Trion: Småtrollen Greta och Sigvard har blivit stora

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
Fia Maria
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Snowshoe
Kontakt:

Re: Trion: Leksaker och torrisar!

Inläggav Fia Maria » mån 01 okt 2012, 20:09

Sötsnokarna :wub: :wub: :wub:

Användarvisningsbild
Salssanna
Überkatt
Überkatt
Katt: Husprinsarna Simon och Snuffe!

Inläggav Salssanna » mån 01 okt 2012, 20:36

:love: :love: :love: ÅÅÅh har saknat uppdateringar ifrån den här underbara Trion! :rosekiss:
Bild

.Bild . ^ ^ Bild ~*~ Kastrera mera! ^ ^ .

Användarvisningsbild
O Helga Katt
Gurukatt
Gurukatt
Katt: DRX (ABY)
Kontakt:

Inläggav O Helga Katt » mån 01 okt 2012, 21:21

De är fina, dina kissar! :rosekiss:

Användarvisningsbild
Merla
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Russin [CRX]
Kontakt:

Inläggav Merla » mån 01 okt 2012, 21:34

:luv:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: BAL

Re: Leksaker och torrisar!

Inläggav echolls » tis 02 okt 2012, 23:59

Tack allihop :-D Jag fortsätter jobba på att få dem att acceptera den nya korgen, jag tror att de tycker att den är för ostabil i kombination med för djup för att de ska kunna spionera på mig.

Rinka skrev:Naaaw, stackars Gabriel har bara fått apelsin (klementin?). Och inte ens hjälp med skalningen! Hårt liv :consoling:

:smile: Jag såg det inte ens förrän du skrev det men visst ser det ut som om han har fått apelsiner till kvällsmat.
https://www.instagram.com/mina_balineser/?hl=sv Katterna på Instagram
trions blog Katternas blog
Suzannes fylleri Mina målarbilder för vuxna

Tessera
Überkatt
Überkatt
Katt: Långhårig huskatt och birma
Kontakt:

Inläggav Tessera » ons 03 okt 2012, 08:22

echolls skrev:
Rinka skrev:Naaaw, stackars Gabriel har bara fått apelsin (klementin?). Och inte ens hjälp med skalningen! Hårt liv :consoling:

:smile: Jag såg det inte ens förrän du skrev det men visst ser det ut som om han har fått apelsiner till kvällsmat.

Stackars söta Gabriel - du kan få flytta hem till mig i stället och serveras buffé!
:biggrin:
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » ons 03 okt 2012, 15:56

Tessera skrev:
echolls skrev:

Stackars söta Gabriel - du kan få flytta hem till mig i stället och serveras buffé!
:biggrin:

Det hade han älskat, full buffé varje dag. Fast hade han bott hos dig hade brickan varit tom och Gabriel hade nog rullat fram :smile:
Jag kan skicka trion till dig på jullovet så får jag sovmorgon och så får de äta upp sig lite :hi5:

Användarvisningsbild
CatLinn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: 2st Burma & 1st Cornish Rex

Inläggav CatLinn » ons 03 okt 2012, 16:41

Men åh så vackra de är hela högen :rosor: :love: :rosekiss: Älskar bilden när alla tittar upp för att få mat och på lukas när han försöker psyka dig att ge honom mat och lilla skåps-Gabriel :luv:
katternas tråd: viewtopic.php?f=1&t=197266

Nimbus 2010-01-12 - 2012-06-11. För evigt älskad och saknad.

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Trion: En uggla i köket!

Inläggav echolls » ons 03 okt 2012, 20:44

Tack allihopa, vad söta ni är :rosor: Jag kände att vi måste göra ett inlägg till, det är ju så sällan jag lägger bilder på forumet sedan det började krångla med photobucket och forumet för något år sedan.

Jag har köpt en jättebillig men hög och oväntat stabil klöspåle till katterna och ofta sitter det en liten ljus kille längst upp och spanar:

Är det en uggla? Det skulle ju kunna vara en kattuggla tror jag men hur har den kommit in i köket?

Bild

Nej det är ju bara lilla Gabriel, världens sötaste lilla fjant. Katten som är 100% kärlek och glädje.

Bild

Som den äkta fjant han är så kan han ju inte hoppa ner från trädet som andra katter, nej han måste ju lägga sig ner och åka kana på magen förstås.

"Armarna neråt sträck, bazinga!" ropar Gabriel och dyker med huvudet först.

Bild

Klöspålen rekommenderas varmt till alla katter, den var löjligt billig och alla mina tre katter fullkomligen älskar den och är där och klöser flera gånger/dag. Ett extra plus är att den fungerar som en utmärkt utsiktspost också :-D

Användarvisningsbild
ellilly
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: huskatten Lilly
Kontakt:

Sv: Trion: Leksaker och torrisar!

Inläggav ellilly » ons 03 okt 2012, 20:46

Gabriel :trance: :wub: :love:
Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » ons 03 okt 2012, 20:47

Vilken fin klöspelare, var har du köpt den (eller vad heter den?)

Det är tur att Gabriel inte kan läsa på forumet för visste han hur många som beundrar honom skulle han nog bli mallig :love: :rosekiss: !
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
Rinka
Überkatt
Überkatt
Katt: 2xRAG

Inläggav Rinka » ons 03 okt 2012, 20:51

Vad kul, vi väntar hem en likadan! Men jag hade gärna haft en Gabriel att placera på toppen också :luv:
Bild

Användarvisningsbild
Sexan
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Misha & Xante, RAG

Inläggav Sexan » ons 03 okt 2012, 20:53

Jag vill också veta var du köpt den! Xante måste få en sån sån så han kan härma Gabriel (och sluta kloa på mattes säng).
Våra änglar saknas oss: Bella, 2013-06-09 - 2015-04-14 | Disa, 2003-11-01 - 2012-04-20

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » ons 03 okt 2012, 21:27

Gisele skrev:Det är tur att Gabriel inte kan läsa på forumet för visste han hur många som beundrar honom skulle han nog bli mallig :love: :rosekiss: !

Man kunde nästan tro att Gabriel är här och läser ibland för han tror att alla människor älskar honom och kommer någon hit är de naturligtvis här för att besöka honom, inte mig eller de andra katterna :smile:

Klöspålen köpte jag på zooplus.dk när det var 20% rabatt men den är billig även till ordinarie pris http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/lille/kradsestamme/274641. Den är både ovanligt hög och ovanligt bred och mina katter älskar att kunna stå på tå och klösa men jag måste också varna för att den är inte i någon jättebra kvalitet. Det lossnar lite damm och små bitar av rep när katterna går loss på den och de älskar att repet ger efter lite.

Jag köpte ett träd från pet fun samtidigt men det är inte lika poppis att klösa på som den billiga pålen, trion verkar föredra material som ger efter framför alltför robusta material.

Användarvisningsbild
perkele
Moderator
Moderator

Inläggav perkele » ons 03 okt 2012, 22:13

Haha, men vad han är go. :wub:
The thing about fairy tales is... there's always some truth in them.

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Burmilla/huskatt och 1 R.I.P

Inläggav miss_mia » tor 04 okt 2012, 10:50

Men gud vilka vackra katter du har! Och så speciella! Ursöta!
Ursäkta en dum fråga nu, är det Gabriel som är balines? Så rolig när han åker kana nedför pelaren!
Stassie, min obeskrivbart älskade katt sen barndomen somnade 100430, 20 år ung.
Välkomna älskade små huliganerna Hassel o Keso som kom hem 1/7 :).

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » tor 04 okt 2012, 11:01

perkele skrev:Haha, men vad han är go. :wub:

Ja han är en riktig liten filur :-D

miss_mia skrev:Men gud vilka vackra katter du har! Och så speciella! Ursöta!
Ursäkta en dum fråga nu, är det Gabriel som är balines? Så rolig när han åker kana nedför pelaren!

Ja Gabriel är en balines vilket innebär att han är en semilånghårig katt. Jag brukar kalla honom min lilla balifjant för att han är så fjantig och altid springer mig i hasorna som Fjant i Trolltyg i tomteskogen och så gör han saker som att t.ex. glida ner för klösträdet istället för att hoppa :smile:

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » tor 04 okt 2012, 13:44

Så Gabriel är alltså en siames (var tvungen att läsa på lite) som har päls? Avlar man för att det ska bli så eller är det oavsiktligt?
Alla dina katter är så enormt vackra, men Gabriel är i särklass!

BildBildBildBild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 04 okt 2012, 15:41

miss_mia skrev:Så Gabriel är alltså en siames (var tvungen att läsa på lite) som har päls? Avlar man för att det ska bli så eller är det oavsiktligt?

Balines är en egen ras men siameser, baliners, orientaliskt långhår, orientaliskt korthår, seychellois korthår och seychellois långhår är syskonraser och får paras med varandra.
Bild
Tess 080207-121020, Leonardo 960101-130109 och Pandora 960101-150121 - saknade och älskade!

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » tor 04 okt 2012, 16:12

Tessera skrev:
miss_mia skrev:Så Gabriel är alltså en siames (var tvungen att läsa på lite) som har päls? Avlar man för att det ska bli så eller är det oavsiktligt?

Balines är en egen ras men siameser, baliners, orientaliskt långhår, orientaliskt korthår, seychellois korthår och seychellois långhår är syskonraser och får paras med varandra.

Jag förstår! Så intressant, hade ingen aning om detta! Så vackra katter!
Tack så mkt för infon :rosor:
Julklapps önskning- 1 st Balines tack :goofy:

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » tor 04 okt 2012, 16:18

miss_mia skrev:Julklapps önskning- 1 st Balines tack :goofy:

Jag är ju partisk förstås men jag tycker att alla människor borde få uppleva hur det är att ha en balines någon gång :-D

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 04 okt 2012, 16:26

echolls skrev:

Jag är ju partisk förstås men jag tycker att alla människor borde få uppleva hur det är att ha en balines någon gång :-D

Balines var den kattras jag drömde om att föda upp från det att jag träffade min första underbart vackra rödmaskade balines i 15-årsåldern (då fanns det summa summarum noll uppfödare av balineser i Sverige dock...). Men av någon anledning föll jag totalt för birmor i stället femtorn år senare.
Bild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » tor 04 okt 2012, 16:34

Tessera skrev:
echolls skrev:

Balines var den kattras jag drömde om att föda upp från det att jag träffade min första underbart vackra rödmaskade balines i 15-årsåldern (då fanns det summa summarum noll uppfödare av balineser i Sverige dock...). Men av någon anledning föll jag totalt för birmor i stället femtorn år senare.

Det är lustigt hur det kan bli :-D

Jag kände inte till balineser som barn men jag drömde om att få en siames. Eftersom alla böcker beskrev siameser som helvilda superaktiva katter så vågade jag inte skaffa någon förrän jag många år senare hade en stor lägenhet att ha katterna i men jag måste säga att mina katter är rätt lugna av sig bortsett från ett eller två kattrace/dygn och det är inte långa stunder de orkar springa då. Ryktet om att siameser/balineser/orientaler ska vara så aktiva och river lägenheten är väldigt överdrivet tycker jag.

Mina katter har aldrig klättrat i gardinerna och nu när de är vuxna välter de sällan ner något ens när de busar. Den största skillnaden mellan mina nuvarande katter och mina tidigare perserkatter och huskatter är att de här katterna älskar att ligga i hög och dör om de inte får väldigt mycket kroppskontakt från sina människor och varann och så vill de vara med och titta vad man än gör.

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » tor 04 okt 2012, 16:37

echolls skrev:

Tessera skrev:
echolls skrev:

Om det någon gång blir en till katt har jag tänkt mig en bombay :goofy: , men nu ligger en balines snäppet före :goofy:
Birmor är ju också så fina, min faster har två st!

BildBildBildBild

Tessera
Überkatt
Überkatt
Kontakt:

Inläggav Tessera » tor 04 okt 2012, 16:58

miss_mia skrev:Birmor är ju också så fina, min faster har två st!

Birmor (i alla fall mina birmor förstås) är Världens Finaste Katter (ursäkta Gabriel...).
echolls skrev:Jag kan skicka trion till dig på jullovet så får jag sovmorgon och så får de äta upp sig lite :hi5:

Behöver de verkligen det?
Bild

Användarvisningsbild
miss_mia
Überkatt
Überkatt

Inläggav miss_mia » tor 04 okt 2012, 17:00

echolls skrev:
echolls skrev:

Det är lustigt hur det kan bli :-D

Jag kände inte till balineser som barn men jag drömde om att få en siames. Eftersom alla böcker beskrev siameser som helvilda superaktiva katter så vågade jag inte skaffa någon förrän jag många år senare hade en stor lägenhet att ha katterna i men jag måste säga att mina katter är rätt lugna av sig bortsett från ett eller två kattrace/dygn och det är inte långa stunder de orkar springa då. Ryktet om att siameser/balineser/orientaler ska vara så aktiva och river lägenheten är väldigt överdrivet tycker jag.

Mina katter har aldrig klättrat i gardinerna och nu när de är vuxna välter de sällan ner något ens när de busar. Den största skillnaden mellan mina nuvarande katter och mina tidigare perserkatter och huskatter är att de här katterna älskar att ligga i hög och dör om de inte får väldigt mycket kroppskontakt från sina människor och varann och så vill de vara med och titta vad man än gör.

Det fetade är så lika grabbarna. Har ett grått led bakom eller bredvid mig var jag än går, På toa = minst en katt i knät, duschen = två katter in, men två katter ut ganska snabbt igen :shock: , går jag mot soffan så sätter dom i princip krokben på varandra för att få bästa platsen, är P här, så brukar han duga också, är han inte här så har jag 11 kg katter i knät eller ibland en hängande på axeln :shock:

BildBildBildBild

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » tor 04 okt 2012, 17:32

Tessera skrev:
miss_mia skrev:Birmor är ju också så fina, min faster har två st!

Birmor (i alla fall mina birmor förstås) är Världens Finaste Katter (ursäkta Gabriel...).
echolls skrev:Jag kan skicka trion till dig på jullovet så får jag sovmorgon och så får de äta upp sig lite :hi5:

Behöver de verkligen det?

Om du frågar mig så nej men frågar du trion så hävdar de bestämt att de svälter :smile:

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav echolls » tor 04 okt 2012, 17:33

miss_mia skrev:
echolls skrev:Mina katter har aldrig klättrat i gardinerna och nu när de är vuxna välter de sällan ner något ens när de busar. Den största skillnaden mellan mina nuvarande katter och mina tidigare perserkatter och huskatter är att de här katterna älskar att ligga i hög och dör om de inte får väldigt mycket kroppskontakt från sina människor och varann och så vill de vara med och titta vad man än gör.

Det fetade är så lika grabbarna. Har ett grått led bakom eller bredvid mig var jag än går, På toa = minst en katt i knät, duschen = två katter in, men två katter ut ganska snabbt igen :shock: , går jag mot soffan så sätter dom i princip krokben på varandra för att få bästa platsen, är P här, så brukar han duga också, är han inte här så har jag 11 kg katter i knät eller ibland en hängande på axeln :shock:

Vilka goa katter du har :-D

Användarvisningsbild
CatLinn
Gurukatt
Gurukatt
Katt: 2st Burma & 1st Cornish Rex

Inläggav CatLinn » tor 04 okt 2012, 20:15

Åh vilken söt kattuggla! :rosor: Gillar den där klöspelaren!*funderar på var jag kan få plats med en sån till grabbarna :-k *
katternas tråd: viewtopic.php?f=1&t=197266

Nimbus 2010-01-12 - 2012-06-11. För evigt älskad och saknad.

Användarvisningsbild
Smurfen
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: NFO, CRX, TUV, OCI

Inläggav Smurfen » fre 05 okt 2012, 09:22

:love: :love: :love:

Åhhhhh älskade Gabriel
:rosekiss: på nosen

//Smurfen
Saknar mina 2 änglakatter: Sandy 99-08 & Tazzie 01-12
Även matte till Dimma, Baylis, Munken & Play

Användarvisningsbild
PeppoZ
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Pysen(HCS), Cleo(RAG)
Kontakt:

Inläggav PeppoZ » fre 05 okt 2012, 12:39

Oh, fin uggla! :wub:

Användarvisningsbild
FruFilur
Superkatt
Superkatt
Katt: Dom får inte plats! <3
Kontakt:

Inläggav FruFilur » fre 05 okt 2012, 15:44

Ett fjantig kattuggla är allt vad jag behöver!!! :happy: :love: :heart: :rosekiss:
Bild
http://www.kattzelius.se :wub: Hunsat tjänstehjon åt Jansson, Pejst, Krokodillan, Fjant och Lillan

Användarvisningsbild
echolls
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Re: Trion: Liten Lucas är sjuk

Inläggav echolls » sön 13 jan 2013, 21:04

Den senaste månaden har varit och är fruktansvärd, jag slits mellan hopp och förtvivlan och idag fick jag ytterligare ett dåligt besked. Den här natten kommer att bli lång.

Kanske är det därför jag skriver på forumet ikväll, jag kan inte koppla bort tankarna och behöver "prata av mig".

Min älskade lilla chokladkille, Mr pepparkaka, mammas kille, liten Lucas är allvarligt sjuk.

Det kom smygande och jag förstod först inte ens att han var dålig. Sen slog det till ordentligt och jag insåg att det jag trodde att vi var skyddade emot, det som inte kunde hända oss var ett faktum:
Liten Lucas har fått kattsnuva.

Bild

Bild

Bilderna är gamla från när Lucas var pigg och full av energi. När han var hemma.
Nu ligger han på sjukhus för femte gången tror jag.

Jag har svårt att andas när jag tänker på att telefonen ska ringa imorgon. Vad ska de säga den här gången? Vad ska jag svara?

Jag vet inte om någon läser det här ikväll men om ni gör det så snälla håll tummarna för att liten Lucas får bli bra och får komma hem igen.
Det är så tomt utan honom.

Användarvisningsbild
ida och tommy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: HUS, DRX
Kontakt:

Inläggav ida och tommy » sön 13 jan 2013, 21:08

Håller tummar och tassar stenhårt för vackre Lucas...
Så ledsen för er skull... tänker massor på dig echolls. :consoling: :hug:
Texas, Shadow och S*Älskade Lappvante som vi är fodervärd åt
Bildtråd

Användarvisningsbild
Sirrom
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Brittiskt korthår
Kontakt:

Sv: Trion: Liten Lucas är sjuk

Inläggav Sirrom » sön 13 jan 2013, 21:11

Ja, jag tänker på dig och din fina lilla trio och hoppas av hela mitt hjärta att lille Lucas orkar stå emot sjukdomen och bli frisk!

Kramar till er alla fyra!! :hug:

Användarvisningsbild
Rama
Veterankatt
Veterankatt
Katt: skogis Kahn+husis Djingis

Inläggav Rama » sön 13 jan 2013, 21:13

Oh kära du...jag vet precis hur det känns. Min Kahn var inne hos vet precis före julafton. Han hade fått någon elakartad infektion och var på två dagar helt utslagen. Vet såg så bekymrad ut och behöll honom för massa prover och jag bara gick hem och grät och var säker på att det var kört. Men det vände så snabbt med rätt antibiotika, och han studsar runt igen som en ovanligt hårig snöboll. Vad jag vill säga är....ge inte upp hoppet, ta inte ut saker i förskott. Det kan vända snabbt igen.

Vi håller alla tassar och tummar för finaste Lucas här nere i Österrike.

Lavine
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Lavine » sön 13 jan 2013, 21:20

Men usch :hug: tänker på Lucas!

Användarvisningsbild
LADL
Mogen katt
Mogen katt
Katt: 2 ragdolls

Inläggav LADL » sön 13 jan 2013, 21:21

Håller tummarna jag med. Hoppas att lille Lucas blir frisk asap. :consoling:
LD

Användarvisningsbild
Rinka
Überkatt
Überkatt
Katt: 2xRAG

Inläggav Rinka » sön 13 jan 2013, 21:43

Åh, vad tråkigt! Och ledsamt att se sin lilla katt så hängig och dålig :-( Jag hoppas att han
repar sig snart :heart:

Mina katter får L-lysin som fodertillskott varje dag för att minska kattsnuveförekomsten, den här sorten ger jag malet i blötmat: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ ... -tabletter
Googlar man så kan man hitta info om att det kan hjälpa mot herpesviruset, men troligen inte på de andra kattsnuvestammarna (t.ex. klamydiabakterier, calicivirus). Beroende på vad som orsakat Lucas kattsnuva så kanske det kan vara ett tips sen när han kommit hem igen och återfått aptiten. För jag vill inte tro annat än att han kommer hem till sin familj igen! :hug:
Bild

Användarvisningsbild
O Helga Katt
Gurukatt
Gurukatt
Katt: DRX (ABY)
Kontakt:

Inläggav O Helga Katt » sön 13 jan 2013, 21:46

:-( Jag håller tummarna hårt!

Återgå till "Allmänt kattprat!"