Trion: Sov i ro älskade Greta

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Fasces
Veterankatt
Veterankatt
Inlägg: 680
Blev medlem: tor 06 mar 2008, 17:16
Katt: Huskatter
Ort: Hammarö

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Fasces » ons 22 jul 2009, 19:34

Skönt att det gick bra med kastrering och hela galoppen!

Dina katter ser så gosiga och underbara ut på bilderna, tänk hur fint ni måste ha det i verkligheten... :love:

Amalies_matte
Kattracka
Kattracka
Inlägg: 188
Blev medlem: ons 18 mar 2009, 14:40
Katt: Två Sphynx-tjejer

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Amalies_matte » ons 22 jul 2009, 19:52

OOHHH vackra katter och vilken vacker färgpalett! En riktig drömsammansättning :) :önskar jag inte vore allergisk mot pälsade katter: Hoppas pojkarna inte är alltför chokade över trattarna, heh

Användarvisningsbild
Anniz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 12355
Blev medlem: sön 17 sep 2006, 22:18
Katt: -allergisk.
Ort: Utanför Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Anniz » ons 22 jul 2009, 19:57

Skönt att det gick bra med kastreringarna, och att Issy fortfarande gillade grabbarna när dom kom hem. Hur länge ska dom ha trattarna? Ska Issy också kastreras (eller heter det steriliseras på honor?) eller ska hon få vara fertil?

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav echolls » ons 22 jul 2009, 21:13

Tack för alla snälla ord om mina kissar, jag är så nöjd med min lilla grupp och det är så roligt att ha en liten flock som både gillar varann och samtidigt är väldigt förtjusta i mig. Visst kan det vara jobbigt när de jagar varann tidigt på morgonen, jag försöker få dem att få lite humanare tider för sina tokryck men jag ångrar inte att jag valde en så aktiv ras.

Issy ska också kastreras men veterinärerna vill inte göra det när hon är så liten. Veterinären gick med på att kastrera pojkarna eftersom en av dem försökte para Issy men henne måste jag vänta med ett tag till. Det känns inte lika akut nu när jag vet att pojkarna är fixade men jag vill inte att hon ska behöva löpa och ropa i månader för att hon är för ung för att opereras. Jag vet inte hur länge de behöver ha trattarna, förhoppningsvis kan jag ta bort dom snart. Som mest kan det bli en fyra-fem dagar tror jag.

Den här bilden tog jag igår kväll, nu ligger de ungefär likadant fast två av dem har tratt på sig. Jag får nog se till att lägga på mig lite om de ska få plats i mitt knä :-D
Kolla in värsta siameshögen.
Bild
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Sirrom
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 12149
Blev medlem: mån 27 apr 2009, 13:27
Katt: Brittiskt korthår
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Sirrom » ons 22 jul 2009, 21:36

echolls skrev:Bild


Fy fasiken vad mysigt!! :luv:
En hel hög med gos i knät!! Ser så härligt ut...avundsjuk? Jag? Nääääe... :pfft: :grin:

Användarvisningsbild
Anniz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 12355
Blev medlem: sön 17 sep 2006, 22:18
Katt: -allergisk.
Ort: Utanför Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Anniz » ons 22 jul 2009, 21:38

Du får sätta igång att baka chokladfrysmuffins som du kan mumsa på varje dag så du får lite mer som katterna kan ligga på. För snart får dom alla inte plats längre. :grin:

Ser väldigt mysigt ut att ha alla i knäet sådär. :luv:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav echolls » ons 22 jul 2009, 21:40

Sirrom skrev:Fy fasiken vad mysigt!! :luv:
En hel hög med gos i knät!! Ser så härligt ut...avundsjuk? Jag? Nääääe... :pfft: :grin:


Du har rätt, det är jättemysigt. Fast man får så dåligt samvete om man måste lyfta bort dom och gå på toa eller nåt :smile:

Anniz skrev:Du får sätta igång att baka chokladfrysmuffins som du kan mumsa på varje dag så du får lite mer som katterna kan ligga på. För snart får dom alla inte plats längre. :grin:

Ser väldigt mysigt ut att ha alla i knäet sådär. :luv:


Mmm, chokladfrysmuffins! Det var längesen :-D
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
MinaMani
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Inlägg: 9103
Blev medlem: tis 09 sep 2008, 14:59
Katt: Huskatter & Sphynx
Ort: Växjö

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav MinaMani » ons 22 jul 2009, 21:45

herregud vilka sötmonster!! :shock:
Jag har mer och mer börjat smyglängta efter en oriental/siames/balines... (men fattar fortfarande inte skillnaden :smile: ). Efter att ha kelat en del med en oriental (?) på utställningen i Osby i helgen så har jag en fråga om rasen/raserna; fäller dom inget? :-k Tyckte att den jag kelade med inte släppte ett hår? Berätta gärna om hur era "flygplan" fäller eller inte fäller.

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav echolls » ons 22 jul 2009, 22:01

MinaMani skrev:herregud vilka sötmonster!! :shock:
Jag har mer och mer börjat smyglängta efter en oriental/siames/balines... (men fattar fortfarande inte skillnaden :smile: ). Efter att ha kelat en del med en oriental (?) på utställningen i Osby i helgen så har jag en fråga om rasen/raserna; fäller dom inget? :-k Tyckte att den jag kelade med inte släppte ett hår? Berätta gärna om hur era "flygplan" fäller eller inte fäller.



Jag är nog inte rätt person att svara på frågor om pälsvården, mina är så små att jag inte vet hur mycket jobb det kommer att bli och det här är mina första orientaler men jag kan ju berätta om vad uppfödarna sagt till mig.

Gabriel är balines (långhårig) så han kommer att kräva lite mer pälsvård än de andra, enligt uppfödaren kommer han att behöva badas ibland. Jag kardar honom och kammar honom lite, än så länge är det nog inte nödvändigt men jag tränar honom dagligen så han är van när han blir stor. Jag har inte badat honom ännu men kommer att göra det när han är mer hemtam och kastreringssåren har läkt ordentligt.

Issy (siames) och Lucas (orientaliskt korthår) är korthåriga båda två så de ska inte badas. Jag har en plastkarda som jag kardar dem med. Enligt uppfödaren kommer de att kunna sköta det mesta själva men kan ha svårt att få bort alla lösa hår på ryggen och nacken. Man kan putsa dem lite med ett sämskinn om man vill.

De fäller lite grann nu men jag är van vid pälsvården på perserkatter och tycker inte det här är något att tala om. Gabriel är lite mjukare i pälsen och man kan rufsa om i pälsen på honom, Issy och Lucas känns som sammet om man klappar åt rätt håll men lite "stickigt" (fel ord men jag hittar inget bättre) om man klappar fel. Alla tre älskar beröring och spinner så fort man pratar med dem eller tar i dem.


Edit: fixade så citeringen blir rätt.
Senast redigerad av echolls ons 22 jul 2009, 22:12, redigerad totalt 3 gånger.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav echolls » ons 22 jul 2009, 22:04

Aye skrev:Trodde aldrig att jag skulle erkänna det offentligt, men efter dessa bilder så... :rosor: Har en liten våt, hemlig dröm om en svart orientalhane... Skulle vara skönt ibland att slippa lite pälsvård, och när man tittar på dessa... :hi5: Någon som har ett bra tips på argument till en make som redan tycker att jag är en galen kattakäring? :grin:


Tack för dina fina ord. :-D
Ta med maken till någon som har kattungar så faller han säkert för dem. Det är lite magiskt att få famnen full av spinnande klängiga orientaler. Första gången jag träffade Gabriel hoppade han upp i knät på mig och bara spann, jag visste med en gång att jag ville ha honom :love:

Lucas och Issy har en kullsyster (som uppfödaren behåller) som är kolsvart och muskulös som en liten panter. Hon var verkligen läcker.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Aye
Kattracka
Kattracka
Inlägg: 182
Blev medlem: fre 22 aug 2008, 15:38
Katt: NFO x 4
Ort: Årsunda
Kontakt:

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Aye » ons 22 jul 2009, 22:07

Närå, jag är INTE rädd för att det skulle bli tufft med pälsvård! :smile: Jag ville snarare ha argument för att få tillåtelse av min man att skaffa ytterligare en ras, har 3 NFO...Kan ju vara kul med en kat till på utst. dessutom, som man inte måste vänta in kondition på! :lol:

Oops! Trodde du svarade mig, läste för fort... *fniss*

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav echolls » ons 22 jul 2009, 22:10

Aye skrev:Närå, jag är INTE rädd för att det skulle bli tufft med pälsvård! :smile: Jag ville snarare ha argument för att få tillåtelse av min man att skaffa ytterligare en ras, har 3 NFO...Kan ju vara kul med en kat till på utst. dessutom, som man inte måste vänta in kondition på! :lol:

Oops! Trodde du svarade mig, läste för fort... *fniss*


:smile: Jag har ju haft perser förut så jag tycker heller inte att det är nån pälsvård att tala om med de här. Uppfödaren säger att jag inte ens skulle behöva bada Issy och Lucas om jag ville ställa ut dem.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Aye
Kattracka
Kattracka
Inlägg: 182
Blev medlem: fre 22 aug 2008, 15:38
Katt: NFO x 4
Ort: Årsunda
Kontakt:

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Aye » ons 22 jul 2009, 22:15

En kamrat(bekant) till mig har en siames, S*Mockfjärdingens Dazzling Diesel SIA n, och det var när jag fick förmånen att ögonblickssnabbt hålla honom på en utst som jag blev riktigt såld! VILKA KATTER!!!!!!!!!! :hi5: Så smidiga, sådana muskelpaket! :rosor: Och såååååå vackra! *suck*

Användarvisningsbild
Evelyn
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 14039
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 01:29
Katt: Kategori Fyra
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Evelyn » tor 23 jul 2009, 01:00

MinaMani skrev:herregud vilka sötmonster!! :shock:
Jag har mer och mer börjat smyglängta efter en oriental/siames/balines... (men fattar fortfarande inte skillnaden :smile: ). Efter att ha kelat en del med en oriental (?) på utställningen i Osby i helgen så har jag en fråga om rasen/raserna; fäller dom inget? :-k Tyckte att den jag kelade med inte släppte ett hår? Berätta gärna om hur era "flygplan" fäller eller inte fäller.


Siames: korthårig maskad kategori fyra katt utan vitt
Oriental: kommer i både långhår och korthår, fullfärgad
Balines: långhårig maskad kategori fyra katt
och jag försespråkar sysar - korthårig, maskad kategori fyra katt med vitt. Finns i (teorin som) långhår.
Peterbald är nakna och kommer med & utan vitt, fullfärgade och maskade.

Åh jo, de fäller. Men de är korthåriga (mina i varje fall) och har ganska lite underull. Pälsvården på mina katter är minimal, om någon. Borstar ur Zazas päls under fällperiod, men annars har jag inte rört den annat än inför utställning. Zaza är svart och hennes päls blir finare med svartpälsshampoo. Jag tycker inte att mina katter fäller nästan alls i jämförelse med fluffkatter, men något mer än de devons jag träffade (ehm, igår) idag. Tycker definitivt de fäller mindre än skogisar (även om Juliette troligtvis har mer koll på just den jämförelsen).

Smidiga...är inte en beskrivning på mina katter. Definitivt inte graciösa. Men de ser ut att vara det. På bild i varje fall. :wub:

Tillägg: jag tycker visst att du ska ställa ut. I stockholmsområdet. Så att jag kan komma och tjuvkika.
Bild

Användarvisningsbild
Sirrom
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 12149
Blev medlem: mån 27 apr 2009, 13:27
Katt: Brittiskt korthår
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Sirrom » tor 23 jul 2009, 09:14

echolls skrev:Du har rätt, det är jättemysigt. Fast man får så dåligt samvete om man måste lyfta bort dom och gå på toa eller nåt :smile:


Ja, det har man ju varit med om...typ, jag mååååste gå på tooooa nuuuu...och så ser de lite besvikna ut. Som tur är så kommer de ju snart tillbaka och lägger sig tillrätta igen! :luv:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav echolls » tor 23 jul 2009, 09:28

I vanliga fall är det jättemysigt att sova tillsammans men när katterna har en stor lampskärm som de dänger en med i huvudet när de ska försöka pussas, ja då blir man mindra road. Issy och jag har försökt stå ut men när man för femte gången blir skrapad i ansiktet av hårdplast är det svårt att ligga kvar och ha överseende med detta. Samtidigt har jag haft svårt att hålla mig för skratt när pojkarna ska pussa varann och får kämpa för att nå varandras ansikten, jag skulle haft en kamera inatt alltså :smile:
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Smulan
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6403
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 22:14
Katt: fd skyggisar

Re: Trion är hemma: Gabriel, Lucas och Issy

Inläggav Smulan » tor 23 jul 2009, 11:58

De ser helt underbara ut tillsammans! Sååå fina :hi5:


"Om jag sitter här med rumpan mot väggen så kan ingen hoppa på mig bakifrån i alla fall! Nu kan jag spana ifall något kommer framifrån.. förbaskade tratt :swear: ! Jag ser ju knappt nånting" :pfft: ... :wait: Bild
Bild
Våra älskade vildfödda katter
http://www.kattstatus.se/

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion är hemma: Gabriel, Lucas och Issy

Inläggav echolls » tor 23 jul 2009, 14:23

älsklingssmulan skrev:De ser helt underbara ut tillsammans! Sååå fina :hi5:


"Om jag sitter här med rumpan mot väggen så kan ingen hoppa på mig bakifrån i alla fall! Nu kan jag spana ifall något kommer framifrån.. förbaskade tratt :swear: ! Jag ser ju knappt nånting" :pfft: ... :wait:


Klockren bildtext :smile:
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Rinka
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 7063
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 16:32
Katt: 2xRAG
Ort: Varberg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Rinka » tor 23 jul 2009, 14:29

echolls skrev:I vanliga fall är det jättemysigt att sova tillsammans men när katterna har en stor lampskärm som de dänger en med i huvudet när de ska försöka pussas, ja då blir man mindra road. Issy och jag har försökt stå ut men när man för femte gången blir skrapad i ansiktet av hårdplast är det svårt att ligga kvar och ha överseende med detta. Samtidigt har jag haft svårt att hålla mig för skratt när pojkarna ska pussa varann och får kämpa för att nå varandras ansikten, jag skulle haft en kamera inatt alltså :smile:

Har du sett Giseles fina papperstallrikstrattar? viewtopic.php?f=11&t=160034 Det kanske kunde fungera istället för plasttratt. :-)
Bild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav echolls » tor 23 jul 2009, 14:34

Nej de hade jag missat men jag tror tyvärr inte de skulle fungera. Nosar och halsar är så långsmala på mina killar att de säkert skulle nå över tallrikskanten utan problem. Jag funderar lite på att köpa en sån där badanka-krage som Stella hade men det känns lite överdrivet när jag (förhoppningsvis) inte kommer att behöva dem så länge till.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Sexan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 32293
Blev medlem: tor 01 maj 2008, 22:19
Katt: Misha & Xante, RAG
Ort: Kristianstad

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Sexan » mån 27 jul 2009, 23:36

*pet*

Mer bilder...? 8-[
Våra änglar saknas oss: Bella, 2013-06-09 - 2015-04-14 | Disa, 2003-11-01 - 2012-04-20

Användarvisningsbild
Fasces
Veterankatt
Veterankatt
Inlägg: 680
Blev medlem: tor 06 mar 2008, 17:16
Katt: Huskatter
Ort: Hammarö

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav Fasces » mån 27 jul 2009, 23:43

Dakrish skrev: Mer bilder...? 8-[

Instämmer till fullo! :wait:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, pojkarna är kastrerade

Inläggav echolls » tis 28 jul 2009, 12:56

Fasces skrev:
Dakrish skrev: Mer bilder...? 8-[

Instämmer till fullo! :wait:


Vad söta ni är :oops: Självklart visar jag gärna upp fler bilder.


Issy och Lucas visar upp sina vackra ögon (Issy hann nästan blunda när kameran dök upp men jag vann den här gången).
Bild

Här är hela färgpaletten.
Bild
Bild

Man får väl hoppas att Lucas inte har fotsvett.
Bild
Bild
Bild

Lucas pussar Issy i pannan, de är så söta mot varann och har varit det sedan de var små så det känns extra gott att de fick komma till samma hem.
Bild

Gabriel verkar ha dragit på sig en liten ögoninfektion så han ska till veterinären idag kl 14. Det är visserligen bra att träna honom på att åka bil igen men jag ser inte fram emot att bära pipgrisen till och från bilen, han brukar vråla så högt han kan då stackarn.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, uppd 28/7

Inläggav echolls » tis 28 jul 2009, 19:59

Gabriel fick ögonsalva på recept och order om att äta mer mat, han är för mager enligt veterinären. Jag vet inte hur jag ska få i honom mer mat, han äter redan som en häst men så aktiv som han är förbränner han visst det mesta. Hon tyckte det var bra att han var kastrerad redan iaf för då brukar de lägga på sig i vikt.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Sexan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 32293
Blev medlem: tor 01 maj 2008, 22:19
Katt: Misha & Xante, RAG
Ort: Kristianstad

Re: Trion, Gabriel var hos veterinären idag

Inläggav Sexan » tis 28 jul 2009, 20:00

:love: Jag älskar dina långsnokar. Sötnosar. De verkar ha mycket pussbara pannor.
Våra änglar saknas oss: Bella, 2013-06-09 - 2015-04-14 | Disa, 2003-11-01 - 2012-04-20

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, Gabriel var hos veterinären idag

Inläggav echolls » tis 28 jul 2009, 20:03

Dakrish skrev::love: Jag älskar dina långsnokar. Sötnosar. De verkar ha mycket pussbara pannor.


Tack :-D De älskar att man pussar dem på pannan och nosryggen och kommer gärna så nära de bara kan och vill gosa.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Rinka
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 7063
Blev medlem: tor 22 sep 2005, 16:32
Katt: 2xRAG
Ort: Varberg

Re: Trion, uppd 28/7

Inläggav Rinka » ons 29 jul 2009, 00:22

echolls skrev:Gabriel fick ögonsalva på recept och order om att äta mer mat, han är för mager enligt veterinären. Jag vet inte hur jag ska få i honom mer mat, han äter redan som en häst men så aktiv som han är förbränner han visst det mesta. Hon tyckte det var bra att han var kastrerad redan iaf för då brukar de lägga på sig i vikt.

Är hon van vid siamesungar då, eller jämför hon med andra kattungar? Tänkte att siameser väl har en så slank kroppsbyggnad, att en del tycker väl att de är spinkiga. :-)
Bild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, uppd 28/7

Inläggav echolls » ons 29 jul 2009, 00:29

Rinka skrev:
echolls skrev:Gabriel fick ögonsalva på recept och order om att äta mer mat, han är för mager enligt veterinären. Jag vet inte hur jag ska få i honom mer mat, han äter redan som en häst men så aktiv som han är förbränner han visst det mesta. Hon tyckte det var bra att han var kastrerad redan iaf för då brukar de lägga på sig i vikt.

Är hon van vid siamesungar då, eller jämför hon med andra kattungar? Tänkte att siameser väl har en så slank kroppsbyggnad, att en del tycker väl att de är spinkiga.


Jag är nog inne på samma spår själv, han är ju balines och ska vara ganska smal och hon verkade inte alls van vid långsnokar. Det skadar inte om Gabriel går upp lite i vikt men det känns inte akut. Lucas har gått om honom viktmässigt men så är han men muskulös och kompakt från början också, Gabriel har alltid varit mer smal och långbent. Jag brukar kalla Gabriel för min lilla höjdhoppare och Lucas min brottare, de är så olika i fysiken men väldigt lika i personligheterna. Fast Gabriel pratar mycket mer och mycket högre, det är så de andra katterna blir förvånade av hans prat ibland :-D
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
LPL-lover
Ungkatt
Ungkatt
Inlägg: 119
Blev medlem: ons 17 okt 2007, 15:49
Ort: Göteborg

Re: Trion, Gabriel var hos veterinären idag

Inläggav LPL-lover » ons 29 jul 2009, 00:41

Underbara!
LPL-lover

Användarvisningsbild
teateranna
Orakelkatt
Orakelkatt
Inlägg: 2439
Blev medlem: fre 23 apr 2004, 01:45
Ort: Norrköping

Re: Trion, Gabriel var hos veterinären idag

Inläggav teateranna » ons 29 jul 2009, 11:11

:rosor: Helt fantastiska! Det här är helt klart min favvotråd! :rosor:
Stort grattis till snyggingarna!

Sannalv
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6526
Blev medlem: fre 22 jul 2005, 18:07
Katt: OSH 2xSIA
Kontakt:

Re: Trion, uppd 28/7

Inläggav Sannalv » ons 29 jul 2009, 11:50

echolls skrev:Gabriel fick ögonsalva på recept och order om att äta mer mat, han är för mager enligt veterinären. Jag vet inte hur jag ska få i honom mer mat, han äter redan som en häst men så aktiv som han är förbränner han visst det mesta. Hon tyckte det var bra att han var kastrerad redan iaf för då brukar de lägga på sig i vikt.


Vad fick du för salva? Luke är ständigt lite gojsig i ögonen tycker jag... Jag får väl räkna med lite gojs eftersom Luke har en sån lång nos att slemhinnorna blir extra utsatta, eller är jag ute och cyklar?

Sannalv
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6526
Blev medlem: fre 22 jul 2005, 18:07
Katt: OSH 2xSIA
Kontakt:

Re: Trion, Gabriel var hos veterinären idag

Inläggav Sannalv » ons 29 jul 2009, 12:02

echolls skrev:Han fick Chloromycetin ögonsalva och ska ta det morgon och kväll i en vecka. Lucas har alltid helt rena ögon, Issy brukar ha en liten brun geleprick i ögonen någon gång varje dag och Gabriel har också haft en miniprick fram tills nu när det blev mer och nästan lite grönaktigt. Jag märkte också att insidan av ögonlocket närmast ögat blev lite rödare.
Jag tror han fick det när han hade tratten på och inte kom åt att tvätta sig ordentligt eller i samband med sövningen eller kastreringen.

Det är inte lätt att ge ögonsalvan men jag tycker att han ser bättre ut redan efter en att ha fått den en gång igår kväll.


Vid vet besöket innan jag köpte honom skrev vetten ut chloromycetin ut till Luke som jag också behandlade. Men jag tycker att han ändå efter behandlingen har varit grojsig i ögonen. Kanske ska ta och kolla upp det med vetten igen då. Och Azi får följa med, han kliar sig så han få sår. :-(

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, Lucas är på bushumör

Inläggav echolls » ons 29 jul 2009, 21:19

Jag kan bara inte låta bli att visa den här bilden på min lilla Lucas.

Bild

Nu ska jag försöka låta bli att posta fler bilder idag :oops: :-D
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, Lucas är på bushumör

Inläggav echolls » ons 29 jul 2009, 22:36

Majsilojsan skrev:Underbara! :love: Blir verkligen inte mätt på bilder på dina snyggingar så håll inte igen med uppladdningar ;-)


Tack :-) Jag är så glad i mina katter och kan inte få nog av dom själv och det är lite svårt att begränsa sig så här i början.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
hakkapelitta
Profetkatt
Profetkatt
Inlägg: 4725
Blev medlem: tor 27 jul 2006, 21:32
Katt: OSH/PEB
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Trion, uppd 28/7

Inläggav hakkapelitta » tor 30 jul 2009, 01:16

echolls skrev:Gabriel fick ögonsalva på recept och order om att äta mer mat, han är för mager enligt veterinären. Jag vet inte hur jag ska få i honom mer mat, han äter redan som en häst men så aktiv som han är förbränner han visst det mesta. Hon tyckte det var bra att han var kastrerad redan iaf för då brukar de lägga på sig i vikt.


De här raserna brukar kunna ha en period när de är i den här åldern som din Gabriel är i då de känns lite tunna, kroppen växer ifrån dem. En mager katt är en katt där man känner bröstben tydligt och man ser ryggraden, höftben och skuldror känns liksom vassa vid lätt beröring. Jag tror din veterinär kanske inte vet riktigt hur en elegant balines-slyngel växer och ser ut. ;)
S*Cupcakes Oriental & Peterbald

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, Lucas är på bushumör

Inläggav echolls » fre 31 jul 2009, 00:11

Det pratas så mycket om hur mycket orientaler låter så jag spelade in mina katter när det var dags för kvällsmat. Så här mycket låter de aldrig annat än när det vankas mat :-D
Klippet är inte i bästa kvalité, jag tänkte inte på att tända upp ordentligt men det är väl ljudet som är det viktigaste och hörs gör de ju mina pipgrisar.





Jag kan tillägga att de katterna blir alldeles till sig av att höra sig själva ur högtalarna, Issy letar efter katter i vardagsrummet och Lucas bankar på högtalarna :smile:
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Birmafröken
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11246
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:52
Katt: 2 Skogisar, 1 Ragdoll 1 Birma
Ort: Stockholm

Re: Trion, filmklipp på hungriga katter

Inläggav Birmafröken » fre 31 jul 2009, 00:55

:hihi: Vilka söta skrikhalsar du har! Gabriel låter helt desperat, han är förstås helt utsvulten, stackarn! ;-)

Sannalv
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6526
Blev medlem: fre 22 jul 2005, 18:07
Katt: OSH 2xSIA
Kontakt:

Re: Trion, filmklipp på hungriga katter

Inläggav Sannalv » fre 31 jul 2009, 11:30

Uääääh! = Ge mig maaat!
:love:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion, filmklipp på hungriga katter

Inläggav echolls » fre 31 jul 2009, 13:06

Birmafröken skrev::hihi: Vilka söta skrikhalsar du har! Gabriel låter helt desperat, han är förstås helt utsvulten, stackarn! ;-)


Ja visst hör man hur han liiider :smile:
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Blue
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Inlägg: 2896
Blev medlem: sön 18 jun 2006, 07:26

Re: Trion, filmklipp på hungriga katter

Inläggav Blue » fre 31 jul 2009, 13:25

hehehe, de låter som små pipleksaker, sötnosarna!

My här hemma lyssnade på ljudet, såg ut såhär :shocked: i ett par sekunder och gick snabt sin väg :smile:
Matte till Aria, Emma och Oscar samt Teddy som väntar i himlen; Du är saknad min bäby-tass


Återgå till "Allmänt kattprat!"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 30 och 0 gäster