Kattprat - allmän tråd 2017

Här pratar vi om allt som har med katter att göra. Ordet är fritt!

Moderator: SKS

Kategoriregler
LÄS MIG FÖRST: Regler för Svenska katters diskussionsforum
Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt
Katt: Bengal

Re: Kattprat - allmän tråd 2017

Inläggav Starwatcher » tor 15 jun 2017, 18:15

eye of a tiger skrev:Fröken löken kommet inte bli glad då jag tänker vaccinera henne i morrgon . hon ogllar ju resan fram pch tillbKa Ska bli inttressant och se vad hon tycker om att åka i sleepypoden

Tösen säger att hon tycker jättesynd om Jane för det är hemskt med sådana saker som veterinär...

Tösen och jag var idag på återbesök och det togs som vanligt prover, vaccinerades odyl. Dessutom kloklippning ( :swear: :swear: :swear: :swear: ett rovdjur behöver vassa klor säger Tösen). Det hela gick jättebra tycker jag (Tösen - matte är helt fläng i kolan som kan säga att det gick bra, kanske för matte men inte för mig som blev stucken så jag däckade och därefter stucken massor av ggr och dessutom snodd på fina, vassa klor :swear: ).

Hemma har det gått fint, Tösen börjar så smått komma ur sederingen. Hon är lite väck lång tid efter sederingen oftast trots antidot spruta. Har bara fräst ett par ggr mot brorsan när han kom för nära eller fräste mot henne. Lilla gubben fräste lite mot Tösen och fräste sedan mot mig vilket gjorde att han såg helt chockad ut för man kan ju inte fräsa mot matte. Där verkade han bestämma sig för att det nog är bäst att inte fräsa mot någon :smile:

Vi har bara haft nätdörren stängd ett kort tag, sedan ville Tösen ut i huset :hi5: Vi får se om det håller i sig resten av dagen. Hon har ännu inte kunnat sova och sover hon inte snart kommer jag att stänga dörren så hon kan få komma mer till ro.

Tycker båda katterna varit så duktiga och modiga *stolt matte* Är också glad över det fina bemötandet hon fick av alla och förståelse för att hon är rädd för veterinärbesök :rosor:

Hoppas att Sleepypoden fungerar fint för Jane imorgon. För Tösen ger väskan en mkt större trygghet och för oss är den värd varje krona trots att den är dyr,
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 15 jun 2017, 20:00

Starwatcher skrev:
eye of a tiger skrev:Fröken löken kommet inte bli glad då jag tänker vaccinera henne i morrgon . hon ogllar ju resan fram pch tillbKa Ska bli inttressant och se vad hon tycker om att åka i sleepypoden

Tösen säger att hon tycker jättesynd om Jane för det är hemskt med sådana saker som veterinär...

Tösen och jag var idag på återbesök och det togs som vanligt prover, vaccinerades odyl. Dessutom kloklippning ( :swear: :swear: :swear: :swear: ett rovdjur behöver vassa klor säger Tösen). Det hela gick jättebra tycker jag (Tösen - matte är helt fläng i kolan som kan säga att det gick bra, kanske för matte men inte för mig som blev stucken så jag däckade och därefter stucken massor av ggr och dessutom snodd på fina, vassa klor :swear: ).

Hemma har det gått fint, Tösen börjar så smått komma ur sederingen. Hon är lite väck lång tid efter sederingen oftast trots antidot spruta. Har bara fräst ett par ggr mot brorsan när han kom för nära eller fräste mot henne. Lilla gubben fräste lite mot Tösen och fräste sedan mot mig vilket gjorde att han såg helt chockad ut för man kan ju inte fräsa mot matte. Där verkade han bestämma sig för att det nog är bäst att inte fräsa mot någon :smile:

Vi har bara haft nätdörren stängd ett kort tag, sedan ville Tösen ut i huset :hi5: Vi får se om det håller i sig resten av dagen. Hon har ännu inte kunnat sova och sover hon inte snart kommer jag att stänga dörren så hon kan få komma mer till ro.

Tycker båda katterna varit så duktiga och modiga *stolt matte* Är också glad över det fina bemötandet hon fick av alla och förståelse för att hon är rädd för veterinärbesök :rosor:

Hoppas att Sleepypoden fungerar fint för Jane imorgon. För Tösen ger väskan en mkt större trygghet och för oss är den värd varje krona trots att den är dyr,

Jane- " :consoling: hoomans . de är svåra att förstå sig på .Det är lätt för dem att säga att allt är bra när främmande människor kommer med vita rockar och sticker en med jäääätestora stick saker och sen somnar man när man inte vill sova eller stjäl ens blod med mera :swear: "

Verkligen Duktig Prickisar , verkligen guld värt att ha förstående veterinär och vårdare. :rosor: :rosor:
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tor 15 jun 2017, 22:50

eye of a tiger skrev:Jane- " :consoling: hoomans . de är svåra att förstå sig på .Det är lätt för dem att säga att allt är bra när främmande människor kommer med vita rockar och sticker en med jäääätestora stick saker och sen somnar man när man inte vill sova eller stjäl ens blod med mera :swear: "

Verkligen Duktig Prickisar , verkligen guld värt att ha förstående veterinär och vårdare. :rosor: :rosor:

Tösen tackar för Janes förståelse :rosor: och vi hoppas resan och besöket går lugnt och bra för er imorgon.

Lilla gumman har fortfarande inte sovit idag så nu på kvällen blev det lite fräsigare om inte annat av ren trötthet. Gick fint att äta godis bredvid varandra men sen lite ängsligt och mer fräs så nu har världens tråkigaste matte stängt nätdörren om Fröken. Stackars lilla gubben har fått bästa sovfilten utlagd så han kan sova på den, brukar ligga i sovrummet.

Tänker sova med lilla gumman i natt i sovrummet och förhoppningsvis efter en natts sömn kan allt återgå till det vanliga. Så här modig har hon ändå inte varit tidigare och jag är mkt stolt över hennes mod idag. Även den modigaste behöver lite vila och andhämtning. Underbart att vi kommit så här långt, för några år sedan var hon så paniskt rädd efter veterinärbesök att hon morrade t.om åt sitt vattenglas och det tog en vecka innan hon vågade sig ut från sovrummet. Älskade lilla tjejen som blivit så modig :heart:
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 16 jun 2017, 07:43

Starwatcher skrev:
eye of a tiger skrev:Jane- " :consoling: hoomans . de är svåra att förstå sig på .Det är lätt för dem att säga att allt är bra när främmande människor kommer med vita rockar och sticker en med jäääätestora stick saker och sen somnar man när man inte vill sova eller stjäl ens blod med mera :swear: "

Tösen tackar för Janes förståelse :rosor: och vi hoppas resan och besöket går lugnt och bra för er imorgon.

Lilla gumman har fortfarande inte sovit idag så nu på kvällen blev det lite fräsigare om inte annat av ren trötthet. Gick fint att äta godis bredvid varandra men sen lite ängsligt och mer fräs så nu har världens tråkigaste matte stängt nätdörren om Fröken. Stackars lilla gubben har fått bästa sovfilten utlagd så han kan sova på den, brukar ligga i sovrummet.

Tänker sova med lilla gumman i natt i sovrummet och förhoppningsvis efter en natts sömn kan allt återgå till det vanliga. Så här modig har hon ändå inte varit tidigare och jag är mkt stolt över hennes mod idag. Även den modigaste behöver lite vila och andhämtning. Underbart att vi kommit så här långt, för några år sedan var hon så paniskt rädd efter veterinärbesök att hon morrade t.om åt sitt vattenglas och det tog en vecka innan hon vågade sig ut från sovrummet. Älskade lilla tjejen som blivit så modig :heart:

Hoppas att natten var god. Jackson skickar huvudbuffar och han och Matte tycker tösen är väldigt duktig och modig och att tösen matte ska ha beröm med som är så förstående när man har en veterinär rädd tös. Prickisarna har en fantastisk guardian :rosor: :rosor:
Cat mojo 101- putting on your "cat glasses" and see the world through the eyes of your cat.
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator
Katt: ett gäng busiga birmor

Inläggav Yrhättans » fre 16 jun 2017, 17:52

I dag när jag kommer hem från jobbet möts jag av en Yra som är helt röd på huvudet! Det såg ut som blod som torkat och jag fick lätt panik. Började omedelbart tänka på vilka veterinärer som hade öppet och vad hade hänt?!
In och undersökte henne, inget sår, inga rivmärken, ingen svullnad. Bara en väldigt förvånad Yra som undrar vad matte sysslar med.
Gick ut på altanen för att få lite luft och Yra följer med. Hon hoppar upp på bordet och gnuggar huvudet mot den rödmålade träfasaden. Resultat, ännu rödare huvud. Nu har jag lärt mig att trä kan torrfälla färg.

Tänker nu sätta mig med ett glas vin och varva ner, tror jag höll på att få en hjärtattack.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » fre 16 jun 2017, 19:02

Yrhättans skrev:I dag när jag kommer hem från jobbet möts jag av en Yra som är helt röd på huvudet! Det såg ut som blod som torkat och jag fick lätt panik. Började omedelbart tänka på vilka veterinärer som hade öppet och vad hade hänt?!
In och undersökte henne, inget sår, inga rivmärken, ingen svullnad. Bara en väldigt förvånad Yra som undrar vad matte sysslar med.
Gick ut på altanen för att få lite luft och Yra följer med. Hon hoppar upp på bordet och gnuggar huvudet mot den rödmålade träfasaden. Resultat, ännu rödare huvud. Nu har jag lärt mig att trä kan torrfälla färg.

Tänker nu sätta mig med ett glas vin och varva ner, tror jag höll på att få en hjärtattack.

:consoling: Förlåt men :smile: Skönt att det bara var färg och du fick reda på varför hon var röd på huvudet .Hade nog fått panik med bättre att det säkra för det osäkra
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » fre 16 jun 2017, 23:59

eye of a tiger skrev:
Yrhättans skrev:I dag när jag kommer hem från jobbet möts jag av en Yra som är helt röd på huvudet! Det såg ut som blod som torkat och jag fick lätt panik. Började omedelbart tänka på vilka veterinärer som hade öppet och vad hade hänt?!

:consoling: Förlåt men :smile: Skönt att det bara var färg och du fick reda på varför hon var röd på huvudet .Hade nog fått panik med bättre att det säkra för det osäkra

Lugnt, jag skrattade jag med efter ett tag. Har ju också varit med och vaknat med röda tassavtryck, liten birma modigt anfallit och tagit ihjäl rödbetor som dum matte lagt fram för att tina..... Hon var efter tvätt en söt rosa birma.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 17 jun 2017, 05:29

Bild

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Fick plötsligt 1 katt med två huvuden :shock: :smile:
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
artemis
Mogen katt
Mogen katt
Katt: DRX

Inläggav artemis » lör 17 jun 2017, 06:31

Vaknade klockan 4 till ett klappande och dunsande ljud. Då sitter Kyra och Anakin i fönstret bredvid sängen eftersom svalorna vaknat i boet precis ovanför, och flyger fram och tillbaka. Båda två gör de där märkliga ljuden, varpå Kyras långa svans far runt, runt som en helikopter och lyckas välta en stol intill :smile:

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt
Katt: huskatt

Inläggav Colourspot » sön 18 jun 2017, 08:03

Lillan väckte mig för morgongos. Efter en stund tyckte Lillebror att det var dags för frukost, och kom för att säga till. Då tyckte Lillan att han skulle vara med i goset, och när han gick iväg följde hon efter medan hon försökte gnugga huvudet mot honom. Lillebror hälsar att brudar inte har koll på prioriteringarna här i livet :smile:

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » sön 18 jun 2017, 20:41

Lillebror är kränkt. Han hoppade upp på bordet och en post it-lapp fastnade på svansen. Den lossnade inte när han snurrade runt och han fick inte tag i den. När matte reste sig för att hjälpa hoppade han ner och lappen lossnade. Svansen tvättades noga. Nu ligger han utsträckt på golvet och blänger på bordet. Det är inte lätt när det är svårt.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » sön 18 jun 2017, 22:04

Har nu hittat ett par fina presenter åt 40 åringen kanske. hon fyller ju jämmt och förtjänare lite mer spännande saker .sen om hon tycker de är roliga de är ju en helt annan sak. kräsna madam
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 18 jun 2017, 23:10

Colourspot skrev:Lillebror är kränkt. Han hoppade upp på bordet och en post it-lapp fastnade på svansen. Den lossnade inte när han snurrade runt och han fick inte tag i den. När matte reste sig för att hjälpa hoppade han ner och lappen lossnade. Svansen tvättades noga. Nu ligger han utsträckt på golvet och blänger på bordet. Det är inte lätt när det är svårt.

Post-it lappar kan vara lömska. Luna hade samma hemskhet ute på gräsmattan i dag. Gräset är nyklippt och ett långt strå fastnade på svansen. Oj vad hon sprang för att komma bort från det. Efter sprang Manami som jagade grässtrået.....

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » sön 18 jun 2017, 23:10

eye of a tiger skrev:Har nu hittat ett par fina presenter åt 40 åringen kanske. hon fyller ju jämmt och förtjänare lite mer spännande saker .sen om hon tycker de är roliga de är ju en helt annan sak. kräsna madam

Spännande, vad har du hittat?

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » mån 19 jun 2017, 19:04

Stackars älsklingen, en av hennes absoluta favoställen är fårskinnet men hon har tyvärr kissat ner det lite och jag har inte funderat ut hur jag ska tvätta på bästa sätt. Så hon skrapade och skrapade idag, uppenbarligen kände hon doften. Och gick sedan och lade sig i nytvättad igloo :-( tycker så synd om henne. Jag måste komma på ett sätt att tvätta det utan att det blir stenhårt.

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » mån 19 jun 2017, 19:05

Colourspot skrev:Lillebror är kränkt. Han hoppade upp på bordet och en post it-lapp fastnade på svansen. Den lossnade inte när han snurrade runt och han fick inte tag i den. När matte reste sig för att hjälpa hoppade han ner och lappen lossnade. Svansen tvättades noga. Nu ligger han utsträckt på golvet och blänger på bordet. Det är inte lätt när det är svårt.

Jag är bara förvånad att det inte var mattes fel! :smile:

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » mån 19 jun 2017, 19:09

Ouch, Yra måste ha varit mycket förvånad över stressad matte. Gulligt med rosa birma, men inte så rastypiskt antar jag? :smile:

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » mån 19 jun 2017, 23:33

mjlee skrev:Stackars älsklingen, en av hennes absoluta favoställen är fårskinnet men hon har tyvärr kissat ner det lite och jag har inte funderat ut hur jag ska tvätta på bästa sätt. Så hon skrapade och skrapade idag, uppenbarligen kände hon doften. Och gick sedan och lade sig i nytvättad igloo :-( tycker så synd om henne. Jag måste komma på ett sätt att tvätta det utan att det blir stenhårt.

Vi har ett fårskinn, Ludde från IKEA, och det går att handtvätta 30 grader med ulltvättmedel. Man ska sträcka skinnet lite när det är vått och låta det hängtorka innan man borstar ut det.

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » mån 19 jun 2017, 23:46

mjlee skrev:

Jag är bara förvånad att det inte var mattes fel! :smile:

Sssssssch! :smile:

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » mån 19 jun 2017, 23:57

Aziz skrev:
mjlee skrev:Stackars älsklingen, en av hennes absoluta favoställen är fårskinnet men hon har tyvärr kissat ner det lite och jag har inte funderat ut hur jag ska tvätta på bästa sätt. Så hon skrapade och skrapade idag, uppenbarligen kände hon doften. Och gick sedan och lade sig i nytvättad igloo :-( tycker så synd om henne. Jag måste komma på ett sätt att tvätta det utan att det blir stenhårt.

Vi har ett fårskinn, Ludde från IKEA, och det går att handtvätta 30 grader med ulltvättmedel. Man ska sträcka skinnet lite när det är vått och låta det hängtorka innan man borstar ut det.

Japp, de allra flesta fårskinn som säljs i Sverige för inredning etc är kromgarvade vilket gör att de kan tvättas. Det finns också tvättmedel för just fårskinn (annat pH), sånt använder jag till dyra hästgrejer med fårskinn. Men vet att många tvättar med t ex Y3. Skinnet ska absolut inte torkas med hjälp av värme, och det är bra att dra lite i det medan det torkar för då drar det inte ihop sig på samma sätt. En kan också bearbeta skinnet lite, då blir det inte lika lätt stelt när det torkar.

Är skinnet veg.garvat så bör det inte tvättas på det sättet. Men jag har ännu inte funnit det i Sverige (importerar när jag ska bygga westernsadel etc, just därför), och det går att se på skinnet! Titta på baksidan (köttsidan). Kromgarvning bleker - är baksidan vit/grå/blåaktig i färgen så är det allra troligast tvättbart. De skinn jag köper till sadel (barkgarvade) är naturfärgade på köttsidan.

End of nörderi :smile: :roll:

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » mån 19 jun 2017, 23:59

Yrhättans skrev:

Post-it lappar kan vara lömska. Luna hade samma hemskhet ute på gräsmattan i dag. Gräset är nyklippt och ett långt strå fastnade på svansen. Oj vad hon sprang för att komma bort från det. Efter sprang Manami som jagade grässtrået.....

Läbbiga saker som hugger tag i svansar, bara sådär utan att fråga :wait: . Lillebror sänder medkännande till Luna, medan matte ler åt bilden av en glad Manami som hittat ett byte med lite fart i.

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » tis 20 jun 2017, 00:44

Colourspot skrev:Japp, de allra flesta fårskinn som säljs i Sverige för inredning etc är kromgarvade vilket gör att de kan tvättas. Det finns också tvättmedel för just fårskinn (annat pH), sånt använder jag till dyra hästgrejer med fårskinn. Men vet att många tvättar med t ex Y3. Skinnet ska absolut inte torkas med hjälp av värme, och det är bra att dra lite i det medan det torkar för då drar det inte ihop sig på samma sätt. En kan också bearbeta skinnet lite, då blir det inte lika lätt stelt när det torkar.

Är skinnet veg.garvat så bör det inte tvättas på det sättet. Men jag har ännu inte funnit det i Sverige (importerar när jag ska bygga westernsadel etc, just därför), och det går att se på skinnet! Titta på baksidan (köttsidan). Kromgarvning bleker - är baksidan vit/grå/blåaktig i färgen så är det allra troligast tvättbart. De skinn jag köper till sadel (barkgarvade) är naturfärgade på köttsidan.

Men varför tänkte jag inte på att fråga läderexperten?!? Snäll forumist på annat forum gav också jättebra tips och råd om vad man ska göra. Ja, skinnet är vitt på baksidan. Tror du fårskinnstvättmedel finns i vanlig affär eller måste det köpas i specialaffär?

Jag kanske kan gå fram och tillbaka när det tvättats? Nikita hjälper säkert gärna till :smile:

Hursom i kväll läggs det ut på balkongen för att vädras riktigt ordentlig!

Användarvisningsbild
Colourspot
Högt upplyst katt
Högt upplyst katt

Inläggav Colourspot » tis 20 jun 2017, 07:37

mjlee skrev:
Colourspot skrev:Japp, de allra flesta fårskinn som säljs i Sverige för inredning etc är kromgarvade vilket gör att de kan tvättas. Det finns också tvättmedel för just fårskinn (annat pH), sånt använder jag till dyra hästgrejer med fårskinn. Men vet att många tvättar med t ex Y3. Skinnet ska absolut inte torkas med hjälp av värme, och det är bra att dra lite i det medan det torkar för då drar det inte ihop sig på samma sätt. En kan också bearbeta skinnet lite, då blir det inte lika lätt stelt när det torkar.

Men varför tänkte jag inte på att fråga läderexperten?!? Snäll forumist på annat forum gav också jättebra tips och råd om vad man ska göra. Ja, skinnet är vitt på baksidan. Tror du fårskinnstvättmedel finns i vanlig affär eller måste det köpas i specialaffär?

Jag kanske kan gå fram och tillbaka när det tvättats? Nikita hjälper säkert gärna till :smile:

Hursom i kväll läggs det ut på balkongen för att vädras riktigt ordentlig!

Jag har inte stött på det i vanlig affär, men ridsportsbutiker brukar ha. (Typiskt för hästeriet, att många tillverkare av prylar har egna produkter för att sköta om dem.) Finns flera bra på nätet om du inte har vägarna förbi nån.

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » tis 20 jun 2017, 14:06

Katterna hade ett rejält bråk i morse. Så pass att jag var tvungen att stänga in dem i två olika rum för att de skulle lugna ner sig. De går fortfarande runt och fräser åt varandra, men slåss inte längre.
Försökte få dem att samsas genom att ge dem favoritgodiset, och det gick bra tills jag gick därifrån då började fräsande igen.
Hoppas att de blir sams igen, har inte riktigt möjligheten att separera dem på ett vettigt sätt just nu.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 20 jun 2017, 16:11

Fragole skrev:Katterna hade ett rejält bråk i morse. Så pass att jag var tvungen att stänga in dem i två olika rum för att de skulle lugna ner sig. De går fortfarande runt och fräser åt varandra, men slåss inte längre.
Försökte få dem att samsas genom att ge dem favoritgodiset, och det gick bra tills jag gick därifrån då började fräsande igen.
Hoppas att de blir sams igen, har inte riktigt möjligheten att separera dem på ett vettigt sätt just nu.

:consoling: Håller tummarna att det löser sig snart
Jackson Galaxy

Bild

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » tis 20 jun 2017, 18:12

Plötslig åskstorm, regnet piskar ner mot rutorna, Nikita blir upphetsad och dundrar runt. Ett fönster blåser upp och jag håller på att inte få igen det. Nikita kommer springande och måste bara kolla. Regnet gjorde dock att hon snabbade sig därifrån och sedan sprang runt. Inte rädd eller upprörd bara upphetsad :smile: Nu skiner solen och hon ligger och sover på soffan utsträckt som ett, ja mycket långt brunt sträck. :grin:

Aziz
Pratglad orakelkatt
Pratglad orakelkatt
Katt: Bengal, Abessinier

Inläggav Aziz » tis 20 jun 2017, 19:01

mjlee skrev:Plötslig åskstorm, regnet piskar ner mot rutorna, Nikita blir upphetsad och dundrar runt. Ett fönster blåser upp och jag håller på att inte få igen det. Nikita kommer springande och måste bara kolla. Regnet gjorde dock att hon snabbade sig därifrån och sedan sprang runt. Inte rädd eller upprörd bara upphetsad :smile: Nu skiner solen och hon ligger och sover på soffan utsträckt som ett, ja mycket långt brunt sträck. :grin:

Vi hade ett riktigt åskväder i natt där vi bor. Herr katt sov gott hos mig och brydde sig inte nämnvärt men lillen yrde runt helt sjövild över hela lgh. Han har varit helt slut idag. :consoling:

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tis 20 jun 2017, 19:13

Fragole skrev:Katterna hade ett rejält bråk i morse. Så pass att jag var tvungen att stänga in dem i två olika rum för att de skulle lugna ner sig. De går fortfarande runt och fräser åt varandra, men slåss inte längre.

:consoling: Vi håller tummarna för att katterna sluter fred fort. God mat, lek och godis hoppas vi hjälper bra.
Bild

Starwatcher
Kosmoskatt
Kosmoskatt

Inläggav Starwatcher » tis 20 jun 2017, 19:15

Aziz skrev:
mjlee skrev:Plötslig åskstorm, regnet piskar ner mot rutorna, Nikita blir upphetsad och dundrar runt. Ett fönster blåser upp och jag håller på att inte få igen det. Nikita kommer springande och måste bara kolla. Regnet gjorde dock att hon snabbade sig därifrån och sedan sprang runt. Inte rädd eller upprörd bara upphetsad :smile: Nu skiner solen och hon ligger och sover på soffan utsträckt som ett, ja mycket långt brunt sträck. :grin:

Vi hade ett riktigt åskväder i natt där vi bor. Herr katt sov gott hos mig och brydde sig inte nämnvärt men lillen yrde runt helt sjövild över hela lgh. Han har varit helt slut idag. :consoling:

Ingen brydde sig nämnvärt hos oss i natt :-) Båda Prickisarna var så trötta när åskan började.
Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 20 jun 2017, 19:23

Yrhättans skrev:
eye of a tiger skrev:Har nu hittat ett par fina presenter åt 40 åringen kanske. hon fyller ju jämmt och förtjänare lite mer spännande saker .sen om hon tycker de är roliga de är ju en helt annan sak. kräsna madam

Spännande, vad har du hittat?

Hittade två batteridrivna leksaker som inte finns
här . pounce house är en av dem .
Jackson Galaxy

Bild

Fragole
Überkatt
Überkatt
Katt: Honeydew och Pisco (huskatter)

Inläggav Fragole » tis 20 jun 2017, 20:02

Pisco gör så roliga miner nuförtiden. Hans hjärna har inte riktigt vänt sig vid att ena hörntanden inte längre finns.
Ibland råkar han lägga nedre hörntanden över läppen så det ser ut som han har värsta underbettet, andra gånger åker läppen upp så det ser ut som han rynkar på munnen. Precis fastnade han med tungan så det såg ut som han försökte rulla ihop den.

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » tis 20 jun 2017, 20:21

Aziz skrev:

Det känns som Nikita och Lillen är tvillingsjälar :smile:

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » ons 21 jun 2017, 18:28

Ibland önskar man att man kunde vara en livsnjutare som en katt. Bara ligga och slappa och njuuuuta av solen. :smile:

Användarvisningsbild
Missan
Superkatt
Superkatt

Inläggav Missan » ons 21 jun 2017, 18:38

mjlee skrev:Ibland önskar man att man kunde vara en livsnjutare som en katt. Bara ligga och slappa och njuuuuta av solen. :smile:

Frågan är hur mycket livsnjutare kissen är. Måste kolla runt flera pass om dagen, doftmarkera lite här och där.

Hålla koll på fåglarna, flugorna och andra intressant insekter. Hoppa upp på något högt och bara jaaama - titta på mig!!!!!!!

Hoppa runt på sängen för att jaga ingenting. Hoppa på sägen och landa på någons mage.

Kolla vattennivån, kolla upp vad grannarna gör.

Smygsova med ena ögat öppet.

Spola på toaletten både den egna och tvåbeningens ...

Vadå livsnjutare? Stressigt värre!

mjlee
Superkatt
Superkatt

Inläggav mjlee » ons 21 jun 2017, 20:59

Missan skrev:
mjlee skrev:Ibland önskar man att man kunde vara en livsnjutare som en katt. Bara ligga och slappa och njuuuuta av solen. :smile:

Frågan är hur mycket livsnjutare kissen är. Måste kolla runt flera pass om dagen, doftmarkera lite här och där.

Hålla koll på fåglarna, flugorna och andra intressant insekter. Hoppa upp på något högt och bara jaaama - titta på mig!!!!!!!

Hoppa runt på sängen för att jaga ingenting. Hoppa på sägen och landa på någons mage.

Kolla vattennivån, kolla upp vad grannarna gör.

Smygsova med ena ögat öppet.

Spola på toaletten både den egna och tvåbeningens ...

Vadå livsnjutare? Stressigt värre!

Helt rätt när, när man inte livsnjuter så kan man lubba runt, runt i lägenheten, klösa på allt utom klöspålen, skrika högt och kräva middag och uppassning. Lägga sig på tangentbordet så det är katthår överallt så man måste dunka den i skrivbordet för att kunna skriva (tangentbordet alltså inte katten). Bita när slaven diskret försöker skriva runt katt, och vispa ursinnigt med svansen så slaven ifråga inte kan se någonting. Eller jama riktigt, riktigt högt just bredvid mikrofonen på headset så man undrar vad personen på andra sidan tror. :smile:

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 21 jun 2017, 22:02

Livet som katt har ändå vissa fördelar. Man behöver inte bekymra sig om morgondagen utan kan ägna sig åt mindfulness. Blir man trött så sover man, det finns inga måsten. Man behöver inte ta hänsyn för man har en egen kattslav som fixar markservice. Självklart måste man ägna lite tid åt sin kattslav men det belönas stort.

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tor 22 jun 2017, 05:23

Lill stumpan satt på paradisträdet hus och stirrade intensivt på mig när jag satt vid datorn och väntade på att te skulle kallna .Gick efter en stund uti köket för att hämtade te och muslin . och då tittade hon när där hon satt som hon ville säga -var är min frukost någon stans ?.Så jag fick gå och hämta hennes matskål i köket och ställa det på huset . så tydligen dög det inte att äta där som hon först vill
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » lör 24 jun 2017, 23:35

Skönt att kompisen ser det jag ser att jane inte är mullig .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
eye of a tiger
Allsmäktig katt
Allsmäktig katt

Inläggav eye of a tiger » tis 27 jun 2017, 12:50

Tösen har ibland ett beetende som är mindre roligt. Det är när man sitter och gör nummer 2 på toa och hon komer och sticker ner huvudet i toastolen. För att hon verkar undra vad det roliga plumsen är för något .
Jackson Galaxy

Bild

Användarvisningsbild
Yrhättans
Moderator
Moderator

Inläggav Yrhättans » ons 28 jun 2017, 20:12

eye of a tiger skrev:Skönt att kompisen ser det jag ser att jane inte är mullig .

Jag tycker inte Jane ser mullig ut på foto, lagom storlek för en vacker tös

Återgå till "Allmänt kattprat!"