Lurvpöse skrev:Ullis_p: jag hade aldrig kunnat tro att det färdiga resultatet var ett hemmabyggeDet ser väldigt "proffsgjort" ut!
Tackar och bugar. Jag designade och maken byggde.
Fast ingen katt har vågat sig upp frivilligt än

Moderator: SKS
Lurvpöse skrev:Ullis_p: jag hade aldrig kunnat tro att det färdiga resultatet var ett hemmabyggeDet ser väldigt "proffsgjort" ut!
Hedeen skrev:Börjar bli klar med mitt hembyggda klätterträd men har inte hittat nåt sisalrep än.Vart köper man det bäst och billigast?
myntasmatte skrev:Hedeen skrev:Börjar bli klar med mitt hembyggda klätterträd men har inte hittat nåt sisalrep än.Vart köper man det bäst och billigast?
Jag har för mig att jag sett det på eBay. Vet inte vad de hade för pris, men ibland är de ju riktigt billiga!
Hedeen skrev:Börjar bli klar med mitt hembyggda klätterträd men har inte hittat nåt sisalrep än.Vart köper man det bäst och billigast?
VeronicaM skrev:Här är mitt nya hemmagjorda klösträdhoppas att länken fungerar...
http://www.ladda-upp.se/bilder/vwowvkrlfjrvdt/
VeronicaM skrev:Här är mitt nya hemmagjorda klösträdhoppas att länken fungerar...
http://www.ladda-upp.se/bilder/vwowvkrlfjrvdt/
Andy Pandy skrev:Snyggt! Gillar dom det?
skogisfantast skrev:Det var jättefint VeronicaMÄr det plychtyg och var köpte du det? Satte du fast det med limspray eller vad använde du?
cili skrev:Jag och Kakan har satt ihop stora delar av blivande rastgården idag:
Det ska till en träsektion på vardera sida också, för att kunna öppna fönstret och släppa ut katterna den vägen samt för att få dit en dörr.
Runt partytältstommen är det 9m oklippt nät som jag trätt på på benen, så det går att använda igen om jag vill bygga på något annat sätt i framtiden.
VeronicaM skrev:Andy Pandy skrev:Snyggt! Gillar dom det?
Jaa det är väldigt populärt, de springer upp och ner hela tidende sover tom tillsammans, det gjorde de inte innan
Miniwini skrev:Tror ni man kan fixa ihop nåt med kompostgaller och buntband? Som inte kräver snickare. Det är det enda jag kan komma på som skulle gå att anpassa till utsidan av fönstret som är ojämn i marken. Men man måste ändå ha nåt som kompostgallret kan stabiliseras på, typ träpinnar...?
Kickelick skrev:Miniwini skrev:Tror ni man kan fixa ihop nåt med kompostgaller och buntband? Som inte kräver snickare. Det är det enda jag kan komma på som skulle gå att anpassa till utsidan av fönstret som är ojämn i marken. Men man måste ändå ha nåt som kompostgallret kan stabiliseras på, typ träpinnar...?
Man behöver inget som stagar upp, det räcker att staga med gallren om man inte gör så brett.
Här har jag ett gallers bredd och två gallers höjd, på båda kortsidorna har jag satt galler i mittenhöjd och dom stagar upp tillräckligt =) Annars kan man använda rundstavar eller andra pinnar som man fäster med buntband.
teachingbirds skrev:Jag funderar på hur jag ska göra en så "osynlig" innätning av balkong som det bara är möjligt. Och inte nåt som är permanent eller gör åverkan på hus eller balkong..
teachingbirds skrev:Jag funderar på hur jag ska göra en så "osynlig" innätning av balkong som det bara är möjligt. Och inte nåt som är permanent eller gör åverkan på hus eller balkong..
millamonica skrev:I dag har min pappa och jag börjat planera innätningen av min balkong. Det kommer att bli rådjursnät och vajrar som fästs i taket och i en ram vid golvet. Enkelt och nästan osynligt kommer det att bli!
Det jag oroar mig för nu är att sätta fast skruvöglorna i balkongtaket. Då måste man stå på en stege och "vingla". Balkongen är två våningar upp. Hur har ni andra gjort för att behålla säkerheten när ni har nätat in? Jag föreslog att vi skulle använda säkerhetsselen som man använder när man lagar taket (vi har en på landet), men det finns inget att fästa den i. Pappa säger att det är lugnt eftersom stegen har ett stöd man kan hålla i. Överdriver jag min oro?
teachingbirds skrev:Jag har samma funderingar för när vi ska näta in. Men säkerhetsselen kanske går att fästa i typ ett element? Det borde väl hålla?
Edit: Eller balkongräcket, om det finns?
Clavinova skrev:Jag ligger och klurat på hur stort projekt det skulle bli att näta in en bit av vår tomt med rådjursnät. Har en del av tomten som är gjord som ett "rum" med plank runtom. Det skulle dock krävas tre dörrar.
Vad tror ni, klättrar katterna över ett rådjursnät? Selma har klättrat i metallnät och satt sig på trälisten högst upp när hon var yngre, men det var ju betydligt stadigare och som sagt en list.
cili skrev:Här har det blivit rastgårdsbygge idag. Behövde en provisorisk lösning till ....
FruFilur skrev:cili skrev:Här har det blivit rastgårdsbygge idag. Behövde en provisorisk lösning till ....
Smart lösning! Kalla det bara inte för rastgård så någon djurskyddsinspektör hör det, för då åker du dit så det stänker om det... En rastgård måste vara minst 6kvm stor och ha en höjd om minst 1.9 för att vara tillåten... Ibland lite blir det lite stelbent i lagar och förordningar, och JBV's tolkning verkar vara att i samma ögonblick som du byggt en rastgård så kommer kattstackarn för evigt tillbringa resten av sitt liv där, så det verkar som de hellre ser att katten aldrig får komma ut i friska luften och känna gräs på tassarna än att du gör en lösning som glädjer missarna men som torskar på utrymmesmått...
teachingbirds skrev:The work has begun...
Miniwini skrev:Vad schysst! Letar också efter nåt "stelt" nät som liksom står upp av sig själv men så klart med hjälp av stöd. Hade tänkt på sånt där plast i grönt, vet inte vad det heter men och stel typ.
Jag vill ha det så man kan öppna det också så jag tänker att man kan ha någon fästanordning. Det är altanen som ska mätas in då jag tycker synd om missarna som jag får mota bort från dörren varje gång jag ska ut. Vore skönt att kunna ha dörren öppen och alla kan gå ut och in som de vill
VemSara skrev:Miniwini skrev:Vad schysst! Letar också efter nåt "stelt" nät som liksom står upp av sig själv men så klart med hjälp av stöd. Hade tänkt på sånt där plast i grönt, vet inte vad det heter men och stel typ.
Jag vill ha det så man kan öppna det också så jag tänker att man kan ha någon fästanordning. Det är altanen som ska mätas in då jag tycker synd om missarna som jag får mota bort från dörren varje gång jag ska ut. Vore skönt att kunna ha dörren öppen och alla kan gå ut och in som de vill
Putsnät från Biltema!
http://biltema.se/sv/Bygg/Kakel-och-mura/Tillbehor/Putsnat-87838/
Återgå till "Allmänt kattprat!"
Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster