På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Skrattarina
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: Fluffiga katten Mozart
Kontakt:

Re: På vilket sätt har katten varit elak mot dig idag?

Inläggav Skrattarina » lör 29 maj 2010, 21:21

Min Mozart är då en riktig busunge, han är ju bara 6 år! Idag passade han på att hälsa på hos grannen på deras altan (vi bor i parhus) iförd koppel. Jag såg att han var på väg upp på räcket, men hann inte fram innan han skuttade ner på "fel" sida.Förut fanns det en hammock som gjorde att han inte kunde göra så... Så iförd morgonrock stod jag och försökte få honom att hoppa upp igen, haha.Grannen, som som tur är har två katter och hund kom ut och hjälpte mig att lyfta upp kattskrället igen och sedan gick vi in! (Mozart går i lina under uppsyn av mig, men ibland är han för snabb, har fått blockera ett hörn i trädgården med sten för att han inte ska krypa in i ett buskage bakom ett staket!)
Stolt matte till fluffkatten Mozart
http://i134.photobucket.com/albums/q119 ... NORAMA.jpg

Användarvisningsbild
sugarcane
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: halvperser & lurvig bondkatt

Inläggav sugarcane » sön 30 maj 2010, 08:00

:pfft: A&K iggade mig totalt när jag var nyvaken och ville gosa lite innan jag steg upp. :swear:
Halvpersern Alice, 13, finns inte mer. Bondkatten Kajsa Kavat, 13½ år, är ensam kvar.

Användarvisningsbild
Apila
Moderator
Moderator
Katt: Hemlis & Spöket

Inläggav Apila » sön 30 maj 2010, 11:47

sugarcane skrev::pfft: A&K iggade mig totalt när jag var nyvaken och ville gosa lite innan jag steg upp. :swear:

'
Det är klart, man måste ignorera matte när hon vill gosa, ananrs så kanske matte får för sig at det är hon som betsämmer :smile:
Bild

Användarvisningsbild
SaraViola
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: Alice

Inläggav SaraViola » sön 30 maj 2010, 12:07

En av katterna har, dagen till ära, lämnat en fin hårboll/slempöl/halvsmälta torrisar på min VITA matta som jag la ut för 30 minuter sen.
Kul att hela lägenheten dessutom snart är full med folk som ska fira min sambo på födelsedagen.

Två katter bortskänkes mot avhämtning. Intresserad? PM:a! 8-[
I like you, but I don't know how to tell you... So I'm just going to stare you down until you cave in and marry me.

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma

Inläggav Birmafröken » sön 30 maj 2010, 15:06

Rockdoll skrev:En av katterna har, dagen till ära, lämnat en fin hårboll/slempöl/halvsmälta torrisar på min VITA matta som jag la ut för 30 minuter sen.

Mina katter hälsar att nytvättade vita mattor alltid är det bästa kräkunderlaget!
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

Användarvisningsbild
SaraViola
Mästerkatt
Mästerkatt

Inläggav SaraViola » sön 30 maj 2010, 15:51

Birmafröken skrev:
Rockdoll skrev:En av katterna har, dagen till ära, lämnat en fin hårboll/slempöl/halvsmälta torrisar på min VITA matta som jag la ut för 30 minuter sen.

Mina katter hälsar att nytvättade vita mattor alltid är det bästa kräkunderlaget!

Egentligen vet jag ju att det är att leka med döden att lägga ut vita mattor, men det hade passat så fint i köket, men nej då. Sån tur ska man ju inte få ha. :roll:
I like you, but I don't know how to tell you... So I'm just going to stare you down until you cave in and marry me.

Användarvisningsbild
Liselottemj
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Liselottemj » mån 31 maj 2010, 16:07

Rockdoll skrev:
Birmafröken skrev:

Egentligen vet jag ju att det är att leka med döden att lägga ut vita mattor, men det hade passat så fint i köket, men nej då. Sån tur ska man ju inte få ha. :roll:

Ha! Ni ska vara glada att spyan hamnar på EN matta... Molly M kräks precis där hon är - vilket igår resulterade i kräk över en stol, hela skrivbordet (inkl tangentbord till datorn) och över golvet... hon satt uppe i bokhyllan - det sprider sig så fint... :wait: :consoling: lilla gumman...
Norsk skogkatt och Helig Birma

Användarvisningsbild
Merla
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Russin [CRX]
Kontakt:

Inläggav Merla » mån 31 maj 2010, 16:14

Russin har spytt på garderoben, som är superlång så jag måste stå på stol och ta bort den.. från åkpåsen som ligger där.
Thank you! Tur att du är så söt, kattusling! ;)

Användarvisningsbild
SaraViola
Mästerkatt
Mästerkatt

Inläggav SaraViola » mån 31 maj 2010, 19:24

Första gången den äldre katten kräktes så kom det först en liten pöl på hallgolvet. Sen vet jag inte om hon blev så äcklad av sig själv, men hon börjar hulka på en gång igen, men istället för att sitta still så försöker hon springa iväg från äcklet.
Vilket resulterade i en lååång rand spya från hallen in till köket och under hela magen på katten.

Nästa gång satt hon faktiskt stilla tills det var helt klart.

:roll:

Fritschoff
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav Fritschoff » tis 01 jun 2010, 14:50

I söndags när jag kom hem efter att ha varit borta hela helgen så tyckte Soya att matte varit borta alldeles för länge och bestämda sig för att använda mattes knä att kloa mot, detta resulterade i ett rödprickigt knä, ingen pluggro och ett väldigt snabbt besök inpå toaletten för att klippa klor (har gjort till vana att alltid klippa hennes klor på toaletten, lättare så)

Måndag morgon kommer hon återigen på att matte varit borta alldeles för länge och vill gosa aka stångas klockan halv sex på morgonen. Med 3.5 timmars sömn i kroppen var jag för trött för att ens argumentera med henne så jag fick snällt ligga där och gosa tills väckaklockan ringde och jag var tvungen att pallra mig iväg till tentan.

Men oftast är hon snäll... typ ;-)

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Birmafröken » tis 15 jun 2010, 18:41

Doris började (som vanligt :roll:) morra och sprattla som sjutton när jag försökte klippa hennes sylvassa klor. Efter en tass var jag helt enkelt tvungen att avbryta klippningen. Sur-Doris! :pfft:
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Snowshoe
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » tis 15 jun 2010, 20:31

Birmafröken skrev:Doris började (som vanligt :roll:) morra och sprattla som sjutton när jag försökte klippa hennes sylvassa klor. Efter en tass var jag helt enkelt tvungen att avbryta klippningen. Sur-Doris! :pfft:

Min Lilleman trodde när han flyttade hit för drygt ett år sedan att han skulle dö när man skulle klippa hans klor. Han bet inte och han rev inte (med vilje) men sprattlade och skrek för livet. Men för allas säkerhet och för att radikalt lugna ner situationen har jag de senaste 6månaderna(eller liknande) använt ansiktsmask som täcker ögon (och även mun även om det inte behövs) + lindat in honom i handduk för han slutade inte sprattla och försöka springa iväg bara för att han inte kunde se något :roll:
Det har funkat kanon. T o m så bra att jag inte behöver använda handduken längre och han skriker inte alls längre. Han kan gny högt ibland, men han sprattlar inte och tror inte längre att han ska dö för att han får manikyr.

Det kanske inte låter som han har kommit så långt men han har kommit väldigt långt. I synnerhet med att han inte längre får panikattacker. :-D

Tålamod tålamod tålamod är jag inget fan av ](*,) Men tillslut så :glasses:

Användarvisningsbild
Sirrom
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Brittiskt korthår
Kontakt:

Inläggav Sirrom » fre 18 jun 2010, 08:32

Hittade min GIGANTISKA vita orkidée på köksgolvet när jag kom hem - som tur var, var alla tolv knopparna fortfarande hela tillsammans med stängeln de satt på!! :swear:

Senare under kvällen får katt(-fan!) ett tokryck och flyger från sin klöspelare i köket ut i vardagsrummet med sån fart att han flyttar den flera meter och därmed krockar den med vattenskålen som är nypåfylld och som välter snyggt och skapar en ocean av vatten på köksgolvet!

Matte INTE glad!!

Användarvisningsbild
Eulalia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 huskatter och 1 hund

Inläggav Eulalia » fre 18 jun 2010, 12:15

Ingenting idag faktiskt och ingenting elakt egentligen. Men igår kväll pep Lilo till i sängen när hon gosade med mig och hunden som hon kan göra ibland. Sotis gick i taket av någon anledning och det gick så fort så jag såg faktiskt inte att det var hon som kutade ut ur rummet, studsandes på mig och skrämde upp Lilo rejält. Hon återvände två sekunder senare och gav hunden ett par smällar med världens fetaste svans och gjorde mig livrädd. Jag vet inte alls vad som flög i henne, lite otäckt. Hon kan agera polis ibland men nu verkade det mer vara panik över henne. Hon kanske drömde något otäckt för hon sov innan?

Användarvisningsbild
kamalot
Serious cat
Serious cat
Katt: Röda tjocksmockar

Inläggav kamalot » mån 05 jul 2010, 10:26

Rudolf försvann i det där svarta hålet som alla katter känner till. Jag letade systematiskt överallt, ingen katt. Lagom till jag började se framför mig hur han låg död i ett dike dök han upp ur badrummet. Behöver jag säga att jag hade letat överallt därinne, inklusive under badkaret? :pfft:
Skickat från en dator. Eventuella felstavningar är ditt fel.
BildBild

Användarvisningsbild
EmelieTollin
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Kissan, huskatt
Kontakt:

Inläggav EmelieTollin » mån 05 jul 2010, 10:53

Tufs kom på ett nytt sätt att väcka mig i morse. Efter att först ha krafsa på fönstret så kom han och satt sig på ena sidan om mig (jag ligger på rygg) och spänner ut klorna och drar tassen över min arm några gånger, ganska försiktigt men det gjorde ju lik förbannat ont eftersom han hade klorna ute (Vilket han förövrigt alltid har. Speciellt vid bus) så jag kollar på honom och undrar vad han håller på med. Han kollar bara oskyldigt tillbaka med sina gröna klotrunda ögon. Jag bestämmer mig för att fortsätta sova och ignorera honom då kliver han över mig till andra sidan och efter en stund känner jag klorna som "krafsar" på andra armen också!

Tyckte att det var ett lite elakt sätt att väcka matte på speciellt eftersom han aldrig utövar dessa knep för att väcka husse. ;-)
// Emelie

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » mån 05 jul 2010, 12:02

EmelieTollin skrev:Tufs kom på ett nytt sätt att väcka mig i morse. Efter att först ha krafsa på fönstret så kom han och satt sig på ena sidan om mig (jag ligger på rygg) och spänner ut klorna och drar tassen över min arm några gånger, ganska försiktigt men det gjorde ju lik förbannat ont eftersom han hade klorna ute (Vilket han förövrigt alltid har. Speciellt vid bus) så jag kollar på honom och undrar vad han håller på med. Han kollar bara oskyldigt tillbaka med sina gröna klotrunda ögon. Jag bestämmer mig för att fortsätta sova och ignorera honom då kliver han över mig till andra sidan och efter en stund känner jag klorna som "krafsar" på andra armen också!

Tyckte att det var ett lite elakt sätt att väcka matte på speciellt eftersom han aldrig utövar dessa knep för att väcka husse. ;-)

När du berättar fick jag verkligen en inre bild av Simons cat som försöker väcka sin människa :smile:

Användarvisningsbild
Zoie&Ceasar
Kattunge
Kattunge

Inläggav Zoie&Ceasar » mån 05 jul 2010, 12:21

Idag har det faktiskt inte hänt någonting.. Än så länge \:D/

Användarvisningsbild
Maci
Kattunge
Kattunge
Katt: Huskatt

Inläggav Maci » mån 05 jul 2010, 14:32

Idag när vi så frukost så hoppade Maci upp på bordet och åt lite av vår frukost så jag tog ner den och gav den att äta.

Användarvisningsbild
EmelieTollin
Kompetent katt
Kompetent katt
Kontakt:

Inläggav EmelieTollin » mån 05 jul 2010, 14:40

Fia Maria skrev:
EmelieTollin skrev:Tufs kom på ett nytt sätt att väcka mig i morse. Efter att först ha krafsa på fönstret så kom han och satt sig på ena sidan om mig (jag ligger på rygg) och spänner ut klorna och drar tassen över min arm några gånger, ganska försiktigt men det gjorde ju lik förbannat ont eftersom han hade klorna ute (Vilket han förövrigt alltid har. Speciellt vid bus) så jag kollar på honom och undrar vad han håller på med. Han kollar bara oskyldigt tillbaka med sina gröna klotrunda ögon. Jag bestämmer mig för att fortsätta sova och ignorera honom då kliver han över mig till andra sidan och efter en stund känner jag klorna som "krafsar" på andra armen också!

När du berättar fick jag verkligen en inre bild av Simons cat som försöker väcka sin människa :smile:

Haha den hade jag aldrig sett förut ;-) Men precis sådär är det plus lite till minus basebollträt ;-)
// Emelie

GoldenStardust
Kattunge
Kattunge
Katt: 2 huskatter 1 padda 1 vit/röd

Inläggav GoldenStardust » mån 05 jul 2010, 15:04

Oscar lät mig inte äta frukosten i fred...han skulle smaka hela tiden och höll på att dricka upp min Oboy :-?
Sen tog han ansats från mitt bara lår med klorna ute för att hoppa till soffbordet när jag bara hade nattlinne på mig fortfarande :swear:

Miriam har försökt bitit på några datakablar.....och försökt klösa på baksidan av soffan :wait:
Bild Bild

Användarvisningsbild
Smurfen
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: NFO, CRX, TUV, OCI

Inläggav Smurfen » mån 05 jul 2010, 15:31

Munken vägrade äta sin antibiotika imorse :wait:
Jag lyfte upp Munken stoppade snabbt in pillan, krafsade honom under hakan. Sen tyckte jag han svalde så jag släppte honom.
Munken skakade på huvudet o vips flög tabletten ut :swear:

Han har fått 2 dagar och skall ha i 10 dagar

//Smurfen
Saknar mina 2 änglakatter: Sandy 99-08 & Tazzie 01-12
Även matte till Dimma, Baylis, Munken & Play

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » mån 05 jul 2010, 15:44

Smurfen skrev:Munken vägrade äta sin antibiotika imorse :wait:
Jag lyfte upp Munken stoppade snabbt in pillan, krafsade honom under hakan. Sen tyckte jag han svalde så jag släppte honom.

//Smurfen

Här hemma blir det sällan jobbigt att ge medicin. Men inte för att jag har duktiga katter eller att jag på något vis har något trick för att få dem att svälja. Utan här mortlar vi först tabletten som ska ges så det blir ett fint pulver. Det pulvret är sedan väldigt lätt att ge i blötmat. :-D

Användarvisningsbild
symptomatic
Veterankatt
Veterankatt
Katt: MCO Ajax
Kontakt:

Inläggav symptomatic » mån 05 jul 2010, 15:53

Fia Maria skrev:
Smurfen skrev:Munken vägrade äta sin antibiotika imorse :wait:

//Smurfen

Här hemma blir det sällan jobbigt att ge medicin. Men inte för att jag har duktiga katter eller att jag på något vis har något trick för att få dem att svälja. Utan här mortlar vi först tabletten som ska ges så det blir ett fint pulver. Det pulvret är sedan väldigt lätt att ge i blötmat. :-D

När vi skulle ge Ajax antibiotika tog vi tabletten och 1-2 bitar torrfoder och "la ihop". Han älskar att bli handmatad så det funkade fint att lura i honom det! :smile:

Användarvisningsbild
Fasces
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Huskatter

Inläggav Fasces » mån 05 jul 2010, 22:55

Kaskadspya från avsats ner på datormus och omkringliggande bordsyta, missade tack och lov tangentbordet. \:D/

Användarvisningsbild
Sirrom
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Brittiskt korthår
Kontakt:

Inläggav Sirrom » tis 06 jul 2010, 06:49

Min fina, stora, vita orkidée höll återigen på att få sätta livet till. Jag vill inte att den skall gå av på mitten men var fasiken ställer jag den när jag har en Duracellkanin som är överallt och ingenstans på samma gång? :swear:

Användarvisningsbild
Trasia
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Heliga birmor

Inläggav Trasia » tis 06 jul 2010, 17:33

Uppmärksamhetsjunkies hela natten :swear:
Bild

Användarvisningsbild
kaylee
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: SBI, HUS, CRX

Inläggav kaylee » tis 06 jul 2010, 17:51

Blodvite på skuldran och diverse andra rivsår. Nemi var hos veterinären. :roll:
Bild Bild

Iris (SBI), Lilly (HUS) & Nemi (CRX)

Användarvisningsbild
mitzerl
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sparven ( RAG n04)

Inläggav mitzerl » tis 06 jul 2010, 18:01

Sparven kom inte när jag ropade på henne i morse när jag ville gosa :-( . Och hon kom inte och mötte upp i dörren när jag kom hem från jobbet! :wait:
Sparvens väldigt sällan uppdaterade blogg:
http://sparvensblogg.blogspot.com/

Användarvisningsbild
kvasthilda
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ett gäng hittisar

Inläggav kvasthilda » tis 06 jul 2010, 21:04

Jag fick slåss för att få äta mina jordgubbar med gräddmjölk. :wait:
Bild

Användarvisningsbild
Mumlan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 sibiriska Tutilurer

Inläggav Mumlan » tis 06 jul 2010, 23:43

Elak och elak.....Ezkil kom in med "skaldjur" som han tyckte mamma skulle ha till kvällsfika....Skalbagge av modell större.... :urk: Han menade nog bara att vara generös tror jag.... :grin: Det värsta var att den rackarn slet sig och är nu någonstans i köket...tror jag. 8-[

Sedan spydde han både igår och idag på hallmattan resp i kattlådan. Fast det var bara saliv och några torrisar, idag kom förklaringen - Hårboll! :frissa: Märkte att det var en på gång, då han ätit och busat lite mindre utan att vara sjuk. Nu när proppen är borta tyckte han alltså att vi skulle dela ett skrovmål med skaldjur... :glasses:

Användarvisningsbild
Evelyn
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Kategori Fyra
Kontakt:

Inläggav Evelyn » tis 06 jul 2010, 23:46

Idag har de inte varit elaka, tror jag. Belle nafsade mig i foten för att jag inte gav henne tillräckligt med uppmärksamhet (eller om det var maten som inte kom fram fort nog? :-k ) men i lördags så skällde Belle på mig! Jag kände mig som en tonåring som gjort något dumt. 8-[
Bild

Användarvisningsbild
Thaeri
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Huskatt

Inläggav Thaeri » ons 07 jul 2010, 02:20

Tarzan tyckte som vanligt att klosaxen är en leksak så jag har ett söt rött streck på ena handen.
Bild
Tarzan, HCS n 09, 2004-2019

Användarvisningsbild
kamalot
Serious cat
Serious cat
Katt: Röda tjocksmockar

Inläggav kamalot » ons 07 jul 2010, 11:16

Jag misstänker Doris för detta dåd
Bild
:wait:
Skickat från en dator. Eventuella felstavningar är ditt fel.
BildBild

Användarvisningsbild
EmelieTollin
Kompetent katt
Kompetent katt
Kontakt:

Inläggav EmelieTollin » ons 07 jul 2010, 11:26

Kissan respekterar mig inte när jag säger att hon inte får balansera på platt-teven. :wait:
// Emelie

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Fia Maria » ons 07 jul 2010, 11:43

Alltså förlåt...men gu vad sött det låter när alla berättar hur elaka deras katter har varit mot dem :smile:

Användarvisningsbild
Brownie
Überkatt
Überkatt
Katt: BRI

Inläggav Brownie » ons 07 jul 2010, 12:29

Min sovmorgon förstördes at en katt som la sig på huvudkudden och börja äta mitt hår, medan den andre slicka på min arm...

Kan tillägga att dom lyckades väcka mig! :pfft:

När jag sen inte går upp lägger sig en på sidan och "sparkar" (mystrampar lite våldsamt) mig i ryggen, den adra letar upp mina fötter, gräver fram dom och drar morrhåen upp o ner.

Även här lyckades dom med att få upp mig. :pfft:

Vem har lärt dom dessa terrorist metoder?? :swear:
Bild

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Birmafröken » ons 07 jul 2010, 13:26

Harry bet mig i näsan för att jag inte ville gå upp imorse, så nu har jag en fin röd rispa på näsan. Jättesnyggt! :-?

Användarvisningsbild
kizor
Superkatt
Superkatt
Katt: 3xDRX, 2xHKH
Kontakt:

Inläggav kizor » ons 07 jul 2010, 14:40

Jag skulle flytta på golv-till-tak klösträdet och var alltså tvungen att släppa på fästet i taket.
Tror ni inte då att alla katterna bara MÅSTE klättra och klösa i det, precis just då när det inte sitter fast..
Tog hundra år att flytta på trädet tack vare det. Jäkla apor! :smile:
Bild

Användarvisningsbild
Apila
Moderator
Moderator
Katt: Hemlis & Spöket

Inläggav Apila » ons 07 jul 2010, 15:39

kamalot skrev:Jag misstänker Doris för detta dåd
Bild
:wait:

Gud vad jag garvade :smile:

Thou shall not leave food unatended when thou have kitties in the house
Bild

Återgå till "Allmänt kattprat!"