På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Ennasus
Mogen katt
Mogen katt

Re: På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Inläggav Ennasus » fre 10 dec 2010, 12:45

liten_gul_ballong skrev:en av dom har lyckats bajsa i min sambos mammas blomkruka... kände att det doftade lite obehagligt när jag gick förbi hmmm :wait: dumma katt! tur att min "svärmor" tycker om både mig och katterna

Min Kola ansåg att blomkrukor var för att uträtta sina behov. Jag la stora snäckskal á la 60 tal på jorden och nu är hon inte där eftersom snäckorna är i vägen.
En fröken Kola som är söt som kola och svart som kol. En gråvit herre vid namn Lukas som har som sysselsättning att äta och sova (helst i mattes knä)

Användarvisningsbild
Malacosmamma
Superkatt
Superkatt
Katt: 4 underbara Maine Coon-pojkar:)

Inläggav Malacosmamma » tor 27 jan 2011, 10:35

Rohan har bitit 3 stora hål i mattes duschslang, nu känns det som att jag hamnat mitt i en vattenspridare när jag duschar... :wait:

Han har länge haft en viss besatthet av duschslangen, liksom småtuggat på den och attackerat den. Jag trodde jag hade löst problemet genom att hänga slangen högt, högt upp, men Rohan är en lååång katt så den lilla manövern överlistade han ;-)
Sista dagarna har han kommit ut ur badrummet med högt buren svans och tittar på mej med en nonchalant, beslöjad blick och ett Mona-Lisa-aktigt leende på läpparna... Han tycker nog att han har lyckats överlista den där magra, vattensprutande giftormen :smile:
♥Malaco Truly of Overlord "Malaco" 081012
♥Odyzzeuz of Overlord "Odyzzeuz" 090327
♥Pure Heart of Overlord "Rohan" 091111
♥S*Coppermines Gorm "Gorm" 120101

Mina 4 älskade mco-grabbar

Användarvisningsbild
FruFilur
Superkatt
Superkatt
Katt: Dom får inte plats! <3
Kontakt:

Inläggav FruFilur » tor 27 jan 2011, 11:25

Hummpf.... Jag drömde nåt konstigt inatt, och vaknade därför vid halv-två och kunde inte somna om på en bra stund, men vid tretiden nånstans började i alla fall mina ögon klippa igen...
Vad händer? Jo, under den tid jag legat vaken har jag minsann inte fått nåt sällskap, men preeeecis när jag skulle till att somna igen kommer Jansson skuttandes och tycker "nämen hej matte, vad jag tycker om dej, ska vi mojja lite, böka-böka-tramp-tramp-kurr-kurr-slick-slick" och att somna när en sträv katt-tunga tvättar en på ögonlocken och ivriga tassar trampar på struphuvudet är stört omöjligt!

:pfft: Trött och har huvudvärk idag!
Bild
http://www.kattzelius.se :wub: Hunsat tjänstehjon åt Jansson, Pejst, Krokodillan, Fjant och Lillan

Användarvisningsbild
kaylee
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: SBI, HUS, CRX

Inläggav kaylee » lör 19 feb 2011, 10:28

Idag och idag. Jag fick en snuggle rug av HenrikB i julklapp, ful som stryk och luddar gör den men såååå varm och skön i ett kallt hus. Fast tydligen var det inte jag som fick den utan Nemi, som nu totalt har lagt beslag på den och sover inkrupen i den hela dagarna och kvällarna. Och inte har jag hjärta att ta den från en frusen tunnpälsad kisse. :consoling:
Bild Bild

Iris (SBI), Lilly (HUS) & Nemi (CRX)

Användarvisningsbild
SE*Wishetens
Superkatt
Superkatt
Katt: Siameser såklart :)
Kontakt:

Inläggav SE*Wishetens » lör 19 feb 2011, 11:40

Igår natt så fick Pixla för sig att hon skulle utforska loftet för första gången. Loftet är 2,5 upp i taket, och för att komma dit hoppar katterna upp på diskbänken - micron - kylen och frysen och sen upp på loftet. Cosby brukar sova där, exempelvis.

Men tror ni att hon kom ner?!?!!! Nejdå, DET vågade hon inte! :swear: I över en timme satt hon på loftet och jamade hjärtskärande om hur syyynd det var om henne som inte vågade hoppa en halvmeter ner på kylen och frysen. Jamen en halvmeter är JÄTTEMYCKET för en siames... doh... :roll: Jag försökte locka henne med mat och "ta emot" henne, men det hjälpte inte. Inte fick jag ner stegen som hör till loftet heller, så jag kunde inte klättra upp och hämta henne. Efter att ha försökt locka ner henne i över en timme gav jag upp, gick och lade mig :pfft: och tänkte att hon banne mig är en katt och därmed får ta sig ner på egen hand.

Och givetvis, 2 timmar senare vaknade jag av att Pixla & Cosby hade tokrace genom lägenheten... så nog kunde hon ta sig ner allt, bara hon ville :roll:
Bild

Användarvisningsbild
Naemi
Stockholmska
Stockholmska
Katt: Siri huskatt, Mozart EUR ns 22
Kontakt:

Inläggav Naemi » lör 19 feb 2011, 11:41

I dag rejsade Siri över sin vattenskål så den välte. Det tycker jag är rätt elakt mot matte, som inte hade några planer på att störta upp från soffan, lägga undan morgontidningen och kaffekoppen och hämta en trasa.
:pfft:
Bild*Lite om livet och vardagen* Bild Alla mynt har två sidor av ett skäl.

Användarvisningsbild
Trasia
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Heliga birmor

Inläggav Trasia » lör 19 feb 2011, 16:42

Ramses tycker att balkongen är bättre än lådan. Enough said.
Bild

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma

Inläggav Birmafröken » lör 19 feb 2011, 17:07

Trasia skrev:Ramses tycker att balkongen är bättre än lådan. Enough said.

Det tycker Moltas också, men bara när det är snö på balkonggolvet. Är det så med Ramses också?
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

Användarvisningsbild
Trasia
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Trasia » lör 19 feb 2011, 17:34

Birmafröken skrev:

Det tycker Moltas också, men bara när det är snö på balkonggolvet. Är det så med Ramses också?

Tydligen för han har inte gjort det förrän denna veckan. Märkligt.
Bild

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma

Inläggav Birmafröken » lör 19 feb 2011, 17:43

Trasia skrev:
Birmafröken skrev:

Tydligen för han har inte gjort det förrän denna veckan. Märkligt.

Då tänker han nog som Moltas. När snön försvinner kommer säkert lusten att använda balkongen som toa också försvinna. Ett tips tills dess är att skotta bort snön.

Min Moltas är rumsren till 100%, gör bara sina behov i lådan eller utomhus. Antagligen blir balkongen "utomhus" när det finns snö att krafsa i där, det är likadant varje vinter.
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

kristinat93
Kattunge
Kattunge
Katt: bondkatt/NORSKSKOGSKATT

Inläggav kristinat93 » lör 19 feb 2011, 22:35

Alexa spydde upp en hårboll utanför föräldrarnas sovrum, hon har spytt där 3-4 ggr nu. Mamma såg inte det och råkade kliva i det :shock:

Hon väckte mig runt fem - sex idag på en lördag. fattar inte hur hon alltid vaknar så tidigt och före alla, går in i mitt rum och håller på med mina saker tills jag vaknar, och när jag stänger ut henne går hon till föräldrarnas rum och sover direkt :-(

Användarvisningsbild
Soleros
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Min älskade Cindy

Inläggav Soleros » mån 21 feb 2011, 19:01

Seroster skrev:
pix skrev:
kvasthilda skrev:Min tjockiskatt hade parkerat sig på tangentbordet. Hörde plötsligt från TV-soffan hur det pep och pep och pep och... När jag puttat undan katten fungerade inte tangentbordet. :swear: Inte en enda tanget. :wait: Som jag hållit på. Bytt tangentbord, försökt göra inställningar, dragit ur sladden och börjat om igen. Inget fungerade. När jag startat om datorn fungerade det igen. :-? Attans katt! :pfft: Hade jag inte fått igång det hade jag inte kommit in i datorn igen eftersom jag hade lösenord. Hade, jag har plockat bort det nu. :glasses:

Jäklar vad jag känner igen det där! Min katt är expert på snabbkommandon. Senast hon gått över tangentbordet var allting på skärmen vänt upp-och-ned!!! Jag fattade ingenting och fick ringa en kompis som kunde googla fram vilket snabbkommando katten tryckt in. (Alt Gr + piltangent...)

Jag var ju bara TVUNGEN att testa med.
Och det fastnade i en annan skärmupplösning.
Tack :(

Jag är SÅÅÅ sugen på att testa, men vet att jag verkligen inte skulle orka hålla på och försöka fixa tillbaka det sen. Får inte får inte får inte :lol:

Användarvisningsbild
Sunshine85
Mogen katt
Mogen katt
Katt: 4 huskatter

Inläggav Sunshine85 » mån 21 feb 2011, 21:14

I dag har ingen katt varit elak mot mig...

Läste om husse som blev utelåst av kissarna och kom att tänka på min familjs gammelkatt Kajsa som jag är uppvuxen med. Hon lever ännu men är en fet, gammal, lat innekatt de luxe numera.
Den historian som jag har om henne var när hon var en betydligt slankare, yngre och alertare inne- och utekatt.

Jag var ensam hemma i vårt parhus. Mamma var i Danmark och skulle komma hem 3-4 dagar senare. Mina systrar var hos släkt/vänner och jag var runt 15 och fick vara hemma själv. Det var mitt på dagen och jag hade över en kompis. Vi skulle sätta oss bak i trädgården och röka. Jag hade låst ytterdörren för kära Kajsa kan öppna dörrar, hoppar och trycker ned handtaget, jag hade ingen lust med att hon skulle slänga upp dörren på andra sidan huset när vi inte var där inne och hörde det. De närmsta grannarna som bodde dörr i dörr med oss var på semester så jag hade det rätt lugnt och skönt kan man väl säga.
I vilket fall som helst så går jag och kompisen ut för att röka. Vi sätter oss med ryggarna mot altandörren, det var soligt och härligt och vi satt där och pratade en stund. Kajsa tjatade på insidan av dörren och jag tänkte att jag skulle släppa ut henne så snart vi reste på oss. När vi sedan reste på oss och jag tar tag i altandörren för att gå in så får jag inte upp dörren. Då har Kajsa hoppat upp och delvis tryckt ned handtaget för att i sin värld öppna dörren. Bara det att den altandörren funkade tvärtom, om handtaget blev nedtryckt så låstes dörren. Vi hade ju dessutom lutat oss mot den med våra ryggar så jajamän - Kajsa hade låst oss ute. Jag sprang runt huset och kände på ytterdörren men den var ju låst som sagt. Alla fönster var stängda. Min kompis väska, mobil och mopednycklar låg inne i vår hall. Grannarna var bortresta och jag tror inte de hade någon extranyckel i vilket fall som. Jag ägde ingen mobil. Fatta paniken. 3-4 dagar tills mamma skulle komma hem. Hurra vad det var kul att vara ensam hemma helt plötsligt! Not!
Jag hittade en kökskniv i rabatten i vår lilla trädgård, mamma hade haft den när hon grejat med odlingarna där, som jag drog längs med dörren och där "låsanordningarna" satt vid dörren och lyckades efter vissa om och men pilla tillbaka dem så att dörren öppnades utan att skada dörr eller låsning av den eller någonting. Men det var ju rena turen att det gick. Hade Kajsa hoppat ned handtaget bara lite till hade vi kunnat stå där på varsin sida av dörren och glo surt på varandra i ett par dagar.... :glasses:

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator

Inläggav Lurvpöse » tis 22 feb 2011, 08:28

Soleros skrev:
Jag är SÅÅÅ sugen på att testa, men vet att jag verkligen inte skulle orka hålla på och försöka fixa tillbaka det sen. Får inte får inte får inte :lol:

Tyvärr beror det på vilken dator man har, tror jag. Det funkar på vissa datorer, andra händer det ingenting med och på vissa händer det något annat knas. Vänds skärmen får man slå Alt Gr+ piltangenten "upp" så hamnar det rätt.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator

Inläggav Lurvpöse » tis 22 feb 2011, 08:32

Pix var förövrigt väldigt elak och väckte mig genom att yla i mitt öra en kvart innan jag skulle upp.
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

Användarvisningsbild
PeppoZ
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Pysen(HCS), Cleo(RAG)
Kontakt:

Inläggav PeppoZ » tis 22 feb 2011, 09:14

Pysen tänkte äta upp min frukost, på en sekunde var han i min tallrik när jag ställde in filen i kylskåpet! :swear:

Han har fått för sig att det är ok att klättra upp på diskbänken som han inte gjort förut... sålänge han ser att jag ser honom... Ögontjänare heter det ja.

Användarvisningsbild
Lillmajsan
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Lillmajsan » tis 22 feb 2011, 12:26

Filip tyckte att det va en bra idè att komma och lägga sig på mina ben kl 5 i dag på morgonen och sän ligger vi kvar där tills matte går upp. hjälpte inte att flytta på honom. Han va tillbaka på två röda :roll:

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Inläggav Spatborg » tor 03 mar 2011, 11:25

Klockan - tidigt!
Jag, sjuk, sjukskriven, trött. Försöker sova.
Katten, galen, vild, använder mig som studsmatta. Springer, hoppar, trampar, pratar, tvättar.
Inser att jag inte har nåt val. Går upp.
Sitter halvdöd och häller i mig kaffe (klockan är fortfarande fem nånting)
Ja då kommer dummisen och hoppar upp i mitt knä och - somnar!! :shock:
Men jaaag då???? Varför får inte jag sova? :roll:

Användarvisningsbild
Shroomie
Kattracka
Kattracka
Katt: Morghoul och Rhyas, huskatter

Inläggav Shroomie » tor 03 mar 2011, 11:59

Eftersom matte skulle på arbetsintervju idag så bestämde sig de två tokarna för att sängbus kl 3 på natten var en skitbra idé.... De sover ALLTID med oss på nätterna, stör aldrig. När detta var överstökat var ju såklart sopskåpet viktigt att inspektera, med tillhörande sopsortering (fiskpappret i munnen, resten på golvet), för att sedan avslutas med en härlig blötmatsbajs och tio minuters krafsande.

Sedan var det ju tvunget att håra ned mattes kläder innan hon kommer utanför dörren, det måste ju synas att hon är en sådandär perfekt kattägd slav som gör allt för ingen betalning alls.

Men jag förlåter dem, just nu ligger en av dem "bäbis" i husses knä och den andre har legat och tryckt i min famn som om han blivit liten igen. De vet när det är dags att slå på charmen...

Användarvisningsbild
Rama
Veterankatt
Veterankatt
Katt: skogis Kahn+husis Djingis

Inläggav Rama » sön 27 mar 2011, 20:01

Någon som vill ha en vit fluffig katt som gillar paj? En katt som gillar min fina, nygjorda ost-och-skink paj väldigt, väldigt mycket? :swear:

Användarvisningsbild
FruFilur
Superkatt
Superkatt
Katt: Dom får inte plats! <3
Kontakt:

Inläggav FruFilur » lör 16 apr 2011, 21:28

Jag antar att det var som hämnd över att jag tvingade iväg honom på utställning idag, men Pejst gjorde i alla fall någon slags genialisk step-manöver på tangentbordet, och vred hela bilden 90 grader motsols!?
:swear: :-k
Bild

Endast tack vare snälla facebook-kamrater lyckades jag få till den rätt igen!
Bild
http://www.kattzelius.se :wub: Hunsat tjänstehjon åt Jansson, Pejst, Krokodillan, Fjant och Lillan

Användarvisningsbild
Seroster
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Melka (F), Duga (M) - Bonnlurkar

Inläggav Seroster » sön 17 apr 2011, 04:40

Melka har jättekul.
Först öser man ut all sand man kan ur lådan.
Sen petar man ner det i duschavloppet.
Yay!
Hundar har ägare. Katter har betjänter.

Användarvisningsbild
yavannaKementári
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Maxi och Hedda
Kontakt:

Inläggav yavannaKementári » sön 17 apr 2011, 09:16

Em spya i sovrummet, en i vardagsrummet och en på skrivbordet i arbetsrummet. Godmorgon :pfft:
Bild
R.I.P Morwen xxxxxx-130614

Användarvisningsbild
Lillmajsan
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Lillmajsan » sön 17 apr 2011, 15:02

Filip hadde lämnat en present på hallmattan när jag kom hen idag.
En halväten mus :urk:
Filip tittar på mig med frågande blick "blev du inte glad matte???"

stewal
Veterankatt
Veterankatt
Katt: 3x Bengal 1x Huskatt
Kontakt:

Inläggav stewal » mån 18 apr 2011, 21:14

Skrämt skiten ur husse med att hoppa upp på spisen och bränna ena framtassen lite lätt. Tassen nerkyld i vatten och ser inte ut att vara någon större fara (jag hade precis satt på spisen) katten ligger nu och sover bredvid mig i soffan. Jag får hålla koll dock.
Boendes med bengalerna Melbourne (i mitt hjärta), Garfield, Betty Boop, Diesel samt huskatten Dallas.
F.D. Volontär på ett katthem i Stockholm.

Användarvisningsbild
Trasia
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Inläggav Trasia » tis 19 apr 2011, 07:28

Kaiser Goskatt höll hov i mattes säng hela natten och krävde gos mer eller mindre konstant
Bild

Evie
Bad Wolf
Bad Wolf

Inläggav Evie » tis 19 apr 2011, 08:28

Floppen springer upp och ner för trappan till källarvåningen som ett jäkla jehu och skriker "mrrrraaaooooohh" gällt samtidigt. :swear: Han är inte så lätt så det dundrar verkligen...Det är hans fåfänga försök att få igång Milou till bus. Hon är totalt ointresserad av annat än sömn just nu. :smile:

broman.martin
Kattunge
Kattunge
Katt: Två bondkatter; Zina och Sara
Kontakt:

Inläggav broman.martin » ons 20 apr 2011, 09:02

Sprutade vatten på Zina, som bestämt jämt och ständigt ska öppna en skåpslucka hon inte får gå in i :) den lilla busungen! :grin:
Zina och Sara, mina två guldkorn i livet!! :-D

Användarvisningsbild
kamalot
Serious cat
Serious cat
Katt: Röda tjocksmockar

Inläggav kamalot » ons 20 apr 2011, 09:26

Antingen har Sigge varit ute och tuggat på självdöda grävlingar i natt eller så byter han tänder. Vilken stank! :trance: :urk:
Skickat från en dator. Eventuella felstavningar är ditt fel.
BildBild

Användarvisningsbild
kitecat
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Luca och Fiona sphynxar

Inläggav kitecat » ons 20 apr 2011, 20:01

När jag kom hem idag så vallade jag hundar, kom in kändes tomt och jag började leta katter, hittade INTE en enda katt :shock: jag bor litet och har inga garderober eller nå så jag kollade på vanliga ställena INGA katter...

Öppna sovrumsdörren, inga katter. Fick panik tänkte hundarna ÄTIT upp dom... :-?
Men så såg jag att vindsluckan va öppen och dääär va dom alla 3 ju.. :smile:
Tur för dom att den va öppen för de va bara 17 + inne... och där va de varmt.

Nåja nu är alla nere brasan e tänd...
Ok jag kan inte stava så bra de bor en elak gubbe i mitt tangentbord, han blandar bokstäver .
Bild

Nath
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Nath » tor 21 apr 2011, 18:10

Min katt låg i knäet på mig förut när jag satt vid datorn, det brukar hon göra, jättemysigt!

Utan att jag rört henne på en stund börjar hon helt plötsligt spinna. Sen kom lukten....
Funderar fan på att fisa tillbaka!

Användarvisningsbild
Mumlan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 sibiriska Tutilurer

Inläggav Mumlan » tor 21 apr 2011, 23:53

Ezkil som alltid varit så lätt att ge medicin har börjat trilskas.... Fast, "Fantomen är hård mot de hårda"... så det är ju bara att inte ge sig.... :glasses:

Användarvisningsbild
Gredelin
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Tova, Isidor, Billy, Lilla Mi
Kontakt:

Inläggav Gredelin » fre 22 apr 2011, 11:11

Mot mig har hon varit snäll hittills men stackars husse som tar igen sig efter jobbet (slutade halv fem inatt) går hon och kurrar och ska bestämt gosa. Vill inte husse är det klor och tänder i foten som gäller :smile: .
Jag vet att jag kan stänga in honom så han fått sova ifred men har han fått henne att leka med allt som är under/på/runtom täcket så får han faktiskt skylla sig lite själv också. :grin:
Bild

Användarvisningsbild
kamalot
Serious cat
Serious cat

Inläggav kamalot » mån 25 apr 2011, 19:08

Sigge gör samma sak som alltid när han kommer upp och gosar: purr purr purr *stånga stånga* purr purr purr *fjärt* :urk:
BildBild

Användarvisningsbild
Mumlan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 sibiriska Tutilurer

Inläggav Mumlan » mån 25 apr 2011, 19:50

Ezkil väckte mig runt 6-tiden igår och idag för att han vill ha sitt gräs som står i köket. Ampelliljan duger inte fast den står i vardagsrummet där de sover... :roll: Gourmet ni vet...

Cheijjen
Bannad
Bannad

Inläggav Cheijjen » mån 25 apr 2011, 20:00

Jag vart väckt imorse kl 07:45 ungefär av en speciell liten tös.. väldigt elakt då matte var trött..

Det suger lite i elaka tarmen.. ska jag väcka henne?? Hmm.. ska jag hamna i dennas motsatta tråd? :-k
Kan jag..?

Nej jag kan inte.. Jag är för snäll. Fan :-(

Bild
Soft kitty, warm kitty little ball of furr,
happy kitty, sleppy kitty purr purr purr...

-

För dig är de bara katter...
- För mig är de håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.

Användarvisningsbild
Gredelin
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Tova, Isidor, Billy, Lilla Mi
Kontakt:

Inläggav Gredelin » tis 26 apr 2011, 16:12

Mina fina skapligt nya jeans är efter dagens kloklippningssession inte så nya och fina längre. Maskor har dragits ut i massor! Jäkla dumkatt,kan du inte tycka att det är mysigt att bli pysslad med?! :swear:
Bild

Användarvisningsbild
kamalot
Serious cat
Serious cat

Inläggav kamalot » mån 09 maj 2011, 20:22

Sigge har ägnat hela eftermiddagen åt att sova, han har på sin höjd bytt liggplats. Men lagom till att barnen hade somnat tyckte han det räckte med sömn så han började klampa omkring och hojta MAAAAAOOOOOOW, MAAAAAAAAAAOW, MIIIIAAAAAAAAAAOOOOOOOOUUUUUUUUUUUUUU! Och ja, ett av barnen vaknade. :wait:
BildBild

Användarvisningsbild
Sirrom
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Brittiskt korthår
Kontakt:

Inläggav Sirrom » mån 09 maj 2011, 20:28

kamalot skrev:Sigge har ägnat hela eftermiddagen åt att sova, han har på sin höjd bytt liggplats. Men lagom till att barnen hade somnat tyckte han det räckte med sömn så han började klampa omkring och hojta MAAAAAOOOOOOW, MAAAAAAAAAAOW, MIIIIAAAAAAAAAAOOOOOOOOUUUUUUUUUUUUUU! Och ja, ett av barnen vaknade. :wait:

Märks vem han är släkt med... :whistle:

Användarvisningsbild
kamalot
Serious cat
Serious cat

Inläggav kamalot » mån 09 maj 2011, 20:31

Sirrom skrev:
kamalot skrev:Sigge har ägnat hela eftermiddagen åt att sova, han har på sin höjd bytt liggplats. Men lagom till att barnen hade somnat tyckte han det räckte med sömn så han började klampa omkring och hojta MAAAAAOOOOOOW, MAAAAAAAAAAOW, MIIIIAAAAAAAAAAOOOOOOOOUUUUUUUUUUUUUU! Och ja, ett av barnen vaknade. :wait:

Märks vem han är släkt med... :whistle:

Jag har köpt tillfällig tystnad med lite torrfoder (vilket kanske är ett osmart drag då det ger honom mer energi att orka väsnas mera) :smile:
BildBild

Återgå till "Allmänt kattprat!"