Hemmabyggen (bildtråd? kattmöbler, sy, snickra...)

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Användarvisningsbild
ByrstaBettan
Kompetent katt
Kompetent katt
Katt: Huskatt

Re: Hemmabyggen (bildtråd? kattmöbler, sy, snickra...)

Inläggav ByrstaBettan » tor 04 apr 2013, 11:45

Pazuzu skrev:Jag har lite funderingar kring nätfönster. Jag funderade lite kring vilket nät jag skulle ha, men har fått tips om rådjursnät och svetsnät och det verkar vara starkt och bra, så det blir något av dem. Tyvärr går mina fönster inåt, men det borde väl gå bra ändå. Dock vill jag gärna minimera ev. skador efter fastborrning i fönsterkarmen eftersom det är en hyreslägenhet, någon som har några bra tips på det men utan att riskera säkerheten? Det blir inte jag som snickrar ihop den utan ett betydligt bättre hemmafixare och han brukar komma på bra lösningar, men det skadar ju inte att få lite tips från de som gjort detta innan!

Jag har fönster som går innåt. Vi har häftat fast hönsnät med häftpistol. Sitter alltså i hela tiden och går att stänga fönstret med nätet i. Har suttit jättebra i två år nu.
Livet som storstadskatt-
http://pellaochjag.blogg.se/

Användarvisningsbild
Pazuzu
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter, Socker och Anton

Inläggav Pazuzu » tor 04 apr 2013, 17:57

satanica skrev:Jag nätade in en fransk balkong i en lägenhet med dörr som går innåt. Vi fick ej skruva i fasaden. Har inga bra bilder på bygget men först gjorde vi en träram, milimeterprestation. Den hamrades fast utan skruv eller spik. Sedan gjordes en annan ram där nätes sattes fast i. Nätramen förankrades med skruv i den första ramen. förstår du min luddiga beskrivning? 8-[

Jodå, jag tror jag förstod rätt! Jag ska lägga det på minnet, för vidare diskussion med "snickaren". :smile:

ByrstaBettan skrev:Jag har fönster som går innåt. Vi har häftat fast hönsnät med häftpistol. Sitter alltså i hela tiden och går att stänga fönstret med nätet i. Har suttit jättebra i två år nu.

Då måste de nästan sitta fast på utsidan någonstans om du kan stänga fönstret med nätfönstret i?
BildBild

Starwatcher
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Bengal

Inläggav Starwatcher » tor 04 apr 2013, 18:05

Vi har också nätade fönster. Vi gjorde en träram med samma mått som fönstret och på utsidan i ramen satte vi myggnät och på insidan svetsnät. Ramen sattes fast med hjälp av 4 skruvöglor (som går in i fönsterkarmen) vilket gör små hål som är lätta att spackla och måla över snyggt. Eftersom våra fönster går inåt sitter ramen på utsidan av fönstren.

Fungerar jättebra! Målar man träramen i samma färg som fönstren i blir det snyggt. Som redan påpekats är rådjursnät mindre synligt än svetsnät men lite mindre tåligt.

Nu bor vi ju i eget hus så vi kan ju skruva hur mkt vi vill men med tanke på hur små hålen blir tror jag inte att det är ngt större problem även om man bor i hyresrätt.
Bild

skogisfantast
Überkatt
Überkatt
Katt: NFO

Inläggav skogisfantast » tor 04 apr 2013, 18:09

misshellokitty skrev:Smart lösning med en planka! :grin: MEN, då kommer nästa dilemma. Nu kanske jag låter petig men man vill ju gärna komma åt och kunna putsa fönstren ett par gånger under året och att lossa på hela nätkonstruktionen för att komma åt att putsa, hmm, nja, känns sådär faktiskt. Dessutom känns det inte så kul att titta ut genom fönstret och se en träplanka som täcker en bit av fönstret. Usch, nu lät jag väldigt negativ kände jag, tycker verkligen det var en bra lösning, men vet inte om det passar mig. :-?

Kolla in vår lösning här :-) Ingen katt kan smita igenom någon glipa och gångjärn på gavlarna gör att man kan öppna upp för att putsa fönster .

viewtopic.php?f=4&t=218563

Användarvisningsbild
Pazuzu
Kattracka
Kattracka
Katt: Två huskatter, Socker och Anton

Inläggav Pazuzu » tor 04 apr 2013, 18:37

Starwatcher skrev:Ramen sattes fast med hjälp av 4 skruvöglor (som går in i fönsterkarmen) vilket gör små hål som är lätta att spackla och måla över snyggt.

Jag tänkte inte ens på möjligheten att spackla och måla över, så smart är jag! ;-) Men skämt åsido, det låter ju ganska bra. Fönstren är ändå slitna och inte direkt väl underhållna, så det kommer förhoppningsvis inte att synas så väl.

Då får jag kanske se fram emot en ganska sval sommar med öppna fönster, jämfört med somrarna innan då jag knappt har haft öppet mer än någon timme eftersom jag är så rädd för att spindlar ska komma in... Två flugor i en smäll, svalka och underhållning för katterna! :smile:
BildBild

Ivy
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Världens finaste huskatter!

Inläggav Ivy » tor 04 apr 2013, 19:25

På tal om innätning, någon som vet var man kan hitta vitt nät? (gärna för inte jättemycket pengar)

Vill att det ska synas så lite som möjligt. Vi har fransk balkong med vitt metall"staket", tyvärr är hålen alldeles för stora för att det ska vara kattsäkert.

heyelly
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Inläggav heyelly » lör 06 apr 2013, 23:08

nintendokatt skrev:Bild
Detta har vi pysslat med i helgen! Det är långt ifrån klart dock. Katterna är helnöjda och Penny har redan förklarat sig själv som herren på täppan :grin:

Bild
pyntat och fint

Penny och Frank ser ut att ha det bra! Vill med bygga något till min kattunge hihi! /Elin ;)

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » sön 07 apr 2013, 23:23

Bild

Bild

Här kommer bilder på min balkong (mitten) dock på sidan men det får ni stå ut med. :smile: Förstår ni hur jag menar nu med glipan mellan balkongräcket och fönstret? Det är där som trixet ligger med min balkong. Resterande är ju inga problem, där borde det ju funka att bygga en träram och fästa nät i stolparna.
A home without a cat is just a house.

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » mån 08 apr 2013, 09:07

misshellokitty skrev:Bild

Här kommer bilder på min balkong (mitten) dock på sidan men det får ni stå ut med. :smile: Förstår ni hur jag menar nu med glipan mellan balkongräcket och fönstret? Det är där som trixet ligger med min balkong. Resterande är ju inga problem, där borde det ju funka att bygga en träram och fästa nät i stolparna.

någon sida tidigare var det någon som hade en formskuren bräda/skiva utefter ett sådant fönster om jag inte minns fel! :hi5: som sedan var fäst i nätramen som gick rakt upp. :grin:

Edit!
Här är trådan viewtopic.php?f=4&t=218563 det var visst inte tidigare i tråden ;)
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » tis 09 apr 2013, 17:45

Bizi skrev:
misshellokitty skrev:Bild

någon sida tidigare var det någon som hade en formskuren bräda/skiva utefter ett sådant fönster om jag inte minns fel! :hi5: som sedan var fäst i nätramen som gick rakt upp. :grin:

Edit!
Här är trådan http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=4&t=218563 det var visst inte tidigare i tråden ;)

Det var ju en himla smidig lösning! Fick svar i dag från min hyresvärd och det är okej att näta in balkongen under förutsättning att det blir så snyggt som möjligt och utan åverkan på balkongen så det svaret är jag nöjd med. MEN. Blir ändå tveksam ju mer jag funderar.. Är inte speciellt händig så kommer absolut att behöva hjälp och med tanke på att hyresvärden vill ha det snyggt så känns det som en bra idé att i så fall anlita en hantverkare och då kostar ju det lite, någon som vet vad det kan röra sig om? Plus kostnaden för materialet. Mina katter ligger lika bra i fönstret och spanar och en nätdörr gör ju att jag kan ha balkongdörren öppen utan att oroa mig.. :-)

nintendokatt
Mogen katt
Mogen katt
Katt: Frank och Penny

Inläggav nintendokatt » tis 09 apr 2013, 22:21

heyelly skrev:
nintendokatt skrev:Bild
Detta har vi pysslat med i helgen! Det är långt ifrån klart dock. Katterna är helnöjda och Penny har redan förklarat sig själv som herren på täppan :grin:

Bild
pyntat och fint

Penny och Frank ser ut att ha det bra! Vill med bygga något till min kattunge hihi! /Elin ;)

Hihihi, jag kan hjälpa dig :grin:

Användarvisningsbild
Bizi
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Sphynx, Bambino
Kontakt:

Inläggav Bizi » ons 10 apr 2013, 07:37

misshellokitty skrev:Det var ju en himla smidig lösning! Fick svar i dag från min hyresvärd och det är okej att näta in balkongen under förutsättning att det blir så snyggt som möjligt och utan åverkan på balkongen så det svaret är jag nöjd med. MEN. Blir ändå tveksam ju mer jag funderar.. Är inte speciellt händig så kommer absolut att behöva hjälp och med tanke på att hyresvärden vill ha det snyggt så känns det som en bra idé att i så fall anlita en hantverkare och då kostar ju det lite, någon som vet vad det kan röra sig om? Plus kostnaden för materialet. Mina katter ligger lika bra i fönstret och spanar och en nätdörr gör ju att jag kan ha balkongdörren öppen utan att oroa mig.. :-)

har du ingen pappa, killkompis, bekant, kompis pojkvän eller varför inte en händig tjejkompis? som du kan be om hjälp o bjuda på middag som tack för hjälpen med balkongen?
//Elisabet - Lyckligt Ägd Av Fyra Katter

CatLover Are Purrr-Fect
♥ Har några änglar som vakar över mej ♥

Kilo
Überkatt
Überkatt
Katt: 2 Kurilean Bobtail

Inläggav Kilo » ons 10 apr 2013, 07:48

misshellokitty skrev:Det var ju en himla smidig lösning! Fick svar i dag från min hyresvärd och det är okej att näta in balkongen under förutsättning att det blir så snyggt som möjligt och utan åverkan på balkongen så det svaret är jag nöjd med. MEN. Blir ändå tveksam ju mer jag funderar.. Är inte speciellt händig så kommer absolut att behöva hjälp och med tanke på att hyresvärden vill ha det snyggt så känns det som en bra idé att i så fall anlita en hantverkare och då kostar ju det lite, någon som vet vad det kan röra sig om? Plus kostnaden för materialet. Mina katter ligger lika bra i fönstret och spanar och en nätdörr gör ju att jag kan ha balkongdörren öppen utan att oroa mig.. :-)

Materialet för min balkong gick på ca 700 tror jag. Stolpar, nät, jordankare, skruv och gångjärn till dörr i nätet. En hantverkare tar nog nån tusenlapp för att sätta ihop det, speciellt om du inte har en färdig ritning på hur det ska se ut.
Wookie och Hekto - Kurilean Bobtail

Lily8223
Nyfödd kisse
Nyfödd kisse

Re:

Inläggav Lily8223 » fre 12 apr 2013, 10:40

MoonCreature skrev:En liten bildbomb på vad vi har hemma:

En hög olika bäddar:
Bild
Bild
Bild

"Säckstol"
Bild

Klätterträd (finns ännu en nivå längst ner som inte kom på bild, trädet är kanske inte så estetiskt men stabilt är det i alla fall ;-) )
Bild

Rastgård
Bild

Ja vad skall man nu kalla det...? "Fodral" runt transportburen så att det inte blir så kallt på vintern
Bild

Så har vi också byggt en födslolåda men den finns det inga bilder på..

Åh! Den beige bädden med "rosetter" i kanterna är sååå fin! Hur exakt har du sytt denna? :)

Användarvisningsbild
Dr Kousak
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: Sonia, Juni & Pipen

Inläggav Dr Kousak » lör 13 apr 2013, 11:55

MoonCreature; så otroligt fint och kreativt! Jag blir riktigt inspirerad :).
"And God said, love your enemy, and I obeyed Her and loved myself."
Khalil Gibran

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » sön 14 apr 2013, 14:09

har du ingen pappa, killkompis, bekant, kompis pojkvän eller varför inte en händig tjejkompis? som du kan be om hjälp o bjuda på middag som tack för hjälpen med balkongen?

Pratade med en killkompis idag om min balkong och han ska komma hit på torsdag och kolla på min balkong. Han är händig och är duktig på byggrejer och jobbar dessutom på Beijer. Och min tanke är som sagt att bygga en träram runt balkongen, fästa med buntband på räcket och dra nät runt, vad tror ni om det? Sen vill jag veta, vilket nät är bäst? Många verkar rekommendera rådjursnät.

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Katt: Norsk skogkatt
Kontakt:

Inläggav Gisele » sön 14 apr 2013, 14:13

Så bra att du har någon som hjälper dig! Jag tycker att rådjursnät är snyggast. Något du inte ska ha, är hönsnät, det är jättefult. Svetsnät finns också, det är hårt stålnät i små fyrkantiga rutor, som jag har på min balkong.
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » sön 14 apr 2013, 14:38

Gisele skrev:Så bra att du har någon som hjälper dig! Jag tycker att rådjursnät är snyggast. Något du inte ska ha, är hönsnät, det är jättefult. Svetsnät finns också, det är hårt stålnät i små fyrkantiga rutor, som jag har på min balkong.

Ja jag känner att nu vill jag ta tag i detta! :-)
Nej hönsnät är uteslutet, det ser inte speciellt snyggt ut. Hyresvärden var ju även noga med att poängtera just det, att göra det så snyggt som möjligt. Vet du vilket som är billigast, rådjursnät eller svetsnät?

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » sön 14 apr 2013, 14:46

Jag tror att rådjursnät är billigare än svetsnät. Jag gav dig länkar förut, men jag lägger in dem här igen så kan du kolla:

http://www.villaprodukter.se/
http://www.allox.se/links/natprodukter/radjursnat.htm

Visa gärna din kompis byggsidan på Kattstatus så kan han kolla och se hur andra har gjort.
Bild
Tack för alla fina år, alla duktiga kunniga uppfödare och huskattälskare. Nu går jag. Forumet har gått i graven, kunskapen är borta. Negativa tråden tog livet av vårt forum.

Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Re: Re:

Inläggav Naala92 » sön 14 apr 2013, 18:21

MoonCreature skrev:
Bild

Så fin 8D Funderar alltid på såna när jag ser dom men känner inte att jag kan sy en 8-[ :smile:
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Användarvisningsbild
Kickelick
Profetkatt
Profetkatt
Katt: Hus, drx, crx

Inläggav Kickelick » sön 14 apr 2013, 19:13

Hönsnät är inte fult, om det är den plastade gröna varianten :wait:

Användarvisningsbild
Naala92
Superkatt
Superkatt
Katt: Ocicater

Inläggav Naala92 » ons 17 apr 2013, 13:06

Hur nätar man bäst in en balkong utan att borra eller så i den? Den har tre väggar men är ganska lång, jag vill inte heller näta hela vägen ner då det finns ett bra fönster för djuren att se igenom... Känns i mitt huvud som att det blir väldigt ostabilt utan fäste i iallafall taket.. :-k
Bild
Bild
Min hemsida http://www.smallpaws.se" onclick="window.open(this.href);return false;
~Saknade Timon och Benjamin <3 ~

Användarvisningsbild
Lurvpöse
Moderator
Moderator
Katt: Huskatterna Doxy och Midna

Inläggav Lurvpöse » ons 17 apr 2013, 14:36

Naala92: Om man bygger en "bur" eller fyrkantig låda så blir den rätt stabil -även utan något stöd. Jag hade så i min förra lägenhet. Den stod pall för stormen Dagmar utan problem :)
Pix (200?-2015) fattas oss. <3

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » tor 18 apr 2013, 17:21

Då kommer snart min kompis hit och ska reka balkongen inför innätning. :grin:

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tor 18 apr 2013, 18:31

Vad spännande Misshellokitty! :hi5:
Bild

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » tor 18 apr 2013, 19:15

Gisele skrev:Vad spännande Misshellokitty! :hi5:

Ja, jag är riktigt taggad! :grin:

Nu har vi tagit måtten och snackat ihop oss om hur vi ska bygga. Förmodligen kommer vi att använda oss av svetsnät och vi kommer alltså att bygga det som en ram runt hela balkongen upp till balkongen ovanför så det kommer gå nät hela vägen upp vilket känns tryggt. :-)

Nu ska bara materialet inhandlas och lite härligt vårväder vill vi gärna ha också. Kul! :grin:

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tor 18 apr 2013, 20:16

Så härligt att det är på gång! :hi5: Det är ju perfekt nu också när vi börjar känna av våren!
Bild

Användarvisningsbild
cili
Superkatt
Superkatt
Katt: Huskatt x2 + OSH
Kontakt:

Inläggav cili » fre 26 apr 2013, 10:35

Nu börjar det bli varmt och dags att fixa katternas uteplats. Har flyttat ifrån min balkong och denna gången blir det inte lika enkelt, behöver lite tips från er.

Har två fönster som är ut mot en gräsplätt där jag får hägna in önskad yta. Dock vet jag inte hur länge jag blir kvar här, så jag vill inte göra nåt jättestort och väldigt påkostat heller.
Min tanke var därför att köpa ett partytält för att få en enkel och bra stomme utan att behöva köpa trä och skruva. Det finns ett billigt med bara tak på rusta, så en sån får det nog bli. Sen tänkte jag helt enkelt dra rådjursnät runt stommen så det täcker tre av sidorna och låta den fjärde stå mot huset (som jag även får fästa fast stommen i). Längs gräset lär det bli några enkla träplankor eller så för att fästa nätet så det inte går att krypa under. Tänkte även byta ut taket mot nät för att inte skymma ljuset, samtidigt som katterna inte kan klättra ut.

Mitt enda problem är hur jag ska göra med ingång utifrån. Katterna kan ju gå genom fönstret, men riktigt så krångligt vill inte jag ha det ;-) Någon som har tips där? Skulle ju kunna göra en träkonstruktion med dörr, men om det finns en smidigare lösning tar jag ju hellre den...

Tältstomme: 249 kr
20x2m rådjursnät: 469 kr + frakt
Räknar med att det ska sluta någonstans runt 1000kr för allt, vilket känns som en billig peng för att ge katterna 9kvm extra att leka på. Dessutom kan jag ju förmodligen återanvända rådjursnätet som sitter på tältets sidor även efter en eventuell flytt.
http://idakck.wordpress.com - en blogg om lite av varje

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » lör 27 apr 2013, 15:56

Imorgon blir det innätning av balkongen! Material inhandlades idag och jag ser fram emot att låta katterna få njuta av balkongen och få frisk luft! :grin:

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » lör 27 apr 2013, 16:09

Misshellokitty: Så underbart för dig och katterna! Hur mycket kostade materialet? Blev det svetsnät?
Kom ihåg att fota så att vi får se hur ni jobbat och det färdiga resultatet!
Bild

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » sön 28 apr 2013, 20:31

Nu är innätningen nästan klar, vi ska fixa det sista i morgon. Vi har använt svetsnät och tycker det blev hur bra som helst. Bilder kommer, men väntar tills det är helt färdigt. Men jag är supernöjd verkligen! :grin:

Användarvisningsbild
ByrstaBettan
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav ByrstaBettan » mån 29 apr 2013, 09:30

Här ska takterassen också nätas in. Rådjursnätet, finns det i nån butik, jag skulle vilja se och känna på det innan jag beställer. Har vart runt på de flesta bygg och blomvaruhus här i närheten men alla ser ut som ? när jag jag frågar om det.

Vi har som sagt en takterass och vi (läs min sambo)är inte särskilt händiga men min idé är att jag ska sätta en stolpe i vardera ände, fästa nätet i nederkant med häftpistol och i krokar upptill på stolparna. och buntband lite överallt där det kan behövas. Tror ni det funkar? Blir inget tak för då får vi själva inte plats eftersom väggarna är sluttande. Men eftersom jag ändå är en sån hönsmatte så kommer de inte få va där om jag själv inte är med alla fall. men jag slipper ha två katter i koppel.
Livet som storstadskatt-

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » mån 29 apr 2013, 19:13

Byrstabettan: Om du inte har hittat nåt rådjursnät än, så har jag lite hemma och kan klippa av en provbit och posta till dig så att du får se det i verkligheten. Jag tror jag har kvar din adress, men du kanske ska pma den för säkerhets skull.
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt
Katt: Spaten, Tuborg och Erdinger

Inläggav Spatborg » mån 29 apr 2013, 20:03

ByrstaBettan skrev:Här ska takterassen också nätas in. Rådjursnätet, finns det i nån butik, jag skulle vilja se och känna på det innan jag beställer. Har vart runt på de flesta bygg och blomvaruhus här i närheten men alla ser ut som ? när jag jag frågar om det.

Vi har som sagt en takterass och vi (läs min sambo)är inte särskilt händiga men min idé är att jag ska sätta en stolpe i vardera ände, fästa nätet i nederkant med häftpistol och i krokar upptill på stolparna. och buntband lite överallt där det kan behövas. Tror ni det funkar? Blir inget tak för då får vi själva inte plats eftersom väggarna är sluttande. Men eftersom jag ändå är en sån hönsmatte så kommer de inte få va där om jag själv inte är med alla fall. men jag slipper ha två katter i koppel.

Jag köpte mitt i Frölunda men var... tänka tänka tänka... Nä, hjälper inte. Järnia kanske? Äh, du får komma till Guldheden och känna och klämma på vår balkong :) Eller vårt nät :)

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt

Inläggav Spatborg » mån 29 apr 2013, 20:04

ByrstaBettan skrev:Här ska takterassen också nätas in. Rådjursnätet, finns det i nån butik, jag skulle vilja se och känna på det innan jag beställer. Har vart runt på de flesta bygg och blomvaruhus här i närheten men alla ser ut som ? när jag jag frågar om det.

Jag köpte mitt i Frölunda men var... tänka tänka tänka... Nä, hjälper inte. Järnia kanske? Äh, du får komma till Guldheden och känna och klämma på vår balkong :) Eller vårt nät :)

Användarvisningsbild
ByrstaBettan
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav ByrstaBettan » tis 30 apr 2013, 20:01

Men va snälla ni är! får åka till frölunda och leta i helgen. Hittar jag det inte så hör jag av mig eller så får jag helt enkelt köpa på chans. Verkar ju alla fall va populärt/ bra med rådjursnät.
Livet som storstadskatt-

misshellokitty
Kattracka
Kattracka

Inläggav misshellokitty » tis 30 apr 2013, 20:26

Här kommer en liten smygtitt på min innätade balkong. Är så himla nöjd! :grin:

Bild

Gisele
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt
Kontakt:

Inläggav Gisele » tis 30 apr 2013, 21:06

Verkligen jättesnyggt Misshellokitty :rosor: :hi5: !
Bild

Användarvisningsbild
Spatborg
Überkatt
Überkatt

Inläggav Spatborg » ons 01 maj 2013, 19:05

ByrstaBettan skrev:Men va snälla ni är! får åka till frölunda och leta i helgen. Hittar jag det inte så hör jag av mig eller så får jag helt enkelt köpa på chans. Verkar ju alla fall va populärt/ bra med rådjursnät.

Minns fortfarande inte var jag hittade det, men det var inte på torget i alla fall, utan borta på Klangfärgsgatan, där alla konstiga affärer ligger.
Erbjudandet att komma hit och klämma och känna kvarstår ;)

Användarvisningsbild
ByrstaBettan
Kompetent katt
Kompetent katt

Inläggav ByrstaBettan » lör 04 maj 2013, 19:16

Hitta rådjursnät idag. Dock inte på järnia i frölunda, de hade slutat sälja det sa dem. Men hittade en djuraffär jag helt missat, Naturnära hette den och ligger jättenära här där jag bor på hisingen. Så i morgon får vi se om vi lyckas få upp det också. Jag hade ju en idé men husse här hemma hade en annan... så vi får se hur det blir.
Livet som storstadskatt-

Återgå till "Allmänt kattprat!"