Trion: Sov i ro älskade Greta

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Ladytala
Änkedrottning
Änkedrottning
Inlägg: 19246
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 16:49
Katt: NFO & DRX
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Ladytala » mån 15 apr 2013, 18:24

Känn inte att du måste hitta en tredje katt på stört. Rätt katt kommer att dyka upp. Kanske hittar rätt katt dig istället?

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav echolls » mån 15 apr 2013, 18:48

Ladytala skrev:Känn inte att du måste hitta en tredje katt på stört. Rätt katt kommer att dyka upp. Kanske hittar rätt katt dig istället?


Nej bråttom är det inte, Issy och Gabriel har det bra tillsammans så det är absolut ingen panik och jag lägger så mycket tid på mina små att jag absolut inte kan hämta hem en katt hur som helst. Det måste funka med jobb etc. också för jag vill som sagt kunna vara ledig och mysa med lillskrutten om och när jag hittar honom.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Kickelick
Ängel
Ängel
Inlägg: 4252
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 14:47
Katt: Hus, drx, crx
Ort: Gävle

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Kickelick » tis 16 apr 2013, 12:12

Men det kan vara en bra idé att börja kika runt på katterier, kolla linjer, vilken katt skulle du vilja ha kattunge efter? Alltså inte aktuella kullar eller planerade kullar utan bara sådär allmänt känna in vad som skulle passa hos er. Hälsa på katterier och träffa uppfödarn och dens katter, känna in om du trivs med katterna osv.

Jag har valt att ta hem en valp, det tar emot, det tog helt och hållet emot att börja leta, men när jag väl började leta så hittade jag rätt. Det är rätt tidpunkt, rätt linjer, rätt uppfödare. Trots det så är inte valplängtan så stor som den brukat vara, vilket nog beror på sorgen och att jag nu haft valp 2 år i rad och detta blir 3e året. Men trots det så känns detta rätt, jag ser fram emot det.
Jag blev erbjuden valp i feb, men det kändes bara fel. Så det där kommer du känna :hug:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav echolls » tis 16 apr 2013, 14:47

Jag vet inte, jag känner mig hemsk när jag tittar på kattungebilder för hur söta de än är så är de inte så söta som Lucas var och så dyker det upp små chokladkatter och då blir jag bara ledsen.
Det är kanske alldeles för tidigt ändå.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Kickelick
Ängel
Ängel
Inlägg: 4252
Blev medlem: fre 19 mar 2010, 14:47
Katt: Hus, drx, crx
Ort: Gävle

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Kickelick » tis 16 apr 2013, 16:52

echolls skrev:Jag vet inte, jag känner mig hemsk när jag tittar på kattungebilder för hur söta de än är så är de inte så söta som Lucas var och så dyker det upp små chokladkatter och då blir jag bara ledsen.
Det är kanske alldeles för tidigt ändå.


Då kan det nog vara lite tidigt än :rose: Du ska inte må dåligt av att kolla runt :hug:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav echolls » tis 16 apr 2013, 19:15

Kickelick skrev:
echolls skrev:Jag vet inte, jag känner mig hemsk när jag tittar på kattungebilder för hur söta de än är så är de inte så söta som Lucas var och så dyker det upp små chokladkatter och då blir jag bara ledsen.
Det är kanske alldeles för tidigt ändå.


Då kan det nog vara lite tidigt än :rose: Du ska inte må dåligt av att kolla runt :hug:



Nej jag får nog fundera lite till, vill så gärna ha en liten men inte för tidigt heller. Grattis till din lilla valp, jag såg bilder på facebook och oj så söt den är :wub:
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Evelyn
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 14039
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 01:29
Katt: Kategori Fyra
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Evelyn » ons 17 apr 2013, 08:17

Du ska inte kontakta Gabriels uppfödare då? Eller om Lukas uppfödare fortfarande är aktiv? Eller någon annan uppfödare som har intressanta katter. Och typ anmäla ett intresse för en kommande kull? Det är inte dumt att anmäla ett intresse. Då behöver du inte leta och känna sorgen, samtidigt som det ligger krokar ute för senare tillfälle när det förhoppningsvis känns bättre.
Bild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav echolls » ons 17 apr 2013, 10:09

Varken Gabriels eller Lucas och Issys uppfödare är aktiva längre så det går tyvärr inte.

Vad gäller intressanta katter så vet jag inte ens vad jag söker, jag vill ha en Kat4-katt som vuxit upp i ett hem och är van vid människor. Jag visste direkt när jag såg Gabriel och Lucas i annonserna att jag ville ha just dem men jag hade aldrig sett en chokladbrun oriental innan jag såg bilden på honom.

Jag gillade att Lucas var stor och tung och grov i kroppen och det ska ju en oriental inte vara egentligen men det var så mysigt att ha en lite större katt att bära omkring på.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Evelyn
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 14039
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 01:29
Katt: Kategori Fyra
Ort: Stockholm
Kontakt:

Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Evelyn » ons 17 apr 2013, 19:30

Lukas pappa är en sanslöst stor och maffig katt. Och kvinnan som äger honom har den vackraste siamesen jag någonsin sett. Men mindre ot, så ta kontakt med uppfödare som har katter du gillar. Om du inte har bråttom så planerar jag kull, men planer är bara planer.
Bild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav echolls » ons 17 apr 2013, 20:01

Evelyn skrev:Lukas pappa är en sanslöst stor och maffig katt. Och kvinnan som äger honom har den vackraste siamesen jag någonsin sett. Men mindre ot, så ta kontakt med uppfödare som har katter du gillar. Om du inte har bråttom så planerar jag kull, men planer är bara planer.



Ja båda Lucas föräldrar var stora och han var inte den största ungen i kullen men en stadig bit att kånka omkring på, en underbart snäll liten muskelpaket.

Bråttom har jag inte och du har rätt i att det är bra att prata med uppfödare redan nu och kolla vad som är på g. Du har pm :-D
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Liselottemj
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 18168
Blev medlem: ons 21 sep 2005, 14:05
Ort: Lund

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Liselottemj » tor 18 apr 2013, 08:32

När det gäller sorg - så är det så olika hur vi hanterar det. En del vill ha ett nytt djur direkt. Andra väntar en tid. Det viktiga är att det känns rätt för dig. När man väl har en ny katt hos sig - så kommer den katten/kattungen vara en individ och inte en ersättare.

Orientaler och siameser ska väl kännas tyngre än de ser ut? Trots att de ser slanka ut? Jag vet att en del amerikanska linjer är små - vilket inte jag tycker är något att eftersträva hos nästan någon ras. Eftersom de flesta raser har "normal" i standarden. T ex har jag en birma som väger knappt 3 kg som jag valt att inte ta kull på, eftersom små katter inte är något att eftersträva.
Norsk skogkatt och Helig Birma

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav echolls » tor 18 apr 2013, 14:29

Ja det stämmer att man ofta blir överraskad över hur robusta katterna är när man håller dem för de är så smäckra när man ser dem. Lucas var mindre än Gabriel men otroligt mycket grövre i benstommen och väldigt muskulös redan som liten, visserligen hade han lite för god aptit men han vägde ett helt kilo mer än smala Gabriel gör och långt ifrån allt var fett. Han var som gjord för att bära omkring på och krama.

När min perserkatt dog vid 17 års ålder var jag förberedd, han blev en liten farbror som sov mer och mer och det kändes naturligt om än väldigt sorgligt när hans kropp inte orkade mer.

Lucas var mitt robusta lilla a-barn som aldrig ens haft en ögoninfektion, sjukdomen kom som en chock och jag trodde inte att det skulle gå så illa. Jag tittar fortfarande efter honom när jag kommer hem och det har gått mer än tre månader sedan han dog.

Jag tänker mer och mer på att det vore roligt att få hem en liten, någon som kan få bli lika viktig för mig som min älskade Lucas var. Det är mycket att fundera på känner jag.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Liselottemj
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 18168
Blev medlem: ons 21 sep 2005, 14:05
Ort: Lund

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Liselottemj » tor 18 apr 2013, 15:13

Jag förstår vad du menar. Jag har inte ens orkat skriva här än. Det får bli på "9-årsdagen". Det har gått 8 månader. Och visst börjar sorgen lägga sig - men saknaden finns kvar. Det blev ännu värre eftersom safira ena katten sörjde så djupt att hon blev sjuk. Det har faktiskt börjat vända - men hon bajsar fortfarande precis utanför lådan - trots att hon mår bättre. Det är för hennes skull jag inte köpt en ny katt. Jag är nog redo. Men jag tror inte hon är det. Det är bara några veckor sen - som hon slutade fräsa åt de andra.

Men jag har fått sambon att gå med på att nära in hela balkongen - och då kan det nog smygas in en ny katt. 8-[

Förlåt mitt svammel.
Norsk skogkatt och Helig Birma

Användarvisningsbild
Evelyn
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 14039
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 01:29
Katt: Kategori Fyra
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Evelyn » tor 18 apr 2013, 16:41

Liselottemj skrev:Orientaler och siameser ska väl kännas tyngre än de ser ut? Trots att de ser slanka ut? Jag vet att en del amerikanska linjer är små - vilket inte jag tycker är något att eftersträva hos nästan någon ras. Eftersom de flesta raser har "normal" i standarden. T ex har jag en birma som väger knappt 3 kg som jag valt att inte ta kull på, eftersom små katter inte är något att eftersträva.

Ska och ska, de SKA ha muskelmassa, vara högbenta, vara långa och tubformade... Sen avgör grovheten på katten huruvida du uppfattar den som spinkig eller ej. En 5 kilo oriental är fortfarande inte visuellt lika stor som en 5 kilo skogis. En 5 kilos osh är ofast betraktad som Gigantisk. En 5 kilos NFO är ju inte så stor.
Bild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav echolls » tor 18 apr 2013, 17:11

Liselottemj skrev:Jag förstår vad du menar. Jag har inte ens orkat skriva här än. Det får bli på "9-årsdagen". Det har gått 8 månader. Och visst börjar sorgen lägga sig - men saknaden finns kvar. Det blev ännu värre eftersom safira ena katten sörjde så djupt att hon blev sjuk. Det har faktiskt börjat vända - men hon bajsar fortfarande precis utanför lådan - trots att hon mår bättre. Det är för hennes skull jag inte köpt en ny katt. Jag är nog redo. Men jag tror inte hon är det. Det är bara några veckor sen - som hon slutade fräsa åt de andra.

Men jag har fått sambon att gå med på att nära in hela balkongen - och då kan det nog smygas in en ny katt. 8-[

Förlåt mitt svammel.


Skriv på du bara, det är skönt att höra att det finns fler som tycker det här är svåra beslut. Jag behöver få lufta ämnet med andra som förstår hur viktig en liten katt kan vara, människor som inte har svårt att fatta varför man behöver vara hemma om liten katt blir sjuk etc. Hela familjen ska ju må bra i slutändan, inte bara katterna eller bara människorna och det är ett stort beslut att skaffa en ny familjemedlem.

Jag vill ge dig en liten :rose: för jag förstår att du också har förlorat en kär liten fyrfoting.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Sannalv
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6526
Blev medlem: fre 22 jul 2005, 18:07
Katt: OSH 2xSIA
Kontakt:

Re: Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav Sannalv » fre 19 apr 2013, 19:30

Beklagar sorgen :rose:
Fruktansvärt ledsamt att få veta att Lucas inte finns kvar hos er.
Det känns konstigt och tomt även om det har gått månader.
Jag tänker ofta på Yoda och Rune och fortfarande kan det komma en tår av saknad. Nu leker Lucas med dem och har det gott. - Alltid en upplyftande tanke iaf.
Kram till dig och katterna!

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Trion: Att försöka gå vidare

Inläggav echolls » lör 20 apr 2013, 08:52

Tack Sannalv och alla andra som på olika sätt hört av sig under den här tiden, det värmer.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Trion: Matte säger hej!

Inläggav echolls » lör 20 apr 2013, 08:58

Jag tänkte att jag skulle passa på och visa alla som funderar på att skaffa en balines hur mycket plåsterkatt de kan vara, så här nära vill min älskade lilla fjant vara inte bara någon gång utan dagligen i flera timmar.

(Dessutom passar jag på att visa mig själv på bild på forumet för första gången, hej forumet!)

Bild

Jag tycker det är jättemysigt men hade jag inte haft en katt till med samma behov hade det nog gått till och med mig på nerverna till slut, de här katterna behöver verkligen ha en likasinnad katt att vara nära om de inte ska fullkomligen dränka sin ägare med sitt närhetsbehov.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10834
Blev medlem: tis 19 maj 2009, 12:18
Katt: Snowshoe
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Trion: Matte säger hej!

Inläggav Fia Maria » lör 20 apr 2013, 09:47

:wub: Sääärlek' :wub:

Användarvisningsbild
Neidio
Superkatt
Superkatt
Inlägg: 1579
Blev medlem: fre 17 jul 2009, 16:15
Katt: Atlas, Juni och Enzo
Ort: Uppsala

Re: Trion: Matte säger hej!

Inläggav Neidio » lör 20 apr 2013, 10:24

Ååå! Underbart!

Användarvisningsbild
Anniz
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 12355
Blev medlem: sön 17 sep 2006, 22:18
Katt: -allergisk.
Ort: Utanför Göteborg

Re: Trion: Matte säger hej!

Inläggav Anniz » lör 20 apr 2013, 12:26

Myskillen! :love: Ligger han runt nacken på dig? Vem av Issy och Gabriel har störst behov av att "klänga" (klänga låter negativt, men inte menat så. Kommer bara inte på ett bättre ord just nu) på matte?

Och hej echolls! Kul att se dig. Det var länge sedan. :-D

Användarvisningsbild
Sexan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 32293
Blev medlem: tor 01 maj 2008, 22:19
Katt: Misha & Xante, RAG
Ort: Kristianstad

Re: Trion: Matte säger hej!

Inläggav Sexan » lör 20 apr 2013, 12:28

:smile: :smile: Åh, satt och kikade igenom din tråd ett varv till och hittade bilden där Issy snor falukorv av Gabriel. :smile:
Våra änglar saknas oss: Bella, 2013-06-09 - 2015-04-14 | Disa, 2003-11-01 - 2012-04-20

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Matte säger hej!

Inläggav echolls » lör 20 apr 2013, 13:10

Ja visst är det häärligt med kattkärlek :-D


Anniz skrev:Myskillen! :love: Ligger han runt nacken på dig? Vem av Issy och Gabriel har störst behov av att "klänga" (klänga låter negativt, men inte menat så. Kommer bara inte på ett bättre ord just nu) på matte?

Och hej echolls! Kul att se dig. Det var länge sedan. :-D


:smile: Tycker man att ordet klänga har negativ klang ska man INTE köpa en långnäsa för de är verkligen klängiga.


Ja där ligger han runt nacken för jag satt på huk framför datorn i sovrummet och då måste han ju vara med.

Jag tror de är lika på mig båda två men Issy tycker inte om att titta mig i ögonen så hon är inte fullt så nära ansiktet om vi inte sover.

Katterna emellan är Issy mest efterhängsen och följer Gabriel i hasorna. Lucas var mycket beroende av Issy och följde henne överallt men när han dog började Issy klänga alltmer på Gabriel.

Sexan skrev::smile: :smile: Åh, satt och kikade igenom din tråd ett varv till och hittade bilden där Issy snor falukorv av Gabriel. :smile:


:smile: Lillan är snabbare än Gabriel när det är gottis på g.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Trion önskar God Jul!

Inläggav echolls » mån 09 dec 2013, 10:26

Vi är inte lika aktiva i den här delen av forumet längre men nu har jag lagt upp årets julbilder på bloggen och kan inte låta bli att visa några här också.

Gabriel har fått en sprillans ny outfit för man kan ju inte ha samma gamla tomtedräkt i hur många år som helst, härmed presenterar vi alltså:

Gabriel med rosa nosen!

Bild

Issy har varit oväntat delaktig i att leka fotografering och jag fick en hel del fina kort på henne också, här bär hon Gabriels tomterock och visar hur söt en liten tomtenissa kan vara.

Bild

Slutligen var det meningen att vi skulle göra kort till Halloween men dräkten kom fram för sent pga. krångel med posten:

Gabriel är ett bi!

Bild

För att lugna oroliga forumare som kanske inte kommer ihåg mig och katterna sedan tidigare kan jag säga redan nu att de bär bara kläder kortare stunder när jag fotar dem, inte annars och att Gabriel faktiskt gillar att visa upp sig för folk och mer än gärna struttar omkring med kläder på.

God Jul på er!
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Användarvisningsbild
Tiggy
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 7118
Blev medlem: mån 28 feb 2005, 10:19
Katt: 2 x huskatt
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Tiggy » tis 10 dec 2013, 17:18

Aww finisarna då! :rosor: God jul på er också!

Användarvisningsbild
troja
Superkatt
Superkatt
Inlägg: 1508
Blev medlem: fre 11 dec 2009, 20:16
Katt: 3xsomali
Ort: småland

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav troja » ons 11 dec 2013, 16:49

Ååååh, mina älsklingslångnäsor! (Jag kan av någon outgrundlig anledning inte lägga in hjärta-smilies eller några andra utöver de som visas till höger, annars skulle Gabriel och Issy ha fått ett gäng sådana!)

Användarvisningsbild
Andy Pandy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Inlägg: 3313
Blev medlem: ons 31 okt 2007, 19:23
Katt: Luddrumpa & Storöra
Ort: Umeå

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Andy Pandy » lör 14 dec 2013, 02:22

Gabriel! Och Issy också :-D Oooootroligt fina i sina julkläder!

Kul att se lite bilder igen :hi5:
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 6021
Blev medlem: fre 31 dec 2010, 18:29
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger
Ort: Kungsbacka

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Spatborg » lör 14 dec 2013, 05:12

Gabriels min..... :rosor: :heart:
"Jag vet var din brevlåda bor"

Iza
Superkatt
Superkatt
Inlägg: 1917
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 15:34

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Iza » lör 14 dec 2013, 11:18

Underbara tomtar! God jul!

Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator
Inlägg: 21518
Blev medlem: fre 08 jan 2010, 21:38
Ort: Grannkommun

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav perkele » lör 14 dec 2013, 12:22

:love:
The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Användarvisningsbild
acb
Überkatt
Überkatt
Inlägg: 5978
Blev medlem: fre 11 jul 2008, 15:28
Katt: Tant Isa och skyggisen Maxi
Ort: Hufvudstaden

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav acb » lör 14 dec 2013, 12:40

Sötnosar!

Användarvisningsbild
Evelyn
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 14039
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 01:29
Katt: Kategori Fyra
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Evelyn » sön 15 dec 2013, 15:29

Åååååh så fina de är!
Bild

Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 10834
Blev medlem: tis 19 maj 2009, 12:18
Katt: Snowshoe
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Fia Maria » sön 15 dec 2013, 16:13

Ååååååååååååh de är ju fullkomligt underbara dina pälsklingar. Blev oxå glad hela vägen in av att se nya bilder på dem...och så söta de är sen :luv: :luv:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav echolls » mån 22 dec 2014, 19:16

Oj vad fort tiden går, nu är det jul igen och vi har som alltid tagit julbilder här hemma.

Det har burit mig lite emot eftersom jag kallade min Lucas för min lilla pepparkaka men i år fick Issy och Gabriel för första gången vara pepparkakor till hans minne.

Först ut är Gabriel som aldrig nekar att bära hatt.
Gabriel "För man måste ju ha en komplett outfit alltså, annars är det ju fusk!"

Bild

Och så Issy som på senare år visar mer och mer intresse för att vara med och leka fotografering men drar gränsen vid att bära huvudbonader.

Bild

Från oss alla till er alla, en riktigt god jul!


Edit: jag ber om ursäkt för att bilderna blir gigantiska, det spelar ingen roll hur jag ändrar på photobucket, det blir fel ändå och försöker jag länka till bloggen som jag brukar får jag meddelande om att bilderna är för stora.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Lavine
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Inlägg: 9063
Blev medlem: tor 04 maj 2006, 15:25

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Lavine » mån 22 dec 2014, 20:08

Bilderna är lagom stora och så fantastiskt söta :mistlsmile: de är, en extra :luv: till Gabriel i sin mössa.

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Inlägg: 3456
Blev medlem: tor 21 nov 2013, 12:40
Katt: Bengal, Abessinier
Ort: Sollentuna

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Aziz » mån 22 dec 2014, 23:04

Åh, vilka vackra katter. :blondluva:

Aziz
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Inlägg: 3456
Blev medlem: tor 21 nov 2013, 12:40
Katt: Bengal, Abessinier
Ort: Sollentuna

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Aziz » mån 22 dec 2014, 23:04

Åh, vilka vackra katter. Hppsan, blev visst dublett. :oops: Men de är ju väldigt fina som sagt. :grin:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav echolls » fre 26 dec 2014, 19:35

Tack så mycket!
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Iza
Superkatt
Superkatt
Inlägg: 1917
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 15:34

Re: Trion: Trion önskar God Jul!

Inläggav Iza » sön 28 dec 2014, 13:51

Så fina dom är! God fortsättning på er!

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Inlägg: 11591
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 22:35
Katt: BAL
Ort: Göteborg

sommaren 2016

Inläggav echolls » sön 03 jul 2016, 00:31

Jag vet inte om någon minns min trio vid det här laget men jag bumpar min egen tråd med lite bilder, ibland är det roligt att kika igenom den och minnas och jag vill inte att den ska försvinna. Jag har fortfarande inte köpt någon tredje katt, jag klarar bara inte av att försöka ännu.

Issy och Gabriel är pigga och busiga men det märks att de börjar bli vuxna, de är ju hela 7 år vid det här laget.

Prins Gabriel porträtterad som sig bör? :-D

Bild

Bild

Båda två är fortfarande plåsterkatter ut i fingerspetsarna...

Bild

Bild

och Issy är den mammigaste katten jag någonsin träffat.

Bild
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna


Återgå till "Allmänt kattprat!"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 30 och 0 gäster