Trasdockornas tråd!

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
zassoo
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Huskatt

Re: Trasdockornas tråd!

Inläggav zassoo » mån 10 jun 2013, 18:29

Sexan skrev:
zassoo skrev:Vilken duktig kille! :-D Tesla har blivit till hälften badad idag, stackaren är lös i magen :-( Men hon var superduktig, ålade sig lite men i övrigt fann hon sig fint. Det är verkligen utmärkande för rasen, de är otroligt tålmodiga vad jag har märkt! Måste nog ha en till :smile:

De är beroendeframkallande! Jag vill ha fler... 8-[ Men vovve först, var planen, även om den är :censored: så svåra att hålla.

Jag förstår dig! Tesla är ju min första ragdoll men jag skulle ju hemskt gärna vilja ha en blå också... 8-[

Användarvisningsbild
Sexan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Misha & Xante, RAG

Inläggav Sexan » mån 10 jun 2013, 18:51

Jag har haft tre, men nu har vi två sen Disa gick bort... 8-[ Om jag bara vore bättre på att dammsuga och städa, så hade jag ögonblickligen skaffat två till.
Våra änglar saknas oss: Bella, 2013-06-09 - 2015-04-14 | Disa, 2003-11-01 - 2012-04-20

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » mån 10 jun 2013, 18:57

Sexan skrev:Jag har haft tre, men nu har vi två sen Disa gick bort... 8-[ Om jag bara vore bättre på att dammsuga och städa, så hade jag ögonblickligen skaffat två till.

Jag tycker inte det blir så fasligt mycket hår, min huskatt fäller bra mycket mer än ragdollen! Fast såklart, jag har bara en, fyra stycken producerar kanske lite mer hår :smile:

Användarvisningsbild
Sexan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Sexan » mån 10 jun 2013, 19:21

Våra måste vara defekta på något sätt, för det finns inte en plats hemma hos oss där jag inte hittat päls. :smile: Nu är jag sjukt dålig på att hålla efter hemma, även om det aldrig är ohygieniskt så kan det gå någon vecka mellan dammsugningarna... och klart det spelar roll, det med.

Sen skyller jag på Xantes uppfödare, som tillhör de som bara tog en kull och sen slutade, för hans pälskvalité är verkligen bedrövlig. Mishas är bättre, men oavsett om hon är nybadad och kammad och furminatad och gud och hans moster, så får man en hel del päls i handen när man klappar henne över ryggen. :smile: Klappa en stund och du har en halv katt i näsan...

Jag har testat med allt möjligt, från tillskott och bad/kamning oftare/mer sällan till whatever, men icke... sådanadär "bra oljor" och sånt går de inte i närheten av om man har på maten, heller. Kräsna kattjäklar.

Förresten, på tal om kräsna, upplever ni att ragdolls är mer kräsna än andra katter? Misha kan på nåder äta gelen från blötmaten Xante får, i övrigt kan hon bara tänka sig torrfoder som matte inte vill ge ( matte tycker Orijen och Applaws är bra, Misha vill bara äta Iams eller JWB :wait: ). Xante äter bara en sorts blötmat (Pussi portionspåsar), han vägrar sån blötmat som matte föredrar (Bozita och Mjau). De kan matvägra i flera dagar i sträck om man ger fel, samtidigt som de terroriserar oss för att berätta högljutt om hur huuuuungriga de är... :smile: Skinka, räkor, fisk, kyckling, ost och annan "människomat" går helt bort, de vill inte smaka alls. Nosa kanske, men sen ser de jätteäcklade ut efteråt. :smile:
Våra änglar saknas oss: Bella, 2013-06-09 - 2015-04-14 | Disa, 2003-11-01 - 2012-04-20

Användarvisningsbild
Maliin-N
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Ragdoll & Sibirisk katt
Kontakt:

Inläggav Maliin-N » mån 10 jun 2013, 23:55

Ja alltså han är som en dröm jämfört med sibben när det kommer till dusch, kloklippning, reda ut tovor och allt sånt där. Han är sååå gooo, är så förälskad i honom och alla andra ragdolls också! :luv:

Och ja, trots att han är nybadad så löser han ändå massa päls, har borstat med furminator men vill inte ta bort för mycket inför uställningen. Men sibben är dock inte sämre, känns som att jag bor i ett hav av katthår.. :trance:

Sexan skrev:Förresten, på tal om kräsna, upplever ni att ragdolls är mer kräsna än andra katter? Misha kan på nåder äta gelen från blötmaten Xante får, i övrigt kan hon bara tänka sig torrfoder som matte inte vill ge ( matte tycker Orijen och Applaws är bra, Misha vill bara äta Iams eller JWB :wait: ). Xante äter bara en sorts blötmat (Pussi portionspåsar), han vägrar sån blötmat som matte föredrar (Bozita och Mjau). De kan matvägra i flera dagar i sträck om man ger fel, samtidigt som de terroriserar oss för att berätta högljutt om hur huuuuungriga de är... :smile: Skinka, räkor, fisk, kyckling, ost och annan "människomat" går helt bort, de vill inte smaka alls. Nosa kanske, men sen ser de jätteäcklade ut efteråt. :smile:

Helt klart! Sigge ratar också skinka, fisk, räkor och allt sånt. Mjau och Bozita nosar han inte ens på, och bara vissa torrfoder är tillräckligt goda.. Sibben äter allt, han är raka motsatsen. :roll:

Användarvisningsbild
Cheeserica
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ragdoll
Kontakt:

Inläggav Cheeserica » tis 11 jun 2013, 15:10

zassoo skrev:
Sexan skrev:Jag har haft tre, men nu har vi två sen Disa gick bort... 8-[ Om jag bara vore bättre på att dammsuga och städa, så hade jag ögonblickligen skaffat två till.

Jag tycker inte det blir så fasligt mycket hår, min huskatt fäller bra mycket mer än ragdollen! Fast såklart, jag har bara en, fyra stycken producerar kanske lite mer hår :smile:

Kattungar under året fäller inte, så vänta du bara. ;-) Du får ett år av frid, sen är det kört! :glasses:
Bild

Användarvisningsbild
teachingbirds
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Ziggy och Honey, ragdolls

Inläggav teachingbirds » tis 11 jun 2013, 15:51

Cheeserica skrev:
zassoo skrev:

Kattungar under året fäller inte, så vänta du bara. ;-) Du får ett år av frid, sen är det kört! :glasses:

Eh, va? Mina katter fällde som fan även under 1 år, är det fel på dem eller? :smile:
BildBild -

Transformation is not a future event
it's a present activity

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » tis 11 jun 2013, 21:18

Cheeserica skrev:
zassoo skrev:

:shock:

Ajdå, jag kanske får äta upp mina ord om ett halvår då :smile:

Användarvisningsbild
Cheeserica
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Ragdoll
Kontakt:

Inläggav Cheeserica » tis 11 jun 2013, 22:07

teachingbirds skrev:
Cheeserica skrev:
zassoo skrev:Jag tycker inte det blir så fasligt mycket hår, min huskatt fäller bra mycket mer än ragdollen! Fast såklart, jag har bara en, fyra stycken producerar kanske lite mer hår :smile:

Eh, va? Mina katter fällde som fan även under 1 år, är det fel på dem eller? :smile:

Fäller inte lika mycket då, ska jag väl säga. Det beror ju förstås lite på hur mycket päls katten har. Mina har släppt typ all päls när de varit runt året och sen blivit "nakenragdolls" i ett par år innan de pälsat på sig igen. ;-) Nu fäller de väl mest hela tiden, sällan extrema mängder utan litegrann jämt.
Bild

Användarvisningsbild
Sexan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Sexan » tor 13 jun 2013, 19:02

Vad var det vi ska om bollformade ragdolls? :-k :smile: Notera att det här är sommarpälsen.

Bild

*tittar på bilden* Någon behöver kammas och badas... 8-[

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » fre 14 jun 2013, 11:18

Tesla blir 6 månader idag! :balloon: 2,4 kg väger hon nu så hon är väl lite under medel. Pigg och busig som aldrig förr och nästa vecka har vi tid för kastrering.

Bild

Användarvisningsbild
Vica
Superkatt
Superkatt
Katt: Mina 4 och grannens gamla tant
Kontakt:

Inläggav Vica » lör 15 jun 2013, 20:11

Ang pälskvalité har Doris hemsk päls som hela tiden tovar sig medan dottern Amber aaaaaldrig nånsin får tovor och är så silkig sååå! :roll:
Stolt "mamma" till trasdockorna Doris, hennes dotter Amber, Visingsökatten Ronny & fluffiga Kitty
RIP vår älskade mångkloade Sigrid :rose:
:heart:

Användarvisningsbild
humlan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav humlan » mån 17 jun 2013, 22:46

I lördags blev Coras två söta pojkar hela tre veckor gamla, och det är nu den underbara ålder inträder! De har börjat utforska världen utanför bolådan på små ostadiga tassar. De växer så det knakar, men kanske inte så konstigt när de bara är två som måste samsas om mjölken.

Och färger har de fått också, båda blev blå mitted! Lite otippad, då det var ganska varierat färgutfall som kunde ploppa ut.

Granit, först och störst:
Bild
Bild
Granit är bara såå himla go och charmig. Han spinner så fort man tar upp honom och slänger sig gärna på rygg i ens händer och mjölktrampar i luften. :wub: "Pratar" mycket. Stor och kraftig, stora tassar. Tyvärr ganska feltecknad, men med en charmig liten "mjölkmustasch".

Gnejs, lillebror.
Bild
Bild
Gnejs är betydligt lugnare än sin storebror, han sitter lugnt och stilla i famnen och bara myser, och kanske tar sig en lur. Har dock varit först med det mesta, som att klättra ur bolådan osv. Nästan helt perfekt tecknad, förutom ett par små fläckar på ena bakbenet.
BildBild

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » ons 19 jun 2013, 09:51

Vilka underbara små ragdollpojkar! :love:

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » ons 19 jun 2013, 14:48

Då var Tesla kastrerad, jag föreställde mig att få hem en trött och medtagen katt... Yeah right :glasses: Det är inte full fart, men vila går inte, nehe hon ska vara uppe och gå hela tiden trots att ögonen håller på att falla ihop och hon orkar bara gå, inte springa. Knäppkatt :smile:

Men hon har skött sig strålande idag, var superduktig med att åka transportbur och hon hade charmat alla totalt på veterinärkliniken :luv:

Användarvisningsbild
Pebb
Veterankatt
Veterankatt
Katt: Ragdoll och huskatter

Inläggav Pebb » sön 23 jun 2013, 18:25

Bild

Fina Aristocats-kullen där alla samarbetade en kort stund :luv: Alla är inte tingade :goofy:
SE*Nen Isis ragdolls

Användarvisningsbild
whoaa
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Huskatt x2 + ragdoll
Kontakt:

Inläggav whoaa » sön 23 jun 2013, 18:29

Pebb skrev:Bild

Fina Aristocats-kullen där alla samarbetade en kort stund :luv: Alla är inte tingade :goofy:

Dog nu :shock: ÅHHH :love:
Bild

Användarvisningsbild
Cahira
Profetkatt
Profetkatt
Katt: bondkatter
Kontakt:

Inläggav Cahira » sön 23 jun 2013, 18:50

whoaa skrev:Dog nu :shock: ÅHHH :love:

+1! :love:
~ Find three hobbies you love: one to make you money, one to keep you in shape, and one to be creative. ~

"...the reason Creator gave two-leggeds two ears and one mouth was so that we would listen twice as much as we talk."

Användarvisningsbild
Pebb
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Pebb » sön 23 jun 2013, 19:05

Cahira skrev:
whoaa skrev:Dog nu :shock: ÅHHH :love:

+1! :love:

Vad söta ni är som gillar dom!!! :wub:
SE*Nen Isis ragdolls

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » tis 25 jun 2013, 12:37

Pebb skrev:Bild

Men sluuuuutaaa!! :trance: :love: :heart: :heart: :heart:

Jag som vill ha en blå... lalalalalalaaa BINGO! :smile:

Användarvisningsbild
Pebb
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Pebb » tor 27 jun 2013, 08:21

zassoo skrev:Men sluuuuutaaa!! :trance: :love: :heart: :heart: :heart:

Hehe, ja bara en massa blå, fast mamman är brun så jag teoretiskt sett borde fått mest bruna 8-[
SE*Nen Isis ragdolls

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » tor 27 jun 2013, 10:09

Pebb skrev:

Hehe, ja bara en massa blå, fast mamman är brun så jag teoretiskt sett borde fått mest bruna 8-[

Nåja, så underbara som dina små bebisar är ska man väl inte klaga? ;-) :wub:

Användarvisningsbild
Pebb
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Pebb » tor 27 jun 2013, 14:27

zassoo skrev:
Pebb skrev:

Nåja, så underbara som dina små bebisar är ska man väl inte klaga? ;-) :wub:

Nej jag klagar absolut inte så sockersöta som dom är! :wub: fast det kunde ju fått vara en brun colorpoint hona så dom två var lättare att se skillnad på :shock: :smile:
SE*Nen Isis ragdolls

Användarvisningsbild
Pebb
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Pebb » fre 05 jul 2013, 07:18

Amelia (uppe i högra hörnet på bilden med 5 bebbar) önskar sig en egen människa :wink:
SE*Nen Isis ragdolls

Användarvisningsbild
whoaa
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Huskatt x2 + ragdoll
Kontakt:

Inläggav whoaa » fre 05 jul 2013, 07:25

Pebb skrev:Amelia (uppe i högra hörnet på bilden med 5 bebbar) önskar sig en egen människa :wink:

Lalalalalal *hålla för öronen*
;-)

Jag undrar om min Samson (fyllde 3 år i februari) nånsin kommer vilja vara i soffan när man själv är där?
Han är så himla... blyg och går undan så fort man vill gosa med honom. Ibland stryker han sig mot en fot eller så, men han skulle aldrig vara i soffan samtidigt som en själv.
Bild

Användarvisningsbild
Pebb
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav Pebb » fre 05 jul 2013, 11:39

whoaa skrev:
Pebb skrev:Amelia (uppe i högra hörnet på bilden med 5 bebbar) önskar sig en egen människa :wink:

Lalalalalal *hålla för öronen*
;-)

Jag undrar om min Samson (fyllde 3 år i februari) nånsin kommer vilja vara i soffan när man själv är där?
Han är så himla... blyg och går undan så fort man vill gosa med honom. Ibland stryker han sig mot en fot eller så, men han skulle aldrig vara i soffan samtidigt som en själv.

Amelia brukar somna i mitt knä :goofy: :wub: Och hon är alltid med, hon kan säkert lära Samson hur man gör :sleepy:
SE*Nen Isis ragdolls

Användarvisningsbild
Linika
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Emmy RAGa21, Ponyo BENn24, Wlima

Inläggav Linika » fre 05 jul 2013, 16:11

Ooo!! Vilka fina katter alla har!! Och kattungarna är ju bedårande! :rosor:

Går själv i planer på att skaffa Ragdoll. Ska flytta hemifrån 'på riktigt' snart. Och då behöver man ju någon att dela sitt liv med! Helst vill jag ha en hane som är choklad/brun tabby, men de verkar rätt ovanliga just nu. Är det väldigt ytligt av mig? :-k
Wilma - svartvit - Huskatt - *2001-05-26
Chewbacca - bruntabby - Japansk Huskatt - *2013-03 +2013-04
S*Strömkattens Emerald of Moses, aka Emmy - RAG a21 - *2013-05-20

Användarvisningsbild
Trashkitten
Mästerkatt
Mästerkatt
Katt: Huskatt, ragdoll, norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Trashkitten » lör 06 jul 2013, 12:26

Linika skrev:Ooo!! Vilka fina katter alla har!! Och kattungarna är ju bedårande! :rosor:

Går själv i planer på att skaffa Ragdoll. Ska flytta hemifrån 'på riktigt' snart. Och då behöver man ju någon att dela sitt liv med! Helst vill jag ha en hane som är choklad/brun tabby, men de verkar rätt ovanliga just nu. Är det väldigt ytligt av mig? :-k

Det är absolut inte ytligt, man har sina preferenser. Men även om man har siktet instället på en viss färg så får man vara lite öppen för att allt inte blir som planerat, ibland kärar man ju ner sig i en helt annan lite kisse ;-) Själv skulle jag ha en brun bicolour, gärna hona. Åkte för att titta på en blå bicolour hona och en vecka senare flyttade en brun coloupoint hane in :smile:

Användarvisningsbild
Linika
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Linika » lör 06 jul 2013, 15:01

Trashkitten skrev:Det är absolut inte ytligt, man har sina preferenser. Men även om man har siktet instället på en viss färg så får man vara lite öppen för att allt inte blir som planerat, ibland kärar man ju ner sig i en helt annan lite kisse ;-) Själv skulle jag ha en brun bicolour, gärna hona. Åkte för att titta på en blå bicolour hona och en vecka senare flyttade en brun coloupoint hane in :smile:

Vad härligt att jag inte kommer ses som jätteytlig! Känner mig nästan lite ytlig, jag vet ju att det inte är utseendet som är det viktigaste. Jag har ju redan en huskattshona som jag älskar jääätemycket, men jag tycker inte om den svartvita teckningen, även om hennes är väldigt tjusig för att vara svartvit :grin:

Jag har ju redan börjat kika på kattungar. Det finns en jag tittar på nu som jag är väldigt intresserad av (det är nog min idealraggdoll O:) . Men jag kommer inte kunna hälsa på innan det är leveransdags då jag inte kommer hem från Japan för än några dagar innan kattungen är leveransklar. Så kära ner mig i någon annan gör jag nog inte ;) Men man vet ju aldrig vad som händer. Och det blir ju ofta bra även om det inte går som planerat!

Är medveten om att det kanske inte är mest optimala sättet att skaffa katt på, men jag tror jag kommer kunna ha bra kontakt med uppfödaren fram tills dess, och jag tror att det inte är så svårt att komma överens med en katt. När vi skaffade Wilma var det riktigt illa. Det var i princip första bästa annons i tidningen och mamma hade bestämt att det skulle vara en hona. Wilma var ensam hona och verkade frisk, så hon fick följa med oss hem :oops: Jag var bara barnet, och varken jag eller mamma visst bättre då. Det blev en toppenkatt ändå :D

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » ons 17 jul 2013, 14:46

:trance: :trance: :trance:

skaintehaflerkatternu
skaintehaflerkatter nu.....

Användarvisningsbild
Linika
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Linika » ons 17 jul 2013, 14:56

Så, nu är det helt bestämt. Det kommer en liten ragdollgrabb till mig snart :grin:

Från början trodde uppfödaren att det skulle bli en brun eller choklad tabby point av honom, men tji fick hon. När han börjat maska ut lite mer blev det visst blått! Men jag klagar inte för det när jag satt och funderade på färger var det så där så att jag inte riktigt kunde bestämma mig vilken som var finast av ovan nämnda, så jag är ju jättenöjd ändå. :happy:

Så den 24e augusti flyttar S*Strömskattens Emerald of Moses in hos mig!

One can never see too many kittens. Bilden är tagen av uppfödaren.
Bild

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » ons 17 jul 2013, 14:56

Tesla är nu 7 månader gammal och en riktig liten ligist :shifty: Allt ska petas på och lekas med, speciellt om man inte får tillräckligt med uppmärksamhet från matte och husse, då kan det hjälpa att riva ner lite grejer från bordet eller gnaga lite på husses kameraväska :hihi:

Men hon är ju så himla söt och fin och gosig så man glömmer bort det ganska snart :wub: :heart:

Vi har börjat gå ut på promenader, det är skoj! Fast den där selen kunde man ju slippa, går inte att springa omkring som en dåre och jaga allt då ju! ;-) Tesla önskar sig en rastgård, får se om det kan gå att genomföra.

Nya bilder på odågan, för det kan väl aldrig bli för mycket ragdollbilder? :goofy:

Här har vi busblicken, då vet man vad som är på gång.
Bild

På promenad.
Bild

Hon fungerar även som iPad-stöd.
Bild

Lycka är att få en egen vante när matte städar garderoben.
Bild

Användarvisningsbild
Linika
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Linika » ons 17 jul 2013, 15:03

zassoo skrev:Tesla är nu 7 månader gammal och en riktig liten ligist :shifty: Allt ska petas på och lekas med, speciellt om man inte får tillräckligt med uppmärksamhet från matte och husse, då kan det hjälpa att riva ner lite grejer från bordet eller gnaga lite på husses kameraväska :hihi:

Men hon är ju så himla söt och fin och gosig så man glömmer bort det ganska snart :wub: :heart:

Vi har börjat gå ut på promenader, det är skoj! Fast den där selen kunde man ju slippa, går inte att springa omkring som en dåre och jaga allt då ju! ;-) Tesla önskar sig en rastgård, får se om det kan gå att genomföra.

Nya bilder på odågan, för det kan väl aldrig bli för mycket ragdollbilder? :goofy:

Jag tror att för mycket ragdollbilder går emot naturlagarna :shock:

Hon är jättesöt!!

Och busblicken är helt klart suspekt! :smile:

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » ons 17 jul 2013, 15:08

Linika skrev:
zassoo skrev:Och busblicken är helt klart suspekt! :smile:

Hon ser helt galen ut :smile:

Den där blicken samtidigt som hon struttar runt med svansen i världens största båge, då är det bus på hög nivå som gäller!

Användarvisningsbild
Sexan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav Sexan » ons 17 jul 2013, 15:10

Vänta tills hon upptäcker att man kan sitta på nattduksbordet och peta ner en sak i taget, saaakta, medan man stirrar på matte för att se om hon vaknar. Dina var expert på det. :hihi:

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma

Inläggav Birmafröken » ons 17 jul 2013, 15:12

zassoo skrev:Hon ser helt galen ut :smile:

Den där blicken samtidigt som hon struttar runt med svansen i världens största båge, då är det bus på hög nivå som gäller!

Busblicken är oemotståndlig!
När min klumpeduns Oberon får den är han så söt att hjärtat nästan svämmar över... :heart:
Matte till skogisarna Moltas och Milou, busraggisen Oberon och birmapojken Ruben!

Användarvisningsbild
Linika
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav Linika » ons 17 jul 2013, 15:13

Vad är det jag har gett mig in på?? :tb_ohno:

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » ons 17 jul 2013, 15:14

Sexan skrev:Vänta tills hon upptäcker att man kan sitta på nattduksbordet och peta ner en sak i taget, saaakta, medan man stirrar på matte för att se om hon vaknar. Dina var expert på det. :hihi:

Hon är redan portad från sovrummet på nätterna för man kan ju inte låta bli att leva rövare bakom de långa gardinerna... :angelic:
Det bästa är att sova några timmar, säg mellan 18-21, för att sedan börja ösa järnet lagom tills matte och husse ska gå och lägga sig. :hihi:

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » ons 17 jul 2013, 15:16

Birmafröken skrev:
zassoo skrev:Hon ser helt galen ut :smile:

Busblicken är oemotståndlig!
När min klumpeduns Oberon får den är han så söt att hjärtat nästan svämmar över... :heart:

Ja visst är den! Sinnesstämningen är liksom så uppenbar :-D

zassoo
Veterankatt
Veterankatt

Inläggav zassoo » ons 17 jul 2013, 15:19

Linika skrev:Vad är det jag har gett mig in på?? :tb_ohno:

Haha förlåt, var inte meningen att skrämmas! :consoling: ;-) Det är inte säkert att din kille är lika busig, det är inte för intet som Tesla var den busigaste och mest framåt i sin syskonskara på 7 kattungar :smile:

De lugnar ner sig, och jag tror att ragdollkattungar är ganska behändiga i allmänhet om man jämför med andra raser. Jag säger ganska ofta att det är tur att det inte är typ en bengal vi har hemma :grin:

Återgå till "Allmänt kattprat!"