkad å det våldsammaste i armen. Min lilla junkie!

Nu luktar hela han kattmynta och valeriana. :urk:

Användarvisningsbild
5Maj3Sam
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Majsan & Samson :)
Kontakt:

Inläggav 5Maj3Sam » lör 10 nov 2012, 17:27

Lägger en ny tvättad fleece-pläd i soffan och kissen kommer och spyr ner den -_-'
inte hennes fel, men ändå skit störigt....

Användarvisningsbild
Tuohte
Mästerkatt
Mästerkatt

Inläggav Tuohte » lör 10 nov 2012, 17:31

Albert gjorde så att jag fick katthår i näsan när jag snusade på honom. Nu kliar min näsa trots jag försökt snyta mig flera gånger. Dumma katt som har massa lösa hår! :swear: :smile: :smile:

Användarvisningsbild
Avath
Überkatt
Überkatt
Katt: Lilly och James

Inläggav Avath » lör 10 nov 2012, 17:36

James snodde mitt sugrör ur min cola idag :swear: och sprang iväg med den i munnen. Sen bajsade han så det luktade illa :pfft:

Rockersyster
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Rockersyster » mån 12 nov 2012, 17:59

Mitt skrälle till katta rev ner en blomkruka precis när jag somnat igår och givetvis är det ullkaktusen som är ett litet eget h-e att plantera om. Vakna, stiga ur sängen, sopa. Yay. Billig katt har man....

Friden var ju slut, så i ett anfall av överskottsenergi deluxe variant åkte kana kattfan kana under sängen på ribborna och väsnades. När jag försökte locka ut henne ur sovrummet så fattade hon ju såklart direkt och satt längst under den 180 cm breda sängen och surade med aubergineformad tjocksvans.

Nu ligger hon och ålar på mattan nedanför min datorstol och gör sig så söt som möjligt.... :swear:

Användarvisningsbild
5Maj3Sam
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Majsan & Samson :)
Kontakt:

Inläggav 5Maj3Sam » mån 12 nov 2012, 19:50

Samson hoppade på mig bakifrån och piercade mig i örat med en klo :swear:

Användarvisningsbild
troja
Superkatt
Superkatt
Katt: 3xsomali

Inläggav troja » mån 12 nov 2012, 20:18

Den här lilla grejen (sändaren?) som gör att den trådlösa musen till datorn funkar tyckte inte det var trevligt när 5,5 kg Gaston damp ner på den från vägghyllan ovanför skrivbordet. Den gick i tre bitar och tvärdog.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » mån 12 nov 2012, 22:03

Tuohte skrev:Albert gjorde så att jag fick katthår i näsan när jag snusade på honom. Nu kliar min näsa trots jag försökt snyta mig flera gånger. Dumma katt som har massa lösa hår! :swear: :smile: :smile:

Ett ord: Furminator! :smile: Samma har hänt mig otaliga gånger trots att Nikita inte borde ha någon underpäls som burma tills jag tröttnade och köpte en furminator efter råd från en kompis. Jag är jättenöjd med den trots att den var dyr (250kr ca på zooplus.com).

Användarvisningsbild
Tuohte
Mästerkatt
Mästerkatt

Inläggav Tuohte » mån 12 nov 2012, 22:36

mjlee skrev:
Tuohte skrev:Albert gjorde så att jag fick katthår i näsan när jag snusade på honom. Nu kliar min näsa trots jag försökt snyta mig flera gånger. Dumma katt som har massa lösa hår! :swear: :smile: :smile:

Ett ord: Furminator! :smile: Samma har hänt mig otaliga gånger trots att Nikita inte borde ha någon underpäls som burma tills jag tröttnade och köpte en furminator efter råd från en kompis. Jag är jättenöjd med den trots att den var dyr (250kr ca på zooplus.com).

Tack för tipset! Ska kolla på det nästa gång jag ska beställa mat från zooplus :)

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » mån 12 nov 2012, 22:43

Kilo fräser när jag borstar henne med furminatorn för att få bort de BERG av lös päls som annars svävar runt i fällningstider.. (Den är dock riktigt effektiv så jag rekommenderar den ändå!)

Användarvisningsbild
lindak
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Änglakatten Gullan <3
Kontakt:

Inläggav lindak » sön 18 nov 2012, 00:32

Gustav har hittat min julklapps-gömma och börjat tjuvöppna paketen. :pfft: :smile:

Användarvisningsbild
Avath
Überkatt
Überkatt
Katt: Lilly och James

Inläggav Avath » ons 28 nov 2012, 23:51

En bajskorv. På mitt köksbord. Som jag lagt min fina julduk på för Thanksgivingfirandet förra helgen.

Scen:

Avath kommer in för att koka te och smyga ett glass julmust och ett par pepparkakor. Avath ställer ner tekoppen på köksbordet. Ögonen ser något konstigt. Ögonen ser en bajskorv, komplett med lite sandkorn på.

Avath: "A POOP!"
Stephen: "What?"
Avath: "A POOP! A POOP ON THE KITCHEN TABLE?"
Stephen: "What? Oh GOD"
Avath: "A POOP. A POOP. A POOP ON MY KITCHEN TABLE. A POOP. KITCHEN TABLE POOP. WHY?"

Misstänkta nr 1: Lilly. Hon får ibland bajs i rumphåret som faller av på "roliga" ställen.

Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator

Inläggav perkele » tor 29 nov 2012, 00:00

Lurvpöse skrev:Vaknade av att Pix gått vilse inuti påslakanet... Hon stövlade runt på mig och jamade eftersom hon inte hittade ut.

Bland det roligaste jag läst på länge! :smile: Lite efter men äh.
The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Användarvisningsbild
Jenny_E
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Huskatt och ragdolldrömmar

Inläggav Jenny_E » tor 29 nov 2012, 00:56

Här har katterna varit elaka mot hunden, genom att flytta hemifrån! (min fd roomies katter, flytt på g).

De flyttade i lördags, idag var vi och hälsade på. Båda katterna har blivit noga inspekterade, busade med och lite gos. Hundtoken saknar de visst :)

(Sen var "katterna" ytterligare elaka genom att ha mat framme :-? Klant-mattar och mindre roligt då hundtoken är allergisk, får se hur det går).

Vanligaste elakheten med de "nya" katterna (som jag flyttar in hos snart) är annars att dricka ut vattenglas. Gärna nypåfyllda sådana.

Användarvisningsbild
Tuohte
Mästerkatt
Mästerkatt

Inläggav Tuohte » fre 30 nov 2012, 05:57

Hittade precis en spya på köksmattan som jag inte hinner ta reda på nu då jag ska gå till bussen om 2 min, så får lämna tills A kommer hem i eftermiddag. Tack katterna. :pfft:

Användarvisningsbild
LaSadies
Orakelkatt
Orakelkatt
Katt: 5*NFO 1*HCS 1*Änglakatt
Kontakt:

Inläggav LaSadies » fre 30 nov 2012, 08:54

Vaknade först vid tre där en katt tog sats från min blåsa :swear: Andra gången vaknade jag vid fem då någon katt la en riktigt STINKIS som stank även om den var övertäckt och de var en låda med lock. En potent jävel helt enkelt. Sen var det någon katt som kände lukten med och försökte vara schysst och täcka över den mer (skrapade bara på sidorna som inte gjorde något annat än massor av ljud). Ja, det var min natt.
S*LaSadie's NFO http://www.lasadie.com

Användarvisningsbild
FruFilur
Superkatt
Superkatt
Katt: Dom får inte plats! <3
Kontakt:

Inläggav FruFilur » fre 30 nov 2012, 16:12

Jag drömmer om en ostörd natt....... Och det _skulle_ jag ju kunna få om jag stängde dörren till sovrummet, men samtidigt vill jag ju inte vara utan dem när de sover sött och snällt...

Menageriet hemma består just nu av en skogkrokodil, en korsning mellan skogkrokodil och tvättbjörn (tillfälligt inneboende), en gottesugen skogtax med inbyggd vibrator samt en allmänt mattegrisig skognudist med tvättbjörnsgener och en förkärlek för att knäcka näsor...

Skogkrokodilen biter mej i näsan (och andra förekommande kroppsdelar, jag har slutat sova utan nattlinne, det finns delar av kroppen som jag absolut INTE vill ha en vass tand igenom!)
Korsningen mellan skogkrokodil och tvättbjörn kombinerar ett ivrigt tvättande av mitt ansikte och andra exponerade kroppsdelar med bitande...
Den vibrerande skogtaxen lägger sej bredvid och {{S}}{{P}}{{I}}{{N}}{{N}}{{E}}{{R}} så jag tror plomberna ska trillar ur munnen; "kan det hända att en söt liten Pejst kan få lite av det där goda nommiset i röret där?"
Den mattegrisiga nudisten tycker att den andra tvättbjörnen gjort ett dåligt jobb, så det är bäst att han tvättar bort det sista av överhudslagret innan han bonkar till med huvudet över näsan...

Om dom i alla fall kunde enas om att klara av allt det där en gång för alla typ före kl. 23 vore det ju bra, men istället så kör de skiftgång hela natten igenom...
Bild
http://www.kattzelius.se :wub: Hunsat tjänstehjon åt Jansson, Pejst, Krokodillan, Fjant och Lillan

Användarvisningsbild
Lykke
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Lykke » mån 03 dec 2012, 17:46

Hedvig har en tassmedicin som man droppar mellan trampdynorna och när jag droppat några droppar i baktassen sparkade hon till några gånger så att dropparna flög i mitt ansikte istället.

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » mån 03 dec 2012, 22:02

Katterna väntade högst otålmodigt på middagen idag. Eftersom de fortfarande går delvis på skonkost så äter de fisk. Fisken tog slut imorse så jag fick cykla in och köpa ny frusen fisk på vägen hem.
Medan deras fisk kokade i mikron, och det tog ju eeeevigheter tyckte dem, så var det högljudda protester om min långsamhet.
Då bestämde sig Hekto för att det kanske går snabbare om man hoppar upp och sätter en tass i var skinka på matte som står och diskar. :swear: Usch vad långa klor hon hade... :smile:

Valka
Veterankatt
Veterankatt
Katt: RagdollLok och SibirKira

Inläggav Valka » tis 04 dec 2012, 08:14

Inte så mycket mot mig som mot husse då... Men lillan sjöng tydligen av och till hela natten. Lilltjejen väckte inte mig :love:, men husse var tydligen inte road av serenaden. 8-[

Användarvisningsbild
Pazuzu
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter, Socker och Anton

Inläggav Pazuzu » tis 04 dec 2012, 19:48

Går ut från sovrummet nyss påklädd efter att ha duschat och ser stora, blöta fläckar blandat med kattsand som "någon" har sladdat i. Trodde först att någon av terroristerna kissat på sig men jag började ana annat när de rikliga spåren går hela vägen från sovrummet, vardagsrummet, hallen, köket och slutligen till badrummet för att sluta i duschen som är ett mindre inferno av kattsand och tassavtryck. :roll: Där fick jag för att jag idag var för lat att skrapa av duschen med en skrapa som jag annars brukar göra...
BildBild

Rita
Überkatt
Überkatt
Katt: Lilo, DRX
Kontakt:

På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Inläggav Rita » tor 06 dec 2012, 10:25

Skogkrokodil... *fniss* Lilo kräktes efter frukost, och la en pizza igår morse oxå, dumma katt som inte har kräkts på flera månader! Hoppas innerligt att det är nåt tillfälligt.
Bild

Användarvisningsbild
Zeme
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Husisar x2

Inläggav Zeme » lör 08 dec 2012, 10:57

Decibel och Totte hade ner sin först sak här hemma - en jättefin skål i keramik som vi fått av husses mamma. Resulterade dessutom i ett jättestort jack i parketten :swear:

pelleplopp
Bannad
Bannad

Inläggav pelleplopp » lör 08 dec 2012, 12:38

Min ena devon rex klöste mej i foten när ja klev upp imorse :-)

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Inläggav Lurvpöse » mån 10 dec 2012, 09:11

Doxy kom på att enklaste sättet att komma upp i mattehöjd är att försöka använda mattes ben som klätterställning... Aj!
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » tis 11 dec 2012, 16:53

Hekto väckte mig för att sedan kräka på mattan. Sen bet hon mig i tån och ville ha frukost.

Användarvisningsbild
mjlee
Orakelkatt
Orakelkatt

Inläggav mjlee » ons 12 dec 2012, 19:45

Imorse var Nikita mycket billig :wait: :swear: Med början någon gång efter tre på natten körde hon a) tokrace genom hela lägenheten med buller och bång (och hur en liten 'smidig' burma kan bullra så mycket är ett mysterium) b) roade sig med att ta ett jättehopp upp på sängen, ta sats och studsa upp på mitt bröst och sedan köra in klorna i backbenen i mitt bröst för att kunna kasta sig djärvt upp på fönsterbrädan. c) kom galloperande upp på sängen och började gräva ursinnigt bredvid mitt huvud för att komma in under täcket. Sömnigt lyfter matte på täcket i hopp om att katten ska gå och lägga sig som hon brukar mellan mina ben och sussa sött. Istället biter kattrackan mig 'lekfullt' i låret. Matte: AJJJ, Nikita: Hahahaha, kom och lek med mig nu. Matte: *viftar sömndrucket med favovippan* Nikita: leker i en minut och studsar sedan ut ur sovrummet på jakt efter nya äventyr. Matte: *tittar på klockan och inser att hon ska upp om tre timmar, svär och försöker somna om* Nikita: *börjar gräva vilt i kattlådan* och håller på i säkert tio minuter tills matte är helt vaken och stapplar upp för att kolla att hon inte har ont i magen. Och hela tiden jamar (skriker och gapar) Nikita som en liten tosing. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att hon skrek efter karl - och nej hon är kastrerad och löper inte längre. Till slut halv sju ger matte upp kampen och ger Nikita favoritblötmaten, Whiskas. Och... äntligen ljuva tystnad :shock:

Efter en tio minuter därefter kom en mätt och belåten liten katt och burrade glatt ihop sig in en boll under mattes armhåla, slickade sig lite och somnade sedan sött - tjugo minuter innan klockan ringde. Matte draaaaar sig trött upp ur sängen och blänger på katt som nöjt sträcker ut sig på den varma plats som nu blivit ledig. Matte lägger täcket över katt så att hon inte ska frysa och mer eller mindre faller in i duschen.

Det var min natt/morgon. När jag gick sov Nikita fortfarande som en stock i sängen under duntäcket. :smile:

Användarvisningsbild
Tuohte
Mästerkatt
Mästerkatt

Inläggav Tuohte » ons 12 dec 2012, 19:49

Albert kom först och jamade höööögt på mig för att han ville att jag skulle fylla på maten, men det var inte alls matdags för tjockiskatten ännu. :roll:
Efter att jag ignorerat honom runt 10 min hoppade han helt enkelt upp på skrivbordet till mig och satte tassen direkt på startknappen på datorn så att den stängde av sig helt direkt. :swear:

Så jag fick ju flytta mig från datorn helt enkelt och gå och ge honom en godisbit i alla fall för att belöna påhittigheten :smile:

Användarvisningsbild
Zeme
Ungkatt
Ungkatt
Katt: Husisar x2

Inläggav Zeme » ons 12 dec 2012, 21:32

Tuohte skrev:Albert kom först och jamade höööögt på mig för att han ville att jag skulle fylla på maten, men det var inte alls matdags för tjockiskatten ännu. :roll:
Efter att jag ignorerat honom runt 10 min hoppade han helt enkelt upp på skrivbordet till mig och satte tassen direkt på startknappen på datorn så att den stängde av sig helt direkt. :swear:

Så jag fick ju flytta mig från datorn helt enkelt och gå och ge honom en godisbit i alla fall för att belöna påhittigheten :smile:

Man får ju inte vara korkad liksom :smile:

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Snowshoe
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » fre 14 dec 2012, 06:27

-Mjaooo, från Lala som vill bli utsläppt från köket.
-Mjaoäääää, från Hunaja som alltid pratar.
-Mjau, från Lilleman som inte får uppmärksamhet från matte.
-A-A-OOO, från Snowie (påhälsande pojkvän till Lala) som vill återfå Lalas uppmärksamhet ute i köket + ev de andra tjejerna i hemmet som han har fattat bor här. Han har så mycket kärlek att ge säger han.
-mmmm, från Sneaky.....som förmodligen låter för att alla andra gör det.

LÅT MIG SOVA! :swear:

Kilo
Überkatt
Überkatt

Inläggav Kilo » fre 14 dec 2012, 09:50

Hekto racear runt i soffan bakom min rygg. Detta raceande gör hennes päls elektrisk och hon ger mig en stöt varje gång hon springer förbi.

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Sv: Re: På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Inläggav teachingbirds » fre 14 dec 2012, 10:08

Kilo skrev:Hekto racear runt i soffan bakom min rygg. Detta raceande gör hennes päls elektrisk och hon ger mig en stöt varje gång hon springer förbi.

Jag känner igen det där... :shifty:
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » fre 14 dec 2012, 10:11

Trullz höll mig vaken i en timme runt sextiden imorse för att hon var uttråkad... Fy vilken elaaaak kattvakt jag var som inte kom och lekte med henne!!!!! Fick gå och hämta köksstolar och ställa för så att hon inte skulle få upp byrålådorna eller bryta sig in i den jättespännande klädkammaren. *suck*
Bild
Matte till Tarzan – HCS n 09, f. oktober 2004

Användarvisningsbild
cyphersushi
Superkatt
Superkatt
Katt: Maja [crx]

Inläggav cyphersushi » fre 14 dec 2012, 15:55

Maja lyckades gör någon form av piruett på tangentbordet på jobbdatorn så att en av websidorna jag nu jobbar mot ser helt annorlunda ut och jag vet inte vad hon gjorde och hur jag får tillbaka det i rätt storlek! :-k
Bild
*~* Any moment called now is filled with possibility *~*

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » fre 14 dec 2012, 16:30

cyphersushi skrev:Maja lyckades gör någon form av piruett på tangentbordet på jobbdatorn så att en av websidorna jag nu jobbar mot ser helt annorlunda ut och jag vet inte vad hon gjorde och hur jag får tillbaka det i rätt storlek! :-k

Är det bara storleken som ändrats brukar det räcka att trycka ner ctrl och 0 samtidigt :-) cmd och 0 om du har en mac.
Bild
Matte till Tarzan – HCS n 09, f. oktober 2004

Återgå till "Allmänt kattprat!"